A
Anoniempje118
Guest
Heb je die speciaal voor het offroad werk aangeschaft, of gewoon omdat je 'm mooi vindt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eigenlijk omdat ik de motor erg mooi vindt en ook een beetje dat mijn eerste nieuwe motor ook een Tenere( rood witte )was nl een 600 eencilinder uit 1986 voor 10000 gulden weet ik nog met kenteken MJ-88-BF. Lol.Heb je die speciaal voor het offroad werk aangeschaft, of gewoon omdat je 'm mooi vindt?
Gefeliciteerd, dat wordt nog wel ff geduld hebben.De motor is bij Gebben ingeruild op een Tenere700 rally.
de motor wordt pas in mei geleverd dus nog ff genieten van de 1050
Zeker de Strom is een fantastisch motor ik heb er al 5 gehad maar ik ben snel op een motor uitgekeken dus meestal naar 2 of 3 jaar meer wat anders de Tenere is trouwens nr 26.Gefeliciteerd, dat wordt nog wel ff geduld hebben.
maja op de strom door rijden is geen straf
Ik ben overigens niet erg te spreken over de lichtopbrengst / groot licht van de Vstrom 1050XT. In het pikkedonker kan ik zo'n 10 á 15 meter voor me uit kijken. Da's best spannend op smalle en bochtige landweggetjes.
Misschien toch maar eens denken aan extra verlichting...
das nogal wat haha. Maar wel goed gewoon doen als je daar blij van wordt Ik ben denk toch meer van de vaste relaties haha. me vstrom is nu de uh, de 4e.Zeker de Strom is een fantastisch motor ik heb er al 5 gehad maar ik ben snel op een motor uitgekeken dus meestal naar 2 of 3 jaar meer wat anders de Tenere is trouwens nr 26.
Dank je wel! Jij heb ook een hele mooie foto zo met de ochtendzon!
Die motoguards beugels zijn inderdaad echt drama/vaag voor de 1050. Bezorging was wel top in 2 dagen in huis.
Maar dan de montage: heel vreemd, want in eerste instantie hadden we Motoguard beugels gemonteerd op de Strom 650 '20 van mijn vrouw en daar paste alles echt perfect!
Maar ik heb een hele avond zitten stoeien voor mijn 1050, die bussen die erbij zitten kloppen van geen kanten. Ene is te breed en andere te smal, de imbusbouten zijn nog korter als de orginele bouten van mijn onderbeugels. Er zit een fout in de de montage-handleiding (vage schets ) enz...
Al met al heb mijn eigen plan getrokken en heb zogoed als alle orginele onderdelen herbruikt van de Suzuki onderbeugels en het zit nu wel erg netjes. Qua looks vind ik ze dan wel heel mooi staan.
met een elektrische (of op lucht) slagsleutel gaat het heel gemakkelijk, te huur voor ca 10 euri, of struin marktplaats eens af, is altijd handig.Al bijna 3 jaar rij ik rond op een DL650 uit 2005 echt een top motor. Zit fantastisch en rijd meer dan prima. Pas geleden dacht ik, laat ik eens verder kijken naar een andere motor. Zo kwam ik bij de NC700x uit van Honda. Het leek me eerst een prima motor, zeker met het ook op woon werk verkeer. Tijdens het maken van een proefrit had ik het eigenlijk al snel gehad. Het voldeed totaal niet aan mijn verwachtingen kwa comfort en rijgedrag. De inruil waarde was ook niet echt top, dus heb ik besloten om de Vstrom lekker door te rijden! Love at first sight zullen we maar zeggen.
In plaats daarvan heb ik ook besloten om de Vstrom gelijk wat extra liefde te geven. Mijn fiets is al behoorlijk aangekleed maar miste nog enkele dingen die me wel interessant leken. Wat ik dus besteld heb en waarschijnlijk volgende week binnen verwacht:
Kortom genoeg te klussen, daarbij moet ik ook nog mijn navigatie systeem opnieuw aansluiten. En omdat de motor toch helemaal open ligt kan dit makkelijk meegepakt worden.
- Hyperpro vering set, zowel voor de voorvork als de achterveer
- Klein onderhoud materialen, denk hierbij aan bougies, olie, oliefilter, voorvorkkeerring set ect
- Kettingbeschermer van aluminium
- Dominator uitlaat
Tijdens het demonteren van alle kappen en de tank heb ik ook even een blik geworpen op de tandwielen van de motor. Helaas zie ik dus dat de tanden van het voorste tandwiel aardig gebogen staan en ook vervangen moeten worden.
Bekijk bijlage 1719831
De ketting daarin tegen kan nog prima een ronde mee en de achtertandwiel mag ook vervangen worden. Tot mijn grote verbazing krijg ik geen beweging in het voorste tandwiel. Hij zit muur en muurvast, ik heb hem al goed in de WD40 gezet, en flink opgewarmd maar hij wilt maar niet los. Nu wil ik eigenlijk na alle aanpassingen naar de garage rijden om hem daar los te laten halen, maar is er nog een manier die ik eerst kan proberen om hem los te krijgen?
Beterschap. Hopelijk snel weer rijdenHelaas nog niet, ik moest zonodig met een stanleymes in m'n duim snijden
Vandaag zijn de 7 hechtingen eruit gehaald maar de duim voelt nog alles behalve goed aan, maar als ik naar buiten kijk hoop ik toch wel dat ik hem vlot weer kan gebruiken
Binnenkort eerst de Strom maar eens wassen.
Ben even een paar kilometer Duitsland in gereden, maar was weer snel genezen. Veel te druk.Meer strommers op pad geweest?
Ben even een paar kilometer Duitsland in gereden, maar was weer snel genezen. Veel te druk.
Ja, mijn eigen schuld ook. Op de vrijdag is het sowieso drukker op de B wegen vanwege alle vrachtwagens. Die mogen zondags niet rijden.Nu al? Beloofd weinig goeds voor de rest van het 'seizoen'..
Ziet er mooi uitOnlangs een Arrow demper + bochtenset gemonteerd op de 650 van mijn vrouw.
Vanmiddag ook even een ronde gereden en getest. Rijd heerlijk! Een db-killer erin is wel een must, wat een bizar geluid maakt dat!
Bekijk bijlage 1736893
Bekijk bijlage 1736894