,Wat wil je nu eigenlijk weten?
Het gaat om een niet originele fiets die er op het eerste gezicht best aardig verbouwd uit ziet. Het gaat bij verbouwen alleen niet om het eerste gezicht maar juist om details, dat bepaald of het een degelijke, goede ombouw is.
Niemand kan vanaf dit soort foto's bepalen of dit een degelijke fiets is.
We kunnen alleen wat algemeenheden noemen:
De K100 is een zeer degelijk gebouwde fiets, dit is een 16V, erg fijn blok.
5 jaar dezelfde olie zegt dat er op onderhoud bezuinigd is. 5 jaar is altijd te lang.
Als er in die zelfde tijd 500 km mee gereden is, is de benzine dus ook oud, de benzinepomp kan daardoor vast gaan zitten, de remvloeistof zal ook wel oud zijn waardoor de pompen en klauwen ook vast kunnen gaan zitten/lekken. Over koelvleoistof heb ik het niet eens. De gecombineerde water/oliepomp kan door lange stilstand gaan lekken, oude olie en koelvloeistof helpen dan ook niet.
Het wil niet zeggen dat dit een slechte fiets is, het zijn allemaal aannames. Zelf kijken en controleren verteld je al meer. 1000km rijden leert je of je werkelijk een goede fiets in handen hebt. Het is bij een tweedehands motor altijd afwachten, zeker als het een 30 jaar oud, verbouwd ding is.
Ik heb de BMW hier van een opa. Dus: Doei Oma.
Uitlaatboutje is los gekomen van de achterste cilinder van de k100. Nummer 6 op deze tekening. Vervangen dus. Het draad is er ook uit gekomen. Heeft iemand enig idee waar ik dat soort spul voor BMW kan bestellen? Voor mijn japanners ga ik altijd naar CMSNL, maar BMW, dus geen japanner, dus geen CMSNL.
Bekijk bijlage 1410130
Ter lering en vermaeck:
De klacht was: hij maakt nogal herrie bij het stationair lopen en in bepaalde toerentallen.
Het zag er zo uit:
Bekijk bijlage 1410131
Hij zweet daar ergens olie, en vermoed dat dat in het draad is gekomen. Daardoor kon ie los trillen. Ik heb het voor nu goed schoongemaakt en zal het spul weer met degelijke montagepasta terug zetten. Olie zweten is niet dusdanig erg dat ik nu van plan ben er iets aan te gaan doen. Als het een kwaaltje is met een quickfix, hoor ik het graag!
Super. Die ga ik opschrijven.De meeste onderdelen zijn zeer goed te bestellen / te koop bij iedere BMW dealer. niet overdreven duur ook, doorgaans.
Daarnaast:
De Knalpot
De Hobbyist
Tills Vooral gespecialiseerd in injectie (verbeterde injectoren!), vering en slijtageonderdelen. Heeft voor sommige zaken een goedkoper alternatief (losse halsensoren bijvoorbeeld, diverse pakkingen of een brandstofpomp) Verzenden naar NL kost ca. €15,-
Motor-Works Véél onderdelen, zowel nieuw als tweedehands, voor redelijke prijzen. Verzenden naar NL kost ca. €20,-
Ja. rubbertje is aanwezig en hij raakt nergens de uitlaatRubbertje van de middenbok ook aanwezig?