mml
MF'er
- 16 mei 2021
- 36
- 19
Alleen kijken ze bij het "stationair" toerental.Dank je Jenkins!
Dat is mooi laag, gaat zelfs in Tirol geen problemen opleveren.
Voor mijn nc uit 2016 is dat 86 db bij 3125 rpm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Alleen kijken ze bij het "stationair" toerental.Dank je Jenkins!
Dat is mooi laag, gaat zelfs in Tirol geen problemen opleveren.
YesBedankt, dus die kan ik gewoon negeren en terug duwen
Ha, daar had ik te snel naar het plaatje van Jenkins gekeken. Maar 86dB is ook heel mooi laag.Alleen kijken ze bij het "stationair" toerental.
Voor mijn nc uit 2016 is dat 86 db bij 3125 rpm
Damn!Ha, daar had ik te snel naar het plaatje van Jenkins gekeken. Maar 86dB is ook heel mooi laag.
Dat blijkt de mijne dus ook te produceren.Alleen kijken ze bij het "stationair" toerental.
Voor mijn nc uit 2016 is dat 86 db bij 3125 rpm
Dank Okami. Dan houd ik er rekening mee dat ik mijn boormachientje vast klaarzet. Begint met boortje 1,5 mm.Ik kan je uit ervaring vertellen dat achter een origineel schermpje goed gaat zolang de zon er niet op valt.
Zodra de zon op het scherm valt krijgt je camerabeeld overbelichting.... en ziet je camera niks meer.
Ik vermoed dat bij een puig scherm je hetzelfde zal krijgen....
In mijn geval kon de camera die lichtsterkte inval niet compenseren... omdat 't licht "in het schermpje" zat....Dank Okami. Dan houd ik er rekening mee dat ik mijn boormachientje vast klaarzet. Begint met boortje 1,5 mm.
Al zal de camera weer snel de lichtsterkte inval zal doen aanpassen.
Zal ook wel per camera verschillen iets denk ik.In mijn geval kon de camera die lichtsterkte inval niet compenseren... omdat 't licht "in het schermpje" zat....
Wat je zou kunnen testen is je camera starten, en eens met een (hele felle) zaklamp "van (schuin) boven" op je ruitje schijnen.
en dan de opname terug kijken....
Goedemorgen Slayer.Hey guys! Enkele weken geleden een nieuwe NC750X DCT 2021 in het wit gekocht, naar 35KW gevoerd en wat een pracht ding is het toch. Echter wil ik jullie om hulp/advies vragen. Nou heb heb ik er problemen ermee en de dealer heeft niets gevonden vandaag bij de 1000km check.
Is tot zo ver 9 keer afgeslagen en tig keren verlies ik het vermogen bij gas geven en pompt ie daarna weer naar voren, dit gebeurt zowel als de motor koud en warm is. Dit gebeurt alleen als ik van stilstand naar bewegen ga. Herkent iemand dit probleem? Als ik algemeen zoek naar deze symptomen voor honda DCT motoren deze zie ik dat het al jaren gaande is met sommige africa twins en goldwings.
Ook merk ik dat ie niet zo zuinig is maar dat ligt deels gewoon voornamelijk aan mijn rechter hand maar zelfs met redelijk rustig rijden red amper de 300km op een tank voordat het gaat knipperen. Is dat normaal?
En als laatste nu na de 1000km check schokt ie heel erg, eigenlijk begon het al na de eerste 500km. Koppeling in de lage toeren blijft langer niet/half engaged waardoor ik kracht mis en de motor niet voorspelbaar is bij versnellen. Bij het vertragen blijft de koppeling soms iets te lang engaged. Bij het schakelen tijdens rijden lijkt het alsof de koppeling te snel engaged, hierdoor tijdens het schakelen accelereert ie heel non lineair/niet voorspelbaar waar ik in de eerst 500km geen last van had en nu heel erg. Andersom bij het naar beneden schakelen remt ie op de motor weer te hard waardoor dat ook non linear is en onvoorspelbaar. Las iets over een DCT reset dat ik kan proberen, morgen toch eerst maar de dealer bellen voordat ik iets doe dat buiten garantie valt. Door dit soort dingen ga ik hand geschakelde motoren toch wel missen
De dealer heeft een support ticket bij Honda aangemaakt maar als volgens hun ook 2 andere motoren via hun hetzelfde/soortgelijke issue hebben doet mij dit wat zorgen maken.
Terug naar de dealer en vooral niet zelf gaan proberen.Hey guys! Enkele weken geleden een nieuwe NC750X DCT 2021 in het wit gekocht, naar 35KW gevoerd en wat een pracht ding is het toch. Echter wil ik jullie om hulp/advies vragen. Nou heb heb ik er problemen ermee en de dealer heeft niets gevonden vandaag bij de 1000km check.
Is tot zo ver 9 keer afgeslagen en tig keren verlies ik het vermogen bij gas geven en pompt ie daarna weer naar voren, dit gebeurt zowel als de motor koud en warm is. Dit gebeurt alleen als ik van stilstand naar bewegen ga. Herkent iemand dit probleem? Als ik algemeen zoek naar deze symptomen voor honda DCT motoren deze zie ik dat het al jaren gaande is met sommige africa twins en goldwings.
Ook merk ik dat ie niet zo zuinig is maar dat ligt deels gewoon voornamelijk aan mijn rechter hand maar zelfs met redelijk rustig rijden red amper de 300km op een tank voordat het gaat knipperen. Is dat normaal?
En als laatste nu na de 1000km check schokt ie heel erg, eigenlijk begon het al na de eerste 500km. Koppeling in de lage toeren blijft langer niet/half engaged waardoor ik kracht mis en de motor niet voorspelbaar is bij versnellen. Bij het vertragen blijft de koppeling soms iets te lang engaged. Bij het schakelen tijdens rijden lijkt het alsof de koppeling te snel engaged, hierdoor tijdens het schakelen accelereert ie heel non lineair/niet voorspelbaar waar ik in de eerst 500km geen last van had en nu heel erg. Andersom bij het naar beneden schakelen remt ie op de motor weer te hard waardoor dat ook non linear is en onvoorspelbaar. Las iets over een DCT reset dat ik kan proberen, morgen toch eerst maar de dealer bellen voordat ik iets doe dat buiten garantie valt. Door dit soort dingen ga ik hand geschakelde motoren toch wel missen
De dealer heeft een support ticket bij Honda aangemaakt maar als volgens hun ook 2 andere motoren via hun hetzelfde/soortgelijke issue hebben doet mij dit wat zorgen maken.
Heb je al eens de zogenaamde reset gedaan van jouw DCT?Hoi Rainslayer, klinkt als een 35 kW gerelateerd probleem, zeg is niet ter zake kundige.
Wat mij is opgevalllen: de NC750X dct 2018 die ik meekreeg als leenmotor reageert soepeler dan mijn NC750X dct 2017. Die heeft altijd een beetje onbehouwen gasaanname gehad. Je kunt er niet even de koppeling bij pakken, wat je anders wel zou doen.
Excuses.. Net ff confirmed met mijn vriendin maar het was 230km voor dat de motor op reserve ging, geen 300De tank is 14 liter, reserve 4 liter. Dan is 300 km voor 10 liter nog altijd 1 op 30. Niet verkeerd toch?
In mijn geval, gister 100km gereden en de DCT reset gedaan, geparkeerd en vandaag weer 100km terug. Rijdt een stuk beter na de reset! In het begin leek de koppeling nog te blijven plakken maar na een paar km was dat zo goed als weg. Kwam echter 1x het moment van vermogen verlies tegen. Lijkt wel minder heftig en is tot zo ver niet uitgevallenHeb je al eens de zogenaamde reset gedaan van jouw DCT?
Daar dacht ik ook aan, echter zover ik kan vinden zit er alleen een luchttoevoer restrictor op. Dat zou verder geen invloed moeten hebben op zomaar vermogen verliezen denk ik. oh well. na de DCT reset is ie een stuk smoother geworden. Hopelijk met tijd zal het probleem verdwijnen en zo niet. Hopelijk komt Honda met een fixHoi Rainslayer, klinkt als een 35 kW gerelateerd probleem, zeg is niet ter zake kundige.
Wat mij is opgevalllen: de NC750X dct 2018 die ik meekreeg als leenmotor reageert soepeler dan mijn NC750X dct 2017. Die heeft altijd een beetje onbehouwen gasaanname gehad. Je kunt er niet even de koppeling bij pakken, wat je anders wel zou doen.
Ben ook wel iemand die zo zuinig mogelijk rijdt met af en toe plank gas op leuke bochtenFijn dat die reset een goed effect geeft.
1:25 is inderdaad wel ok, maar nog niet exceptioneel zuinig.
Altijd lastig vergelijken met anderen.
Nu ben ik wel iemand die graag zo zuinig mogelijk probeert te rijden.
Een afwijking die ik wijt aan rijden in mijn CT200h.
Rij jij met je vriendin achterop?
Ik rij altijd alleen.
Rij je veel snelweg of B-wegen?
Heb je een digitale gashand, of eerder terughoudend?
100 rijden is net weer onzuinig... (mijn ervaring)Ben ook wel iemand die zo zuinig mogelijk rijdt met af en toe plank gas op leuke bochten
Rij 99% alleen, vriendin heeft tot zo ver maar 2x achterop gezeten. Ze vind het nog wat eng haha
Heb voornamelijk tussendoor gereden deze 1200km, lang leve 'ontwijk snelwegen' functie in Google Maps
Denk niet dat ik goed begrijp met het laatste, wel kan ik vertellen dat ik iemand ben die op 100 wegen altijd precies 110 wil zien op de teller en bij verkeerslichten sneller weg dan meeste auto's maar bijna altijd traagst vergeleken met veel motor rijders in amsterdam (asociale motorscooters kuch)
Hoe werkt dat en wat kan er eventueel mis gaan?Heb je al eens de zogenaamde reset gedaan van jouw DCT?
Hoe werkt dat en wat kan er eventueel mis gaan?
Qua verbruik zit ik na zo'n 10.000 km op 29 km/l gemiddeld, met vlotte rijstijl, veel snelweg, jaarrond inzet, topkoffer, handkappen en hoge ruit. Als ik eens tijd heb voor een rustige toerrit dan zit ik zo op 33 km/l.