Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Dan hebben ze er bij de laatste jaren er aardig wat xtra op gezet qua opties.

Als je ziet wat er tegenwoordig op zit.... Wanneer stel je dat nou in.
Ze hebben bij 2021 model inderdaad wat uitgebreid kwa keuze van 4 rij-modes.
Instellen doe je gewoon onder het rijden.
Normaal altijd standaard modus.
Rij je in bebouwd kom binnen, gas loslaten en dan schakel je met 1 druk op de knop naar sport modus.
(wel wat fijner op rotondes, schakelt hij niet zo snel naar hogere versnelling met afdraaien rotonde)
 
Hoi MFers,
Hierbij heb ik een originele demper van Honda NC700x uit 2013 te koop. Paar minieme gebruikerskrasjes, maar feitelijk zo goed als nieuw. Vraagprijs 99 e.

Wie kan ik er blij mee maken? Zie foto's.
 

Bijlagen

  • IMG-20210925-WA0008.jpg
    IMG-20210925-WA0008.jpg
    425,4 KB · Weergaven: 5
  • IMG-20210925-WA0010.jpg
    IMG-20210925-WA0010.jpg
    481,6 KB · Weergaven: 4
  • IMG-20210925-WA0007.jpg
    IMG-20210925-WA0007.jpg
    451,4 KB · Weergaven: 3
  • IMG-20210925-WA0009.jpg
    IMG-20210925-WA0009.jpg
    303,7 KB · Weergaven: 6
k rij op Michelin Road 6, en hiervoor op Michelin Road 5. Ik rij dagelijks woon-werk en het hele jaar door, behalve als het glad wordt of gladheid wordt verwacht. Dus ook met regen en veel wind.
Ik ben zeer tevreden met Michelin, ook met regen.
Michelin Road 6 besteld voor op mijn nieuw te leveren NC750X begin januari.
 
Vandaag weer eens een training gevolgd bij de ADAC in Grevenbroich.
Perfektions Training 1.
Was weer een geweldige dag en weer veel geleerd. Ook weer een hoop vergeten, alleen daarom zijn dit soort trainingen zo gaaf.

814E8473-9AC6-4137-A69D-FD27ED7D20D7.jpeg

Ook verhelderend was het voor de eigenaar van de splinternieuwe Multistrada V4.
Money doesn’t buy you skills…

Volgend jaar ga ik Perfektionstraining 2 doen.
 
Ben benieuwd naar de meningen hier. Kan natuurlijk voor sommigen onzinnig zijn, als in 'ga nou maar gewoon rijden :Z'.

Het mat-witte van mijn NC vind ik mooi, maar het grijze kuipdeel mag wel iets meer verschillen. De vorige eigenaar heeft het ook voor elkaar gekregen om er een beschadiging op te krijgen, dus des te meer redenen om hem iets meer naar mijn wens te zetten. Doe ik eigenlijk met al mijn motoren, en altijd zó dat hij ook weer eenvoudig terug naar origineel kan. Denk hierbij aan Plastidip of vinyl wrap. Met beiden een beetje ervaring en weet dus dat er in het ergste geval €50 aan materiaal verloren gaat.

Maar dan de kleur... Links het origineel - rechts zoals de latere modellen hebben met donkergrijs.
grijs.jpg


Of rood...met of zonder zijpaneel
rood.jpg


Of blauw...met of zonder zijpaneel
blauw.jpg
 
Ik vind alleen het origineel in balans. De rest ziet eruit als een schademotor, waarvan de tweedehands panelen nog moeten worden gespoten. Wat ik wel fraai zou vinden is een antraciet paneel (zoals op de latere versie) i.c.m. zwarte wielen, zwart steps frame (want nu dezelfde kleur als de wielen) en zwart voorspatbord. Vind ik dan hè… Kortom: doe lekker wat je zelf mooi vind, je motor wordt er in ieder geval uniek van.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf het 2021 model kun je de dct naast gewoon, regen en sportief ook programmeren op een door jou gewenste instelling.
daar lees ik niet over in dit forum.
ik vraag mij af :
Heeft het toegevoegde waarde?
Wordt het wel gebruikt? ( vaak of nooit )
Wat kun je er zoal mee instellen?
Is het instellen hiervan moeilijk?
Houdt het de gekozen instelling vast voor volgende ritten?
 
Dat is wat mij betreft precies het grote voordeel van de laatste versie. Ik zou echter de 83 cm zadelhoogte en 150 mm veerwegen van de voorlaatste versie niet willen missen. Maar ik ben eveneens benieuwd naar wat de persoonlijke dct instelling voor mogelijkheden biedt.
 
Kiwi, mijn voorkeur is links onder 😉

Fransgs, dat zit hem echt in de details qua gasrespons etc. Instellen kan nooit moeilijk zijn, het is tenslotte een Honda 🙃
Je eigen rijmodi kun je opslaan.

40 kw powerrr, ik denk er sterk over na om over een paar jaar een 2022 model te kopen en vervolgens voorvork + achter schokbreker van ouder model te monteren. De langere veerweg vind ik juist erg fijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiwi
40 kw powerrr, ik denk er sterk over na om over een paar jaar een 2022 model te kopen en vervolgens voorvork + achter schokbreker van ouder model te monteren. De langere veerweg vind ik juist erg fijn.
Een nieuwe motor met ‘oude’ ophanging, gaat dat lekker werken? Misschien kun je beter wachten op de nieuwe Transalp…
 
Pas op de NC700S gereden pre 2016.
Zijn de remmen altijd zo matig? Ik ben de BMW gewend maar echt remmen vond ik de NC niet.
Zit serieus naar een NC750X te kijken vooral vanwege de kosten. Ik begin het elke maand steeds krapper te krijgen.
 
Vanaf het 2021 model kun je de dct naast gewoon, regen en sportief ook programmeren op een door jou gewenste instelling.
daar lees ik niet over in dit forum.
ik vraag mij af :
Heeft het toegevoegde waarde?
Wordt het wel gebruikt? ( vaak of nooit )
Wat kun je er zoal mee instellen?
Is het instellen hiervan moeilijk?
Houdt het de gekozen instelling vast voor volgende ritten?
Toegevoegde waarden ligt er aan wat je wil doen.

User setting, daar kan je bijvoorbeeld alles vol open of uitzetten naar jou wens.
Voorbeeld: Vol vermogen, (bijna) geen traction-control (traction-control is niet uit te zetten), schakelmoment op hoog, dus langer doortrekken in versnelling, en kracht werking van motor-rem.
Instellen is heel simpel.
De gekozen instellingen blijven erin staan bij uitzetten na elke rit, is een vast gegeven wat je kan blijven aanpassen/veranderen naar eigen wens.
 
Pas op de NC700S gereden pre 2016.
Zijn de remmen altijd zo matig? Ik ben de BMW gewend maar echt remmen vond ik de NC niet.
Zit serieus naar een NC750X te kijken vooral vanwege de kosten. Ik begin het elke maand steeds krapper te krijgen.
Nee, de remmen van de NC zijn prima!
Dat heb ik vorige week mogen vergelijken tijdens een training bij de ADAC. Zat hoger kaliber motoren in mijn groep. Maar mijn X viel niet op door slechter remmen.

1D503FAA-13A3-49A8-BB96-C08C1674FF43.jpeg


Maar de remmen van BMW kunnen best wel beter zijn. Dubbele schijven… staal omvlochten leidingen helpen wel in het positieve gevoel dat je hebt.
 
Maar de remmen van BMW kunnen best wel beter zijn. Dubbele schijven… staal omvlochten leidingen helpen wel in het positieve gevoel dat je hebt.
De NC remt met 1 schijf beter (lees kortere remweg) dan bijvoorbeeld de V-strom met zn dubbele schijven, bleek laatst uit een test....
Dus is ook net wat je vergelijkingsmateriaal is.
 
Komende van de BMW, die net gloednieuwe remschijven en blokken had - en natuurlijk standaard stalen remleidingen en ABS - voelt de NC's remkracht wat meer in proportie. Dat van de BMW was zo fel, dat ik in een noodsituatie niet eens weet of ik vol de rem in zou durven knijpen. De NC lijkt gewoon prima te remmen. Kan natuurlijk zijn dat @Sierra November proefgereden heeft met één waar wat onderhoud verbetering zou kunnen brengen.
 
De NC remt met 1 schijf beter (lees kortere remweg) dan bijvoorbeeld de V-strom met zn dubbele schijven, bleek laatst uit een test....
Dus is ook net wat je vergelijkingsmateriaal is.
Ik ga er gewoon even vanuit dat het een matig onderhouden motor was bij deze als jullie dit niet herkennen. Ik lees online ook geen klachten over de remmen van de NC als ik zoek. De remmen met een GS of RT vergelijken lijkt mij sowieso niet echt fair maar dit was gewoon slecht. Alle motoren die ik heb gehad remden beter.
Binnenkort een keer op een NC750X een proefrit maken. Overigens vond ik het geen snelle motor maar dat spreekt voor zich. Wel vond ik voldoende vlot om gewoon soepel in het verkeer te rijden. Ik had niet het idee "tekort" te komen. Nee, het is niet spannend en ja, ik zat een paar keer in de toerenbegrenzer maar ik denk dat ik daar allemaal wel aan zou kunnen wennen.
Het is wel een onwijs simpel te rijden motor. Je stapt erop en je rijdt weg.
 
Ik was trouwens in de veronderstelling dat de NC750X een lange levertijd had, nieuw. Deze week bij Motoport Assen heeft de verkoper mij gemeld dat er voldoende voorraad is. Vandaag bestellen is dit jaar nog rijden op het nieuwe model. Ze hadden nog zo'n 10 stuks die dit jaar nog geleverd kunnen worden, model en kleuren van 2021/2022. Zat DCT tussen en gewoon, en qua kleuren was alles er, behalve wit.

Ook begin 2023 zouden er nog enkele binnen druppelen, maar die zijn een wat minder goede deal. Dit zijn dan nog de 2021/2022 motoren, maar met minimaal een €10.450 prijskaartje. De transportkosten gaan namelijk omhoog en die moeten per begin 2023 in doorgerekend worden, ook voor de 2022 kleuren. Men hoopt het op 'slechts €450' extra te houden.

Nog stiekem gevraagd wat het zou kosten om de mijne, die een maand / 500km geleden gekocht is bij een collega dealer, in te ruilen op een nieuwe. Het zou een afschrijving van €1600 zijn. Conclusie...beter niet dit soort dingen vragen ;)
 
Ik ga er gewoon even vanuit dat het een matig onderhouden motor was bij deze als jullie dit niet herkennen. Ik lees online ook geen klachten over de remmen van de NC als ik zoek. De remmen met een GS of RT vergelijken lijkt mij sowieso niet echt fair maar dit was gewoon slecht. Alle motoren die ik heb gehad remden beter.
Binnenkort een keer op een NC750X een proefrit maken. Overigens vond ik het geen snelle motor maar dat spreekt voor zich. Wel vond ik voldoende vlot om gewoon soepel in het verkeer te rijden. Ik had niet het idee "tekort" te komen. Nee, het is niet spannend en ja, ik zat een paar keer in de toerenbegrenzer maar ik denk dat ik daar allemaal wel aan zou kunnen wennen.
Het is wel een onwijs simpel te rijden motor. Je stapt erop en je rijdt weg.
De NC is inderdaad geen spannende motor.
Dit, vanwege het geringe vermogen, het koppel dat al heel vroeg beschikbaar is (en dus uitnodigt om vroeg op te schakelen), en het speelse gemak waarmee deze fiets zich laat besturen.
De massa van de laag geplaatste motor en benzinetank helpen daarbij.

Omdat het zo’n makkelijke motor is wil die wel eens als grijze muis worden neergezet.
In mijn beleving mis je dan het punt van deze NC.
Net OMDAT ie zich zo gemakkelijk laat berijden word je ontlast van hard werken.
Zo kun je je beter concentreren op je omgeving en (mag ik dit zo zeggen?) beter motorrijden.

Ik ben in elk geval heel erg content met deze underdog.
 
Komende van de BMW, die net gloednieuwe remschijven en blokken had - en natuurlijk standaard stalen remleidingen en ABS - voelt de NC's remkracht wat meer in proportie. Dat van de BMW was zo fel, dat ik in een noodsituatie niet eens weet of ik vol de rem in zou durven knijpen. De NC lijkt gewoon prima te remmen. Kan natuurlijk zijn dat @Sierra November proefgereden heeft met één waar wat onderhoud verbetering zou kunnen brengen.
Wat fel en noodsituaties betreft, gewoon remmen! Je hebt ABS en al rem je als een idioot dat ding vol in (genoeg getest hoe dat zou voelen) hij remt echt wel en gaat niet raar doen. Wel is je remweg beter als je het ABS net voor bent en bijna eindigt in een stoppie voor je gevoel. Een stoppie kan sowieso niet echt want daar maakt het ABS snel een einde aan. Hij gaat wel omhoog, maar dan voel je de druk er tijdelijk af gaan.
De NC is inderdaad geen spannende motor.
Dit, vanwege het geringe vermogen, het koppel dat al heel vroeg beschikbaar is (en dus uitnodigt om vroeg op te schakelen), en het speelse gemak waarmee deze fiets zich laat besturen.
De massa van de laag geplaatste motor en benzinetank helpen daarbij.

Omdat het zo’n makkelijke motor is wil die wel eens als grijze muis worden neergezet.
In mijn beleving mis je dan het punt van deze NC.
Net OMDAT ie zich zo gemakkelijk laat berijden word je ontlast van hard werken.
Zo kun je je beter concentreren op je omgeving en (mag ik dit zo zeggen?) beter motorrijden.

Ik ben in elk geval heel erg content met deze underdog.
Ik wil vooral vanwege de kosten kijken. Tegenwoordig minder te besteden eerst. Benzinekosten, onderhoud, banden, alles aan de NC is goedkoper.
 
Komende van de BMW, die net gloednieuwe remschijven en blokken had - en natuurlijk standaard stalen remleidingen en ABS - voelt de NC's remkracht wat meer in proportie. Dat van de BMW was zo fel, dat ik in een noodsituatie niet eens weet of ik vol de rem in zou durven knijpen. De NC lijkt gewoon prima te remmen. Kan natuurlijk zijn dat @Sierra November proefgereden heeft met één waar wat onderhoud verbetering zou kunnen brengen.
Aaah moment… Had jouw BMW rembekrachtiging?
Die was inderdaad zeer sterk. Kon je met 1 of 2 vingers net zo hard vertragen waarvoor je bij niet-bekrachtigde remmerij een volle vuist aan vingers moest meebrengen.
Zo iets?
 
Terug
Bovenaan Onderaan