HET grote Husqvarna 610 topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
600eu incl btw voor een vliegwiel en bijbehorende ontstekingsrotor (hij bestelt ze alleen per set)

Zo das een beste prijs.

Ik zal je nog wat verder op weg helpen. Ik kon helaas niet vinden welk bouwjaar je hebt, post dat ook nog even.

1.) Zoek op deze site jouw fiets op en download de PDF Husqvarna Motorcycle Parts Fiche - Husky Part Numbers (bijvoorbeeld de SM610R)

2.) ga naar de pagina van het vliegwiel (pag 43 in deze) en zoek het partnummer op.
Voor deze fiets komt die idd als set zoals Ben van Erp ook aangaf.

3.) het partnummer is 8000 77391, maar om op inet te zoeken moet je de spatie weghalen, dus 800077391

4.) open google en type; husqvarna 800077391, je ziet nu ook dat deze bijvoorbeeld ook op een 410 gebruikt wordt en dat hij van 95 tot 04 gebruikt werd.

Ik bestel zelf op deze manier ook nogal eens, maar bel wel altijd even de bedrijven of ze hem ook echt op voorraad hebben. Mailen kreeg ik vaak geen antwoord, vandaar.

Overigens kun je ook nog bellen met Abco motors 0118 464186
 
Allereerst bedankt voor beide behulpzame reacties!!!

Ik heb even gekeken en op electrexworld staan andere types en die op ebay zou moeten passen maar mn ebay doet ineens raar waardoor ik geen contact kan opnemen met de eigenaar maar ik ga daar nog even achteraan.
Ik heb een TE610E '99
Ik heb gezocht op onderdeel nummer en het is 800084397. Dit nummer is het ontstekingsetje van een TE SM '98-'06.
Omdat dit ook setjes zijn zijn ze erg prijzig, variërend tussen de 400 en 600, maar ik zoek nog even verder.
Ik zal morgen even bellen met die abco.
 
Een hele goede avond allen, ik was vanmiddag wezen kijken naar een Huskie te610e met wat werk...

Heb een filmpje gemaakt van het blok toen hij liep, je hoort een aardig aanwezig getik. Omdat ik geen verstand heb van het type motor en de eigenaar ook wel graag wilde weten wat het was leek het me handig om eens bij de experts na te vragen.

Enig idee wat deze ratel zou kunnen zijn? Distributieketting of gevalletje blokrevisie?
 
ik denk aan de automatische kettingspanner waarvan de spanveer gebroken is. Hoe de distributieketting eraan toe is blijft een raadsel. Kan klein beginnen en groots eindigen.
De spanner kan je er zo afdraaien aan de zijkant meen ik me ter herinneren met 2x bout.
Wel leuk om zo de fiets te kopen. Lage prijs want met zulke bijgeluiden is het lastig te verkopen. Gokje wagen of het de spanveer is en rijden maar. Je zou ook de huidige eigenaar de veer kunnen laten wisselen preventief. Ik dacht dat deze wel redelijk betaalbaar zijn..

34fljzb.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik denk aan de automatische kettingspanner waarvan de spanveer gebroken is. Hoe de distributieketting eraan toe is blijft een raadsel. Kan klein beginnen en groots eindigen.
De spanner kan je er zo afdraaien aan de zijkant meen ik me ter herinneren met 2x bout.
Wel leuk om zo de fiets te kopen. Lage prijs want met zulke bijgeluiden is het lastig te verkopen. Gokje wagen of het de spanveer is en rijden maar. Je zou ook de huidige eigenaar de veer kunnen laten wisselen preventief. Ik dacht dat deze wel redelijk betaalbaar zijn..

tnx voor de snelle reactie *O*. Ja een gok wordt het sowieso, hij heeft m 2 a3 jaar en alleen mee op t weiland gespeeld en af en toe een keer naar t werk dichtbij, hij schat 3000km totaal. Hij heeft zelf alleen olie en filters gewisseld, geen kleppen gesteld ook. Van t onderhoud van de vorige eigenaar wist hij ook helemaal niets te vertellen, en hij zegt dat die ratel waarschijnlijk al vanaf het begin aanwezig was...
 
Tja daar kun je dus niets mee. Een husky wil graag onderhoud. Geef je hem dat niet dan komt hij er uiteindelijk wel om vragen. Ehm ja de onderdelen zijn duur maar in ieder geval wel te koop. Ik had mijn post nog even gewijzigd met een extra foto erbij waar die spanner zit.
 
Tja daar kun je dus niets mee. Een husky wil graag onderhoud. Geef je hem dat niet dan komt hij er uiteindelijk wel om vragen. Ehm ja de onderdelen zijn duur maar in ieder geval wel te koop. Ik had mijn post nog even gewijzigd met een extra foto erbij waar die spanner zit.

Ah ik zie t bedankt. We kijken even hoe het verder loopt, maar hij had al 13 reacties gehad vandaag dus het zal mij benieuwen.
 
Allereerst bedankt voor beide behulpzame reacties!!!

Ik heb even gekeken en op electrexworld staan andere types en die op ebay zou moeten passen maar mn ebay doet ineens raar waardoor ik geen contact kan opnemen met de eigenaar maar ik ga daar nog even achteraan.
Ik heb een TE610E '99
Ik heb gezocht op onderdeel nummer en het is 800084397. Dit nummer is het ontstekingsetje van een TE SM '98-'06.
Omdat dit ook setjes zijn zijn ze erg prijzig, variërend tussen de 400 en 600, maar ik zoek nog even verder.
Ik zal morgen even bellen met die abco.


Ik ben zo vrij geweest om de vraag te stellen aan iemand die op ebay diverse rotors aanbied.

Zijn replay:

it should be a Kokusan ignition. See foto.
The price for the rotor is 230,00€ including shipment.
Kind Regards
Marcus

endurodaugs@aol.com

6pnnkw.jpg
 
Yoo thanks voor de hulp met het vliegwiel en het artikel nummer, het is inmiddels gelukt deze te vervangen (toch via ben v erp voor 300) maar ik kom er nog steeds niet uit want hij geeft nog geen vonk :@ Ik ben nu al 3 dagen bezig met de kabeltjes na te lopen en het wil maar niet lukken.

Het nieuwe vliegwiel wekt wel spanning op, maar het kabeltje dat van de CDI naar de bobine loopt heeft geen spanning meer. Ik dacht aan een draadbreuk maar die kan ik niet vinden. Ik heb zelf ook geen multimeter dus ik doe het allemaal met een spanningzoeker haha. Nog tips?

Alvast bedankt
 
Hallo mensen hierzo, binnenkort gaat m'n R1 er uit en overweeg de overstap naar een SM. Een hardcore SM vergt teveel onderhoud dus zat nu te kijken naar een 610 van 2008 http://www.fransmotoren.nl/Paginas/gallery.php?id=4159. Olie en kleppen controleren schrikken mij niet zo af, wel blok/cilinder revisie.

Hoe zit het met de onderhoudsintervallen bij deze modellen? Al wat gegoogled maar niet direct een antwoord gevonden.
 
Yoo thanks voor de hulp met het vliegwiel en het artikel nummer, het is inmiddels gelukt deze te vervangen (toch via ben v erp voor 300) maar ik kom er nog steeds niet uit want hij geeft nog geen vonk :@ Ik ben nu al 3 dagen bezig met de kabeltjes na te lopen en het wil maar niet lukken.

Het nieuwe vliegwiel wekt wel spanning op, maar het kabeltje dat van de CDI naar de bobine loopt heeft geen spanning meer. Ik dacht aan een draadbreuk maar die kan ik niet vinden. Ik heb zelf ook geen multimeter dus ik doe het allemaal met een spanningzoeker haha. Nog tips?

Alvast bedankt

Begint een moeilijk verhaal te worden.
Volgens mij moet je iig wisselstroom kunnen meten wil je echt iets weten.
Het kan ook zijn dat het losse vliegwiel deel de ontsteking beschadigd heeft. Heb je alle wikkels al eens op zichtbare schade gecontroleerd?

Heb je wel al een vonk van de bougie?
 
Hallo mensen hierzo, binnenkort gaat m'n R1 er uit en overweeg de overstap naar een SM. Een hardcore SM vergt teveel onderhoud dus zat nu te kijken naar een 610 van 2008 http://www.fransmotoren.nl/Paginas/gallery.php?id=4159. Olie en kleppen controleren schrikken mij niet zo af, wel blok/cilinder revisie.

Hoe zit het met de onderhoudsintervallen bij deze modellen? Al wat gegoogled maar niet direct een antwoord gevonden.

Ik had deze gezien op MP, mooie fiets, moeilijk om een goed antwoord op te geven omdat vooral het onderhoud erg belangrijk is. Persoonlijk vond ik hem nog wel aan de prijs voor een fiets met die KM stand, dus onderhandel goed!
 
Moet eerst nog van mijn r1 af en ben er nog niet helemaal uit, superduke of 950 sm horen ook tot de opties.
 
Begint een moeilijk verhaal te worden.
Volgens mij moet je iig wisselstroom kunnen meten wil je echt iets weten.
Het kan ook zijn dat het losse vliegwiel deel de ontsteking beschadigd heeft. Heb je alle wikkels al eens op zichtbare schade gecontroleerd?

Heb je wel al een vonk van de bougie?

Ik heb naar de wikkels gekeken aangezien het stukje metaal aan flarden lag. Heb er wat stukjes magneet uit los weten te peuteren maar ik zie niets bijzonders, op een paar bobbels op het plastic omhulsel van de spoelen na. Bougie geeft geen zichtbare of voelbare vonk.
 
Goede middag.

Ik heb gisteren een sm 610 gekocht en daar ben ik gruwelijk blij mee !
Maar nu zitten er van die mega grote Mickey mouse spiegels op.
Wat voor spiegels hebben jullie erop zitten?

Groeten!
 
Ik heb der 1 op de linkerkant die je in kan klappen naar benede toe, alleen die trilt zo erg dat je er tog niks aan hebt. Dus kijk meestal toch achterom. Net weer stukkie gerede over de dijk, super. morgen ff olie vv en dan hopen dat er binnenkort een nieuwe eigenaar zich meld :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan