Vandaag mn RS100 aangepakt, kap eraf en RT stuur gemonteerd. Vooral schroefjes loshalen van de kappen, en daarna piegelen om de bedrading en bekabeling goed te krijgen. Maar so far so good! (Had al een koppelingskabel van een RT gehaald. De rest past min of meer qua lengte).
Binnenkort een Schurger kuip erop (zonder been beschermers) om hopelijk in Augustus een kleine 3-4dkm te kunnen vakantieen
Nu had ik een vraagje:
Met deze RS heb ik het volgende probleem. Na een rit drup er n beetje olie uit, niet veel maar wel "nat" bij de olie/waterpomp. Internet leert, dat dat een zwak punt is. Dus het revisie kitje heb ik al liggen.
Maar bij nadere inspectie zat de olie ook op de ontstekingstiming deksel... Vreemd, want die zit voor EN boven de olie/waterpomp, en met boeren verstand zou je zeggen dat rijwind altijd naar achteren blaast, maar niet naar voor en boven.
Dus dat ding los gehaald, bleek dat de pakking (kurk) onder nat was van de olie.
(http://imgur.com/a%2FX9qSW)
Nu mijn vraag aan de kenners/ervaringsdeskundigen;
A. Is dit normaal dat er olie kan zitten? (Ik denk van wel, waarom anders een pakking)
B. Als je deze foto ziet, is het dan een verkeerde pakking omdat die links onder OM het schroefgat heen gaat, maar het schroefgat aan de "binnenkant" niet afdekt (en het logischerwijs daar dus langs kan lekken)?
En tot slot:
C. Kan ik er "Dreibond" (origineel BMW spul tot 250graden, gekocht voor de water/oliepomp) pakking op smeren ipv de rubberen pakking? (En eventueel nog tips hoe dat te doen, wordt mijn eerste pakking die ik vervang - (26 jaartjes))
Nog wat plaatjes:
(http://imgur.com/a%2FFlZxM)
(http://imgur.com/a%2F3Qw7D)