Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Heb je die speciaal voor het offroad werk aangeschaft, of gewoon omdat je 'm mooi vindt?
 
Ik ben overigens niet erg te spreken over de lichtopbrengst / groot licht van de Vstrom 1050XT. In het pikkedonker kan ik zo'n 10 á 15 meter voor me uit kijken. Da's best spannend op smalle en bochtige landweggetjes. 😬

Misschien toch maar eens denken aan extra verlichting...
 
Heb je die speciaal voor het offroad werk aangeschaft, of gewoon omdat je 'm mooi vindt?
Eigenlijk omdat ik de motor erg mooi vindt en ook een beetje dat mijn eerste nieuwe motor ook een Tenere( rood witte )was nl een 600 eencilinder uit 1986 voor 10000 gulden weet ik nog met kenteken MJ-88-BF. Lol.
En ik heb altijd de neiging om te hard te rijden met de 1050 dat zal met de tenere wel minder worden lekker binnenwegen en af en toe een zandpad pakken.
 
Laatst bewerkt:
@BartBiggelaar heb je toevallig ook een foto van je creatie om de veer van de schokbreken de/monteren?

ik was wel benieuwd, want ben bang dat ik ook een keer de veer zal moeten vervangen. Ik heb laatst de vering op mij persoonlijk afgesteld en kom daarbij net niet aan de 30% sag met maximale voorspanning. Op zich vind ik hem nou wel goed maar heb nu dus niks meer over voor als iemand achterop zit etc etc. (wel jammer dat et blijbaar alleen genoeg bereik heeft voor de gemiddelde japanse testengineer)
 
Ik ben overigens niet erg te spreken over de lichtopbrengst / groot licht van de Vstrom 1050XT. In het pikkedonker kan ik zo'n 10 á 15 meter voor me uit kijken. Da's best spannend op smalle en bochtige landweggetjes. 😬

Misschien toch maar eens denken aan extra verlichting...

Oh, dat is bijzonder! Ik ervaar dat zelf niet.
Ik heb duidelijk meer en beter lichtbeeld dan mijn vorige motorfietsen die met een standaard halogeen lamp uitgerust waren.
Extra lampen is natuurlijk nooit verkeerd! ;)
 
Zeker de Strom is een fantastisch motor ik heb er al 5 gehad maar ik ben snel op een motor uitgekeken dus meestal naar 2 of 3 jaar meer wat anders de Tenere is trouwens nr 26.
:o:o das nogal wat haha. Maar wel goed gewoon doen als je daar blij van wordt:} Ik ben denk toch meer van de vaste relaties haha. me vstrom is nu de uh, de 4e.
Ben begonnen met licht rijbewijs op een 2takt aprillia rs., toen met onbeperkt rijbewijs over op een gsx-r 750 deze jaren gehad. Heel even een cruiser gehad de vstar1300, en nu weer terug bij suzuki met de vstrom. En heel blij met me keuze.
 
Ik heb ondertussen mijn 1050 XT wat verder gepersonaliseerd :)

- SW-Motech navigatiehouder met TomTom 400
- Koso handvatverwarming geinstalleerd (op orginele Suzuki stekker)
- Legos Alarm geinstalleerd
- Stickerset op spatbord en handkappen
- Valbeugels boven geinstalleerd
- Hielplaat achterrem zwart gemaakt
- Puig ruit Getint geinstalleerd

Deze week weer wat kilometers gemaakt, Wat een geweldige motor is dit!
Stelt mij op geen enkel vlak teleur! :}

Alleen de Puig ruit ben ik nog niet helemaal over uit.
Met mijn lengte van 1,91m blijf ik precies de wind in mijn vizer/ogen krijgen.
Daarmee nog wat verder experimenteren!

IMG_20220119_214436.jpg


IMG_20220226_133037.jpg


IMG_20220226_133000.jpg

IMG_20220226_133023.jpg

IMG_20220226_132950.jpg
 
Ziet er netjes uit🤩.
Ik had ook als eerste keus die motoguard boven crashbars gekocht, die zien er goed uit. Maar hoop gedoe gehad met bezorging (lag niet aan de verkoper) en vervolgs de bars er 10 keer op en af gehad omdat et niet mooi paste en ik toch twijfelde aan mezelf. Maar 1 zijde was gewoon niet in juiste vorm. Dus toen was ik er klaar mee en voor de huidige heed crashbars gegaan.

Vanochtend vroeg voor de 1000 km beurt langs de garage geweest😁
20220226_084601.jpg
 
Dank je wel! Jij heb ook een hele mooie foto zo met de ochtendzon! ;)

Die motoguards beugels zijn inderdaad echt drama/vaag voor de 1050. Bezorging was wel top in 2 dagen in huis.
Maar dan de montage: heel vreemd, want in eerste instantie hadden we Motoguard beugels gemonteerd op de Strom 650 '20 van mijn vrouw en daar paste alles echt perfect!
Maar ik heb een hele avond zitten stoeien voor mijn 1050, die bussen die erbij zitten kloppen van geen kanten. Ene is te breed en andere te smal, de imbusbouten zijn nog korter als de orginele bouten van mijn onderbeugels. Er zit een fout in de de montage-handleiding (vage schets :+ ) enz...

Al met al heb mijn eigen plan getrokken en heb zogoed als alle orginele onderdelen herbruikt van de Suzuki onderbeugels en het zit nu wel erg netjes. Qua looks vind ik ze dan wel heel mooi staan.
 
Dank je wel! Jij heb ook een hele mooie foto zo met de ochtendzon! ;)

Die motoguards beugels zijn inderdaad echt drama/vaag voor de 1050. Bezorging was wel top in 2 dagen in huis.
Maar dan de montage: heel vreemd, want in eerste instantie hadden we Motoguard beugels gemonteerd op de Strom 650 '20 van mijn vrouw en daar paste alles echt perfect!
Maar ik heb een hele avond zitten stoeien voor mijn 1050, die bussen die erbij zitten kloppen van geen kanten. Ene is te breed en andere te smal, de imbusbouten zijn nog korter als de orginele bouten van mijn onderbeugels. Er zit een fout in de de montage-handleiding (vage schets :+ ) enz...

Al met al heb mijn eigen plan getrokken en heb zogoed als alle orginele onderdelen herbruikt van de Suzuki onderbeugels en het zit nu wel erg netjes. Qua looks vind ik ze dan wel heel mooi staan.

Ja idd sommige van je punten herken ik idd wel. zoals de schets in spiegelbeeld en de kortere bouten. in mijn geval kwam die in het beste geval niet symmetrisch uit. aan 1 kant zat de beugel net max een halve cm van de kap (deze beugel had ook een beschadiging. en de andere kant wel netjes.

Moet wel zeggen dat de klantenservice heel netjes was. makkelijk te bereiken en snelle reactie (dat is al niet overal zo) en na het opsturen van foto's gelijk aanbod gekregen om een nieuwe set te krijgen of geld retour.
 
Al bijna 3 jaar rij ik rond op een DL650 uit 2005 echt een top motor. Zit fantastisch en rijd meer dan prima. Pas geleden dacht ik, laat ik eens verder kijken naar een andere motor. Zo kwam ik bij de NC700x uit van Honda. Het leek me eerst een prima motor, zeker met het ook op woon werk verkeer. Tijdens het maken van een proefrit had ik het eigenlijk al snel gehad. Het voldeed totaal niet aan mijn verwachtingen kwa comfort en rijgedrag. De inruil waarde was ook niet echt top, dus heb ik besloten om de Vstrom lekker door te rijden! Love at first sight zullen we maar zeggen.

In plaats daarvan heb ik ook besloten om de Vstrom gelijk wat extra liefde te geven. Mijn fiets is al behoorlijk aangekleed maar miste nog enkele dingen die me wel interessant leken. Wat ik dus besteld heb en waarschijnlijk volgende week binnen verwacht:

  • Hyperpro vering set, zowel voor de voorvork als de achterveer
  • Klein onderhoud materialen, denk hierbij aan bougies, olie, oliefilter, voorvorkkeerring set ect
  • Kettingbeschermer van aluminium
  • Dominator uitlaat
Kortom genoeg te klussen, daarbij moet ik ook nog mijn navigatie systeem opnieuw aansluiten. En omdat de motor toch helemaal open ligt kan dit makkelijk meegepakt worden.

Tijdens het demonteren van alle kappen en de tank heb ik ook even een blik geworpen op de tandwielen van de motor. Helaas zie ik dus dat de tanden van het voorste tandwiel aardig gebogen staan en ook vervangen moeten worden.

Bekijk bijlage 1719831

De ketting daarin tegen kan nog prima een ronde mee en de achtertandwiel mag ook vervangen worden. Tot mijn grote verbazing krijg ik geen beweging in het voorste tandwiel. Hij zit muur en muurvast, ik heb hem al goed in de WD40 gezet, en flink opgewarmd maar hij wilt maar niet los. Nu wil ik eigenlijk na alle aanpassingen naar de garage rijden om hem daar los te laten halen, maar is er nog een manier die ik eerst kan proberen om hem los te krijgen?
met een elektrische (of op lucht) slagsleutel gaat het heel gemakkelijk, te huur voor ca 10 euri, of struin marktplaats eens af, is altijd handig.
ik heb er destijds 1 gekocht op 12 volt (aansteker auto) al 2 keer van pas gekomen bij wiel verwisselen vd auto, red bull crew is minder snel (denk ik dan maar) !!
 
Helaas nog niet, ik moest zonodig met een stanleymes in m'n duim snijden B|

Vandaag zijn de 7 hechtingen eruit gehaald maar de duim voelt nog alles behalve goed aan, maar als ik naar buiten kijk hoop ik toch wel dat ik hem vlot weer kan gebruiken :Y

Binnenkort eerst de Strom maar eens wassen.
 
Helaas nog niet, ik moest zonodig met een stanleymes in m'n duim snijden B|

Vandaag zijn de 7 hechtingen eruit gehaald maar de duim voelt nog alles behalve goed aan, maar als ik naar buiten kijk hoop ik toch wel dat ik hem vlot weer kan gebruiken :Y

Binnenkort eerst de Strom maar eens wassen.
Beterschap. Hopelijk snel weer rijden :]:]
 
Gisteren weer 190km woon-werk op de Strom bijgeschreven, terugweg uiteraard via de toeristische route. Prachtweer! :]

Inmiddels ook de SW Motech barback-stuurverhogers geplaatst, zithouding is nu eindelijk perfect. Verder de originele stuurgewichten teruggeplaatst die ik eerder al eens vernaggeld heb, de generieke inbusvarianten deden hun werk prima maar pasten niet goed i.c.m. de handkappen. Het enige dat er nu nog op mijn lijstje staat is de bashplate (meer voor het uiterlijk dan dat ik daadwerkelijk zware offroadzaken ga doen), maar die 110 euro is me dan weer iets te veel voor zo'n frivoliteit, en Ali heeft 'm nog niet goedkoop nagemaakt. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan