Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ha, daar had ik te snel naar het plaatje van Jenkins gekeken. Maar 86dB is ook heel mooi laag.
Damn!
Inderdaad blijken er twee plaatjes op de NC te zitten.
Het ene zit op de frame buis, links.
Dat ander op de buis waar het balhoofd lager aan vast zit.
Net met de zaklamp moeten zoeken.
370DED2D-121F-4E98-8240-BADD04DF0160.jpeg

Maar ik zou Herr Polizist eerst wijzen op het plaatje links.
Als ie nicht als zu schnugger ist dan laat ie het daarbij.

edit: die 74 dB(a) zouden misschien de “Lärmkameras” kunnen tevreden stellen.
 
Ik kan je uit ervaring vertellen dat achter een origineel schermpje goed gaat zolang de zon er niet op valt.
Zodra de zon op het scherm valt krijgt je camerabeeld overbelichting.... en ziet je camera niks meer.

Ik vermoed dat bij een puig scherm je hetzelfde zal krijgen....
Dank Okami. Dan houd ik er rekening mee dat ik mijn boormachientje vast klaarzet. Begint met boortje 1,5 mm. '(
Al zal de camera weer snel de lichtsterkte inval zal doen aanpassen.
 
Dank Okami. Dan houd ik er rekening mee dat ik mijn boormachientje vast klaarzet. Begint met boortje 1,5 mm. '(
Al zal de camera weer snel de lichtsterkte inval zal doen aanpassen.
In mijn geval kon de camera die lichtsterkte inval niet compenseren... omdat 't licht "in het schermpje" zat....
Wat je zou kunnen testen is je camera starten, en eens met een (hele felle) zaklamp "van (schuin) boven" op je ruitje schijnen.
en dan de opname terug kijken....
 
In mijn geval kon de camera die lichtsterkte inval niet compenseren... omdat 't licht "in het schermpje" zat....
Wat je zou kunnen testen is je camera starten, en eens met een (hele felle) zaklamp "van (schuin) boven" op je ruitje schijnen.
en dan de opname terug kijken....
Zal ook wel per camera verschillen iets denk ik.
Weet wel dat in de racerij ze vroeger ook achter de ruit zaten.
Goede tip Okami, word aan gewerkt. Gracias 👍 .
 
Mijn 2015-model is 85 stationair en 74 rijdend. Ik zou het juist andersom verwachten, maar waarschijnlijk zal de meetafstand bij stationair veel kleiner zijn dan bij rijdend. Maar goed, duidelijk is dat de gezonde berglucht van Oostenrijk dus tóch voor hersenschade zorgt bij sommigen... _O-
 
Hey guys! Enkele weken geleden een nieuwe NC750X DCT 2021 in het wit gekocht, naar 35KW gevoerd en wat een pracht ding is het toch. Echter wil ik jullie om hulp/advies vragen. Nou heb heb ik er problemen ermee en de dealer heeft niets gevonden vandaag bij de 1000km check.

Is tot zo ver 9 keer afgeslagen en tig keren verlies ik het vermogen bij gas geven en pompt ie daarna weer naar voren, dit gebeurt zowel als de motor koud en warm is. Dit gebeurt alleen als ik van stilstand naar bewegen ga. Herkent iemand dit probleem? Als ik algemeen zoek naar deze symptomen voor honda DCT motoren deze zie ik dat het al jaren gaande is met sommige africa twins en goldwings.

Ook merk ik dat ie niet zo zuinig is maar dat ligt deels gewoon voornamelijk aan mijn rechter hand maar zelfs met redelijk rustig rijden red amper de 300km op een tank voordat het gaat knipperen. Is dat normaal?

En als laatste nu na de 1000km check schokt ie heel erg, eigenlijk begon het al na de eerste 500km. Koppeling in de lage toeren blijft langer niet/half engaged waardoor ik kracht mis en de motor niet voorspelbaar is bij versnellen. Bij het vertragen blijft de koppeling soms iets te lang engaged. Bij het schakelen tijdens rijden lijkt het alsof de koppeling te snel engaged, hierdoor tijdens het schakelen accelereert ie heel non lineair/niet voorspelbaar waar ik in de eerst 500km geen last van had en nu heel erg. Andersom bij het naar beneden schakelen remt ie op de motor weer te hard waardoor dat ook non linear is en onvoorspelbaar. Las iets over een DCT reset dat ik kan proberen, morgen toch eerst maar de dealer bellen voordat ik iets doe dat buiten garantie valt. Door dit soort dingen ga ik hand geschakelde motoren toch wel missen 😅

De dealer heeft een support ticket bij Honda aangemaakt maar als volgens hun ook 2 andere motoren via hun hetzelfde/soortgelijke issue hebben doet mij dit wat zorgen maken.
 
Als het een 2021 is fijn door Honda op laten lossen.. En gewoon een leenmotor vragen op de dealer zijn kosten als je eigen motor naar binnen moet voor reparatie/onderhoud..
 
Hey guys! Enkele weken geleden een nieuwe NC750X DCT 2021 in het wit gekocht, naar 35KW gevoerd en wat een pracht ding is het toch. Echter wil ik jullie om hulp/advies vragen. Nou heb heb ik er problemen ermee en de dealer heeft niets gevonden vandaag bij de 1000km check.

Is tot zo ver 9 keer afgeslagen en tig keren verlies ik het vermogen bij gas geven en pompt ie daarna weer naar voren, dit gebeurt zowel als de motor koud en warm is. Dit gebeurt alleen als ik van stilstand naar bewegen ga. Herkent iemand dit probleem? Als ik algemeen zoek naar deze symptomen voor honda DCT motoren deze zie ik dat het al jaren gaande is met sommige africa twins en goldwings.

Ook merk ik dat ie niet zo zuinig is maar dat ligt deels gewoon voornamelijk aan mijn rechter hand maar zelfs met redelijk rustig rijden red amper de 300km op een tank voordat het gaat knipperen. Is dat normaal?

En als laatste nu na de 1000km check schokt ie heel erg, eigenlijk begon het al na de eerste 500km. Koppeling in de lage toeren blijft langer niet/half engaged waardoor ik kracht mis en de motor niet voorspelbaar is bij versnellen. Bij het vertragen blijft de koppeling soms iets te lang engaged. Bij het schakelen tijdens rijden lijkt het alsof de koppeling te snel engaged, hierdoor tijdens het schakelen accelereert ie heel non lineair/niet voorspelbaar waar ik in de eerst 500km geen last van had en nu heel erg. Andersom bij het naar beneden schakelen remt ie op de motor weer te hard waardoor dat ook non linear is en onvoorspelbaar. Las iets over een DCT reset dat ik kan proberen, morgen toch eerst maar de dealer bellen voordat ik iets doe dat buiten garantie valt. Door dit soort dingen ga ik hand geschakelde motoren toch wel missen 😅

De dealer heeft een support ticket bij Honda aangemaakt maar als volgens hun ook 2 andere motoren via hun hetzelfde/soortgelijke issue hebben doet mij dit wat zorgen maken.
Goedemorgen Slayer.
Ten eerste gefeliciteerd met je aan koop en heel vervelend wat jij heb ;(.
Ik rijd zelf ook een DCT maar dan in een S uitvoering en ik ken jouw vertellen dat ik
er geen last van heb. Maar die van mijn is dan ook een 2015 model 750.

Ik zou heel simpel je motor terug brengen naar de motorzaak en hun het op laten lossen. Ook het
resetten door hen laten doen.
Dat er iets heel fout is lijkt mijn duidelijk.... Suc6 en laat ons weten wat en hoe komende tijd wat het was enz.
Groet.
 
Hey guys! Enkele weken geleden een nieuwe NC750X DCT 2021 in het wit gekocht, naar 35KW gevoerd en wat een pracht ding is het toch. Echter wil ik jullie om hulp/advies vragen. Nou heb heb ik er problemen ermee en de dealer heeft niets gevonden vandaag bij de 1000km check.

Is tot zo ver 9 keer afgeslagen en tig keren verlies ik het vermogen bij gas geven en pompt ie daarna weer naar voren, dit gebeurt zowel als de motor koud en warm is. Dit gebeurt alleen als ik van stilstand naar bewegen ga. Herkent iemand dit probleem? Als ik algemeen zoek naar deze symptomen voor honda DCT motoren deze zie ik dat het al jaren gaande is met sommige africa twins en goldwings.

Ook merk ik dat ie niet zo zuinig is maar dat ligt deels gewoon voornamelijk aan mijn rechter hand maar zelfs met redelijk rustig rijden red amper de 300km op een tank voordat het gaat knipperen. Is dat normaal?

En als laatste nu na de 1000km check schokt ie heel erg, eigenlijk begon het al na de eerste 500km. Koppeling in de lage toeren blijft langer niet/half engaged waardoor ik kracht mis en de motor niet voorspelbaar is bij versnellen. Bij het vertragen blijft de koppeling soms iets te lang engaged. Bij het schakelen tijdens rijden lijkt het alsof de koppeling te snel engaged, hierdoor tijdens het schakelen accelereert ie heel non lineair/niet voorspelbaar waar ik in de eerst 500km geen last van had en nu heel erg. Andersom bij het naar beneden schakelen remt ie op de motor weer te hard waardoor dat ook non linear is en onvoorspelbaar. Las iets over een DCT reset dat ik kan proberen, morgen toch eerst maar de dealer bellen voordat ik iets doe dat buiten garantie valt. Door dit soort dingen ga ik hand geschakelde motoren toch wel missen 😅

De dealer heeft een support ticket bij Honda aangemaakt maar als volgens hun ook 2 andere motoren via hun hetzelfde/soortgelijke issue hebben doet mij dit wat zorgen maken.
Terug naar de dealer en vooral niet zelf gaan proberen.
300km is wel erg weinig op een tank, zelfs als je lekker doorrijdt
 
Hoi Rainslayer, klinkt als een 35 kW gerelateerd probleem, zeg ik als niet ter zake kundige.
Wat mij is opgevalllen: de NC750X dct 2018 die ik meekreeg als leenmotor reageert soepeler dan mijn NC750X dct 2017. Die heeft altijd een beetje onbehouwen gasaanname gehad. Je kunt er niet even de koppeling bij pakken, wat je anders wel zou doen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Rainslayer, klinkt als een 35 kW gerelateerd probleem, zeg is niet ter zake kundige.
Wat mij is opgevalllen: de NC750X dct 2018 die ik meekreeg als leenmotor reageert soepeler dan mijn NC750X dct 2017. Die heeft altijd een beetje onbehouwen gasaanname gehad. Je kunt er niet even de koppeling bij pakken, wat je anders wel zou doen.
Heb je al eens de zogenaamde reset gedaan van jouw DCT?
 
De tank is 14 liter, reserve 4 liter. Dan is 300 km voor 10 liter nog altijd 1 op 30. Niet verkeerd toch?
Excuses.. Net ff confirmed met mijn vriendin maar het was 230km voor dat de motor op reserve ging, geen 300 😅
Omgerekend destijds was het ook 1 op 22/23 wat in principe nog super is maar niet wat je verwacht van de NC

Heb getankt, dct reset, rustig gereden met snelheid max 110, 100km verder weer getankt, 1 op 25 gehaald. iets beter dan eerst wat mooi is, als dit nog te weinig is laat ik het de dealer weten. als dit verwacht is dan mooi!

Heb je al eens de zogenaamde reset gedaan van jouw DCT?
In mijn geval, gister 100km gereden en de DCT reset gedaan, geparkeerd en vandaag weer 100km terug. Rijdt een stuk beter na de reset! In het begin leek de koppeling nog te blijven plakken maar na een paar km was dat zo goed als weg. Kwam echter 1x het moment van vermogen verlies tegen. Lijkt wel minder heftig en is tot zo ver niet uitgevallen 😁

Hoi Rainslayer, klinkt als een 35 kW gerelateerd probleem, zeg is niet ter zake kundige.
Wat mij is opgevalllen: de NC750X dct 2018 die ik meekreeg als leenmotor reageert soepeler dan mijn NC750X dct 2017. Die heeft altijd een beetje onbehouwen gasaanname gehad. Je kunt er niet even de koppeling bij pakken, wat je anders wel zou doen.
Daar dacht ik ook aan, echter zover ik kan vinden zit er alleen een luchttoevoer restrictor op. Dat zou verder geen invloed moeten hebben op zomaar vermogen verliezen denk ik. oh well. na de DCT reset is ie een stuk smoother geworden. Hopelijk met tijd zal het probleem verdwijnen en zo niet. Hopelijk komt Honda met een fix 😢
 
Fijn dat die reset een goed effect geeft.

1:25 is inderdaad wel ok, maar nog niet exceptioneel zuinig.
Altijd lastig vergelijken met anderen.
Nu ben ik wel iemand die graag zo zuinig mogelijk probeert te rijden.
Een afwijking die ik wijt aan rijden in mijn CT200h.

Rij jij met je vriendin achterop?
Ik rij altijd alleen.
Rij je veel snelweg of B-wegen?
Heb je een digitale gashand, of eerder terughoudend?
 
Fijn dat die reset een goed effect geeft.

1:25 is inderdaad wel ok, maar nog niet exceptioneel zuinig.
Altijd lastig vergelijken met anderen.
Nu ben ik wel iemand die graag zo zuinig mogelijk probeert te rijden.
Een afwijking die ik wijt aan rijden in mijn CT200h.

Rij jij met je vriendin achterop?
Ik rij altijd alleen.
Rij je veel snelweg of B-wegen?
Heb je een digitale gashand, of eerder terughoudend?
Ben ook wel iemand die zo zuinig mogelijk rijdt met af en toe plank gas op leuke bochten 😜
Rij 99% alleen, vriendin heeft tot zo ver maar 2x achterop gezeten. Ze vind het nog wat eng haha

Heb voornamelijk tussendoor gereden deze 1200km, lang leve 'ontwijk snelwegen' functie in Google Maps
Denk niet dat ik goed begrijp met het laatste, wel kan ik vertellen dat ik iemand ben die op 100 wegen altijd precies 110 wil zien op de teller 😬 en bij verkeerslichten sneller weg dan meeste auto's maar bijna altijd traagst vergeleken met veel motor rijders in amsterdam (asociale motorscooters kuch)
 
Ben ook wel iemand die zo zuinig mogelijk rijdt met af en toe plank gas op leuke bochten 😜
Rij 99% alleen, vriendin heeft tot zo ver maar 2x achterop gezeten. Ze vind het nog wat eng haha

Heb voornamelijk tussendoor gereden deze 1200km, lang leve 'ontwijk snelwegen' functie in Google Maps
Denk niet dat ik goed begrijp met het laatste, wel kan ik vertellen dat ik iemand ben die op 100 wegen altijd precies 110 wil zien op de teller 😬 en bij verkeerslichten sneller weg dan meeste auto's maar bijna altijd traagst vergeleken met veel motor rijders in amsterdam (asociale motorscooters kuch)
100 rijden is net weer onzuinig... (mijn ervaring)
Net van Maarheeze naar Eindhoven op de snelweg gereden, ~90Km/u op de teller.
3,3l per 100Km -> 1 op 30,3, en ik rij dan met grote (vierkante) zijkoffers en (omdat ik wat extra mee moest nemen) topkoffer rond...

Als ik (uit mijn hoofd) ~66Km/u stabiel zou rijden geeft verbruik aan: 2,8 per 100Km (1 op 34.48)
Dat is ook wel zo'n beetje het maximale wat er uit te halen is.... maar dan moet ik er echt moeite voor doen.
Doe ik écht moeite (ook met de route) lukt 't me 1 op 38 aan te tikken... maar dat is een zeldzaamheid en niet geschikt voor normaal verkeer.
M'n "vlot naar Vmax" stijl houd mijn gemiddelde op ongeveer 1 op 25 a 1 op 26...

(Verbruik klopt in mijn geval ook, als ik m'n tank leeg zou rijden op de snelweg helemaal (en ik tussen de vrachtwagens rij) haal ik die 1 op 30 gemakkelijk)
 
Heb je al eens de zogenaamde reset gedaan van jouw DCT?
Hoe werkt dat en wat kan er eventueel mis gaan?

Qua verbruik zit ik na zo'n 10.000 km op 29 km/l gemiddeld, met vlotte rijstijl, veel snelweg, jaarrond inzet, topkoffer, handkappen en hoge ruit. Als ik eens tijd heb voor een rustige toerrit dan zit ik zo op 33 km/l.
 
Hoe werkt dat en wat kan er eventueel mis gaan?

Qua verbruik zit ik na zo'n 10.000 km op 29 km/l gemiddeld, met vlotte rijstijl, veel snelweg, jaarrond inzet, topkoffer, handkappen en hoge ruit. Als ik eens tijd heb voor een rustige toerrit dan zit ik zo op 33 km/l.

Een heel net verbruik lijkt me zo.
Het resetten brengt geen enkel risico met zich mee.
Op Youtube zijn daarvan veel instruct filmpjes te vinden.

HIER vind je een heldere stap-voor-stap film.
 
Terug
Bovenaan Onderaan