Het grote Kawasaki 440 LTD liefhebbers topic

biglift

MF veteraan
20 jul 2004
3.344
40
eindhoven
Hallo allemaal ik neem even een gokje dat er meer liefhebbers / owners van de Kawasaki 440 LTD zijn.

Velen onder ons hebben deze motor gehad als les motor of hebben er andere herinneringen aan.

Na een hele berg werk heb ik vandaag de allerlaatste hand gelegd aan mijn Kawasaki 440 LTD uit 1982.

Deze motor heb ik in de nodige jaren terug gratis gekregen van een (oud) collega en het was meer een wrak dan een motor en stond al jaren stil.

Op een mooie vrije dag ben ik er aan begonnen de motor te strippen en wat leek op even deze oude brik aan het lopen krijgen werd meer en meer een restauratie project.
uiteindelijk het frame en alle klein delen naar de poeder coater gedaan die alles tot het kale metaal heeft gestraald en voorzien heeft van een nieuwe coating.

Mooie van een LTD is dat je nog wel vrij eenvoudig aan onderdelen kunt komen.

Nadat ik de motor in de huiskamer weer opgebouwd had
( ja ik mag dat whehehe jij ook ? :+ ) heeft Ons modje Martell mij nog geholpen om het blok weer in het frame te krijgen.

De tank en het spuitwerk liet ik maar even voor wat het was want ik wilde eerst alles testen en zien of het blok goed was.
Wel dat heb ik geweten want het blok trilde als een trilplaat als je er mee op de snelweg reed.
Kortom er zat een dikke onbalans in het blok.
Dit kan een ketting in het blok zijn van de balans as maar ook een onbalans in de krukas.

Bij een goede vriend die een motorzaak heeft een sloop kawasaki 440 opgekocht met een goed blok en dit schoongemaakt en gespoten met zilveren hitte bestendige verf en de zij kappen van de motor gepolijst.
Dit blok heb ik nu in de LTD zitten en loopt super.
Mijn wens is nog om het door Paul Ritzen te laten tunen / afstellen mbv zijn dynobank zodat hij perfect loopt. ik heb alles nu zelf redelijk afgesteld en synchroon gezet en ik moet zeggen dat het heerlijk pruttelt.

Wat heb ik er allemaal aan gedaan :
Frame + onderdelen stralen poedercoaten
Tank ontroesten coaten met tankcure en laten spuiten door een zeer goed aangeschreven autoschade bedrijf. dit geld ook voor de zij kapjes.
De kleur is Kobalt Candy bleu metallic ( house of kolor ) en is een +/- 9 lagen lak systeem
De draadboom hersteld ( was echt slecht )
Nieuwe koplamp + cnc gefreesde lamporen
De buddy seat opnieuw bekleed.
Nieuwe moderne knippers en moderne spiegels
Spatborden gestraald en gespoten.
Treeplankjes ipv voetsteunen
Motorblok gewisseld
Carburateur gereviseerd / ultrasoon reinigen / nieuwe sproeiers + naalden + membranen.
Windschermpje er op gezet
Nieuwe balhoofd lagers ( conische )
Nieuwe BT 45 banden voor en achter
Nieuwe tandwielen en ketting ( ik wou de riem hebben maar die is rete duur )
Nieuw stuur , de oude was doorgerot.
nieuwe inlaatrubbers / olie + filters vloeistoffen slangen etc etc
revisie van de voorpootjes en de schijfrem
etc etc etc de lijst gaat door en door. het was een ontzettende berg werk.

Deze motor doet een nette 140 km/h en heeft 6 versnellingen en is heerlijk schakellui te rijden.

Ok en dan nu de foto's:

DSC00429.jpg


DSC00433.jpg


DSC00432.jpg


DSC00431.jpg


DSC00434.jpg


440opbouw.jpg


Fotos-0173.jpg


P1010369.jpg


P1010372.jpg


op jacht naar de MF pettefles *O* maar ik was te laat -O-
P1020394.jpg


tank terug van de spuiter:
P1020383.jpg


eindresultaat :
P1020411.jpg


P1020412.jpg


P1020413.jpg


P1020414.jpg


P1020415.jpg



een filmpje ben ik nu aan het uploaden naar youtube en dat duurt nog even voro ik de link heb daarvan.
 
BD-Gras-race-22.jpg

je mag het gras wel us maaien..

:+

feli met het behalen van een mooi resultaat! ;)
 
Laatst bewerkt:
Schaap is multifunctioneel ook nog eens. Als het gras klaar is kun je dat beest verbouwen tot een portie shoarma :+

Maar ziet er weer netjes uit, en zo te horen op het filmpje pruttelt hij weer prettig. Weer een wrak gered van de schroothoop!
 
Schaap is multifunctioneel ook nog eens. Als het gras klaar is kun je dat beest verbouwen tot een portie shoarma :+

Maar ziet er weer netjes uit, en zo te horen op het filmpje pruttelt hij weer prettig. Weer een wrak gered van de schroothoop!

ja maar als ik er kebab van maak heb ik weer geen automatische blatende grasmaaier.....

wel weer een nog dikkere pens dat wel .....
 
nahh want dat blokkie is niet toppie.... :X

blijft dus een bakkie bier .....

Daarom kost het ook bijna niks.

Die gaat wel via MP weg voor een paar hondertjes, denk ik.

Ding rijdt gewoon, heb het alleen zelf nog niet gezien.
 
Ej jonguh!

Die ltd bi jmij staat nog steeds te koop, en nog steeds geen blik gegeven :')

vanaf volgende week nooit meer op kantoor werken, dus meer tijd voor prutsen (zo stel ik me dat op dit moment iig voor :) )

Dan ook maar eens die ltd aanpakken, en een fatsoenlijk rijdend ding van maken. En dan voor een habbekrats verkopen.
 
of je maakt hem netjes.......

rijd rete goedkoop en zit best wel comfy ...


nu moet je dus echt gaan werken...... :+
 
Hee hallo,

Ik heb sinds een tijdje ook een ltd. Had een paar jaar stil gestaan. Beurtje gegeven, nieuwe accu erin en nu loopt ie weer als een zonnetje. Enig probleem is dat de achtervering kapot is.

De vraag van vandaag: heeft iemand daar nog een setje van liggen? Het rijdt toch fijner met achtervering, nu is t meer een hardtail..

Groeten,


Bart
 
Hee hallo,

Ik heb sinds een tijdje ook een ltd. Had een paar jaar stil gestaan. Beurtje gegeven, nieuwe accu erin en nu loopt ie weer als een zonnetje. Enig probleem is dat de achtervering kapot is.

De vraag van vandaag: heeft iemand daar nog een setje van liggen? Het rijdt toch fijner met achtervering, nu is t meer een hardtail..

Groeten,


Bart

Beetje late reactie tijdje niet meer hier gekeken :$

ik heb nog wel een setje achterveren. even een pm sturen en dan komen we er samen wel uit
 
ik wil binnenkort waarschijnlijk ook een 440 ltd ophalen, maar deze heeft een hele poos stilgestaan en wil niet lekker lopen. ik citeer de verkoper: Hij prutteld , en hij wil aan slaan . Maar het echt lopen wilt ie niet.

kwestie van carburateur schoonmaken en nieuwe bougies of kan ik ergere dingen verwachten? hij heeft plusminus 40000 gelopen.

gr Stijn
 
ik wil binnenkort waarschijnlijk ook een 440 ltd ophalen, maar deze heeft een hele poos stilgestaan en wil niet lekker lopen. ik citeer de verkoper: Hij prutteld , en hij wil aan slaan . Maar het echt lopen wilt ie niet.

kwestie van carburateur schoonmaken en nieuwe bougies of kan ik ergere dingen verwachten? hij heeft plusminus 40000 gelopen.

gr Stijn

Als ie voor de winterslaap wel liep, zal dat het wel zijn.

Oude benzine er uit, binnenkant tank controleren op rommel en roest, nieuwe brandstof er in.
 
oke, de verkoper vertelde mij dat het de kleppen zijn die gesteld moeten worden.
is er wellicht een online vraagbaak beschikbaar of moet ik er ergens één bestellen?

mvg Stijn
 
vraagbaak is gevonden. klopt het trouwens dat er 30 kw op het kenteken staat?
ik vind op het internet dat hij slechts 19.7 kw heeft?

mvg Stijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan