Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Op internet gaan veel filmpjes rond waarbij met behulp van een spanband de veer aan de middenbok wordt gemonteerd en ik zag hier net ook een reactie voorbij komen. Voor degenen die nog een middenbok onder de NC750X willen monteren even een tip waarbij spanband niet nodig is. Ik heb zelf dit weekend ook de middenbok gemonteerd op deze manier. Monteer eerst de middenbok door middel van de helft van de ingevette as te monteren. De middenbok zit dan dus al aan het frame maar is dan nog naar de reeds op het frame gemonteerde veer toe te bewegen. De veer kan dan vervolgens eenvoudig aan de middenbok gehaakt worden. Hierna kun je de middenbok met een beetje kracht via hefboomwerking in de juiste positie spannen en aan de andere kant met een rubberen hamer de as er in (laten) tikken. Dat heb ik mijn vrouw laten doen met de uitdrukkelijke opdracht waar ze precies op mocht tikken... Heel eenvoudig zo dus en geen mogelijke beschadigingen e.d. met zaken die los kunnen schieten.
Dat is de “Honda methode” zoals in de gebruiksaanwijzing staat. Ik was alleen en dan werkt een spanband beter.
 
Voor degenen met een nieuwe NC750X uit bouwjaar 2021: De middenbok past onder het nieuwe model! Tip, de originele bok van Honda is goedkoper dan andere aftermarketmodellen/-merken.
Je bedoelt dat de middenbok van het vorige model 2016 ™ 2020 ook onder het 2021 model past die 3 à 4 cm lager is?
 
Je bedoelt dat de middenbok van het vorige model 2016 ™ 2020 ook onder het 2021 model past die 3 à 4 cm lager is?
Voor de volledigheid nog even het Honda artikelnummer opgezocht 08M70MKWD00. Ik kan zo niet zien of dit precies hetzelfde artikelnummer is in vergelijking met de middenbokken van oudere NC750X modellen.
 
Vinobert, bedankt voor de tip! Voor de volgende keer 😉
Ik vind de originele middenstandaard wel Honda onwaardig qua afwerking. Lasnaden zijn erg grof en lakkwaliteit was ook niet overal dekkend.


Iemand ervaring met deze mistlampen/verstralers ? Ik ben een beetje huiverig van de ali lampjes, zodoende dat ik een betaalbaar setje zoek van een gerenomeerd merk
 
Vinobert, bedankt voor de tip! Voor de volgende keer 😉
Ik vind de originele middenstandaard wel Honda onwaardig qua afwerking. Lasnaden zijn erg grof en lakkwaliteit was ook niet overal dekkend.


Iemand ervaring met deze mistlampen/verstralers ? Ik ben een beetje huiverig van de ali lampjes, zodoende dat ik een betaalbaar setje zoek van een gerenomeerd merk
Ja heb ik ervaring mee. Mistlampen mag je alleen gebruiken met dichte mist. Dan rij ik in principe al niet. En mocht ik toch rijden zag ik geen meerwaarde met dit soort extra verlichting. Het ziet wel leuk (bombastisch) uit op een motor maar ik vind geld niet waard. Bovendien probeer ik wat betreft dit soort onnodige extra’s te vermijden om de toch al niet grote accu te sparen.
 
Het zijn led lampen, dus laag in verbruik. Wel ontzettend dikke stekkers en een pruts ophangsysteem. Google maar even op het EAN nummer voor meer foto's
 
Ik heb vandaag mijn Honda NC750x ingeruild. Wie heeft er belangstelling voor een Puig jetscreen kleur: donker? Past op de NC750X 2016 ™ 2020.
Het schermpje is 30 cm (standaard scherm is 38cm). Door de lagere jetscreen krijg je de rijwind lager op je borst en niet meer rond je helm. Je hoofd zit dus vrij in de wind zonder turbulentie en met aanzienlijk minder herrie. En het scherm staat de NC750X ook goed.
 

Bijlagen

  • 386313E2-A176-4A31-B05A-16E6B7C1E3DC.jpeg
    386313E2-A176-4A31-B05A-16E6B7C1E3DC.jpeg
    168,1 KB · Weergaven: 42
  • 4BF64DB1-8574-46EC-BC4F-FE75E2F5DBC4.jpeg
    4BF64DB1-8574-46EC-BC4F-FE75E2F5DBC4.jpeg
    209,9 KB · Weergaven: 41
  • 4585E60A-F125-44D1-A1A0-55693331720B.jpeg
    4585E60A-F125-44D1-A1A0-55693331720B.jpeg
    63,1 KB · Weergaven: 40
Nu ben ik sterk aan het twijfelen of ik dan gelijk hyperpro voorvorkveren ga plaatsen. En dan misschien in de toekomst de achterkant aanpakken. Iemand dit al gedaan? Dus alleen de voorvorkveren vervangen icm met originele achter schokbreker ?
Ik heb van Hyperpro de voorveren, olie en achterveer laten vervangen. De achterdemper is nog OEM maar i.c.m. de andere veer ben ik dik tevreden. (alleen solo gebruik)
 
Vanmiddag even bij Premium motors in Apeldoorn geweest. Duidelijk uitleg gekregen over de Hyperpro vering. Zelfs een gratis motorblad gekregen met een test van de nc750x 2021 erin😃 Erg mooie zaak, aardige eigenaar, was ik nog niet eerder geweest.
Ik zet dit op de to do list voor volgend seizoen. Ik wil dan graag de streetbox laten monteren.
 
Ik ben aan het overwegen om mijn nc 750xdtc te verkopen. Niet dat de motor mij niet bevalt. Maar puur om het feit dat je met wat langer rijden pijn aan je kont krijgt.
 
Ik ben aan het overwegen om mijn nc 750xdtc te verkopen. Niet dat de motor mij niet bevalt. Maar puur om het feit dat je met wat langer rijden pijn aan je kont krijgt.
Hier een aangepast zadel laten maken bij Motea. Prima besluit: zit fijn en ziet er goed uit
 
Iemand enig idee waar zo’n 30 cm schermpje voor het 2021 model te verkrijgen is, want inderdaad wat een herrie met het orginele schermpje. Als ik mijn hoofd ongeveer 4 cm naar boven uitsteek scheelt dat al enorm. Aangezien zo rijden natuurlijk geen optie is, is een lager scherm noodzakelijk. Weet niet wie bij de ontwikkeling dat scherm heeft ontwikkeld maar die moet wel 210 cm lang zijn, of stokdoof.
 
Iemand enig idee waar zo’n 30 cm schermpje voor het 2021 model te verkrijgen is, want inderdaad wat een herrie met het orginele schermpje. Als ik mijn hoofd ongeveer 4 cm naar boven uitsteek scheelt dat al enorm. Aangezien zo rijden natuurlijk geen optie is, is een lager scherm noodzakelijk. Weet niet wie bij de ontwikkeling dat scherm heeft ontwikkeld maar die moet wel 210 cm lang zijn, of stokdoof.
motoren met een schermpje maken bijna altijd herrie, bij elk motormerk is dit een topic, dit is voor mij ook een reden om een S te rijden.
 
Klinkt misschien goedkoop maar voor mijn 2017 heb ik bij ali n schermpje besteld. Is ongeveer n 10 cm hoger en het verschil op de autoweg is toch verrassend goed en voor de prijs hoef je t niet te laten ….
 
Voor degenen met een nieuwe NC750X uit bouwjaar 2021: De middenbok past onder het nieuwe model! Tip, de originele bok van Honda is goedkoper dan andere aftermarketmodellen/-merken.
Toch nog even een reactie hierop, de middenbok past wel maar de motor staat heel 'hoog' op de bok.... dus eigenlijk past ie niet!

De originele middenbok voor 2021 model kost inderdaad nu onder de €100, dat is een heel ander bedrag dan voorheen toen je over de €200 kwijt was. Dat de afwerking minder is lijkt dan logisch. Klagen als het duur is en wederom klagen als het goedkoper is geworden.
 
Toch nog even een reactie hierop, de middenbok past wel maar de motor staat heel 'hoog' op de bok.... dus eigenlijk past ie niet!

De originele middenbok voor 2021 model kost inderdaad nu onder de €100, dat is een heel ander bedrag dan voorheen toen je over de €200 kwijt was. Dat de afwerking minder is lijkt dan logisch. Klagen als het duur is en wederom klagen als het goedkoper is geworden.
Dat vind ik nou het leuke van dit forum dat er klagers zijn over mensen die klagen. 😇
 
Toch nog even een reactie hierop, de middenbok past wel maar de motor staat heel 'hoog' op de bok.... dus eigenlijk past ie niet!

De originele middenbok voor 2021 model kost inderdaad nu onder de €100, dat is een heel ander bedrag dan voorheen toen je over de €200 kwijt was. Dat de afwerking minder is lijkt dan logisch. Klagen als het duur is en wederom klagen als het goedkoper is geworden.
Ik ben het hiermee niet eens. Kwaliteit is wat mij betreft goed te noemen en 100% Honda. Ook de maat is wat mij betreft erg goed in verhouding. Zal even foto posten zo. Prijs was bij mij EUR 135 via officiële Honda-dealer.
 
Ik ben het hiermee niet eens. Kwaliteit is wat mij betreft goed te noemen en 100% Honda. Ook de maat is wat mij betreft erg goed in verhouding. Zal even foto posten zo. Prijs was bij mij EUR 135 via officiële Honda-dealer.
 

Bijlagen

  • C8233325-3EB3-4C56-8FA3-0F8C2043BBA5.jpeg
    C8233325-3EB3-4C56-8FA3-0F8C2043BBA5.jpeg
    262,5 KB · Weergaven: 56
Vanmiddag even bij Premium motors in Apeldoorn geweest. Duidelijk uitleg gekregen over de Hyperpro vering. Zelfs een gratis motorblad gekregen met een test van de nc750x 2021 erin😃 Erg mooie zaak, aardige eigenaar, was ik nog niet eerder geweest.
Ik zet dit op de to do list voor volgend seizoen. Ik wil dan graag de streetbox laten monteren.
Is een fijne motorzaak
 
Iemand enig idee waar zo’n 30 cm schermpje voor het 2021 model te verkrijgen is, want inderdaad wat een herrie met het orginele schermpje. Als ik mijn hoofd ongeveer 4 cm naar boven uitsteek scheelt dat al enorm. Aangezien zo rijden natuurlijk geen optie is, is een lager scherm noodzakelijk. Weet niet wie bij de ontwikkeling dat scherm heeft ontwikkeld maar die moet wel 210 cm lang zijn, of stokdoof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan