Het grote K100 topic

Ik moet helaas op mijn K75 de ABS verwijderen, want de computer is niet mee geleverd. Nu las ik dat er verschillende schijven bestaan voor de ABS versie en de non ABS versie. Is het noodzakelijk om de schijven (naast de remleidingen) ook te vervangen bij het verwijderen van de pompen?

Computer zat er al niet in, maar het systeem remt opzich zo ook meer dan prima. Daarom de keuze om de ABS units ook maar te verwijderen.

Non abs k series hebben 2 zuiger bremboklauwen en een kleinere diameter remschijven die ook dunner zijn
Abs k series hebben 4 zuiger bremboklauwen met grotere diameter remschijven die ook dikker zijn
 
Ja nu ook op de voorkant een conti go en eindelijk loopt mijn baksteen niet meer wijd met bochten nemen.
Wel met bridgestone en metzeler banden en die slijten ook nog eens hard. Achterband met 5000km op canvas en voorband met nog geen 10000km compleet glad en geen profiel meer.
Ik heb persoonlijke redenen om geen continental spullen te kopen als het niet hoeft. Haha.


De bt46 werd me al eerder aangeraden, ga dus even aan mn bandenboer vragen of dat met de loadindex kan. Zo wel gooi ik dat er op. De bt45 was ik ook wel tevreden mee op de kleineee motoren.
 
Ik heb persoonlijke redenen om geen continental spullen te kopen als het niet hoeft. Haha.


De bt46 werd me al eerder aangeraden, ga dus even aan mn bandenboer vragen of dat met de loadindex kan. Zo wel gooi ik dat er op. De bt45 was ik ook wel tevreden mee op de kleineee motoren.
Ik zie nu trouwens dat bridgestone deze band geschikt acht voor de k100. Volgens @Super Blackbird mag ik die combineren met mijn lasertec voor. Ga morgen dus even de lokale bandenboer bellen. Kan ik nog net een week of 2 meepakken voor de winterslaap.
 
Beste wensen voor alle K-rijders en mee lezers :

GYBS7678.JPG
 
Ik ga vandaag bij een k100rs kijken, nog specifieke dingen waar ik op moet letten? Heb al 10 jaar andere motoren maar nog nooit een bmw :+
 
Naast de gebruikelijk zaken waar je naar kijkt bij de aanschaf van een gebruikte motorfiets, zijn er een paar specifieke aandachtspunten bij de aanschaf van een K100:
1. lekkage van de gecombineerde olie/waterpomp (zichtbaar bij het "weephole" aan de voorzijde van het blok),
2. lekkage van de achterste krukaskering (zichtbaar bij het "weephole" aan de achterzijde van het blok),
3. versleten vertanding van de cardanas a.g.v. onvoldoende smering bij de 2 klepsmodellen (meer dan 3 cm speling op het achterwiel wanneer in 1e versnelling),
4. lekkage van de aluminium benzinetank.
 
Laatst bewerkt:
Naast de gebruikelijk zaken waar je naar kijkt bij de aanschaf van een gebruikte motorfiets, zijn er een paar specifieke aandachtspunten bij de aanschaf van een K100:
1. lekkage van de gecombineerde olie/waterpomp (zichtbaar bij het "weephole" aan de voorzijde van het blok),
2. lekkage van de achterste krukaskering (zichtbaar bij het "weephole" aan de achterzijde van het blok),
3. versleten vertanding van de cardanas a.g.v. onvoldoende smering bij de 2 klepsmodellen (meer dan 3 cm speling op het achterwiel wanneer in 1e versnelling),
4. lekkage van de aluminium benzinetank.
De versleten vertanding is niet echt iets wat je bij je proefrit kunt testen? Alleen maar door het ding uit elkaar te halen?
Geheel mee eens. En: Voor deze K's geldt vooral dat aantoonbaar onderhoud veel meer waard is dan een lage km stand.
Is wel zo, maar de meeste mensen hebben niet de onderhoudsboekjes van een motor uit de jaren 80 er helemaal bij.
Klopt wel dat een slechte K enorm veel geld kan kosten als je er zelf niks mee kunt en hoge kilometerstanden (een paar ton) geen enkel probleem hoeven te zijn.
 
Ik zie nu trouwens dat bridgestone deze band geschikt acht voor de k100. Volgens @Super Blackbird mag ik die combineren met mijn lasertec voor. Ga morgen dus even de lokale bandenboer bellen. Kan ik nog net een week of 2 meepakken voor de winterslaap.
Uiteindelijk was dit hem niet meer geworden. Een band was vorig jaar niet te vinden. Paar weken terug een Conti go alsnog gekocht.

Ben nu bezig om de rest van het ding weer in orde te maken. Olie, filters, dat soort dingen. Voor de eerste keer ook maar zelf begonnen met kleppen stellen, en van de 8 staan er 3 te strak. Nou moet ik daar dus speciaal gereedschap voor hebben en kan het maar op 2 plekken vinden. De ene weiger ik ooit nog wat van te kopen en de ander is Quispel. Nou heb ik met die 2e wel goede ervaringen, maar die vragen 50 euro voor een setje. Als het nodig is, is het nodig, maar heeft misschien iemand die hier nog wel mee leest, maar geen K100 meer heeft nog dat gereedschap liggen?
 
Nou, kleppen gesteld, olie gewisseld. Koelvloeistof even mee gewacht omdat die aftapbout naar de klote is en ik een nieuwe nodig heb. Toch vandaag met de K100 weg, want koppelingskabel van de ZZR was gebroken.

Heb ik geen snelheidsmeter meer |(

Ding helemaal nagekeken, bekabeling is oké, cluster is oké, alleen ik zou iets van weerstand moeten meten in de kabels op de sensor, niks -O-

Vermoed dat die sensor er geen zin meer in heeft. Weet iemand waar ik een nieuwe (of een tweedehanse) vandaan kan plukken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan