Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Is ons DCT-rijders allemaal wel eens (of vaker) overkomen.
Rij je weg, merk je dat ie niet lekker trekt.
Of bij gas los wel heel gauw snelheid verliest.
Gelukkig kun je die parkeerrem stellen.
Niet zo moeilijk. Twee boutjes.
 
Eh nee mij nooit overkomen, maar ik gebruik dat ding ook niet, wel onlangs een kettingsmeer systeem geinstalleerd (van de Ali)
Nog niet ontevreden over, maar moet nog even uitzoeken hoever ik voor dat ik op de aankomst plek ben ik hem een halve slag moet geven tegen het nadruppen.
 
Eh nee mij nooit overkomen, maar ik gebruik dat ding ook niet, wel onlangs een kettingsmeer systeem geinstalleerd (van de Ali)
Nog niet ontevreden over, maar moet nog even uitzoeken hoever ik voor dat ik op de aankomst plek ben ik hem een halve slag moet geven tegen het nadruppen.
Er is altijd de uitzondering op de regel. :)

Mijn X krijgt binnenkort een OSCO.
Wat ik gelezen heb is dat je pas een paar tiental meters vóór je stop moet oliën.
Maar hoor graag jouw ervaringen.
 
Er is altijd de uitzondering op de regel. :)

Mijn X krijgt binnenkort een OSCO.
Wat ik gelezen heb is dat je pas een paar tiental meters vóór je stop moet oliën.
Maar hoor graag jouw ervaringen.
ah ok, ik heb er nu 80w90 in (cardan olie) Maar ik denk dat als ik het zo kort doe voor de stop dat hij zijn plek wel gaat/blijft markeren.

ik doe ook een slag van 90 graden misschien moet ik die wat verminderen anders DOH! ik deed 180 graden nu ik er bij stilsta :D
Dit is wat er in de officiele handleiding van de nemo clone staat

  • simple, fast, and easy operation during riding, turn NEMO 2 in arrow direction by 90° and after 3 minutes application of oil the chain & sprockets are lubricated for up to 200 miles
Ik heb iig gesmeert op ca 5 km van mijn huis en daarna niet harder dan 60 gereden.
 
Ik smeer met de osco altijd bij het tankstation (als ik het niet vergeet). Heel rustig het tankstation verlaten (stapvoets) en daarna mijn weg als normaal vervolgen. Over het algemeen wel binnenweg, tank nooit aan de snelweg.
Bij elke tankbeurt de ketting even smeren
 
Denk als je weg kan rijden met je parkeerrem erop, dat je de parkeerrem maar eens strakker moet afstellen.
Als ik probeer weg te rijden met hem erop komt er echt geen beweging in de motor.
 
Met die nemo kloon: 90 graden draaien, ~5 minuten later 45 graden terugdraaien en kijken of ie nadruppelt en zodoende een beetje proberen.
Ik draaide er ook meestal aan in het laatste stukje voor ik op mn bestemming kwam.
 
Yes.

Vandaag binnen.
Bekijk bijlage 1880917

Zo op eerste gezicht, ziet er netjes uit en vrij compleet. (Rubber ringetjes zijn aanwezig, alleen de boutjes/moertjes van originele zadel behouden.
Ik heb er voor gekozen niet mijn originele zadel op te sturen voor her-bekleding.

Op naar montage, niet vergeten naast de boutjes/moertjes ook de metalen 'spacer' over te zetten.
Bekijk bijlage 1880918

Tijdens het plaatsen toch tegen een paar kleine issues aan gelopen.
De extra opvulling 'klemt' een beetje aan de achterkant dus moet wat moeite doen om 't zadel op z'n plek te krijgen.
Bekijk bijlage 1880919
En vooraan is ook een beetje kracht nodig om 'm op z'n plek te krijgen....
Helaas na alles is er, in mijn geval tenminste, nog een kleine 'opening'.
Bekijk bijlage 1880921
Zadel zit verders wel gewoon op z'n plek en is niet op te tillen of zo. (lipje aan de voorkant zit ook op zijn plek)
Misschien dat dit nog 'zet' na een tijdje maar de kunstof onder-pan is vrij stug dus verwacht van niet....

Eind resultaat:
Bekijk bijlage 1880922
Morgen eens wat kilometers maken....


p.s. niet op de lelijke spanbandjes letten, die zijn voor als ik m'n boog-tas vervoer...
Zou een mooier achtig systeem willen ofzo maar dit was 4 euro bij de Action en werkt net zo goed om m'n boogtas achter op z'n plek te houden.
Ziet er toch netjes uit. Ben benieuwd wat je rijervaring is. Veel rijplezier ermee.
 
Nog nooit die parkeerrem gebruikt, behalve om anderen te laten zien ‘kijk, dit is de parkeerrem’.

Ben normaal niet zo bezig met verbruik. Mijn ervaring is dat het je (mijn) rit verziekt als je daar mee bezig bent. Vandaag 300+ km gereden en toch maar eens voor het grootste deel de stand bijgehouden.

snelweg + rustige tourrit binnendoor + alles op S1 stand. 270km gereden en nog niet eens op reserve. Er ging 9.2 liter in..iemand een idee hoeveel ik dan nog over heb?

Uitslag:
-boordcomputer zegt 3.4, dus 1 op 29.4
-controle bij het tanken komt op…1 op 29.3

Erg netjes! Zeker gezien mijn formaat 😅
 
Vandaag iets geks meegemaakt met mijn NC750X DCT (bj 2018). Tijdens de rit even gepauzeerd en de motor uitgezet. Na een tijdje weer op contact en toen zag ik een liggend streepje op de versnellingsindicator. Starten wilde wel, maar kon hem niet in de D-stand krijgen. Motor weer uit en aan en toen lukte het wel. Motormanagement symbool bleef oranje branden en ging niet uit. Ben gewoon gaan rijden en merkte niets, alles werkte naar behoren, maar de indicator bleef oranje. Toen even weer gestopt en de motor uit en weer aan gezet. De oranje indicator ging toen gewoon uit na het starten. Probleemloos naar huis gereden. Wat zou dat zijn geweest?
 
Vandaag iets geks meegemaakt met mijn NC750X DCT (bj 2018). Tijdens de rit even gepauzeerd en de motor uitgezet. Na een tijdje weer op contact en toen zag ik een liggend streepje op de versnellingsindicator. Starten wilde wel, maar kon hem niet in de D-stand krijgen. Motor weer uit en aan en toen lukte het wel. Motormanagement symbool bleef oranje branden en ging niet uit. Ben gewoon gaan rijden en merkte niets, alles werkte naar behoren, maar de indicator bleef oranje. Toen even weer gestopt en de motor uit en weer aan gezet. De oranje indicator ging toen gewoon uit na het starten. Probleemloos naar huis gereden. Wat zou dat zijn geweest?
Phoe.
Ik gok op een accu die begint na te laten.
 
Ik denk dat @Jenkins gelijk heeft, ik had laatst ook zo'n dingetje een nachtje aan de druppelader en het is al weer een paar weken goed.
 
Eind mei laat ik o.a. preventief een nieuwe accu plaatsen.
De DCT wil voldoende spanning krijgen om storingsvrij te blijven werken.
Aanduwen van een DCT is onmogelijk.
Mijn vorige motor heeft me 2x laten staan omdat ie niet meer wilde starten.
Daarom liever preventief vervangen.
 
Phoe.
Ik gok op een accu die begint na te laten.
Dank voor de tip Jenkins. Ik bedenk me dat ik de navigatie aan heb laten staan tijdens de pauze en hij daarna bij vertrek wat slechter startte en het probleem zich voordeed. Ondanks dat ik de accu in de winter regelmatig aan de druppellader hang, is hij blijkbaar toch minder geworden in 5 jaar tijd.
 
De NC700 is vervangen door een NC700, al is het nu een D ipv een X :+
Ik wilde meer windbescherming, dat is gelukt.
 

Bijlagen

  • Integra1.jpg
    Integra1.jpg
    175,9 KB · Weergaven: 25
Dank voor de tip Jenkins. Ik bedenk me dat ik de navigatie aan heb laten staan tijdens de pauze en hij daarna bij vertrek wat slechter startte en het probleem zich voordeed. Ondanks dat ik de accu in de winter regelmatig aan de druppellader hang, is hij blijkbaar toch minder geworden in 5 jaar tijd.
Accu’s in motoren zijn op zich al tamelijk krap bemeten.
En als je dan ook nog een stroomtrekker voor ‘n half uurtje aan laat staan…
Een navi verbruikt niet veel. Maar voor een 5 jaar oude accu kán ‘m dat net in de knietjes doen zakken en foutmeldingen doen veroorzaken.
Nadat je een tijdje gereden had kon de dynamo genoeg stroom in stoppen om na de herstart alles weer normaal te laten verlopen.
Beschouw het als een vriendelijke waarschuwing en vervang de accu vóór dat ie je compleet laat staan.
 
Dank voor de tip Jenkins. Ik bedenk me dat ik de navigatie aan heb laten staan tijdens de pauze en hij daarna bij vertrek wat slechter startte en het probleem zich voordeed. Ondanks dat ik de accu in de winter regelmatig aan de druppellader hang, is hij blijkbaar toch minder geworden in 5 jaar tijd.
Ik heb recent mijn navigatie op het contact laten schakelen ipv rechtstreeks op de accu. Speciaal om zo'n situatie te voorkomen, want ik zie mijzelf dit ook zo gebeuren.
 
Nog nooit die parkeerrem gebruikt, behalve om anderen te laten zien ‘kijk, dit is de parkeerrem’.

Ben normaal niet zo bezig met verbruik. Mijn ervaring is dat het je (mijn) rit verziekt als je daar mee bezig bent. Vandaag 300+ km gereden en toch maar eens voor het grootste deel de stand bijgehouden.

snelweg + rustige tourrit binnendoor + alles op S1 stand. 270km gereden en nog niet eens op reserve. Er ging 9.2 liter in..iemand een idee hoeveel ik dan nog over heb?

Uitslag:
-boordcomputer zegt 3.4, dus 1 op 29.4
-controle bij het tanken komt op…1 op 29.3

Erg netjes! Zeker gezien mijn formaat 😅
Volgens mij heb je totaal 14 liter. Dus je kon nog zeker 100km verder
 
Het 2017-2020 model is al voorzien van een best lekker geluid voor een standaard demper. Maar het kan altijd iets meer/beter.
Zelf heb ik deze Ixil er op zitten. Staat best mooi bij de lijn van de motor en ze worden ook regelmatig 2e hands aangeboden (zelfs al richting de €100-150, voor een demper met db-killers en e-keur!). Zonder db-killers is hij wel aso. Met db-killers is het een gezellige brom bij het optrekken. Op een constante snelheid valt het wel mee.

Mocht je het eens in het echt willen horen -> Beilen.
image_175-662_1_1.jpg
Het is een Carbon demper van KGL Racing geworden. Eens kijken hoe dat bevalt, hij klinkt in ieder geval prima zo.
 

Bijlagen

  • IMG_1509.jpeg
    IMG_1509.jpeg
    676,5 KB · Weergaven: 20
  • Leuk
Waarderingen: Kiwi
snelweg + rustige tourrit binnendoor + alles op S1 stand. 270km gereden en nog niet eens op reserve. Er ging 9.2 liter in..iemand een idee hoeveel ik dan nog over heb?

Ik heb op mijn 2016 model een keertje de tank "leeg proberen te rijden".
Na 13.9L verbruikt viel de motor vaak uit... vooral in bochten / optrekken/afremmen.
Fabrieksopgave inhoud tank is 14.1 Liter, dat geloof ik ook wel...
Overigens vanaf 13.3L verbruikt wilde de motor wel eens afslaan als ik m'n bocht te snel/scherp maakte of te hard op trok.... duidelijk teken dat de pomp dan net niet genoeg benzine meer kan pompen naar de motor.

--Edit:

Oh ja, "review" van m'n TopSellerie zadel. Ding zit prima, de "standaard" leer (sel03 zo uit mijn hoofd) geeft voldoende grip dus glij niet.
Kwa comfort, njah na 2, 2,5 uur begint m'n kont nog steeds zeer te doen...
Verschil is echter, als ik nu wat ga verzitten dan kan ik er weer eventjes tegen aan, waar het originele zadel dan nog steeds 'hard' was en de zit gevoellig bleef.... Er zit nog steeds wel een 'limiet' aan de totale duur maar dat ligt meer aan mijzelf... (ongeveer 3,5 uur, dan wil ik toch echt wel even staan of zo)
Kwa zitpositie, gezien ik de 'standaard hoogte, standaard lengte' heb genomen zit ik niet tegen randjes aan o.i.d.
@KvM heeft volgensmij een "short" zadel.... Met mijn "ik ga zitten en zit" positie zou ik denk ik net wel net niet op die rand zitten...
Ben wel benieuwd wat een "long" zadel zou doen kwa uitvoering....

Straks heeft m'n motor een werkdagje in de zon gestaan... ben benieuwd hoe de gel-insert aanvoelt.... Gister en Eergister eigenlijk niet in de zon laten staan... (hele dagen gereden zonder lang pauzeren)
 
Laatst bewerkt:
Dan deze comfort seat dan ook maar in het vergelijk gooien?
Ik heb de SHAD versie, via Marktplaats over kunnen nemen.
Ziet er vrij incognito uit, maar wel een nette afwerking.

