Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Vandaag de knoop doorgehakt en een nieuwe suzuki v strom 1050 DE gekocht.
De yamaha fjr 1300 as ingeruild.
 

Bijlagen

  • 20240203_114039.jpg
    20240203_114039.jpg
    440,3 KB · Weergaven: 0
De laatste dagen gaat bij mijn vstrom uit 2014 het FI lampje branden. Elke keer als ik met een koude motor start. Na 20 minuten rijden even het contact uit en weer aan, en dan is -en blijft- het FI lampje uit.

Voordat ik naar de dealer ga om 'm uit te laten lezen even hier vragen. Misschien komt het vaker voor, en is het bijvoorbeeld iets simpels als een versleten accu?
Nieuwe accu erin, en sindsdien geen Fi lampje meer gezien!
 
Iemand nog interesse in knipperlichtglaasjes van het oude type v strom? 5 los en 1 knipperlicht RVIMG_3820.jpegIMG_3821.jpegIMG_3819.jpeg
 
Ik dacht dat het iets met een klep of een sensor in de uitlaat te maken had. Die van mij had het ook sporadisch. Maar dan juist met hoge temperaturen en na een stuk rijden.
We have a winner!!
Vandaag bij Hoegee geweest om de strom uit te laten lezen. De uitlaatklep werkt niet/niet goed.
Duur geintje...
 
IMG-20240208-WA0011.jpeg


Gisteravond het hele ding eruit gehaald, schoongemaakt en gesmeerd. En even aan de motor gehangen zoals te zien op de foto. En nu werkt het weer zonder Fi lampje!
Zal wel tijdelijk zijn, dus die healtech plug is wel besteld, bedankt voor de tip!!
 
Zo, bij de beurt van mijn 4,5 jaar oude VStrom moest er ook iets reguliers met de kleppen worden gedaan. Want 24k km’s. Dat zou al een duur geintje gaan worden…maar bij de uiteindelijke afrekening moest ik toch eerst een bos bloemen voor de CFO thuis (mevrouw Gung-ho!) meenemen… met nog wat andere kosten voor slijtage spullen komt de rekening op dik € 1.400.

Ik heb er weinig verstand van maar:
- voordeel: hij kan weer 24k km’s mee tot de volgende keer + continueren Suzuki break down service;
- nadeel: ik mag zondag waarschijnlijk geeneens een broodje kroket kopen op de beurs.

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit zo’n dure onderhoudsbeurt meegemaakt in mijn motor carrière. Inclusief 4 Italianen, andere Suzuki en 2 Yamaha’s.

Maar ik zie er naar uit om weer lekker te gaan rijden. Strom bevalt verder prima!
 
Voor een grote beurt met kleppencontrole vind ik dit buitensporig. Maarja, ik doe alles zelf dus vind alles al te veel.
Goed lezen. Met nog wat andere kosten voor slijtage spullen.

Grote beurt voor mijn vstrom kostte toen ik hem nog had ca. 500 euro, inclusief klepspeling controle en exclusief kleppen stellen. Als je dan ook nog nieuwe banden en een kettingsetje nodig hebt, niet ondenkbaar bij 24k, kom je al snel op dit bedrag.

Natuurlijk veel geld, zeker niet buitensporig
 
als er een set banden en een ketting set bij zit en dan een grote beurt met kleppen stellen dan ga je deze kant wel op.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan