HET grote Husqvarna 610 topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand toevallig met deze motor bekend, redelijk opvallend met de gouden velgen:
Gebruikte auto's op AutoScout24

Volgende week gaat de R1 in de verkoop en dan hopen dat er nog iets leuks te koop staat, echt veel keuze is er niet :N

Zijn er nog bepaalde bouwjaren die je beter kan vermijden?


Ik ken hem niet, maar hij is sowieso veel te duur. In december 2011 kocht ik voor 4500 een 2010 SM610 met minder dan 5000 km op de teller en deze was volledig origineel. Tot op de dag van vandaag, hij staat geloof ik op 15.000 km, een uiterst betrouwbare fiets. Wel heel trouw elke 3000 km een beurt geven, altijd BP Ultra 100, of hier net over de grens bij Arnhem zelfs Ultra 102, tanken. Niet mee de snelweg op, kan wel maar doe ik niet, zodat hij uitsluitend als speelgoed voor in de omgeving kan dienen.
 
Ik ken hem niet, maar hij is sowieso veel te duur. In december 2011 kocht ik voor 4500 een 2010 SM610 met minder dan 5000 km op de teller en deze was volledig origineel. Tot op de dag van vandaag, hij staat geloof ik op 15.000 km, een uiterst betrouwbare fiets. Wel heel trouw elke 3000 km een beurt geven, altijd BP Ultra 100, of hier net over de grens bij Arnhem zelfs Ultra 102, tanken. Niet mee de snelweg op, kan wel maar doe ik niet, zodat hij uitsluitend als speelgoed voor in de omgeving kan dienen.
Denk dat deze redelijk heeft afgezien, ook gezien de offroad avonturen die worden aangeboden op de site.

Momenteel is er weinig keuze, stuk of 4 a 5 maar gevonden. Nog een paar maanden en het aanbod zal wel toe nemen en de prijzen dalen. Moet toch eerst van m'n R1 af dus heb de tijd. Als ik zo'n koop als jij kan doen, dan weet ik het wel. Hetgeen ik nu tegenkom is allemaal rond bouwjaar 2006-2008 met rond de 10.000 km er op, vraagprijzen tussen € 3500 en € 4500. Valt wel op dat de huskies stuk goedkoper zijn dan de KTM's.
 
Valt wel op dat de huskies stuk goedkoper zijn dan de KTM's.

Ja, gek eigenlijk: de Husky is veel betrouwbaarder en onderhoudsvriendelijker ... en dan óók nog eens goedkoper? Maar KTM heeft natuurlijk het 'ready to race' imago...

Toen ik de Husky kocht was ik ook aan het kijken naar andere fietsen; de CRF450 bijvoorbeeld. Puur omdat dit ding zo beresnel is, en ik nu eenmaal altijd het snelste van het snelste wilde hebben ... maar toen ben ik gaan denken en afwegen en toch voor de Husky gegaan. Inmiddels heb ik mijn R1 ook al verkocht. Ik zal maar niet zeggen dat ik deze voor een BMW heb geruild, o kut, te laat :X

Volgend jaar denk ik er wel weer een 4-cilinder bij te zetten, alleen maar omdat ik dat enorme vermogen voor het eerst in ruim 25 jaar motorrijden niet meer tot mijn beschikking heb. Maar die Husky blijft, want wat een topfietsie is dat!
 
Potdeurie ik heb wel pech.. Ik heb nu een nieuwe schijf doet de km teller het niet meer omdat da magneetje niet in de nieuwe schijf past... Nu weer wachten op bericht dat ze het passend hebben gemaakt... Zucht
 
ik heb nog nooit een teller op mijn 570 gehad, zie er met zon motor ook niet echt het nut van in.

maar als je um hebt is het leuk wanneer die ook werkt natuurlijk
 
zonder magneetje?

het cockpitje geeft oa ook aan wanneer de benzine bijna op is, en bij gebrek aan een reservestand is dat ook wel handig, dus de cockpit verwijderen heeft sowieso wat consequenties

Als de motor ineens inhoud zet ik um pas op reserve, maarja ik gebruik um hooguit om wat door het dorp te wheelieen en wat ongein mee uit te halen
 
Als de motor ineens inhoud zet ik um pas op reserve, maarja ik gebruik um hooguit om wat door het dorp te wheelieen en wat ongein mee uit te halen
Zo'n "nieuwere" 610 heeft dus geen reserve (tenzij je het kraantje onderaan de linkerkant van de tank dichtdraait)
 
Echt ideale spiegels ! *O* *O*
full
 
Je hebt er echt wat aan :Y als je met anderen rijdt zie je nog of ze achter je zitten bijvoorbeeld.

@ bremesj, vanaf 1-11 woon ik bij je in de buurt :P huis gekocht in Veghel :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan