Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Klinkt erg lekker maar voor mij veel te luid, zou er gek van worden na een middagje touren.

aliexpress rem/koppeling hendeltjes? :P

Welke camera gebruik je? Moet zeggen dat het beeld er strak uitziet en de audio is fantastisch! Geen windruis ... :}

V-trec hendels, vertrouw de china metalen niet zo :P

Het is een Gopro hero 4 silver, microfoon zit in de achterzak van m'n jas (Rode video-micro)
 
Vandaag even een geluidsmeting gedaan.

Volgens mijn kenteken mag de NC 86db produceren bij 3250rpm.

Hij produceert, met dsx-7 uitlaat (db killer erin) met decat.. 86db.

:)
 
Hoe is dat gemeten en waarmee?
Wat ik zeggen. Die normen worden gemeten met gekalibeerd apparatuur op een bepaalde manier in een bepaalde omgeving.

Meten met je telefoon is weinig betrouwbaar.

Daarnaast zeggen dB's niets over hoe geluid ervaren. Lage, midden en hoge tonen bij dezelfde hoeveelheid dB worden anders ervaren.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is dat gemeten en waarmee?
Wat ik zeggen. Die normen worden gemeten met gekalibeerd apparatuur op een bepaalde manier in een bepaalde omgeving.

Meten met je telefoon is weinig betrouwbaar.

Daarnaast zeggen dB's niets over hoe geluid ervaren. Lage, midden en hoge tonen bij dezelfde hoeveelheid dB worden anders ervaren.

Gewoon met m'n telefoon, op ongeveer dezelfde afstand als ze in het echt zouden meten (Dus achter de uitlaat onder een hoek) Het is dus zeker geen super goede meting maar het geeft een idee.

Ik heb trouwens ook niet het idee dat de motor veel meer lawaai maakt dan met een normale uitlaat bij 3000-ish toeren. Hij maakt alleen een diepere roffel tijdens accelereren.. Eenmaal op snelheid neemt het geluid weer af en is hij nog best stil :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens ook niet het idee dat de motor veel meer lawaai maakt dan met een normale uitlaat bij 3000-ish toeren. Hij maakt alleen een diepere roffel tijdens accelereren.. Eenmaal op snelheid neemt het geluid weer af en is hij nog best stil :)

DSX-10 heeft bij mij dezelfde indruk achter gelaten. Een leuke roffel maar zeker geen bak met herrie. Amper meer dan origineel
 
Heb ik ook hoor me de decat. Zwaarder geluid maar echt toelaatbaar absoluut.
Komt echt geen Harley klappen uit. Wel klappen en mooie geluid wel.
Komt ook omdat het minder cc is dan de zwaardere motoren.
 
Heeft niets met de CC's te maken.
Ik had een Aprilia Shiver 750cc. Deze was goed gekeurd met 96 dB. Met sommige aftermarket dempers zonder dB-killer mag de Shiver zelfs het circuit niet meer op. Komt dan ruim boven de 100 dB uit
 
Inderdaad heeft het helemaal niets met CC's te maken.
M'n 1 cilinder 650cc maakte een takkeherrie zonder kat en open pijp.
Waarschijnlijk komt dat omdat de doormeter van de uitlaatbuis groter was dan die van de NC.

Als je ook zo kijkt heeft de NC maar 1 kleine uitlaatbuis/header voor 2 low compression cilinders.
De XF daarentegen had een grotere uitlaatbuis/header voor 1 high compression cilinder, en je hoorde het verschil wel duidelijk :)

Verschil van mijn dubbele dB killers op de hyperlow is ook wel te merken.
Herrie met 2 verwijderd, muisstil met beide er in, en een mooier geluid (minder scherp en minder luid, maar toch hoorbaar) met maar 1 dB killer erin.
 
Te Koop: (€5.500)

Staat op autoscout

Hierbij verkoop ik mijn Honda NC700x DCT. Middels de DCT, Dual Clutch Transmission, schakelt de motor zowel met de hand als automatisch naadloos op. De NC is door zijn formaat en zeer lage verbruik ideaal voor in de stad en op de snelweg. (~1:28)

Op de motor staat nu 20.500 km. De motor heeft altijd probleemloos gereden en heeft ook nu geen gebreken!

Mee geleverd:
handvat verwarming, relais geschakeld
koffer drager
midden bok
LED koplamp (Wit) (ook terug te zetten naar halogeen H4)
verder netjes standaard!
Goede banden
Nieuwe ketting
 
Laatst bewerkt:
Hoe krijg ik het RVS gedeelte op mijn uitlaat demper (of is het geborsteld aluminium?) vlekvrij? NC750XD model 2018
 
V-trec hendels, vertrouw de china metalen niet zo :P

Het is een Gopro hero 4 silver, microfoon zit in de achterzak van m'n jas (Rode video-micro)
Die chinese rem/koppelings hendels zijn van prima kwaliteit hoor!
Ik heb korte hendels besteld en mijn man stond versteld van de afwerking en kwaliteit. Omgerekend kostten ze ongeveer 23,= euro...
 
Die chinese rem/koppelings hendels zijn van prima kwaliteit hoor!
Ik heb korte hendels besteld en mijn man stond versteld van de afwerking en kwaliteit. Omgerekend kostten ze ongeveer 23,= euro...

Ik heb ze ook besteld, setje was 28 euro. Heb ze nog niet gemonteerd maar ze voelen zeer degelijk en zien er echt goed uit.

Mijn collega heeft ze ook op zijn Kawa z900 zitten. Die dacht dat ze origineel uit de fabriek kwamen totdat ik Ali Express noemde.. Je had zijn kop moeten zien _O- _O- :')
 
Ik heb ze ook besteld, setje was 28 euro. Heb ze nog niet gemonteerd maar ze voelen zeer degelijk en zien er echt goed uit.

Mijn collega heeft ze ook op zijn Kawa z900 zitten. Die dacht dat ze origineel uit de fabriek kwamen totdat ik Ali Express noemde.. Je had zijn kop moeten zien _O- _O- :')
Het ziet er 10 x beter uit dan die lange 'kachelpoken' die er origineel op zitten. Toevallig heeft vriend van ons heeft ze ook op zijn Kawa Z800 met die groene verstel-dingetjes. Het is net even dat detail die het hem doet! :Y
 
Het ziet er 10 x beter uit dan die lange 'kachelpoken' die er origineel op zitten. Toevallig heeft vriend van ons heeft ze ook op zijn Kawa Z800 met die groene verstel-dingetjes. Het is net even dat detail die het hem doet! :Y

Ik heb m'n v-trec hendels ook gekocht in een aanbieding voor 60 euro voor m'n CBF600.
Toevallig was de remhendel ook geschikt voor de NC, dus heb een adapter besteld en toen kon de koppelingshendel ook op de nc :)

0306633fc65f1a744bde2b7d41f5a0f7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de rekening van mijn groot onderhoud (bij de garage) gekregen en dat kwam uit op een +-460€.
Valt nog mee vind ik, maar de banden en ketting zijn niet vervangen, daar kan nog een 13000km op gereden worden geloof ik :)

Kleppen zijn nu gesteld alsook alle vloeistoffen en remmen vervangen.

China hendels +1 Ik heb er ook op m'n NC zitten, nog steeds niet geoxideerd/verroest en lekker goedkoop (ik had 19,18 euries betaald) :)
 
Laatst bewerkt:
Nee nog niet gelukt

@ Mick85... standaard verhaal uit het boekje werkt niet

@ stefan015... diverse malen switch getest


@ tonky.... er is niks in drive standen te zetten er reageert niks

Uitval begin tijdens het rijden in zijn 5

Motor is inmiddels afgesleept en gaat morgen naar een dealer brummen. Dan zien we wel verder.
Laat het wel weten wat het is of was

Tnxx voor het meedenken

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de oorzaak was en of de nc weer probleemloos rijd.
 
In het Africa Twin topic kwam ik een link tegen naar het forum van de Transalp Club.

Hier wordt een vergelijkbaar probleem met oplossing bij een Africa Twin DCT beschreven.

Heel kort beschreven:
De DCT kan niet tegen een afwijkend tandwiel configuratie. Dit helpt op de lange duur de DCT helemaal over de zeik.
 
In het Africa Twin topic kwam ik een link tegen naar het forum van de Transalp Club.

Hier wordt een vergelijkbaar probleem met oplossing bij een Africa Twin DCT beschreven.

Heel kort beschreven:
De DCT kan niet tegen een afwijkend tandwiel configuratie. Dit helpt op de lange duur de DCT helemaal over de zeik.

Mmm inderdaat dus standaard vertanding blijven rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan