HenkNC750
MF'er
Kan je een foto maken van de vorm en bevestiging van je achterspatlap?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bekijk bijlage 1531345
Hij zit met respectievelijk (2x) rvs boutje, spatlap, bestaande kunststof lip, ringetje, moertje in voorgeboord gaatje. Lijkt wel of die lip daarvoor is bedoeld. Zorg dat hij bij uitgeveerde swingarm net over de achterbrug valt. Dan blijft hij bij in-/uitveren mooi op zijn plek.
Wat zou je er evt voor willen hebben? Het is een probeersel van me
Als ik snelweg rijd en tussen de 110 en 120 blijf kom ik niet verder dan 1 op 23 (4,3 ltr op 100 km). Bij 60 tot 80 op de binnendoor routes haal ik wel 1 op 30. Veel zuiniger lukt met niet. 100 kg en 1.93 m helpt dan misschien niet mee.Ik moet ook een andere NC denk ik, snelweg 3,6 l / 100 km
Ik ben al blij als het 4.1 ofzo is bij 120km/h op de teller..... Zal wel iets met postuur en lengte te maken hebben hoop ik........
Dat dus ja. Grote vent heeft veel luchtweerstandAls ik snelweg rijd en tussen de 110 en 120 blijf kom ik niet verder dan 1 op 23 (4,3 ltr op 100 km). Bij 60 tot 80 op de binnendoor routes haal ik wel 1 op 30. Veel zuiniger lukt met niet. 100 kg en 1.93 m helpt dan misschien niet mee.
In mijn boek is dat de verkeerde volgorde...... ;-)
Waarschuwing voor wie de DCT rijdt:
Wie veel in D rijdt loopt kans op vroegtijdige slijtage van ketting en ‘achterwielrubbers‘ (ik denk dat het om de lagers gaat of ik heb het verkeerd verstaan), zo meldt mijn Honda-dealer.
Ik gebruik voor normale verplaatsingen altijd D, in mij geval 3/4 van alle kilometers, en anders S1. Ik bezit hem vanaf januari 2020 (7300 km), nu staat er 12.800 km op. In die tijd heb ik 4x de kettingenspanning moeten aanpassen. Ik hanteer de marges die in het instructieboekje staan: ideaal is 3 a 4 cm, absoluut maximum 6 cm. Hij staat nog niet op zijn eindbereik, maar ik kan hem wel enkele mm van het achterste tandwiel trekken en de speling loopt uiteen per kettingdeel, dus lijkt hij versleten. Mijn dealer zegt o.b.v. de km-stand en het stelbereik dat hij nog wel even meekan, maar ik heb gevraagd om er goed naar te kijken en bij de geringste twijfel de kettingset te vervangen.
Het betreft de eerste kettingset, voor zover ik het kan inschatten. Wat je daarover zegt weet ik, en mijn Honda dealer weet dat ook. Desondanks vindt hij deze slijtage snel gaan, omdat hij mijn rijstijl en kent en al jaren mijn motoren onderhoudt. Maar het is goed te horen dat ik niet de enige ben.Is dat de standaard ketting die er nog op ligt? Die is echt heel.. heel erg slecht. Dus heeft denk ik niets te maken met in het D / S stand rijden.. Bij mijn NC750X "16 (handgeschakeld) moest de ketting ook bij 9000, 10.000 en 11.000 gesteld worden.. vervolgens een DID ketting op laten leggen. De NC's zijn niet de meest dure motoren en dit zie je helaas terug in de standaard ketting/banden bijv.. ze moeten ergens op besparen.
Het betreft de eerste kettingset, voor zover ik het kan inschatten. Wat je daarover zegt weet ik, en mijn Honda dealer weet dat ook. Desondanks vindt hij deze slijtage snel gaan, omdat hij mijn rijstijl en kent en al jaren mijn motoren onderhoudt. Maar het is goed te horen dat ik niet de enige ben.
‘achterwielrubbers‘ (ik denk dat het om de lagers gaat of ik heb het verkeerd verstaan),
De NC is verkocht, nu gaan orienteren op een opvolger.
Mooi man. die periode afsluiten van de NC.
Weet je al wat je wilt ...?
Mijn rijstijl is heel "Saai" .. rijd altijd rustig qua optrekken etc.. ketting was gewoon meteen versleten. Heb Honda ook al eens gecontacteerd hierover maar dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd "ja, het is een slijtageonderdeel".. dus zoek het maar uit.
Als ze nou eens een NC800X uitbrachten met betere componenten zoals; aluminium achterbrug, goede kettingset etc.. dat zou pas een verkoopsucces worden.