Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Kerstvakantie (kids thuis), kerst, en een begravenis... Dus de kans dat ik "ff" een proefrit kan maken is heel klein. Duurt lang...-O-
 
Kerstvakantie (kids thuis), kerst, en een begravenis... Dus de kans dat ik "ff" een proefrit kan maken is heel klein. Duurt lang...-O-
Om het nog maar niet over het weer te hebben... Hier hetzelfde.

Wat mij nog tegen houdt is het verbruik van de v strom. Ze geven 1 op 22 aan. Ik moet zeggen dat de gsx 1000 gx ook erg gaaf is. Alleen 1 op 17 is echt niet meer van deze tijd voor woon werk e.d
 
Gisteren is mijn BMW opgehaald. Nu afwachten wanneer de 800 wordt geleverd.
En vanzelfsprekend volgen er foto's zodra ie binnen is. Wil nog voor het seizoen begint, als het weer het enigzins toelaat, de eerste 1000km erop hebben zitten, zodat ik gelijk volle bak kan toeren!
Ik zie dat de intervallen van het onderhoud vrij dicht op elkaar zitten van de vstrom 800de, elke 6000 km. 1k-6k-12k-18k etc.
Ik neem aan dat niet iedereen dat doet? Die intervallen moeten toch veel langer kunnen.
Voor het inrijden zie onderstaande.
1703961777749.png
 
De VStrom 800 is besteld! Inclusief hvv (niet van Suzuki zelf), handkappen en de door mij zo verfoeide maar o zo praktische topkoffer. Ja ook daarin ben ik omgegaan.
Later in het voorjaar komen de zijkoffers ernog bij. En dan begint vermoed ik, zoals bijna iedereen bij dergelijke fietsen, het grote windschermgeexperimenteer :)
Gefeliciteerd!
Niet voor de hvv van Suzuki gegaan vanwege de prijs? Ze komen namelijk goed uit de test. Eigen ervaring is eigenlijk ook heel goed (beter dan mijn hvv van Yamaha bij mijn vorige motor).

Gefeliciteerd.
Het windscherm van de 800DE vond ik trouwens wel bizar slecht, dus ik ben benieuwd waar je op uit gaat komen.
Ik vind hem eigenlijk wel goed. Ik ben dan ook niet zo groot (1.72). Heb altijd lage ruitjes gehad, dus misschien weet ik niet wat ik mis ;)
 
Dank je wel Steffex!
Ja de hvv van Suzuki komt goed uit de test alleen 2x zo duur als degene die ik erop laat zetten, die net zo goed uit de test kwam. Bovendien raadde de Suzuki dealer het zelf aan.
Heb ook een Yamaha gehad, Tracer, en de Yamaha hvv vond ik ook niet best.
 
Dank je wel Steffex!
Ja de hvv van Suzuki komt goed uit de test alleen 2x zo duur als degene die ik erop laat zetten, die net zo goed uit de test kwam. Bovendien raadde de Suzuki dealer het zelf aan.
Heb ook een Yamaha gehad, Tracer, en de Yamaha hvv vond ik ook niet best.
Ik snap het dan wel ja. Als je het los koopt slaat het bedrag nergens op.
Bij mij was het onderdeel van het accessoire pakket, dus zat er wat korting op :P
 
Gisteren is mijn BMW opgehaald. Nu afwachten wanneer de 800 wordt geleverd.
En vanzelfsprekend volgen er foto's zodra ie binnen is. Wil nog voor het seizoen begint, als het weer het enigzins toelaat, de eerste 1000km erop hebben zitten, zodat ik gelijk volle bak kan toeren!
Jammer dat je door fysiek ongemak de BMW hebt moeten inruilen. Zag hem op de website van de dealer staan, een erg mooie motor. Hopelijk kun je op de V-strom weer met plezier je kilometers maken.
Ik heb volgens mij op dezelfde dag als jij daar ook een proefrit gemaakt (op een DL650) maar ik ben er nog niet uit (zou mijn eerste motor worden)
 
@TR1969
Dank je, ja met pijn in het hart weggedaan. Maar dat slijt wel. Op de Vstrom zal ik een stuk minder pijn/last hebben van andere dingen die ik wel op de BMW had ;-)
Oh dat kan wel kloppen ja, staat me wel iets van bij.
Ik had als eerste motor de 1e generatie Versys 650. Prima ding maar een Vstrom 650 is achteraf bezien praktischer, comfortabeler en heeft meer karakter. Kon ook niet aan dat geluid wennen. Wel 30k mee gereden in 1,5 jaar maar echt betrouwbaar was ie ook niet.
 
Heb Vandaag een besluit genomen mijn 2 v stroms gaan de deur uit de 1000 waar ik eigenlijk nog aan moet knutselen en geen tijd en zin in heb .
En ook de 650 gaat ook de deur uit en er komt een iets jongere voor in de plaats ;
moet alleen nog wat verhaaltjes maken met wat onderbouwing :)
 
Met het oog op het aankomend motor seizoen zou ik bij de volgende onderhoudsbeurt wat kleine puntjes aan willen pakken.

Een daar van is een versleten lager/bus bij versnellings hendel. Die rammelt nu alle kanten op. Online zag ik een video van iemand die deze had vervangen maar ik kan geen onderdeel nummer vinden.

Iemand die al eens vervangen bij een 2012 dl650?

 
Heb de gewone VStrom800 vorige week bij de dealer gezien. Als ik volgend jaar in Europa een langere vakantie in Europa zou doen, dan stond deze met stip op nummer 1, had ik hem waarschijnlijk al besteld.

ik heb wat testen gelezen over deze 800 en over de nieuwe transalp 750 maar de 800 heeft de beste papieren ,, ik ga zodra de GS uit de winterstalling is en het weer acceptabel is proefrijden. ben heel erg benieuwd
 
Heb zelf ook de Transalp getest. Stuurde lekker, smalle lichte fiets, lekker geluid, tft minder duidelijk dan de Vstrom maar enorme afknapper was vooral het blok. Onderin heel heel weinig koppel. Moest hem hem echt continu hoog in de toeren houden om lekker vooruit te komen . Vind dat persoonlijk heel vermoeiend rijden en niet passen bij een fiets waar ik flink mee wil toeren. Ieder zijn ding natuurlijk, maar niet die van mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan