Hihi, kijk maar eventjes bij vnmotoren, hun nieuwste occasion, dat is de mijne
Ze hebben er serieus veel werk in gestoken om die weer zo glinsterend te krijgen, dat zou ik zelf niet kunnen doen.
VN Motoren - Home
ziet er netjes uit, dealers kunnen veel zetten er een stagere op en poetsen maar, athans zo gaat dat bij MP vaak.
ben van het weekends ook even langs de dealer langs geweest om te vragen wat ik voor me motor terug krijg, weet nu dat ik met mijn vraagprijs wel goed zit.
Gemaakte KM's telt vrij zwaar (tegenwoordig) geloof ik....
Verwacht dat ik voor mijn ~60.000Km gelopen 2016 model 750x minder terug zal krijgen, ondanks dat alle onderhoud netjes is uitgevoerd.
Aan de andere kant... ik ga 'm waarschijnlijk ook gewoon niet inruilen/verkopen.
Vandaag de motor schoongemaakt, merkte dat de uitlaatbeugel wel erg aan het roesten is.
(is trouwens een aftermarket uitlaat, daar niet van), dus binnenkort even loshalen en opschuren/zwart spuiten.
Verder merkte ik ook dat de remleidingen van Honda ook niet "je van het" zijn, merken jullie ook roestplekjes op rond de remleidingen van de NC?
Is eigenlijk de enige plek waar ik echt roest kan ontdekken. Heb dit jaar nog niet door zout gereden en alles is behandeld met ACF50.
Zie hier de foto van de uitlaatbeugel, maar vooral de remleiding.. lijkt me corrosie?
Verder nog een tip voor NC eigenaren:
Halverwege de voorvorken zit een beugel met 2 gaten erin, hier blijft gewoon water in staan. Dus evt afdichten / behandelen met ACF50 ?
Ik zou die gaten niet afdichten, hooguit beschermen tegen directe vochtinslag. Wat mij als eerste te binnen schiet is een flapje ofzo. En wellicht kun je m zelfs omdraaien zodat de gaten aan de onderkant zitten?
Los van dat al, misschien kom je er bij een bepaalde vorm van onderhoud achter waar het voor is.
Gewoon rijden denk ik?
Zal het verschil zijn tussen woon-werk-rijders en mooi-weer-rijders. Die eerste categorie heeft meer te "lijden"
FYI mijn NC heb ik in december 2016 met 1KM op de teller nieuw gekochtNu staat er ruim 58.000Km op.
En als je eens spiekt bij Petfles en TRG, zal je zien dat ik alles behalve een mooi-weer rijder ben
Dat meer "lijden" geloof ik dus helemaal niks van.
FYI mijn NC heb ik in december 2016 met 1KM op de teller nieuw gekochtNu staat er ruim 58.000Km op.
En als je eens spiekt bij Petfles en TRG, zal je zien dat ik alles behalve een mooi-weer rijder ben
Dat meer "lijden" geloof ik dus helemaal niks van.
Ik ga ook nog lekker door met mijn nc700x staat nu 110.000 km op de teller
Koppeling zit er nu een kilometertje of 200 in... vandaag eens een keertje wat vlotter weer opgetrokken enzo.
Geen problemen meer met koppeling (wat fijn)
Tandwielverhouding nog niet terug gezet naar 17-43, dus rij nog met 17-39 rond, lekker vergelijken met de originele verhoudingen...
Ja ben wel sneller weg tot ~70Km/u en heb meer ruimte in de versnellingen over maar daarna vlakt alles uit en is er niet zoveel verschil.
Verbruik is bij lage snelheden hoger en bij hogere snelheden wel lager...
Voor mij niet ideaal gezien het meeste ik zo tussen de 30 en 80Km/u rij...
Tzt maar weer eens omwisselen, met kerst ofzo heb ik wel weer tijd eens lekker te prutsen aan mijn motor....
Hehe... Gisteravond op de A67 Venlo richting Eindhoven... "poef" weg aandrijving..... was lekker 130 aan het rijden en ineens redline...
gas los, terug schakelen... maar nope geen aandrijving meer. nul, noppes, nada....