Nou speciaal voor jou omdat je meestal leest
Ik heb een R1 van 2004 gekocht in 2009, opgehaald met de aanhanger vanwege sneeuw...
met veel plezier op gereden maar toen ik even een stukje flink gas had gegeven, hoewel niks apart (230 max ofzo ruimschoots op tijd schakelen enzo) leek hij daarna op 3 cilinders te lopen.
had ik al verteld dat het een hele anekdote ging worden ?
Na een veelste land durende reparatie was de motor klaar , de dag voor vertrek naar Italië.
In de avond de kuip nog terug gemonteerd nadat ik de motor bij de dealer had opgehaald.
Overigens ZEER goed gerepareerd met nieuwe gaskabel, die was aan het rafelen.
De volgende dag de motor op de aanhanger naast de sevenfifty en naar italie/dolomieten via het zwarte woud.
alleen nooit meer aangedacht om de bandenspanning te controleren en de redelijk nieuwe (ik had de motor net 1000 km ofzo) was na die vakantie de voorband dusdanig versleten dat ik die vervangen heb.
er lagen 2 verschillende banden op, dus was geen drama verder.
Maar aangezien het feit dat de motor voor mij redelijk nieuw was, ik er niet heen gereden ben )aanhanger) en eerlijk gezegd niet genoeg gekeken/bewust gelet hebt hoe die stuurde of uberhaupt de bandenspanning heb gecontroleerd heb ik dus met iets meer als 2 bar rondgereden.
plaatje voor de sfeer.
Ik kan je verzekeren dat je beter met de NC door de bergen kan rijden als met een supersport, een afdaling zoals de mendola pas met veel 180 graden bochten, vooral naar beneden, is erg zwaar op de polsen. de 'zachte' band zal daar niks aan helpen natuurlijk