HET grote Husqvarna 610 topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey allemaal,

Heb sinds kort een husqvarna 610. Vorige week iets te enthousiast en op me plaat gegaan. Stuur krom, koppelingshendel afgebroken en voetsteun krom. Schade valt gelukkig mee en is wel makkelijk te verhelpen. Tijdens het nakijken van de motor na de crash thuis kwam ik met een paar vragen.

Bij mijn koppelingshendel heb ik een soort plug waarvan de kabel naar het kastje gaat bij de stuur waar licht schakel, knipperlicht en claxon zit. Waar dient deze plug voor?

Ook zag ik boven het voortandwiel een soort van lager(geleider) waar sporen zitten van iets dat er omheen zat. Nou heb ik echter geen idee wat daar omheen hoort te zitten en waar het voor dient. Ik heb een paar fotos bijgevoegd.

Groetjes

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Die rol voor het voortandwiel zou zo maar eens een kettinggeleider kunnen zijn.
Dan zouden de afdrukken wel eens van de ketting kunnen zijn wanneer deze de rol raakt.
En die plug misschien iets voor de startonderbreking wanneer je wilt starten in versnelling met koppeling ingetrokken.
Niet geheel zeker of je een electrische start op dit model hebt..

dus de boel weer rechtbuigen en koppelingshendel vernieuwen, starten en gaaaaaan
 
Dit is inderdaad model met electrische start. Dat zou deplug inderdaad kunnen verklaren.

Die rol zit boven de ketting en net onder uitlaatvoorstuk. De ketting zit onder het zwarte kap en de kettinggeleider zit volgens mij onder de ketting want daar zit ook zo een geleider waar de ketting op rust. Hoe deze in het systeemzou moeten komek is een raadsel voor mij. Wel zal het ongetwijveld met ketting te maken hehben want in de kap zit een duidelijk gat naar de ketting toe, maar hoe en wat?

Sorry ben echt helemaal nieuw met dit heb het niet eerder gezien en snap ook niet dat het me niet is opgevallen eerder.
 
Nou, Grandia vraagt: "Is dit het 2008 model?", en jij zegt "Ja, dat is deze motor inderdaad."

Maar daarna zeg je dat het bouwjaar volgens de papieren 2006 is, en dat hij bovendien een carburateur heeft... (waardoor het nooit een 2008 kan zijn.)

Ikke niete sjnappe dus.
 
Het is zoals speakfreak zegt

De motor stond geadverteerd inderdaad als echt mannenmotor 2008.

Maar het is een motor met bouwjaar 2006. Daar kwam ik inderdaad snel achter door carb.
 
Het is zoals speakfreak zegt

De motor stond geadverteerd inderdaad als echt mannenmotor 2008.

Maar het is een motor met bouwjaar 2006. Daar kwam ik inderdaad snel achter door carb.
Volgens een boekje inderdaad een clutch switch, dus dan zou je de motor alleen kunnen starten met de koppeling in.
 
Laatst bewerkt:
Dankje grandia zou je ook kunnen kijken naar die rol op de bovenste foto. Dat is ook echt een raadsel voor mij.

Notoxus ik ruik sarcasme wat is jou verhaal bekend met de motor?
 
Die rol is gewoon een kettinggeleider voor als de ketting wat naar bovenslaat, bij de vorige uitvoeringen ervan zat die kettingkap er nog niet op. Waarom jij het allebei heb weet ik niet.
 
Ik heb even wat hulp nodig.
Ik heb sinds kort een husq 610te uit 1998. En elke keer schoot de kickstart los leek het.
Nu na 3x al het blok open te hebben gemaakt en pakkingen te hebben vervangen is het zojuist na 2x kicken weer gebeurd en ik wordt er helemaal gek van.

Het kickstart systeem werkt met een veer, en een klein "palletje/stukje ijzer" dat met een heeeeel klein veertje wordt vast gezet.
Bij de husqy rijders vast bekend.
Wat o wat doe ik verkeerd, ik kick en heb een werkende kickstart, ik kick weer en ik kan mijn kickstart helemaal ronddraaien zonder dat er iets gebeurd.

Hulp zou ideaal zijn.

Mvg,
Dave
 
Dankje grandia zou je ook kunnen kijken naar die rol op de bovenste foto. Dat is ook echt een raadsel voor mij.

Notoxus ik ruik sarcasme wat is jou verhaal bekend met de motor?

nope. Ik weet wat ik koop. beetje teluurgesteld en daardoor gefrustreerd?

edit:

Mocht het zo zijn dat je de bike eens diep in zijn vering krijgt is de kans aanwezig dat de ketting op een andere hoek het voortandwiel in loopt en dan de bovenste rolgeleider raakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even wat hulp nodig.
Ik heb sinds kort een husq 610te uit 1998. En elke keer schoot de kickstart los leek het.
Nu na 3x al het blok open te hebben gemaakt en pakkingen te hebben vervangen is het zojuist na 2x kicken weer gebeurd en ik wordt er helemaal gek van.

Het kickstart systeem werkt met een veer, en een klein "palletje/stukje ijzer" dat met een heeeeel klein veertje wordt vast gezet.
Bij de husqy rijders vast bekend.
Wat o wat doe ik verkeerd, ik kick en heb een werkende kickstart, ik kick weer en ik kan mijn kickstart helemaal ronddraaien zonder dat er iets gebeurd.

Hulp zou ideaal zijn.

Mvg,
Dave

En wat moet je doen om de kickstart weer werkend te krijgen dan? Zeker dat die opspanveer goed zit?
 
Dat is nu de vraag, want dit kost steeds weer een pakking.
Is de ontspanveer dat hele kleine mini veertje?
Ik neem aan dat die maar op een manier kan toch?

Als ik de kap monteer, leg ik het kleine blokje ijzer al in de starterkrans en draai de kickstart zodat hij op zijn plek valt.
Monteer ik hem zo op de goede manier?

Ik kan 1 a 2 keer kicken en dan kan ik hem gewoon ronddraaien, ben er al 3 dagen mee bezig
 
Met opspanveer bedoel ik die grote veer die aan je kickstart en je carterdeksel vastzit. Dat kleine veertje is alleen maar om dat palletje naar buiten te duwen voor de vergrendeling. Zal vanmiddag ander wel ff zoeken naar wat foto`s.
Overigens is het nergens voor nodig om er elke keer een nieuwe pakking tussen te doen, gewoon rustig openhalen en zorgen dat de pakking niet beschadigt.
 
Die kickstartveerm om hem zo maar te noemen, kan er toch maar op een manier in?
Die pikt in twee gaatjes en zet zichzelf vast.
Foto's zouden geweldig zijn, want op deze manier wil ik hem het liefst vandaag nog verkopen omdat ik er knettergek van wordt.

Alvast heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan