Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Raar verhaal. Nee ik ken dit niet.
Een ketting ken echt wel wat hebben. Als je
om de 300 km hem smeert dan ken die echt wel wat klappen, als je daar van ken spreken, hebben.
Neem niet weg dat ik na 1000 km een nieuwe set gekocht heb te weten een zwart 8ertandwiel en
een X-ring in het goud kleur wilde 😊.
Een toch zit er wel een kern van waarheid in.
De D-stand laat de motor zo laag in toeren rijden dat de ketting veel meer rukkende bewegingen voor de kiezen krijgt, dan in de S-stand. Dat zorgt voor een hogere slijtage. Een 2-cilinder is nu eenmaal belastender voor de ketting dan een 4-cilinder. De 270-graden krukas maakt dit niet beter. Uiteraard blijft smeren het belangrijkste om de levensduur van de ketting te verlengen
 
Afgelopen zaterdag toch maar even de NC laten nakijken door een lokale motorzaak, niet omdat ik het gevoel had dat er iets mis was... echter toch is het fijn om een soort 'bevestiging' te krijgen. Zij hebben ook gelijk SW handkappen gemonteerd, ziet er leuk uit!
Zelf rijd ik ook altijd met oordoppen echter iets meer geluid vond ik wel prettig, nu ben ik erg tevreden! Nu nog een nieuwe helm aangezien ik koppijn krijg van mijn huidige......
Mooi man, ook weer gedaan zo voor de zomer.
Zat gisteren ook te kijken voor handkappen maar denk dat dat niet staat
op een S versie. :N
Ik ook altijd oordoppen in want eenmaal gehoorbeschadeging........ komt nooit meer goed.

Ben zelluf heel tevreden over mijn Shark systeem helm ... de Evo One 2 maar nu hebben ze weer een nieuwe uitvoering.
Suc6 met je zoektocht. :t
 
Een toch zit er wel een kern van waarheid in.
De D-stand laat de motor zo laag in toeren rijden dat de ketting veel meer rukkende bewegingen voor de kiezen krijgt, dan in de S-stand. Dat zorgt voor een hogere slijtage. Een 2-cilinder is nu eenmaal belastender voor de ketting dan een 4-cilinder. De 270-graden krukas maakt dit niet beter. Uiteraard blijft smeren het belangrijkste om de levensduur van de ketting te verlengen
Hahahaaha.. nou een beetje dan.
Honda weet echt wel wat ze doen, dit is niet voor niets een "speciale" motorfiets die ook nog eens heel zuinig moest gaan lopen want daar ging het om bij dit model ook. Vergeet niet wat een
Harley dan wel niet te voorduren heeft, die slaat zowat af.
Nee hoor..... niet druk om maken, zijn er niet voor niets zoveel van gekocht. Nieuw tandwielsetje en je bent
overal van af.
 
Een NC zonder DCT zou ik persoonlijk niet nemen. Waarom?
Ik ben fan van de DCT.
De NC is een redelijk laagtoerig blok. We zijn met zijn allen als motorrijders toch gewend aan de meer hoogtoerig motorblokken. De Hornet is daar het perfecte voorbeeld van. Gevolg hiervan is dat meerdere mensen die (proef)rijden op een NC, klagen over het snel raken van de toerenbegrenzer en daarmee een negatief oordeel hebben over de motor. Volledig ontrecht maar DCT haalt deze klacht volkomen weg.

Is 54 PK te weinig omdat ik meer gewend ben?
Nee!!! Absoluut niet.
Ik rij zelf op een VFR1200X. Een grote lobbes met ongeveer 130 PK. Mijn vrouw heeft een aantal jaren op een NC gereden. Samen hebben we een vakantie door Noorwegen gedaan. Zij op de NC en ik op de VFR1200X. Ondanks het grote vermogensverschil en ik daar eigenlijk weinig rekening mee houd, kan ze mij toch zeer goed bij houden.

Hoe kan dat?
Het laagtoerig karakter van de NC. Het motorblok is gewoon direct wakker.
Om de Hornet er nog maar eens bij te houden. De Hornet moet je op toeren houden om het vermogen er uit te krijgen. Net als veel andere kleinere hoogtoerige 4-cilinders. Velen doen dat niet. Ze schakelen juist over op het moment dat het vermogen echt opgebouwd wordt (boven de 6000 toeren). Dit gegeven zorgt ervoor dat de NC, ondanks het lagere vermogen, juist sneller is dan de Hornet.
Bij de aankoop van de NC hebben we destijds ook een CB650F mee gehad. Dat is in feite de opvolger van de Hornet.
Bij een rollende start in de tweede versnelling (ongeveer 20 km/u) is de NC direct weg. De CB650 moest eerst op toeren komen om het vermogen te krijgen. Dit zorgde voor een achterstand die later (toen de motor op toeren was) wel ingehaald werd.

Op de snelweg is het goed best goed toeven.
Hier komt het beperkte vermogen het meest naar voren. Daar waar andere motoren in een flits een auto in halen, is een NC iets meer tijd nodig maar nog altijd motorfiets snel. Wat wel opvalt is dan op de snelweg de snelheid vanaf 120 km/u eigenlijk in hetzelfde goede tempo op blijft lopen tot boven de 170 km/u. Je bent niet het gevoel dat de motor inzakt o.i.d
Mooi verhaal en helemaal met jouw eens @home :Y.
Tis genoeg vermogen om "motor te rijden", maar net wat je wilt en afhankelijk van je rijstijl.

Wilde voor de mijn S dct een XJR1300 Kenny Roberts uitvoering die in de aanbieding was maar
ik haal met mijn rijstijl het vermogen er nooit uit en dan is het zonde om zo"n fiets te kopen. Nooit geen spijt gehad
van de NC en ik heb hem al 5 jaar bijna met 2600 km erop. Maar tis genieten geblazen telkens.
 
Wilde ik vanochtend de NC700S pakken, ging het dasboard helemaal niet aan. Accu aan de lader en deze gaf een spanning van 5V aan. Tijd voor een nieuwe accu dus.
 
Niet aan de lader gelegen deze winter?
nee, ik had ook maar 2 weken niet gereden, de rest van de winter gewoon 300 km per week. Afgezien van de 2 weken sneeuw en ijs. Het gekke is die 2 weken sneeuw en ijs stond hij buiten en toen startte die gewoon. Nu heb ik tegenwoordig de mogelijkheid om hem binnen te zetten en dan is na 2 weken de accu stuk, terwijl die in een verwarmde garage staat.
 
nee, ik had ook maar 2 weken niet gereden, de rest van de winter gewoon 300 km per week. Afgezien van de 2 weken sneeuw en ijs. Het gekke is die 2 weken sneeuw en ijs stond hij buiten en toen startte die gewoon. Nu heb ik tegenwoordig de mogelijkheid om hem binnen te zetten en dan is na 2 weken de accu stuk, terwijl die in een verwarmde garage staat.
Mijn dochter had precies hetzelfde met haar auto. Ik denk dat het toeval is en de accu gewoon aan ‘t eind was.
 
nee, ik had ook maar 2 weken niet gereden, de rest van de winter gewoon 300 km per week. Afgezien van de 2 weken sneeuw en ijs. Het gekke is die 2 weken sneeuw en ijs stond hij buiten en toen startte die gewoon. Nu heb ik tegenwoordig de mogelijkheid om hem binnen te zetten en dan is na 2 weken de accu stuk, terwijl die in een verwarmde garage staat.
Das wel heel vreemd ja. Maar een accu gaat meestal er mee stoppen wanneer je het niet verwacht.
 
Uiteraard stijgen de onderhoudskosten als je meer km/jaar maakt. Echter de kosten per km zullen eerder lager dan hoger liggen. Gewoon omdat stilstand ook geld kost.
- Banden drogen uit.
- Remvloeistof verouderd
- Je olie zal ook bij stilstand toch een keer vervangen moeten worden. Olie heeft meerdere functies dan alleen smeren.
- Je brandstof verouderd, wat ook weer problemen op kan leveren.
 
Ik hoopte het vooral voor jou, dat je meer had gereden in die 5 jaar. 26.000km bijvoorbeeld.
Maar dat zit wel goed hoor...... rijd naar het werk met een motorscooter (tje). Dus het motorgevoel .....
Ik vind het zonde om met de NC naar het werk te gaan, is bij mijn dus echt een "projectmotor"en
voor de ontspanning.
 
260.000 km in 5 jaar had ik ook wel een hele prestatie gevonden. Ik was dan wel benieuwd geweest naar de onderhoudskosten.
Nou zeker waar.....De NC kost niet veel in onderhoudskosten. Is speciaal zo gebouwd.
je komt overal zo bij (monteur), kleppen stellen is een eitje en is ook geen bandenvreter.
 
Uiteraard stijgen de onderhoudskosten als je meer km/jaar maakt. Echter de kosten per km zullen eerder lager dan hoger liggen. Gewoon omdat stilstand ook geld kost.
- Banden drogen uit.
- Remvloeistof verouderd
- Je olie zal ook bij stilstand toch een keer vervangen moeten worden. Olie heeft meerdere functies dan alleen smeren.
- Je brandstof verouderd, wat ook weer problemen op kan leveren.
Nee joh.... Als je maar kwaliteit koopt en niet bv aftankt bij zo,n Tinq of Tango pompstation.
Banden: staat op middenbok en voorwiel word gedraaid en staat in het donker.
Remvloeistof: als ie niet donker is/word is het goed en de voorrem handel is met elastiek vastgebonden. (op druk).
Motorolie: zit volsenthetiesche olie in en vorig jaar voor de winter erin gedaan.
Brandstof: zit Ecomaxx benzine in a 3 euro de liter. De beste benzine wat er is dus heb met mijn motor
maar geen medelijde.
 
Heb eind februari de nieuwe nc750 met dct besteld. Heb mn SH300i er maar op ingeruild. Reden, iets meer comfort, betere windbescherming en meer bagagemogelijkheden. Ben zeer benieuwd hoe deze rijdt. Levertijd zou 5 weken zijn ongeveer, maar denk dat dit wel langer zou duren.
 
Gefeliciteerd Sh300i :]
De nieuwe NC met DCT staat ook al weer op mijn lijstje voor als mijn huidige NC is afgeschreven. De motor bevalt me prima en de nieuwste is gelukkig weer een doorontwikkeling van mijn huidige motor.
 
Thanks, zodra ik hem heb zal ik mijn ervaring plaatsen. Heb voor de NC gekozen omdat ik hem mooi vindt, de handige opbergruimte, verbruik en natuurlijk hielp de prijsverlaging ook erg mee. Zeker in vergelijk met een nieuwe SH350i. Tevens de Tomtom rider 550 premium erbij besteld en de 50liter topkoffer.
 
Heb eind februari de nieuwe nc750 met dct besteld. Heb mn SH300i er maar op ingeruild. Reden, iets meer comfort, betere windbescherming en meer bagagemogelijkheden. Ben zeer benieuwd hoe deze rijdt. Levertijd zou 5 weken zijn ongeveer, maar denk dat dit wel langer zou duren.
Leuk man :t . Gaat jouw goed bevallen. Veel plezier ermee en nu maar hopen
dat de tijd wat sneller gaat.
 
Ik wist niet dat er zo veel levertijd op zat. Die dingen staan toch gewoon op voorraad. Alleen rijklaar maken en eventueel wat accessoires. Daarmee zou de levertijd toch 1-2 weken kunnen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan