Het grote suzuki V-strom topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
De mijne (650)loopt gewoon 1:23/24 bij normaal gebruik en af en toe doorrijden. :P
Zou dit ook te maken kunnen hebben met het inrijden van een nieuwe motor?
Trouwens nog iemand een vario ruitje in de aanbieding voor mij?
full
 
Laatst bewerkt:
Dan doe je het lekker rustig aan. De mijne haalt als ik geluk heb 1 op 14... maar das ook een 1000.... Aparte valbeugels heb je!
 
tsja
en daarom moet je het ook aan een ex- bezitter vragen.
ook ik las berichten over 1;24 ltr , maar ik heb nog nooit
boven de 1;19 gehaald. (dl650 okt 2011)
En dat is ff het dorp uit snelweg op 5 km (100KM/U) daarna
randweg eindhoven 15KM (max snelheid = 80 km/u) waar ik
dan tussen de 80 en 100 rijd.
Ook rustig aan dus.
Voor mij heeft de 650 dus nog een tegenvaller en dat is de turbulentie.
Ondertussen veel over gelezen op het dl forum, maar heb besloten om
daar geen maatregelen tegen te gaan ondernemen.

@hermanuz
hoezo zou dat iets met inrijden te maken hebben?

rene
 
@ Rene: da's een vraag die mij ook wel eens gesteld werd waarop ik het antwoord niet weet, dus daarom mijn vraag hier gesteld.
En waarom zou je mij als huidige bezitter niet kunnen geloven dat i zo zuinig rijdt?
Ik zou zeggen, rij eens mee en tank voor mij om het te zien :+
De turbulentie heb ik ook aangepakt met de bekende Kloon waarmee ik mijn scherm traploos in hoogte kan verstellen alsook kan kantelen.
Hiermee haal ik de turbulentie met zo'n 90% weg, ik ga ook de spiegels vervangen, schijnt ook te helpen.
@ David: De beugels zijn van Hepco&Becker, deze geven wat hogere bescherming dan de org.

GrtZ Herman
 
tsja
en daarom moet je het ook aan een ex- bezitter vragen.
ook ik las berichten over 1;24 ltr , maar ik heb nog nooit
boven de 1;19 gehaald. (dl650 okt 2011)
En dat is ff het dorp uit snelweg op 5 km (100KM/U) daarna
randweg eindhoven 15KM (max snelheid = 80 km/u) waar ik
dan tussen de 80 en 100 rijd.
Ook rustig aan dus.
Voor mij heeft de 650 dus nog een tegenvaller en dat is de turbulentie.
Ondertussen veel over gelezen op het dl forum, maar heb besloten om
daar geen maatregelen tegen te gaan ondernemen.

@hermanuz
hoezo zou dat iets met inrijden te maken hebben?

rene
andere spiegels schijnt ook te helpen tegen tubulentie.

Mijn vriendien zat ook altijd rond de 1:24 met haar vstrom, zij reed echter wel veel provinciale weg voor woon werk verkeer.

gr Patrick
 
@Djustmie
Hé je vroeg naar de mindere kantjes van de 1000 ;)
Turbulentie op de 650 & 1000 zal hetzelfde zijn.
Bij mij grotendeels opgelost met kloontje en hoger givi scherm.
Maar het turb probleem geldt voor alle motoren behalve sommige toerbuffels met grote voorruit, en is toch echt iet persoonlijks en afhankelijk van hoe groot je bent en hoe je op je motor zit.
Nog iet: de zwakke voorvork ook deels opgevangen met een forkbrace..Hyperpro's oid erin zou het nog beter maken, maar kvind het al prima zo.
Waaromik de 1000kocht ipvde 650? Simpel,omdat toen ik een verse motor zocht die 1000 in de etalage stond tegen een zeer goede prijs en er stond geen 650 bij voor nog betere prijs.

Wat het verbruik betreft: tkah de eerste 10/15 km zuipen ze allemaal.Pas daarna eens opgewarmd wordt ie zuinig.
Het allerbeste dat ik ooit met de 1000 haalde was op een rustige snelwegrit van pakweg 240km: aan 1:22.
Slechtste is 1:12.5 vorige maand bij de superkou, ook heel rustig gereden.
 
Mijn 1000 rijdt gemiddeld 1:16
Tijdens tourritten met andere all-roads heb ik altijd de kortste actie-radius -O-
Tijdens een dagje tokkelen in de alpen haalde ik ooit 1:23.
Ik heb geprobeert om hem zuiniger te laten afstellen maar dan ging de strom ontzettend ploffen. Zo erg dat de rubbers naast het luchtfilter sprongen en de strom valse lucht trok.
Nu zijn deze rubbers vastgezet met locktide en dat werkt super *O*
 
ho eventjes
voor alle duidelijkheid, ik vroeg niet naar de mindere kantjes van een dl1000, en
ben zeker niet tegen of voor de dl of dat nu de 1000 of de 650 is.

ik weet dat de eerste varadero s meer zopen als ik op zaterdagavond en dat de xrv 750
ook turbuleert (mooi woord he) als een gek, dus iedere motor zal wel wat hebben.

ook heb ik vermeld dat ik je wel heel eerlijk vond in je commentaar, en dat is juist
iets wat je vaak niet ziet als een buitenstaander een mening vraagt over een bepaalde
motor op een specifiek merk/model gerelateerd topic.

meestal krijg je dan iets van
ja zeker kopen , ga je geen spijt van krijgen.

ik heb slechts mijn eigen (verkeerde?) mening/ervaring proberen weer te geven, en als ik
daarbij onbedoeld mensen tegen de schenen heb geschopt, dan moet ik even
zeggen dat, dat niet de bedoeling was.

groeten rene
 
No worries mate. Geen blauwe schenen hier ;)
Khad ff niet door dat het iemand anders was dan jij die de voor/tegens van een 1000 vroeg. Khaalde verschillende posts door elkaar. Scusi señor!
Soms loopt een forum discussie wat vierkant. Das eigen aan het medium.
Voor wat het waard is, ik had liever een ktm adv dan de DL1000, maar nu ie er is moet ie maar voldoen. Zuipen of niet, bokkig zijn of niet, turbuleren of niet. En als puntje bij paaltje komt, zo'n vstrom is toch een ferme brok motor voor je geld. btw, men vstrom gaat in de verkoop (maar niet omdat ie niet voldoet).
:W
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd momenteel met me 650 ook maar 1:17 met geluk, terwijl de vorige uit 2004 met gemak 1:22 haalde, dus waar zit het verschil? Binnenkort toch een andere uitlaat dus kan die gelijk om 2 redenen al eens op de rollenbank. Eigenlijk 3, soms pakt 'ie vanuit stationair niet goed op bij fel gas geven dus dat wordt een middagje Hoegee denk ik...
 
Ik kom mij hier even melden! *O* Sinds afgelopen vrijdag ben ik trotse eigenaar van een DL650A Touring uit 2008. Op de beurs aangeschaft bij NIWA Motorservice, Suzuki exclusief dealer.

Ik ging eigenlijk voor een nieuwe 650 zonder ABS en zonder opties maar het is toch een tweedehands geworden mét ABS en mét opties: :P

- matzwart
- 15.000 km
- handkappen
- handvatverwarming
- valbeugels
- middenbok
- Vario schermpje

Dit alles voor een leuke prijs met wat extra's erbij kunnen kopen. Het enige wat ik nog wil is een carterplaat. Een foto volgt!

Jullie hebben er een lid bij! :Y *O* :Y *O* :Y *O*
 
ho eventjes
voor alle duidelijkheid, ik vroeg niet naar de mindere kantjes van een dl1000, en
ben zeker niet tegen of voor de dl of dat nu de 1000 of de 650 is.

ik weet dat de eerste varadero s meer zopen als ik op zaterdagavond en dat de xrv 750
ook turbuleert (mooi woord he) als een gek, dus iedere motor zal wel wat hebben.

ook heb ik vermeld dat ik je wel heel eerlijk vond in je commentaar, en dat is juist
iets wat je vaak niet ziet als een buitenstaander een mening vraagt over een bepaalde
motor op een specifiek merk/model gerelateerd topic.

meestal krijg je dan iets van
ja zeker kopen , ga je geen spijt van krijgen.

ik heb slechts mijn eigen (verkeerde?) mening/ervaring proberen weer te geven, en als ik
daarbij onbedoeld mensen tegen de schenen heb geschopt, dan moet ik even
zeggen dat, dat niet de bedoeling was.

groeten rene

Ook hier geen blauwe schenen, kan wel tegen kritiek.


Maar echt hoor... 1:23/24!!
 
Ik kom mij hier even melden! *O* Sinds afgelopen vrijdag ben ik trotse eigenaar van een DL650A Touring uit 2008. Op de beurs aangeschaft bij NIWA Motorservice, Suzuki exclusief dealer.

Ik ging eigenlijk voor een nieuwe 650 zonder ABS en zonder opties maar het is toch een tweedehands geworden mét ABS en mét opties: :P

- matzwart
- 15.000 km
- handkappen
- handvatverwarming
- valbeugels
- middenbok
- Vario schermpje

Dit alles voor een leuke prijs met wat extra's erbij kunnen kopen. Het enige wat ik nog wil is een carterplaat. Een foto volgt!

Jullie hebben er een lid bij! :Y *O* :Y *O* :Y *O*

Bekende post ;) Wellkom!
 
Welkom Velox :} Zo te lezen heb je een mooie K8 gekocht, veel plezier :]

Laat maar snel een plaatje van je aanwinst zien :+
 
Ik kom mij hier even melden! *O* Sinds afgelopen vrijdag ben ik trotse eigenaar van een DL650A Touring uit 2008. Op de beurs aangeschaft bij NIWA Motorservice, Suzuki exclusief dealer.

Ik ging eigenlijk voor een nieuwe 650 zonder ABS en zonder opties maar het is toch een tweedehands geworden mét ABS en mét opties: :P

- matzwart
- 15.000 km
- handkappen
- handvatverwarming
- valbeugels
- middenbok
- Vario schermpje

Dit alles voor een leuke prijs met wat extra's erbij kunnen kopen. Het enige wat ik nog wil is een carterplaat. Een foto volgt!

Jullie hebben er een lid bij! :Y *O* :Y *O* :Y *O*
Welkom!
Iets zegt me dat je deze gekocht hebt ;)
45644715.jpg


Mooie motor, ook verstandig om met ABS te kiezen :Y Als je offroad wilt, kun je er een schakelaar tussen zetten en on-road heb je er alleen maar plezier van (hopelijk niet te vaak ;))

Inruilwaarde van een fiets zonder ABS is trouwens diep triest te noemen :/
 
Haha! Ja dat heb je goed! Die is het geworden. Ik ben nog van plan om een carterplaat te kopen. Ik weet alleen nog niet of ik de alu kleur of de zwarte neem. Wel iig origineel Suzuki, die vind ik het mooist! Verder ga ik nog het hitteschild matzwart spuiten.
 
Welkom, neem dan ook een zwarte carterplaat. Veul mooier:

IMG_4541.jpg


Maar volgens mij zul je dan ook een paar valbeugeltjes moeten bestellen?
 
Wel errug mooi ja jouw strom!! :9~ Nieuwe valbeugels zaten bij de deal in! Staan nog niet op de foto.
 
Haha! Ja dat heb je goed! Die is het geworden. Ik ben nog van plan om een carterplaat te kopen. Ik weet alleen nog niet of ik de alu kleur of de zwarte neem. Wel iig origineel Suzuki, die vind ik het mooist! Verder ga ik nog het hitteschild matzwart spuiten.


Aha ... een strom maar dan achterstevoren .. 8-)
:W
 
Vandaag een rondje over de eilanden gedaan. Was prima weer, beetje nevelig, en hier en daar waren de boerenweggetjes een beetje glibberig, zoals hier op een dijkje langs het spui, in de buurt van Simonshaven
2012-03-01%252014.16.59%2520%2528Large%2529.jpg


En nog maar een piccie van de slimme feun ;)
Ergens in de buurt van Abbenbroek
2012-03-01%252014.34.49%2520%2528Large%2529.jpg


O ja, ik kreeg nog mail van Nimag; om de remschakelaar te laten vervangen. Dus binnenkort maar een afspraak maken.
 
Vandaag een rondje over de eilanden gedaan. Was prima weer, beetje nevelig, en hier en daar waren de boerenweggetjes een beetje glibberig, zoals hier op een dijkje langs het spui, in de buurt van Simonshaven
[afbeelding]

En nog maar een piccie van de slimme feun ;)
Ergens in de buurt van Abbenbroek
[afbeelding]

tssss,

jij heb ook echt n rotleven :+ he Aad....

zo doordeweeks als iedereen aan t zwoegen is beetje toeren.... O-) :X |( :] :}
(en dan ook bijna langs me huis komen) ;)

:W _O- _O-

8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan