HET grote Husqvarna 610 topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Setje croswielen is echtsuper! Veel lol van gehad al. Zonder hitteschild is geen aanrader, gelijk een gat in mn nieuwe crossbroek gesmolten, net boven de rand van mn laars.
 
En stel dat je toch die Derbi wielen erin durft te zetten en daarna de motor verkoopt aan een wild vreemd persoon..Zou je daar nu echt een goed gevoel van overhouden. Ik hoop toch wel dat jij jezelf serieus genoeg neemt om hier niet mee te gaan rijden.

En ik denk dat wanneer je wat meer kilometers moet maken voordat je besluit om de bike alweer te gaan verkopen. Meeste heren zoeken toch graag wat meer vermogen en het zou toch jammer zijn als je hier van spijt gaat krijgen. Went snel hoor!
 
Ja, echter verticaal op de weg rijden ivm de kracht en lichte gewicht, is me net wat teveel van het goede.

Overigens nog een vraag over die derbi senda velgen, passen die zonder probleem? zo ja welk type etc

Toch ff reageren.
Ik begrijp dat je je niet helemaal op je gemak voelt op de TE, maar misschien doe je jezelf tekort. Wacht even tot het beter weer is een tijdje droog is geweest en probeer het dan nog eens.

Dit zijn ook geen fietsen om flink aan het gas te trekken, maar vraagt om iets technischer rijden. Ook maakt het veel uit welke tandwiel verhouding je hebt (ik ben ff uit de TE dus kan je niet adviseren wat een goede verhouding is voor enduro op de TE).

Als je nog nooit enduro gereden hebt dan geloof ik best dat het ff spannend is, maar aan het einde van de dag is het niets anders dan zonder ervaring op een R1 stappen. Het komt allemaal neer op wat je met je rechterhand doet....

En die Senda wielen, als je rijden op deze motor zoals hij nu is al eng vind, dan vind je rijden op deze moto met senda wielen DOOD ENG!
Brommer wielen zijn niet gemaakt voor een motor, ik zou nog liever zonder remmen rijden dan met dergelijk velgen!
 
Hallo Luitjes, ik heb dus de fiets van thedutchbeast overgenomen zonder er nog 1 meter erop te hebben gereden. Haha. Het weer en andere omstandigheden lieten een proef rit niet toe. Maar ben wel blij ermee. Nu nog sparen en ombouwen naar een SM
 
Nou omdat er te weinig foto's zijn dan maar een paar van mijn TE610 :P :

Mijn eerste plastidip experiment (blauw dekt dus voor geen meter!:
2ylsbaa.jpg


En verder gegaan met mat zwart wat wel goed dekt:
2mdnix3.jpg


Ben er nu wel tevreden over, spul blijft goed zitten en ontzettend makkelijk schoon te maken met Dasty.
 
Vraagje / advies
Ik heb een SM610 uit 2004 waarvan nu het benzine kraantje lekt.
Er hangt regelmatig een druppeltje benzine onder het rechter kraantje.

Is hier een revisie setje voor ? , zo ja waar te koop?
of is het een kwestie van demonteren en de o ringen vervangen.

Nog een vraag. Er zitten 2 draadjes aan . Waar dienen deze voor?
Alvast bedankt.
 
Vraagje / advies
Ik heb een SM610 uit 2004 waarvan nu het benzine kraantje lekt.
Er hangt regelmatig een druppeltje benzine onder het rechter kraantje.

Is hier een revisie setje voor ? , zo ja waar te koop?
of is het een kwestie van demonteren en de o ringen vervangen.

Alvast bedankt.
iemand ervaring mee ??
 
Ik denk niet dat er revisie setjes voor zijn.
Misschien een idee hem gewoon uit elkaar te halen en dan naar een automaterialen zaak gaan?
Ben je misschien voor een paar euro aan rubbertjes klaar...

En anders even een husky dealer in je omgeving bellen die kunnen je vast helpen.
 
Zo eindelijk SM-velgjes eronder. Staat in elk geval beter nu en direkt ook wat lager.
Rondje lopen glibberen en glijden aangezien er slicks onder liggen.
:9~ *O*
To do lijstje:
- nieuwe banden , voorspatbord , remblokken , speigels en knippers.

Iemand wat over let me know

full
 
Zoooo ... net een rondje wezen knallen en zat ik ineens onder de koelvloeistof ;(
Blijkt mn radiateur dopje kwijt ... dus nu de vraag ... ;)
Heeft iemand nog zon reserve dopje op de plank liggen ? *D *D
 
Zoooo ... net een rondje wezen knallen en zat ik ineens onder de koelvloeistof ;(
Blijkt mn radiateur dopje kwijt ... dus nu de vraag ... ;)
Heeft iemand nog zon reserve dopje op de plank liggen ? *D *D

.....ehm...niet echt iets wat je als reserve op de plank heb liggen. :P ik niet in ieder geval.
als je bij een dealer gaat bestellen dan wel snel doen hè. moet wel binnen zijn vòòr de sm meeting ;)
 
Had ik al te graag bij willen zijn ... ligt notabene om de hoek O-)
Helaas heeft mijn werkgever andere plannen en ben ik vanaf morgen een weekje weg.
'(
 
Lopen die 570 en 610 blokken allemaal zo rauw? Die van mij tikt stationair een beetje, alleen niet goed hoorbaar of het nou van onder of boven uit het blok komt. Nokkenasketting spanner heb ik al iets strakker gezet, maakt geen verschil. Klepspeling staat op .10in, .15 uit. Verder geen rare dingen te zien of merken, staat 6400km op de teller trouwens.
 
Lopen die 570 en 610 blokken allemaal zo rauw? Die van mij tikt stationair een beetje, alleen niet goed hoorbaar of het nou van onder of boven uit het blok komt. Nokkenasketting spanner heb ik al iets strakker gezet, maakt geen verschil. Klepspeling staat op .10in, .15 uit. Verder geen rare dingen te zien of merken, staat 6400km op de teller trouwens.

Als die oudere blokken geen vreemde geluiden maken, dan is het juist niet goed ;)
Hoort gewoon een beetje bij die Husky blokken.

Natuurlijk niet als het je bigend is....
 
als je nu uw speling op een zwaar versleten big end wil controleren ,terwijl het blok samen zit
en boven in het bougie gat een meet klok of meet stift hebt.( zodat je kan zien dat de zuiger op en neer gaat ). zou je dat toch direkt via de vliegwielmagneet kunnen voelen .meten is een andere zaak,speling voelen terwijl zuiger stil staat met eventueel rekening houdende van zuigerveren speling.
tot welke spelingen hebben de experts hier al versleten big ends gehad .
heb er al gezien waar van de naaldlager naaldjes echt ingewalsd waren in stang
kant dat de zuiger naar beneden drukt .ongeloofelijk wat de krachten moeten zijn .
wie kan de krachten verduidelijken in newton ....(.eventueel )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan