Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag MF'ers,

Na het lezen hier in het topic heb ik de conclusie getrokken dat ondanks ervaring, het bijna niet loont (kosten/resultaat) om zelf met een paar bussen spraymax aan het werk te gaan. Daarom ben ik opzoek naar een spuiter in omgeving Enschede! Het gaat om een complete topkuip van een VFR750 in de kleur mettalic zilver. Ook heb ik nog een aantal vragen:

1. De bestaande lak zit er voor het grootste gedeelte nog op. Het gehele oppervlak ligt opschuren of liever zoveel mogelijk verf verwijderen? Of gewoon het complete pakket uitbesteden?

2. Een aantal delen zijn gerepareerd met glasvezelmatten en bevatten dus geen grondverf. Zelf primeren of ook uitbesteden?

Mocht iemand een gok willen doen wat het mag kosten, be my guest! :D
 
Ik zit zelf ook heel erg te twijfelen of ik het zelf ga proberen of iemand hier ga benaderen om te laten spuiten om eerlijk te zijn.
@FZRene aangezien dit topic niet heel.druk bezocht is. Wil ik graag aan je vragen of je nog steeds spuit. Zo ja dat stuur ik je ZSM een PMtje voor wat meer informatie
 
Wat heb je gerepareerd met glasvezel?
 
Goedendag dames en heren ik zal mezelf even voorstellen mijn naam is kevin. ik ben spuiter van beroep en natuurlijk ook motorrijder .ik woon in de regio midden limburg en ben 21 jaar oud dus ik kom net kijken . leuk om te zien dat er een compleet topic over spuiten hier is
 
Ha, ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Voor het laten poedercoaten van mijn motorvelgen in metallic goud ben ik op zoek naar een goed adres in de omgeving van Utrecht (stad). Wie kan iemand aanbevelen? En zijn er spuiters waarbij ik de velg met band kan afleveren en dat zij het demonteren en monteren van de band verzorgen (uiteraard tegen betaling)? Daar zou ik wel wat verder voor willen rijden.
 

Vraag het eens aan Forumlid @Appiers Hij heeft mijn RGV velgen als nieuw gepoedercoat Houdt er rekening mee dat ook de lagers vervangen dienen te worden.
 
Laatst bewerkt:
Wil binnenkort mijn (GSX400) velgen gaan spuiten. Zijdeglans is het doel en Motip het beoogde middel.
Ben mij bewust van de voordelen van poedercoaten maar ik ga voor spuitbussen.

Hoe krijg ik de zijdeglans het beste? Ik start natuurlijk met Motip M600 ontvetter, wat licht schuurwerk en Motip primer.

-Motip Rallye Semi Gloss black - zonder toplaag

-Motip velgenlak zwart hoogglans + Motip blanke lak mat

-Motip velgenlak zwart mat + Motip blanke lak hoogglans
 
Krijg hier gewoon de MF-oma te zien, gaan we nou krijgen...

Heb een aangepast oem voorspatbord (WSBK style) welke van een kleurtje voorzien moet gaan worden. De antraciete kleur als de rest van de motor.

@ FZRene: Doe jij deze klusjes nog? Of is er iemand in de omgeving Rotterdam die dat kan doen?

Het betreft dit spatbord...




Betreft deze antraciete kleur...


Bij voorbaat dank voor de reacties
 
Mooi ding man
 
Nou spuit en repareer ik nogal eens wat en veel mensen vragen me vaak of iets nog wel te repareren is. Een kuip met scheuren, stukken eruit, gaten erin doorgesleten, bevestigingspunten afgebroken enzo.

Ik werk aan de onderkant van de markt, mensen die alle kuipdelen nieuw kunnen kopen komen niet bij mij maar ik verbaas me over hoe vaak mensen beweren dat het niet meer te doen is.

Alles is te repareren. De vraag is of het loont. Originele kuipdelen passen altijd beter dan imitatietroep en een aftermarket kuip kopen omdat dat goedkoper is dan origineel is jezelf voor de gek houden omdat de motor minimaal het uitgespaarde reparatiebedrag minder waard wordt bij verkoop met die Hongkong tupperware, dus wat schiet je er mee op behalve dat je op een motor rijdt waarvan iedereen ziet dat het een opgelapte schadebak is.

Onlangs had ik een klant met een ThunderAce kuipset. De motor als schadebak voor een appel óf een ei gekocht, meer was dat ding niet waard met alle schade. Ik heb alle kuipwerp opgeknapt, een beste klus en dan wordt het discutabel of het de fiets nog waard is, maar de eigenaar vond van wel.

Een kleine impressie van wat er nog allemaal mogelijk is:

Voorspatbord, scheur in de onderste flap:



Gelast met een soldeerbout, volledig doorgesmolten, binnen en buitenkant, en gladschuren:


Uiteindelijk strak gemaakt, in de primer en afgelakt.
 
Een achterstukje van de kont met versleten stickers, niet zo moeilijk, gewoon opnieuw spuiten en nieuwe stickers onder de blanke lak:


Knapt weer op en omdat de sticker nu onder de blanke lak zit verslijt hij niet meer en komt hij niet meer los met wassen/poetsen.
 
De kont zijkap werd al leuker. Tip: als er al een scheur in zit, trek dan niet de kap er vanaf 1 kant af...

Dan heb je ineens bijna 2 halve:


Dit ook dubbelzijdig gelast en een paar metalen s-jes erin gesmolten. Daarna strak afwerken en spuiten, sticker erop en aflakken:

 
Ziet er weer strak uit. Gaan er bij jou ook nog iets van nietjes in bij grote scheuren, of alleen met plastic samensmelten?

Zag laatst een filmpje van een gast die een scheur in een kuip bij elkaar hield, er een rij nietjes plat op legde en met een soldeerbout verhitte zodat die in het plastic “zonken”. Wat plastic meuk er overheen en gladschuren. Die nietjes zouden dan voor extra stevigheid zorgen...
 
Toen was het over met de makkelijke klusjes. De zijkuipen waren overal gescheurd en er ontbraken deze keer de losse stukjes:



Gat half weg:


Ontbrekend stuk:


En diverse punten eraf:


Ik bewaar oude kuipdelen zodat ik daar stukjes uit kan halen en pas kan maken. Alles erin gesmolten en strak gemaakt, echt een kutklus:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.