Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Zou Arie Molenaar in IJsselstein een plek kunnen zijn om elkaar een keer te ontmoeten op een zaterdag? Dit ligt redelijk centraal. Ben er zelf nog nooit geweest. Zou dit een idee kunnen zijn?
 
Zou Arie Molenaar in IJsselstein een plek kunnen zijn om elkaar een keer te ontmoeten op een zaterdag? Dit ligt redelijk centraal. Ben er zelf nog nooit geweest. Zou dit een idee kunnen zijn?
Kan prima. Bij Goedhart zou ook kunnen, is net weer 20 min verder rijden voor de mensen uit het oosten... Dus IJsselstein is een prima locatie.
 
Ik woon in Haaksbergen, zijn beide plekken waarbij ik bijna twee uur moet rijden. Plekken naast Apeldoorn vind ik een keer te doen (uur +- voor mij). Amersfoort is ongeveer 100km. Geen idee wat handig is! En waar iedereen woont natuurlijk.
 
Leuk idee voor een NC meeting! Ik vind het alleen te ver rijden vanuit Friesland. Bij een gezamenlijke rit startend vanuit regio Noord/ Oost Nederland sluit ik graag aan😉 Bijvoorbeeld vanaf Ten Kate Motoren ( Nieuwleusen.
 
Succes met organiseren. Voor de organisator: Prik een lokatie en zie maar wie er komt of niet.
Een "centrale" lokatie betekend nog steeds dat er mensen kunnen zijn die ~2 uur moeten rijden.
Zo zie ik de opties van ~1 uur rijden (met snelweg) veranderen naar opties van ~2 uur rijden (met snelweg)...

Zo zijn er iig 2 die eindhoven/omgeving eindhoven zijn.
1 tje Limburg (noord zuid weet ik niet maar dat is ook weer 1 uur verschil)
1 uit richting Den Haag

Normaal zou 't mij niet zo uitmaken maar met de huidige benzine-prijzen....
 
Deventer bij het pontje vanuit Limburg 1u19 min
Hetzelfde vanuit Friesland ook 1u18 min
Vanuit Rotterdam 1u35 min
Aan de Bolwerksweg zit Meadows op het Deventer Stadsstrand rij er wel eens langs vanaf het pontje het fietspad rechts van de parkeerplaats ongeveer een km misschien iets meer.
Daar is een mooie lokatie je kunt er wat eten en koffie.
Is open op zondag vanaf 10.00 uur
Mijn voorkeur zou zondags zijn tussen 10 en 12 uur bij goed weer.

Meadow
 
Nou, na redelijk wat gehoer met de Integra eindelijk meer dan 1x dezelfde consequente foutcode er uit kunnen krijgen (53-1, inner mainshaft speed low)
Deze sensor omgewisseld met de vehicle speed sensor (er zitten daar 3 dezelfde sensoren, inner mainshaft, outer mainshaft en VS) en het probleem verplaatst zich (snelheidsmeter valt uit, je krijgt nog steeds een foutcode, maar na het aan en uitzetten kun je handmatig gewoon schakelen)

Dus de sensor maar even bij webike besteld, want daar was ie (ruimschoots) het goedkoopste.
 
Nou, na redelijk wat gehoer met de Integra eindelijk meer dan 1x dezelfde consequente foutcode er uit kunnen krijgen (53-1, inner mainshaft speed low)
Deze sensor omgewisseld met de vehicle speed sensor (er zitten daar 3 dezelfde sensoren, inner mainshaft, outer mainshaft en VS) en het probleem verplaatst zich (snelheidsmeter valt uit, je krijgt nog steeds een foutcode, maar na het aan en uitzetten kun je handmatig gewoon schakelen)

Dus de sensor maar even bij webike besteld, want daar was ie (ruimschoots) het goedkoopste.
Knap hoor, om dat allemaal zelf te kunnen uitvogelen…
Ik zou dat allemaal door de dealer moeten laten doen tegen riante porties €€€€
 
Foutcodes uitlezen stelt geen reet voor ;)
Vervolgens bepalen of de foutcode de oorzaak van het probleem is of alleen maar een gevolg van de oorzaak is een ander verhaal, maar logisch redeneren brengt je wel vrij ver.
 
Andere optie. Premium Motors in Apeldoorn?
Ik vrees dat er niet één plek is waar iedereen op af zal komen. Misschien een noord en een zuid bijeenkomst organiseren?
Zo rond de 500+ km per dag begin ik pas te piepen, maar ik snap wel dat niet iedereen er zo in zit...
En inderdaad is het beste gewoon een datum prikken en kijken wie er komt.
 
Deventer bij het pontje vanuit Limburg 1u19 min
Hetzelfde vanuit Friesland ook 1u18 min
Vanuit Rotterdam 1u35 min
Aan de Bolwerksweg zit Meadows op het Deventer Stadsstrand rij er wel eens langs vanaf het pontje het fietspad rechts van de parkeerplaats ongeveer een km misschien iets meer.
Daar is een mooie lokatie je kunt er wat eten en koffie.
Is open op zondag vanaf 10.00 uur
Mijn voorkeur zou zondags zijn tussen 10 en 12 uur bij goed weer.

Meadow

Pas op he, Maastricht is ook nog limburg ;) en dat is al gauw een uur verder...
Geen idee waar @Jenkins in Limburg zit overigens....

Maar wat dat betreft lijkt 't wel de "kwa tijd" tot nu toe meest centrale plek
 
Schermafbeelding 2023-07-24 212110.jpg


Mijn voorstel. Natuurlijk niets te maken met het feit dat ik zo ongeveer op die stip woon



O-)
 
Ik stem zeker voor 2 locaties. Of ruinerwold!😜 Apeldoorn en nog verder zuidelijker is voor mij echt te ver.
 
Voor diegene die nog een setje banden zoekt:

Heb hier een setje OEM banden liggen van productie datum Sept.2022
Dunlop Trailmax
Zijn 1800km oud en zo goed als nieuw.

Komen onder mijn 2023 DCT vandaan.
vraagprijs € 190,- ex. verzendkosten.
Af te halen in buurt van Assen.

Set NC750X banden.jpg


DOT code voorband:
DOT Voorband Sept.22.jpg


DOT code Achterband:
DOT Achterband Sept. 22.jpg
 

DE HONDA EXPERIENCE DAYS zijn dit weekend bij Goedhart Motoren in Bodegraven,​

misschien zijn er wel NC rijders die het leuk vinden om elkaar daar op zaterdag om 13.30 uur te ontmoeten.
Ik zelf kan helaas niet, ben op vakantie maar misschien zijn er anderen die dit wel leuk vinden.
 

DE HONDA EXPERIENCE DAYS zijn dit weekend bij Goedhart Motoren in Bodegraven,​

misschien zijn er wel NC rijders die het leuk vinden om elkaar daar op zaterdag om 13.30 uur te ontmoeten.
Ik zelf kan helaas niet, ben op vakantie maar misschien zijn er anderen die dit wel leuk vinden.
zaterdag moet ik werken.
Anders was ik wel langs gegaan.
Op zo’n Experience Day heb ik de NC700XD en VFR1200FD proef gereden.
En op een ander jaar de Goldwing met DCT.

Inmiddels heb ik de VFR gehad, en heb de 750X momenteel.
Of & wanneer ik een Goldwing ga bezitten…?
🫣
 

DE HONDA EXPERIENCE DAYS zijn dit weekend bij Goedhart Motoren in Bodegraven,​

misschien zijn er wel NC rijders die het leuk vinden om elkaar daar op zaterdag om 13.30 uur te ontmoeten.
Ik zelf kan helaas niet, ben op vakantie maar misschien zijn er anderen die dit wel leuk vinden.
Dat wist ik niet, maar omdat ik vrji was had ik besloten eens bij Goedhart te gaan kijken (nooit geweest). Laat daar nu net iemand uitgevallen zijn dus ik kon een proefritje maken op een nieuwe NC750x DCT. nooit op zo/n ding gereden, was erg leuk om te doen.
Wel twijfel ik nog een beetje, ik wil iets anders dan mijn huidige (Z900) omdat ik eigenlijk zeldzaam het vermogen aanspreek. Maar het is wel een erg grote stap terug naar die 59 PKtjes.
Maar het rijdt erg makkelijk, omdat het gewicht waarschijnlijk wat lager ligt kun je er makkelijk mee manoevreren.
Kortom, erg leuke fiets maar twijfel twijfel. Had hij maar een 15 PK meer, dan deed ik het meteen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan