HET grote Husqvarna 610 topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt er echt wat aan :Y als je met anderen rijdt zie je nog of ze achter je zitten bijvoorbeeld.

@ bremesj, vanaf 1-11 woon ik bij je in de buurt :P huis gekocht in Veghel :)

Idd van trillingen heb je helemaal geen laat en ondanks ze zo klein zijn. Zie je er nog veel in ! Zijn ook helemaal instelbaar. Ik had ze btw besteld op fiets-onderdelen-online.nl

@ artifex , proficiat ! Als je er woont zal ik eens een keer langs komen kom ik even jou husky bewonderen ;-)

Oh enne met hoeveel bar druk op de bandjes rijden jullie
 
Laatst bewerkt:
Hangt ervan af wat ik doe. Gewoon wat rondrijden op straat 2.5/2.9 maar gymkhana met 2/2. Met die snelheden komt het verhaal anders echt niet op temperatuur :P

Welke banden heb je? Dat is nogal belangrijk als je ideale druk wilt bepalen. Het is een lichte fiets, dus het algemene advies mag je al -0.3 doen, ongeveer.
 
Laatst bewerkt:
Mooi! Ik heb er gewoon twee besteld bij fietsonderdingesenpuntennel. Het lijkt me reuze interessant om regelmatig te weten wat er achter me gebeurt :P

Bedankt voor de tip dus, want omdat ik zo'n last had van conventionele spiegels reed ik al een jaar zonder ....
 
Hangt ervan af wat ik doe. Gewoon wat rondrijden op straat 2.5/2.9 maar gymkhana met 2/2. Met die snelheden komt het verhaal anders echt niet op temperatuur :P

Welke banden heb je? Dat is nogal belangrijk als je ideale druk wilt bepalen. Het is een lichte fiets, dus het algemene advies mag je al -0.3 doen, ongeveer.


Zitten nu dunlop sportmax op.. Maar zal is wa gaan spelen met de druk.. Iig tnx voor de tip,
Kzou willen da ik da fatsoenlijk kon een bietje stunten maar da wheelien in nu gewoon lelijk het bandje de lucht in zwieren en als een malloot weer neer denderen... Zou wel een keer les willen hebben :-p
 
Zitten nu dunlop sportmax op.. Maar zal is wa gaan spelen met de druk.. Iig tnx voor de tip,
Kzou willen da ik da fatsoenlijk kon een bietje stunten maar da wheelien in nu gewoon lelijk het bandje de lucht in zwieren en als een malloot weer neer denderen... Zou wel een keer les willen hebben :-p
Sportmax heten ze ongeveer allemaal. Ietsje accurater graag ;)

De nieuwe generaties kunnen nog een veel lagere druk aan dan de oude. Als het nog een vage code heeft als D201 moet je er een beetje mee uitkijken, Sport/Roadsmart kan het beter aan.
 
Sportmax heten ze ongeveer allemaal. Ietsje accurater graag ;)

De nieuwe generaties kunnen nog een veel lagere druk aan dan de oude. Als het nog een vage code heeft als D201 moet je er een beetje mee uitkijken, Sport/Roadsmart kan het beter aan.

Voorband d253f en de achterband sportmax qualifier 2

@ artifex : goed idee !
 
zonder magneetje?

het cockpitje geeft oa ook aan wanneer de benzine bijna op is, en bij gebrek aan een reservestand is dat ook wel handig, dus de cockpit verwijderen heeft sowieso wat consequenties

Met magneetje ergens in de remschijf weggewerkt.
Cockpit heb ik niet meer, keek ik toch nooit op.


Met lijkt me toch wel. Werken prima alleen komt een fietstellertje vaak niet boven de 100

Een beetje fietscomputer gaat wel tot de 199km/u. Genoeg voor een SM dus :)
 
Laatst bewerkt:
Wat voor olie gooien jullie in je Husky?
Ik heb er nu Motul 5w40 in zitten maar dat is toch niet helemaal optimaal. Daarmee heb ik heel af en toe last van een slippende koppeling. Met de olie die ik er daarvoor in had zitten niet alleen weet ik niet meer welke dat was |( .
Volgens het werkplaats handboek moet er Agip Racing 5w40 in, maar die kan ik dus nergens vinden.
Kan hem wel via internet bestellen maar dan betaal je net zo veel aan verzendkosten als aan de olie zelf.
 
Wat voor olie gooien jullie in je Husky?
Ik heb er nu Motul 5w40 in zitten maar dat is toch niet helemaal optimaal. Daarmee heb ik heel af en toe last van een slippende koppeling. Met de olie die ik er daarvoor in had zitten niet alleen weet ik niet meer welke dat was |( .
Volgens het werkplaats handboek moet er Agip Racing 5w40 in, maar die kan ik dus nergens vinden.
Kan hem wel via internet bestellen maar dan betaal je net zo veel aan verzendkosten als aan de olie zelf.

Probeer er eens gewoon 10w40 in te mikken.
5w is wel heel dun lijkt me
 
Olie gister vervangen.
Kom ik vandaag stil te staan langs de snelweg :(.

Een bult rook uit de uitlaat en de compressie is een stuk minder geworden.
Maar op de aanhanger geladen en op 't werk neer gezet, morgen met de aanhanger naar 't werk om de motor weer mee naar huis te nemen.

Er lagen wat druppels koelvloeistof op de grond, beide uitlaat bochten waren koud, het blok was warm/lauw. Wat zou het kunnen zijn? Ik verdenk zelf de koppakking.
De vorige eigenaar heeft redelijk wat vloeibare pakking gebruikt.

Ik kon zo ook zien dat bij 1 van de bochten de bout om hem vast te zetten is afgebroken. Dus die sluit niet helemaal goed af.

Ga morgen avond of in het weekend de kappen eraf halen zodat ik alles beter kan bekijken. Als ik zo niks kan vinden dan maar het blok open om de koppakking te vervangen.

PS: Dit was niet de eerste keer dat ik olie heb bijgevuld dus daar is het niet fout gegaan :+
 
Als die rook wit was hoef je niet verder te zoeken. Voordeel, zo duur zijn die pakkingen niet, weet ik toevallig :+


Ik wacht nog steeds op 2 nieuwe uitlaatkleppen, schiet lekker op |(
 
De rook was inderdaad wit.
Bougie eruit halen kan ik pas morgen avond doen, heb hier geen bougie sleutels bij de hand.

De pakkingen vervangen doe ik gewoon zelf dat scheelt ook weer flink wat geld.

Het ergste van alles is nog wel dat ik dalijk met het OV :( naar huis moet... en met de auto naar 't werk. Kan niet wachten tot mijn Honda klaar is :]
 
Hallo. ik heb nog een splinternieuwe kettinggeleider voor de 610 liggen. van bonmotoren. 40kostie daar. mag voor 20 weg. graag pb-en want ik kijk niet zo vaak in dit topic.

Gr
 
Als die rook wit was hoef je niet verder te zoeken. Voordeel, zo duur zijn die pakkingen niet, weet ik toevallig :+


Ik wacht nog steeds op 2 nieuwe uitlaatkleppen, schiet lekker op |(

de pakking zelf niet inderdaad, maar als je het niet zelf kunt wordt het toch weer een bedrag met 3 cijfers :/
 
Heb mijn Honda al 2 keer helemaal uit elkaar gehaald en weer opgebouwd dus dan moet dit ook wel lukken :).
Weet iemand een webshop of garage(in de buurt van Deurne) waar ik de pakkingen nog voor zaterdag of op zaterdag zou kunnen halen?
 
Ik heb mijn husqy ook eindelijk aan de loop maar ik heb nog niet het idee dat hij doet wat hij zou moeten kunnen. Het lijkt me dat zo'n motor normaal gesproken mij in de 1e 3 versnellingen wel achterover moet kunnen slaan en dat doet hij niet. Hij staat behoorlijk rijk afgesteld en ploft het ook uit.

Heeft iemand een idee wat de standaard afstelling van een 610e is uit 2002?

Luchtschroef 1,5 slag open?
Sproeier maat?
Stationairschroef...slagen open?
Stand van de naald?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan