Ik ga hier eens even komen inbreken ...
Onlangs naar het auto/motorsalon in Brussel geweest.
Ik had in mijn hoofd een Kawasaki Ninja 400 te bestellen, maar na veel rondgekeken is dat er nog niet van gekomen.
Mijn oog viel namelijk ook op de Honda NC750X DCT, ja, in dat geval wel enkel de DCT.
Het is niet meteen een motor dat ik graag zie, maar ik kijk vooral naar het praktische.
Zit erg comfortabel, ook mijn vrouwtje vond de duozit goed. Het is een automaat, wat ik graag heb.
Gangbare bandenmaten, waardoor ik het merk/type van mijn voorkeur kan aanschaffen.
En de nieuwe heeft een FULL LED koplamp.
Ook heeft die standaart een middenbok.
Prijs is 8.900€, en als ik voor eind Februari zou bestellen, heb ik er de driedelige kofferset in kleur ook nog bij!
Eerste minpuntje voor mij is, zit je een beetje deftig uit de wind?
Nee, hoeft niet zoals bij een BMW R1200RT te zijn, maar ook niet als op een naked bike.
Tweede minpuntje, spiegels op het stuur, ik heb die liever op de kuip, zoals bij een sport toering model.
De kleine tank ga ik niet over wakker liggen, motoren hebben tegenwoordig geen grote tank meer.
De man op de Honda stand zei, bij nornaal rijden verbruik je maar 3,5L (1:28). Lijkt mij erg weinig, of klopt dat?
Als ik het budget had om er eentje te bestellen zou ik zeker eens een proerit aanvragen.
De Ninja 400 is een stuk goedkoper (6200€), maar die is voor mij wel comfortabel, maar niet voor mijn vrouwtje. Middenbok bestaat er niet voor, en koffers van Kawasaki al evenmin. Er kunnen wel universele koffers op, maar het lijkt mij maar een "fijn fietske" uit om drie koffers aan te bevestigen.
Verder ook wel FULL LED koplampen, maar bijna alle nieuwe motoren hebben dat nu standaart.
Keuzes ... keuzes ... keuzes ... en (gebrek aan) budget ...
Eerste minpuntje voor mij is, zit je een beetje deftig uit de wind?
Nee, hoeft niet zoals bij een BMW R1200RT te zijn, maar ook niet als op een naked bike.
Tweede minpuntje, spiegels op het stuur, ik heb die liever op de kuip, zoals bij een sport toering model.
De kleine tank ga ik niet over wakker liggen, motoren hebben tegenwoordig geen grote tank meer.
De man op de Honda stand zei, bij nornaal rijden verbruik je maar 3,5L (1:28). Lijkt mij erg weinig, of klopt dat?
Is dit op de NC750X?Zojuist een achterspatbord + kettingbeschermer besteld, volgende week monteren
Is dit op de NC750X?
Dat is een leuke optie? Zo vliegt het kettingvet niet over heel de achterkant van de motor!
Thanks!Mocht je interesse hebben:
Chain Guard with Silver Cover - Honda NC700 INTEGRA, NC700 S/X, NC750 S/X (2014-2016)
In combinatie met:
Rear Hugger - Honda NC700 INTEGRA, NC700 S/X, NC750 S/X (2014-2016)
Daar zou ik het dus voor doen... spuuglelijk ... maar als het puur voor het functionele is, kan ik het wel verstaan
Hoe meer ik dit topic doorblader, hoe meer deze motor mijn interesse wekt.
Daar zou ik het dus voor doen
Maar kan dat lichtgrijze deel er niet eenvoudig "uitgeklikt" worden of zo? Om zo de ketting gemakkelijk te kunnen smeren?
Nu heb ik wel gezien dat er onder en bovenin kleine openingen zijn waar je toch bij de ketting kan, of zijn die echt te krap om te kunnen smeren?
Nu ga ik slapen, maar morgen ga ik het topic nog wat verder doorneuzen. En als ik vroeg genoeg wakker ben, passeer ik voor het werk wel even een Honda dealer, er ligt er eentje vlak bij de luchthaven, eens kijken om een testritje te versieren
Doe ik iddKijk ook vooral filmpjes op YouTube, dan krijg je een indruk van hoe de motor rijdt en klinkt.
Ik ga hier eens even komen inbreken ...
Onlangs naar het auto/motorsalon in Brussel geweest.
Ik had in mijn hoofd een Kawasaki Ninja 400 te bestellen, maar na veel rondgekeken is dat er nog niet van gekomen.
Mijn oog viel namelijk ook op de Honda NC750X DCT, ja, in dat geval wel enkel de DCT.
Het is niet meteen een motor dat ik graag zie, maar ik kijk vooral naar het praktische.
Zit erg comfortabel, ook mijn vrouwtje vond de duozit goed. Het is een automaat, wat ik graag heb.
Gangbare bandenmaten, waardoor ik het merk/type van mijn voorkeur kan aanschaffen.
En de nieuwe heeft een FULL LED koplamp.
Ook heeft die standaart een middenbok.
Prijs is 8.900€, en als ik voor eind Februari zou bestellen, heb ik er de driedelige kofferset in kleur ook nog bij!
Eerste minpuntje voor mij is, zit je een beetje deftig uit de wind?
Nee, hoeft niet zoals bij een BMW R1200RT te zijn, maar ook niet als op een naked bike.
Tweede minpuntje, spiegels op het stuur, ik heb die liever op de kuip, zoals bij een sport toering model.
De kleine tank ga ik niet over wakker liggen, motoren hebben tegenwoordig geen grote tank meer.
De man op de Honda stand zei, bij nornaal rijden verbruik je maar 3,5L (1:28). Lijkt mij erg weinig, of klopt dat?
Als ik het budget had om er eentje te bestellen zou ik zeker eens een proerit aanvragen.
De Ninja 400 is een stuk goedkoper (6200€), maar die is voor mij wel comfortabel, maar niet voor mijn vrouwtje. Middenbok bestaat er niet voor, en koffers van Kawasaki al evenmin. Er kunnen wel universele koffers op, maar het lijkt mij maar een "fijn fietske" uit om drie koffers aan te bevestigen.
Verder ook wel FULL LED koplampen, maar bijna alle nieuwe motoren hebben dat nu standaart.
Keuzes ... keuzes ... keuzes ... en (gebrek aan) budget ...
Ja idd 2 totaal verschillende types. Ik vind die Ninja 400 werkelijk bloedmooi! Zeker ook voor die prijs!ninja 400 of NC750 is wel even heel wat anders.
Middenbok is niet standard bij de NC maar optie, wel een optie die zeker gemakkelijk is net als het adventure paket (koffers,stralers enz)
Heb zelf een de 750X DCT, 1:28 red je met gemak voor ww verkeer 1:30 met gemak op vakantie en toer ridjes .
Windbescherming, na montage van zo verstelbaar ruitje bracket ding is redelijk met mijn 1.87 het blijft idd motor rijden.
Spiegels op het stuur vind ik veel beter bij de motor passen en zijn ook erg prakties en redelijk zigt.
Led koplamp is voor mij meer dan voldoende, woon langs de polder en zet de schijnwerpers eigenlijk alleen maar aan als het erg mistig is of echt bagger weer, (dus 4x per jaar) verder vind ik de koplamp prima maar zal ook wel persoonlijk zijn.
weet niet wanneer je voor een NC gaat kijken maar de mijne gaat er uit rond April uit, NC750X DCT met alle opties.
Ja idd 2 totaal verschillende types. Ik vind die Ninja 400 werkelijk bloedmooi! Zeker ook voor die prijs!
Maar het praktische is voor mij van hoger belang dan het uiterlijke.
Als die middenbok niet standaard is, zou ik die er sowieso bijnemen.
Net als die voorste valbaren, al is het maar om extra lampen te plaatsen.
Wat betreft windbescherming denk ik ook wel dat een groter (enbredere?) ruit wel soelaas zal bieden.
Ik denk dat de LED koplamp sowieso beter is dan mijn huidige in het niets verdwijnende halogeenlamp
Ik ben van plan deze week nog een testrit aan te vragen. Vandaag niet, geen tijd, en weet niet of ze open zijn op maandag.
Maar ik ben nu al geïnteresseerd in jou motor
Paar vraagjes:
Bouwjaar (exacte datum eerste inschrijving, is om te weten voor de interest op een lening), huidige km stand (of verwachte eindstand april), en de vraagprijs.
Mag eventueel ook via pb
1 op 28 ? Nog niet gehaald met gewoon ww verkeer. 's zomers haal ik, niet te hard rijdend misschien 1 op 26 als het niet te hard waait, nu mag ik blij zijn met 1 op 21 a 22......... Dus de zuinigheid valt mij nog niet echt mee na 2 jaar rijden en bijna 40000 km
Nou, dat zal dan allemaal wel verkeerd zijn wat ik doe, maar boven de 120 kom ik vrijwel nooit (op de teller), 116 km per dag waarvan 80% snelweg.........
Ik ben ook geen stoplichtracer ... Wat ik wel vaak heb is tegenwind op de A9 op weg naar SPL of thuis en wat wel duidelijk is is dat het fietsje nogal gevoelig is voor wind in zijn verbruik........... NC750X DCT 2014