Hij helpt wel wat tegen zadelpijn, maar is geen wondermiddel. Tijdens de rit gisteren van in totaal 350km heb ik wel wat momenten gehad dat het minder prettig zat. Verzitten helpt dan niet. Afstappen en een kwartier pauze houden wel.
En hij pakt het (voor mij dan) euvel van te veel voorover gekanteld zitten niet aan.

2.jpg
1.jpg
 
En hij pakt het (voor mij dan) euvel van te veel voorover gekanteld zitten niet aan.
Mogelijk dat mijn TopSellerie dat wel doet... die is (bij mij) voor iets hoger dan standaard.

p.s. Kilometers comfort zegt minder dan Tijd besteed op de zadel in comfort ;)
350Km bij gemiddeld 100Km/u is korter dan gemiddeld 60km/u ;) en een significant verschil :+
 
Dan deze comfort seat dan ook maar in het vergelijk gooien?
Ik heb de SHAD versie, via Marktplaats over kunnen nemen.
Ziet er vrij incognito uit, maar wel een nette afwerking.

Hij helpt wel wat tegen zadelpijn, maar is geen wondermiddel. Tijdens de rit gisteren van in totaal 350km heb ik wel wat momenten gehad dat het minder prettig zat. Verzitten helpt dan niet. Afstappen en een kwartier pauze houden wel.
En hij pakt het (voor mij dan) euvel van te veel voorover gekanteld zitten niet aan.

Bekijk bijlage 1882235
Bekijk bijlage 1882234
Ik heb op mijn 2016 model een keertje de tank "leeg proberen te rijden".
Na 13.9L verbruikt viel de motor vaak uit... vooral in bochten / optrekken/afremmen.
Fabrieksopgave inhoud tank is 14.1 Liter, dat geloof ik ook wel...
Overigens vanaf 13.3L verbruikt wilde de motor wel eens afslaan als ik m'n bocht te snel/scherp maakte of te hard op trok.... duidelijk teken dat de pomp dan net niet genoeg benzine meer kan pompen naar de motor.

--Edit:

Oh ja, "review" van m'n TopSellerie zadel. Ding zit prima, de "standaard" leer (sel03 zo uit mijn hoofd) geeft voldoende grip dus glij niet.
Kwa comfort, njah na 2, 2,5 uur begint m'n kont nog steeds zeer te doen...
Verschil is echter, als ik nu wat ga verzitten dan kan ik er weer eventjes tegen aan, waar het originele zadel dan nog steeds 'hard' was en de zit gevoellig bleef.... Er zit nog steeds wel een 'limiet' aan de totale duur maar dat ligt meer aan mijzelf... (ongeveer 3,5 uur, dan wil ik toch echt wel even staan of zo)
Kwa zitpositie, gezien ik de 'standaard hoogte, standaard lengte' heb genomen zit ik niet tegen randjes aan o.i.d.
@KvM heeft volgensmij een "short" zadel.... Met mijn "ik ga zitten en zit" positie zou ik denk ik net wel net niet op die rand zitten...
Ben wel benieuwd wat een "long" zadel zou doen kwa uitvoering....

Straks heeft m'n motor een werkdagje in de zon gestaan... ben benieuwd hoe de gel-insert aanvoelt.... Gister en Eergister eigenlijk niet in de zon laten staan... (hele dagen gereden zonder lang pauzeren)
Ik begrijp dat de zithoogte niet veranderd is. Voor mij is dat erg belangrijk want met mijn lengte van 1.75 kan ik nu met het standaard zadel met mijn voeten goed bij de grond. Ik overweeg nog om een lager zadel te bestellen maar ben dag bang voor het zitcomfort. Bij mijn vorige motor had ik ook een TopSellerie zadel met Gel en dat is mij zeer goed bevallen.
 
Vanmorgen nog even heel snel (voor vertrek naar Frankrijk voor het werk) de ECU mapping uit de 38KW Integra getrokken en vergeleken met mn ex 35KW NC700X; Daar zit dus wel wat verschil in, de 38KW ECU staat bovenin wat rijker (boven de 5000 toeren ofzo, precies waar je het ook zou verwachten)
En het ontstekingstijdstip verschilt ook iets, gewoon die begrenzing uit de aanzuigbuis slopen is dus niet voldoende, je moet eigenlijk de ECU opnieuw flashen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan