Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
~[/quote]

~
Hm het quoten lukt niet zo erg..

Maar thnx! Het rijdt en stuurt inderdaad compleet anders, stuk lichter terwijl het gewicht nagenoeg hetzelfde is. Maar wat je zegt, een paar jaartjes nieuwere techniek en natuurlijk een compleet ander blok.

Rijden er veel NC's rond? Ik heb eigenlijk geen idee hoe populair het model is...
 
Rijden er veel NC's rond? Ik heb eigenlijk geen idee hoe populair het model is...

Bij de raivereniging kun je verkoopaantallen zien. De NC* zit wel (voor Honda) in de top verkopen. Ze winnen het echter (lang) niet van onze olie-zwetende vrienden.
 
22 mm is vrij standaard, qua lengte zou je echt even moeten meten.
er is ook een test op mf waar 'het type' uit china goed uitkomt.
maar eer die in nl is, dan is het toch (hopelijk) wel dooi inmiddels...
 
ik denk dat Kleurensmurf deze afbeelding bedoelt met 'ook een beetje lager scrollen':
full


mooie how to smurf :Y

dus ja 22 mm en ja hij gaat er vaak lastig op.
 
Laatst bewerkt:
Heren! (zijn er hier ook dames trouwens?)
Ik heb gisteren mijn kawasaki ingeruild voor een nc700x! Hij krijgt nog een beurtje en dan hopelijk morgen of anders dinsdag halen! Super blij!

Marleen.

jazeker! :W veel plezier met je x! Heb je er al veel kilometers mee gemaakt?
Ik rij de 700s voor woonwerkverkeer :) kwam bij de x niet lekker met m'n voeten bij de grond haha (ben niet klein maar heb korte benen blijkbaar :') )

Binnenkort voor de 24000 km beurt. Ben benieuwd wat de schade gaat zijn en of de bandjes al aan vervanging toe zijn :)
 
Laatst bewerkt:
M'n vriendin heeft een NC750S, zit ook op het forum. Nou ja.. 1 post in het vorige topic en dat was het haha :P Ze heeft kennelijk niks met forum (zit wel genoeg op Facebook.. :X).
Anyway, wel nog een dame die op een NC rond rijdt ;)

Binnenkort ga ik maar even handvatverwarming monteren voor haar, lekker warme handjes wanneer er weer gereden gaat worden (lees: pekel van de weg is) :] . Handkappen zitten er al op, en dat scheelde al behoorlijk.

Nu nog een goede geschakelde aansluiting vinden voor het relais.. (sluit handvatverwarming wel direct aan accu aan). Iemand een tip? :) kan natuurlijk wel aftappen van het achterlicht, maar ik pas liever niks aan zodat alles weer direct teruggebracht kan worden naar standaard)
 
Voor 3 euries koop je een minirelais. Dat past in de reservesocket langs de accu. Aan de rechterkant (bij je kuit) zit een stekker die hiermee geschakeld word (achter de kapjes). Ik was te lam om hier de contrastekker voor te kopen dus ik heb wat draadjes in de juiste gaatjes gefrommeld (was ff zoeken). M'n handschoentjes zitten erop.

Als ik de draadjes er uit trek is alles weer zoals het was. Relais lijkt origineel genoeg om te laten zitten....ohja. zekering er bij steken natuurlijk.
 
misschien heb je de afweging al gemaakt, maar heb je ook al gekeken naar verwarmde handschoenen?
https://webshop.hansvanwijk.nl/moto...lan-verwarmd-independent-i-zwart-9215449.html
Deze heb ik. Moet je nog wel even de accu's er los bij kopen (a la 104,95 :x ik had ze toen gratis bij een actie.. scheelde een hoop).
Ik was zelf niet zo'n fan van het klooien aan de bedrading van de motor. Voordeel is ook dat de bovenkant van je hand verwarmd wordt en niet alleen het deel dat het handvat raakt zeg maar.

Handkappen scheelt inderdaad al een hoop. Welke zitten er bij haar op?
 
KleurenSmurf, dat klinkt inderdaad nog beter! Had al wel een handleiding gevonden voor de originele accessoire aansluiting (incl relais en andere zaken).
Toevallig een linkje naar bv ebay om zo'n ding te bestellen? ;)

SparkViv, verwarmde handschoenen vond ze te duur :+. Uiteindelijk zijn het goedkope handkappen uit China geworden, deze van eBay.
Passen gek genoeg ook nog prima bij de zwarte motor :)
 
Wat is duur als je elke rit weer heerlijke warme handjes hebt, waar die handkappen echt niet voldoende zijn om de kou tegen te houden.

Handvatverwarming is lekker, maar verwarmt alleen de binnenkant van je handen, wordt de buitenkant toch wel redelijk koud



De accu's zijn leuk voor korte ritjes, maar voor de wat langere tochten zou ik je toch aanraden om even te klooien met de bedrading.

Als ik t goed zie zijn de batterijen maar 7.4 V en dat is niet zo veel, en waarschijnlijk op de hoogste stand ook zo weer leeg, ook moet je uitkijken dar de batterijen hun geheugen niet gaan verliezen, na een paar keer leeg gereden te hebben.

Ik heb zelf de 12V handschoenen van Gerbing, lekker warm , rechtstreeks op de accu, zo hou je altijd de max 12V warmte van de accu waar de batterijen dit niet halen, zeker niet als het kouder wordt, want dan zullen ze zelfs de 7.4 V echt niet halen.

Dit is mijn ervaring na 3 jaar met verwarmde kleding te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Op die van mij zitten handkappen en originele handvatverwarming. Was tijdens het proefrijden tussen de sneeuwbuien door al erg fijn en stuk warmer dan de handvatverwarming op m'n Zephyr. (zo'n 20-euri setje van motozoom)

Ik ben vandaag gebeld dat ie klaar staat dus zaterdag ophalen!
 
Wat is duur als je elke rit weer heerlijke warme handjes hebt, waar die handkappen echt niet voldoende zijn om de kou tegen te houden.
Ja hey... dat zei ik ook, maar handkappen en verwarmde handvatten is genoeg denkt ze. Ze rijdt stiekem toch niet als het écht koud is (maar ze heeft wel chronisch koude handen).
Maar dit was om te beginnen het goedkoopste (alles eBay uit China :+). Dus handschoenen kunnen altijd nog!
En dan is hopelijk de 12v aansluiting er ook al (van de hvv) *D
 
Zeg eeeeh, wat rij jij nou eigenlijk... ;)
Vandaag de chinese handvatverwarming binnengekregen, nav een positieve test hier op MF maar eens besteld en na 2 weken al binnen.

Er stond nu al 2 keer een MT07 voor de sportschool waar ik heenga en dat ziet er toch wel super uit hoor :Y
ik ga nog (meer) twijfelen.

Ondanks al het gemopper over de economie en het weer is het een erg mooie tijd om motor te rijden met instapmodellen die eigenlijk niks te wensen over laten en banden waar je alles mee kunt :}
 
KleurenSmurf, dat klinkt inderdaad nog beter! Had al wel een handleiding gevonden voor de originele accessoire aansluiting (incl relais en andere zaken).
Toevallig een linkje naar bv ebay om zo'n ding te bestellen? ;)
Ze zijn in anderhalf jaar toch weer 30 cent duurder geworden :+. Ik had er 2 besteld. Door die ene die ik nog niet hebt gebruikt is mijn vermogen meer toegenomen dan de rente op mijn spaargeld :P
LINKJE
 
Zeg eeeeh, wat rij jij nou eigenlijk... ;)
Vandaag de chinese handvatverwarming binnengekregen, nav een positieve test hier op MF maar eens besteld en na 2 weken al binnen.

Er stond nu al 2 keer een MT07 voor de sportschool waar ik heenga en dat ziet er toch wel super uit hoor :Y
ik ga nog (meer) twijfelen.

Ondanks al het gemopper over de economie en het weer is het een erg mooie tijd om motor te rijden met instapmodellen die eigenlijk niks te wensen over laten en banden waar je alles mee kunt :}
Wie, ik? MT-07 eh! :P Is een leuke fiets hoor. Binnen anderhalf jaar al 17.000km op gezet en blijft gewoon veel plezier om op het ding te rijden.
Alhoewel er een grote kans is dat ik dit jaar een MT-09 Tracer ga kopen ('iets meer' vermogen, wat meer comfort etc).. Zou de MT-07 er best naast willen houden :). Maar aan de andere kant, we hebben de NC750S nog ;). Welke ik overigens ook heerlijk vind rijden.
 
Ze zijn in anderhalf jaar toch weer 30 cent duurder geworden :+. Ik had er 2 besteld. Door die ene die ik nog niet hebt gebruikt is mijn vermogen meer toegenomen dan de rente op mijn spaargeld :P
LINKJE
Hey bedankt! Super. Ga ik die bestellen en dan kijken of ik erachter kan komen wat voor stekker er gebruikt wordt..

edit, gevonden. Kennelijk een zogenaamde 'sumitomo' stekker (met 6 draden geloof ik).. Die zijn nog verdacht lastig te vinden en prijzig voor een simpel stekkertje B| :)
 
Laatst bewerkt:
Door al dat handvat verwarming praat heb ik het ook maar een setje besteld :')
Zal het wel nodig hebben volgende week, dan staat het eerste kouwe-klouwe camping weekend in Luxemburg weer voor de deur *D

Ik ga ze alleen niet zelf monteren :$
 
Hey bedankt! Super. Ga ik die bestellen en dan kijken of ik erachter kan komen wat voor stekker er gebruikt wordt..

edit, gevonden. Kennelijk een zogenaamde 'sumitomo' stekker (met 6 draden geloof ik).. Die zijn nog verdacht lastig te vinden en prijzig voor een simpel stekkertje B| :)

heb je hier een plaatje van wat je bedoelt ?
 
Wat is duur als je elke rit weer heerlijke warme handjes hebt, waar die handkappen echt niet voldoende zijn om de kou tegen te houden.

Handvatverwarming is lekker, maar verwarmt alleen de binnenkant van je handen, wordt de buitenkant toch wel redelijk koud



De accu's zijn leuk voor korte ritjes, maar voor de wat langere tochten zou ik je toch aanraden om even te klooien met de bedrading.

Als ik t goed zie zijn de batterijen maar 7.4 V en dat is niet zo veel, en waarschijnlijk op de hoogste stand ook zo weer leeg, ook moet je uitkijken dar de batterijen hun geheugen niet gaan verliezen, na een paar keer leeg gereden te hebben.

Ik heb zelf de 12V handschoenen van Gerbing, lekker warm , rechtstreeks op de accu, zo hou je altijd de max 12V warmte van de accu waar de batterijen dit niet halen, zeker niet als het kouder wordt, want dan zullen ze zelfs de 7.4 V echt niet halen.

Dit is mijn ervaring na 3 jaar met verwarmde kleding te gebruiken.

ik rij zo´n uur per dag op de tweewieler. Door weer en wind en kou en regen. Ervaring met de klan handschoenen is dat ze op de hoogste stand sowieso 1 dag uithouden. De 2e dag haal ik dan niet meer op de hoogste stand. Maar goed da's een kwestie van weer even opladen :)
Geheugenverlies heb ik geen last van, naja alleen als het me uitkomt :+ de batterijen heb ik het nog niet aan gemerkt en die heb ik nu zo'n 2 jaar. moet ik wel bij zeggen dat ik ze alleen aanzet onder de 10 graden. De handschoenen zijn namelijk zelf als best warm als je de binnenhandschoen naar buiten trekt en afsluit. De duur van de batterijen lijkt wel achteruit te gaan, is dat het geheugen wat je bedoeld?
Jij zit dus met draadjes aan je stuur vast?
 
KleurenSmurf, dat klinkt inderdaad nog beter! Had al wel een handleiding gevonden voor de originele accessoire aansluiting (incl relais en andere zaken).
Toevallig een linkje naar bv ebay om zo'n ding te bestellen? ;)

SparkViv, verwarmde handschoenen vond ze te duur :+. Uiteindelijk zijn het goedkope handkappen uit China geworden, deze van eBay.
Passen gek genoeg ook nog prima bij de zwarte motor :)

en deze pasten ook zonder teveel aanpassingen? zijn lekker cheap. misschien voor mij ook wel een idee! (of toch maar voor het 2016 model gaan kijken :+ zat net weer naar de zwart rode versie te kijken..... i like! *O* )
 
Laatst bewerkt:
en deze pasten ook zonder teveel aanpassingen? zijn lekker cheap. misschien voor mij ook wel een idee! (of toch maar voor het 2016 model gaan kijken :+ zat net weer naar de zwart rode versie te kijken..... i like! *O* )
Ja, voor Chinese onderdelen passen deze verdacht goed! Zaten er zo op :) Moet het beugeltje die naar de spiegel loopt een paar mm buigen om ruimte bij de gaskabels te krijgen (loop je vanzelf tegenaan bij montage :P). Maar verder geen probleem, eitje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan