Hallo allemaal ik neem even een gokje dat er meer liefhebbers / owners van de Kawasaki 440 LTD zijn.
Velen onder ons hebben deze motor gehad als les motor of hebben er andere herinneringen aan.
Na een hele berg werk heb ik vandaag de allerlaatste hand gelegd aan mijn Kawasaki 440 LTD uit 1982.
Deze motor heb ik in de nodige jaren terug gratis gekregen van een (oud) collega en het was meer een wrak dan een motor en stond al jaren stil.
Op een mooie vrije dag ben ik er aan begonnen de motor te strippen en wat leek op even deze oude brik aan het lopen krijgen werd meer en meer een restauratie project.
uiteindelijk het frame en alle klein delen naar de poeder coater gedaan die alles tot het kale metaal heeft gestraald en voorzien heeft van een nieuwe coating.
Mooie van een LTD is dat je nog wel vrij eenvoudig aan onderdelen kunt komen.
Nadat ik de motor in de huiskamer weer opgebouwd had
( ja ik mag dat whehehe jij ook ? ) heeft Ons modje Martell mij nog geholpen om het blok weer in het frame te krijgen.
De tank en het spuitwerk liet ik maar even voor wat het was want ik wilde eerst alles testen en zien of het blok goed was.
Wel dat heb ik geweten want het blok trilde als een trilplaat als je er mee op de snelweg reed.
Kortom er zat een dikke onbalans in het blok.
Dit kan een ketting in het blok zijn van de balans as maar ook een onbalans in de krukas.
Bij een goede vriend die een motorzaak heeft een sloop kawasaki 440 opgekocht met een goed blok en dit schoongemaakt en gespoten met zilveren hitte bestendige verf en de zij kappen van de motor gepolijst.
Dit blok heb ik nu in de LTD zitten en loopt super.
Mijn wens is nog om het door Paul Ritzen te laten tunen / afstellen mbv zijn dynobank zodat hij perfect loopt. ik heb alles nu zelf redelijk afgesteld en synchroon gezet en ik moet zeggen dat het heerlijk pruttelt.
Wat heb ik er allemaal aan gedaan :
Frame + onderdelen stralen poedercoaten
Tank ontroesten coaten met tankcure en laten spuiten door een zeer goed aangeschreven autoschade bedrijf. dit geld ook voor de zij kapjes.
De kleur is Kobalt Candy bleu metallic ( house of kolor ) en is een +/- 9 lagen lak systeem
De draadboom hersteld ( was echt slecht )
Nieuwe koplamp + cnc gefreesde lamporen
De buddy seat opnieuw bekleed.
Nieuwe moderne knippers en moderne spiegels
Spatborden gestraald en gespoten.
Treeplankjes ipv voetsteunen
Motorblok gewisseld
Carburateur gereviseerd / ultrasoon reinigen / nieuwe sproeiers + naalden + membranen.
Windschermpje er op gezet
Nieuwe balhoofd lagers ( conische )
Nieuwe BT 45 banden voor en achter
Nieuwe tandwielen en ketting ( ik wou de riem hebben maar die is rete duur )
Nieuw stuur , de oude was doorgerot.
nieuwe inlaatrubbers / olie + filters vloeistoffen slangen etc etc
revisie van de voorpootjes en de schijfrem
etc etc etc de lijst gaat door en door. het was een ontzettende berg werk.
Deze motor doet een nette 140 km/h en heeft 6 versnellingen en is heerlijk schakellui te rijden.
Ok en dan nu de foto's:
op jacht naar de MF pettefles maar ik was te laat
tank terug van de spuiter:
eindresultaat :
een filmpje ben ik nu aan het uploaden naar youtube en dat duurt nog even voro ik de link heb daarvan.
Velen onder ons hebben deze motor gehad als les motor of hebben er andere herinneringen aan.
Na een hele berg werk heb ik vandaag de allerlaatste hand gelegd aan mijn Kawasaki 440 LTD uit 1982.
Deze motor heb ik in de nodige jaren terug gratis gekregen van een (oud) collega en het was meer een wrak dan een motor en stond al jaren stil.
Op een mooie vrije dag ben ik er aan begonnen de motor te strippen en wat leek op even deze oude brik aan het lopen krijgen werd meer en meer een restauratie project.
uiteindelijk het frame en alle klein delen naar de poeder coater gedaan die alles tot het kale metaal heeft gestraald en voorzien heeft van een nieuwe coating.
Mooie van een LTD is dat je nog wel vrij eenvoudig aan onderdelen kunt komen.
Nadat ik de motor in de huiskamer weer opgebouwd had
( ja ik mag dat whehehe jij ook ? ) heeft Ons modje Martell mij nog geholpen om het blok weer in het frame te krijgen.
De tank en het spuitwerk liet ik maar even voor wat het was want ik wilde eerst alles testen en zien of het blok goed was.
Wel dat heb ik geweten want het blok trilde als een trilplaat als je er mee op de snelweg reed.
Kortom er zat een dikke onbalans in het blok.
Dit kan een ketting in het blok zijn van de balans as maar ook een onbalans in de krukas.
Bij een goede vriend die een motorzaak heeft een sloop kawasaki 440 opgekocht met een goed blok en dit schoongemaakt en gespoten met zilveren hitte bestendige verf en de zij kappen van de motor gepolijst.
Dit blok heb ik nu in de LTD zitten en loopt super.
Mijn wens is nog om het door Paul Ritzen te laten tunen / afstellen mbv zijn dynobank zodat hij perfect loopt. ik heb alles nu zelf redelijk afgesteld en synchroon gezet en ik moet zeggen dat het heerlijk pruttelt.
Wat heb ik er allemaal aan gedaan :
Frame + onderdelen stralen poedercoaten
Tank ontroesten coaten met tankcure en laten spuiten door een zeer goed aangeschreven autoschade bedrijf. dit geld ook voor de zij kapjes.
De kleur is Kobalt Candy bleu metallic ( house of kolor ) en is een +/- 9 lagen lak systeem
De draadboom hersteld ( was echt slecht )
Nieuwe koplamp + cnc gefreesde lamporen
De buddy seat opnieuw bekleed.
Nieuwe moderne knippers en moderne spiegels
Spatborden gestraald en gespoten.
Treeplankjes ipv voetsteunen
Motorblok gewisseld
Carburateur gereviseerd / ultrasoon reinigen / nieuwe sproeiers + naalden + membranen.
Windschermpje er op gezet
Nieuwe balhoofd lagers ( conische )
Nieuwe BT 45 banden voor en achter
Nieuwe tandwielen en ketting ( ik wou de riem hebben maar die is rete duur )
Nieuw stuur , de oude was doorgerot.
nieuwe inlaatrubbers / olie + filters vloeistoffen slangen etc etc
revisie van de voorpootjes en de schijfrem
etc etc etc de lijst gaat door en door. het was een ontzettende berg werk.
Deze motor doet een nette 140 km/h en heeft 6 versnellingen en is heerlijk schakellui te rijden.
Ok en dan nu de foto's:
op jacht naar de MF pettefles maar ik was te laat
tank terug van de spuiter:
eindresultaat :
een filmpje ben ik nu aan het uploaden naar youtube en dat duurt nog even voro ik de link heb daarvan.