Het grote ONK OW-Cup topic

Cup-dag op cpz

  • 1 ja

    Stemmen: 67 74,4%
  • 2 nee

    Stemmen: 23 25,6%

  • Totaal aantal stemmers
    90
Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch, een 4takt 2 cilinder zijn 2 losse cilinders.
Is toch wel te doen.
Ik doe mijn 2 takkie in 20 min. Een zuiger wissel, zo snel zal t niet gaan.
Maar 2 uurtjes moet toch kunnen?
 
Toch, een 4takt 2 cilinder zijn 2 losse cilinders.
Is toch wel te doen.
Ik doe mijn 2 takkie in 20 min. Een zuiger wissel, zo snel zal t niet gaan.
Maar 2 uurtjes moet toch kunnen?

was evt wel mogelijk geweest, maar had geen zuigers bij me.
En mijn reserve blok stond thuis in de garage.... Zu hause ist namelijk besser :+
 
was evt wel mogelijk geweest, maar had geen zuigers bij me.
En mijn reserve blok stond thuis in de garage.... Zu hause ist namelijk besser :+

Vrijdag avond/nacht een versnellingsbak gewisseld van een R6, met een zeer ervaren instructeur. :+ Maar het werk wat er in gaat zitten moet je toch niet onderschatten hoor. Ik heb een nachtje overgeslagen scheelde dat ik niet zelf rij. :+
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag avond/nacht een versnellingsbak gewisseld van een R6, met zeer ervaren hulp. Maar het werk wat er in gaat zitten moet je toch niet onderschatten hoor. Ik heb een nachtje overgeslagen scheelde dat ik niet zelf rij. :+


Was dat in pitbox20? Was naast ons nl ook iemand bezig met een R6 blok...
En op zondag nog een blok wisselen was misschien wat veel van het goede geweest, maar als het blok zaterdag al was gegaan dan hadden we het waarschijnlijk nog wel gedaan.
 
In Duitsland hadden we tenminste geen gezeur met DB's ;)

Twee keer een 6de plaats voor onze coureur. Een goed weekend! Had nog mooier kunnen zijn als de starts beter waren geweest maar goed ik doe het hem niet na. Voor een eerste seizoen met 1000cc gaat het tot nu toe prima.

10EDF1DF-A7A5-4D74-ABBD-58A3D612944A_zpswq0qvkqg.jpg
 
In Duitsland hadden we tenminste geen gezeur met DB's ;)

Twee keer een 6de plaats voor onze coureur. Een goed weekend! Had nog mooier kunnen zijn als de starts beter waren geweest maar goed ik doe het hem niet na. Voor een eerste seizoen met 1000cc gaat het tot nu toe prima.

[afbeelding]
Yep, Roel doet het zo slecht nog niet ;)
 
Sorry oma, maar de titel van dit onderwerp doet zijn naam geen eer aan. Er is toch voldoende gaande in de OW-cup, wil niemand hier iets over kwijt? Of moeten we daarvoor niet (meer) op het Motor-Forum zijn? Dat het voorgaande bericht van 18 juni is, geeft wellicht al het antworod op de eerste vraag, maar ik waag toch even een poging.

Niemand van de MF-ers een race gereden tijdens het gecombineerde evenement OW Cuprace - ACNN Autorace? :]

Of kan ik beter ook ZAC gaan rijden als ik er nog een beetje over na wil kunnen praten op het forum? ;)
 
Sorry oma, maar de titel van dit onderwerp doet zijn naam geen eer aan. Er is toch voldoende gaande in de OW-cup, wil niemand hier iets over kwijt? Of moeten we daarvoor niet (meer) op het Motor-Forum zijn? Dat het voorgaande bericht van 18 juni is, geeft wellicht al het antworod op de eerste vraag, maar ik waag toch even een poging.

Niemand van de MF-ers een race gereden tijdens het gecombineerde evenement OW Cuprace - ACNN Autorace? :]

Of kan ik beter ook ZAC gaan rijden als ik er nog een beetje over na wil kunnen praten op het forum? ;)

Persoonlijk vond ik het maar een saaie dag met die auto's erbij.... Veel gezelliger als de 600's er ook bij zijn, meer bekenden en meer leven in de brouwerij

was sowiezo een raar dagje, net voor Q1 regen en na twee ronden de race maar weer verlaten...
 
Laatst bewerkt:
:^
Er was weinig interesse tussen de brommerrijders en koekblikcoureurs in elkaar.

I.d.d. een rare dag...25 minuten voor aanvang van mijn race gooiden de koekblikken nog water op (flinke spray).
Brommert snel op regenbanden gezet. Rij je het circuit op met je regenbandjes alles kurkdroog B| .......hele SportCup 1000 veld (op 2-3 Livio Loi gokkers na) stond met regenbanden op de grid........In 12 rondjes hele achterband opgefikt! '(

Nu maar weer alles in orde maken voor Hokkenhausingtonring Park......... :W
 
Laatst bewerkt:
:^
Er was weinig interesse tussen de brommerrijders en koekblikcoureurs in elkaar.

I.d.d. een rare dag...25 minuten voor aanvang van mijn race gooiden de koekblikken nog water op (flinke spray).
Brommert snel op regenbanden gezet. Rij je het circuit op met je regenbandjes alles kurkdroog B| .......hele SportCup 1000 veld (op 2-3 Livio Loi gokkers na) stond met regenbanden op de grid........In 12 rondjes hele achterband opgefikt! '(

Nu maar weer alles in orde maken voor Hokkenhausingtonring Park......... :W

Ik moet zeggen dat ik nog diverse kijkers heb gehad onder de koekblikcoureurs die ook nog met een aantal gerichte vragen kwamen. Anderzijds moet ik zelf bekennen me alleen onder de brommerrijders te hebben begeven. :X

In de ProCup was het zoals Zoeperman ook al zei (volgens mij stonden we één box naast jullie) juist het tegenovergestelde. Wij hadden een droge start, maar ik ben na drie ronden binnengekomen vanwege de stromende regen bij (onder meer) Mandeveen-Duikersloot -O-

Aangezien zelfs het podium nog bestond uit mensen die op slicks waren gestart (als ik het goed heb begrepen), heeft niemand de omgekeerde Livio-Loi-strategie toegepast. -O-

PS Vooropgesteld dat ik niet meestrijd voor het kampioenschap nu ik ook Hockenheim niet van de partij kan zijn, vroeg ik me af of deze race wel mee kon tellen voor de punten :X

Toen ik na binnenkomst namelijk een biertje opende, kreeg ik het advies om hier nog even mee te wachten aangezien er wellicht nog een herstart zou kunnen plaatsvinden. Ik was me hiervan niet bewust, maar was wel zeer geïnteresseerd in de officiële regels hieromtrent. Het biertje heb ik gewoon genuttigd aangezien de podiumceremonie ook gewoon plaatsvond, maar ik was toch benieuwd geworden.

Uiteraard kan ik dit bij de organisatie navragen, maar het reglement lijkt hierover duidelijk. Wat vinden jullie?

copy-paste uit het reglement:

Race:
Als de race wordt onderbroken, bepaalt de wedstrijdleider of en hoe de race wordt
voortgezet. Hierbij hanteert de wedstrijdleider bij de eerste onderbreking het volgende schema als uitgangspunt.
Aantal ronden dat de voorste rijder heeft gereden / Voortzetting / Aantal nog te rijden
ronden / Wie mogen deelnemen?

* minder dan 2 -> Herstart -> Wedstrijdleider bepaalt, maar ten minste 6 ronden -> Iedere rijder die daartoe in staat is

* 2 tot en met 5 -> Race in 2 delen -> Wedstrijdleider bepaalt -> Iedere rijder die vóór
de aanleiding tot de onderbreking nog in de race was

* 6 of meer -> Einde wedstrijd

Is een herstart (met ten minste zes ronden) of een race in twee delen niet mogelijk, dan
worden geen punten voor het klassement toegekend. Bij een race in twee delen wordt bij wedstrijd 2 dezelfde startopstelling gehanteerd als bij race 1.


Kijk, het is mij om het even, ik ben vroegtijdig binnengekomen dus zou aan het tweede deel van de race niet eens mee hebben mogen doen, maar voor diegene die wel meedingen voor het kampioenschap lijkt me dit stukje reglement toch wel interessant. De race is immers met vijf ronden stilgelegd...

PS Respect voor de mannen die deze race hebben uitgereden! *O* :]
 
Gelukkig bij ons geen bandenpoker! Na Q1 van Sportcup600 ging het regenen (niet te zuinig ook) en dat is niet meer opgehouden. Iedereen op regenbanden dus. Had zelf ook totaal niks met de autoklasses, niet boeiende auto's ook. Vond ik. Andersom ook geen interesse gezien, al stonden we best richting het ACNN kamp. (Pitbox 15)

Ik ben uiteindelijk 4e geworden. Reed op een potentiele 3e plaats, maar helaas kapte m'n quickshifter ermee 4 ronden voor het einde. Even concentratie herpakken en overschakelen naar opschakelen met koppeling erbij, maar toen lag ik al 4e en kon de uiteindelijke nummer 3 niet meer bij halen. Balen, maar P4 zijn eindelijk weer flink wat punten na een technische DNF op 6 juni (ook vanaf P4) en daarom 2 gemiste races op Oschersleben.
 
Laatst bewerkt:
Auto's waren niet heel boeiend nee, maar waarschijnlijk dachten zij hetzelfde over ons.
Ik vond het wel een mooi weekend, ondanks de regen. Eindelijk mijn eerste top tien notering :) P9 zelfs voor het klassement.
Een paar heerlijke momentjes bij uitkomen van enkele bochten in de laatste twee rondes, omdat ik iets meer ging pushen. Op het gras bij meeuwenmeer onder andere :o. En bij Madijk en de GT op het gas over de curbstones, resulteerde toch wel in een aardige glijder. Redelijk aan het harken dus. En toch was dat een van mijn snelste rondes (2.10.3 ‘t zijn ook weer niet de wereld tijden uiteraard :p) Ik zou bijna volgende keer weer een regenrace willen, om te kijken hoe snel ik rond kon als ik met iets meer rust en wat strakker in de ronde reed.
Kan nu in ieder geval zeggen dat ik een echte regentijd heb neergezet.

Graaffie, die maat van je had ook nog wat foto’s van mij gemaakt die dag, zou ik die ook kunnen krijgen?
 
Stuur je e-mail adres maar even door kerel, hij heeft ze nog niet van z'n camera gehaald geloof ik, maar ik zorg dat ze bij je terecht komen als hij ze van z'n camera gehaald heeft.

Tijden zaten ook erg dicht bij elkaar in de regen trouwens als je de klasses vergeleek. Chris had de snelste regentijd met een 2.01 en bij ons (Sportcup) zat de top 10 onder de 2.13. Ik had zeld een 2.09 als snelste. Dit kun je wel met recht een echte regentijd noemen idd Wouter. Was ook niet zomaar ff een natte baan ofzo, zeek echt van de regen!
 
Even voorstellen..... We zijn zijn nieuw op het Forum maar niet nieuw in de wegracesport. We rijden na een aantal jaren ONK dit jaar OW cup. Het team is op dit moment bekend onder Motorplaza JR superbike team met coureur Nelson Rolfes. Daarnaast hebben we op het circuit in samenwerking met Motorplaza een onderdelen service voor originele BMW S 1000 RR onderdelen en bieden we ondersteuning voor BMW rijders. Graag willen we van deze gelegenheid gebruik maken om kenbaar te maken dat we zaterdag en zondag tijdens de race op Hockenheim nog een plek beschikbaar hebben bij ons in de pitbox. Heb je belangstelling, reageer dan even.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan