Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Voor een NC 700 x DCT ben ik op zoek naar een skidplate ter vervanging van de plastic onderkuip waarbij ik de middenbok WEL kan blijven gebruiken.

Wie heeft er een tip?
Uhm... gewoon een skidplate en dan ietsjes verzagen zodat je de originele middenbok kan blijven gebruiken?

-edit:

Heb zelf een goedkope van Alie-E eronder zitten...
1612896154946.png


Op mijn 2016 model kon ik alleen meer makkelijk bij de olie-aftap plug, dus heb een klein stukje ingezaagd zodat ik daar weer makkelijk bij kon.
~3 tot 5mm dik.
 
Laatst bewerkt:
Niet de skidplate van Sw motech kopen.. had die op mijn motor en vond hem maar dun metaal.

(Al is de Sw motech skidplate op mijn Urban g/s dan wel weer heel dik metaal)
 
Ik heb met mijn NC voor het eerst in mijn motorleven echt zo'n klik met de motor, dat de opvolger te zijner tijd hoogstwaarschijnlijk weer een NC750X wordt, en dan zeker ook vanwege de DCT die perfect bij de motor past. Ik zou op dit moment ook geen alternatief weten; dat zegt veel over de kwaliteit van de NC.
Maar het is gewoon een fantastiesche motorfiets en blok.
Ik heb zo veel motoren gehad en scooters maar dees heeft wat... en zeker het mooie twin geluid wat er uit ken komen.
Goedkoop in onderhoud, veel onderdelen wat van een CB 500 komt bv de achterbrug en schakelaars.
Tuurlijk zijn er sterkere, mooiere en kwalitatieve betere fietsen maar tis maar net wat je wilt en te besteden hebt en waarvoor je hem gebruikt.
Veel plezier ermee. :t
 
Leuk man! je weet hoe ie werkt ☺️.
Nog opleuken en een dct ook?
Haha, ik weet zeker hoe die werkt. Ik ben een tijd met een dct bezig geweest met iets van 3000 km op de teller en een jaar ouder. Over de prijs waren we het eens maar bij controle van de papieren bleek het om een import motor uit Duitsland te gaan. Ik heb daar gewoon geen zin in en daarom deze maar gekocht bij Motoport.
Met het opleuken ben ik al begonnen, een nieuw setje Bridgestone T31 en Oxford Tour handvatverwarming. Gisteren heb ik de middenbok binnengekregen En er volgt nog een lijst😊
 
Hallo allen,

Ik heb sinds kort een NC700S uit 2012. Nu wil en kan ik een andere demper kopen. Zijn de dempers voor een 700s, 700x, 750s en 750x over het algemeen inwisselbaar of zijn er andere ophangpunten en/of eventueel verbindingstukken nodig?

Wellicht dat dit eerder aan bod is gekomen in dit topic, maar heb niet alles doorgelezen...

Bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt:
Dempers van de 700s en 700x zijn sowieso inwisselbaar. Ik meen me te herinneren dat dempers van de 750 s/x van vóór 2016 ook dezelfde ophangpunten hebben als de 700 s/x. Van de nieuwere modellen weet ik het niet 100% zeker. Maar als je 'n demper koopt zou ik ff goed googlen of 'ie past, meestal staat het er op de site van de fabrikant wel bij.

Ik heb er zelf een BOS oval erop zitten, hij gromt er zeker mooier door. En 't oogt een stuk beter dan de wat saaie standaardpijp.

Wat heb je zelf op het oog?
 
Hey Bart. Dank voor je antwoord. Staat een Ixil demper (die met de dubbele pijpjes) op marktplaats. Volgens de verkoper heeft hij onder een 750X gezeten. Op de foto’s zijn alleen de demper te zien en er zit verder ook geen linkpijp oid bij. Vraag me af of ik er dan iets aan heb zo.
 
Hey Bart. Dank voor je antwoord. Staat een Ixil demper (die met de dubbele pijpjes) op marktplaats. Volgens de verkoper heeft hij onder een 750X gezeten. Op de foto’s zijn alleen de demper te zien en er zit verder ook geen linkpijp oid bij. Vraag me af of ik er dan iets aan heb zo.
Yep, uitlaten van de NC750 zijn probleemloos uitwisselbaar met de NC700

Zelf heb ik een originele >‘16 uitlaat op mijn ‘13 NC700X.
 
Garantie heb je nooit, maar dat ziet er gewoon plug & play uit! Naar mijn weten is er van tussenstukjes geen sprake; alleen schroeven en schuiven (niet persé in die volgorde 😏).

Leuk uitlaatje, dat zeker! En voor €175 best nog 'n kooppie.
 
Garantie heb je nooit, maar dat ziet er gewoon plug & play uit! Naar mijn weten is er van tussenstukjes geen sprake; alleen schroeven en schuiven (niet persé in die volgorde 😏).

Leuk uitlaatje, dat zeker! En voor €175 best nog 'n kooppie.
Als hij niet past, zet hem gewoon weer op marktplaats. Je kunt er geen buil aan vallen.
 
Hoeveel KM heeft jullie NC ongeveer gelopen? Wat zijn goede banden die zowel goed rijden als duurzaam zijn? Mijn NC700s 2012 heeft op het moment 72000 km gelopen.
Middag :W. Die van mijn 1900 km met de 750 S dct. Maar banden Bridgestone eraf gehaald en er Pirelli MT 60 RS
half noppenband erop. Puur voor de look.... oog wilt ook wat.
 
Ik rij met mijn 750x dtc gemiddeld 9 a 10.000 km per jaar. 2/3 ongeveer is woon werkverkeer. Puur omdat als het n beetje aardig weer is ik het leuker op de motor vind. 😉
 
Ik rij met mijn 750x dtc gemiddeld 9 a 10.000 km per jaar. 2/3 ongeveer is woon werkverkeer. Puur omdat als het n beetje aardig weer is ik het leuker op de motor vind. 😉
Das aardig wat nog wel. En in welke stand rijd jij meestal?.. ik heb hem eigenlijk
nooit in de Manual staan..... Sport ook niet 😌.
 
Hoeveel KM heeft jullie NC ongeveer gelopen? Wat zijn goede banden die zowel goed rijden als duurzaam zijn? Mijn NC700s 2012 heeft op het moment 72000 km gelopen.
Mijn exemplaar (jan 2017) heb ik ruim een jaar en heeft nu 15.300 km gelopen, waarvan ik er 8.000 heb gereden. Wij rijden dus ongeveer evenveel.
In augustus 2020 is de originele Battlewing voorband vervangen door een Battlax A41. De originele achterband heeft nog ca 3 mm, die gaat dit jaar eveneens worden vervangen door Battlax A41. Ik kan dus alleen voor de voorband spreken. Het is een uitstekende straatband die, eenmaal warm, oneindig veel grip op droog en goede grip op nat geeft. Het comfort en de levensduur zijn, voor zover ik dat al kan beoordelen, ook dik in orde. De feedback, die erg goed zou moeten zijn, waardeer ik met een voldoende. Het is dacht ik een 90/10 band, maar als ik 10% onverhard zou rijden zou ik andere band kiezen (en die monteren op een V85TT ;-).
 
@ Blauwetulp en Mario:
Jullie rijden voornamelijk in D, net als ik in het begin. Mij is dat door de dealer echter afgeraden, omdat mijn eerste kettingset na 12.000 km was versleten (wat vergeleken met andere NC's in hun onderhoud vroeg was). In D zou de kettingset zwaardere klappen krijgen dan in S1. Herkennen jullie dit?

Aan mij rijstijl zal het niet liggen, die beschouw ik eerder als rustig dan sportief.
 
Laatst bewerkt:
@ Blauwetulp en Mario:
Jullie rijden voornamelijk in D, net als ik in het begin. Mij is dat door de dealer echter afgeraden, omdat mijn eerste kettingset na 12.000 km was versleten (wat vergeleken met andere NC's in hun onderhoud vroeg was). In D zou de kettingset zwaardere klappen krijgen dan in S1. Herkennen jullie dit?

Aan mij rijstijl zal het niet liggen, die beschouw ik eerder als rustig dan sportief.
Ik kan er een ding op zeggen. Met de originele ketting en tandwielen is t bagger. Die slijten nog harder dan je kan kijken. Banden idem. ik heb toen n fatsoenlijk kettingset met nieuwe banden gedemonteerd. Inmiddels weer n 15.000 verder. Ik heb daarna nooit de ketting hoeven te spannen. Natuurlijk wel wat smeren. En de banden zijn inmiddels weer ver op.
 
@ Blauwetulp en Mario:
Jullie rijden voornamelijk in D, net als ik in het begin. Mij is dat door de dealer echter afgeraden, omdat mijn eerste kettingset na 12.000 km was versleten (wat vergeleken met andere NC's in hun onderhoud vroeg was). In D zou de kettingset zwaardere klappen krijgen dan in S1. Herkennen jullie dit?

Aan mij rijstijl zal het niet liggen, die beschouw ik eerder als rustig dan sportief.
Ik heb uiteindelijk ook besloten om standaard in S1 te rijden. Voelt veel natuurlijker aan, minder afgeknepen. En het scheelt amper in verbruik, met mijn rustige rijstijl haal ik ook in S1 gemakkelijk de 1 op 30. Mijn originele ketting zit er nog steeds op na 14.000 km en is volgens de dealer nog niet aan vervanging toe.
 
@ Blauwetulp en Mario:
Jullie rijden voornamelijk in D, net als ik in het begin. Mij is dat door de dealer echter afgeraden, omdat mijn eerste kettingset na 12.000 km was versleten (wat vergeleken met andere NC's in hun onderhoud vroeg was). In D zou de kettingset zwaardere klappen krijgen dan in S1. Herkennen jullie dit?

Aan mij rijstijl zal het niet liggen, die beschouw ik eerder als rustig dan sportief.
Ik zou voor een andere garage / dealer gaan. Maar dat is mijn mening.
 
Ik wil dit jaar wat vaker een paar dagen on-tour gaan en denk aan zijkoffers met de klep aan de bovenkant.
Heeft hier iemand ervaring met de aluminium Trekker Dolomiti zijkoffers van Givi?
 
Terug
Bovenaan Onderaan