Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Uitdeuken kan ook, maar dan moet je hem wel opnieuw spuiten etc. Geen idee wat een nieuwe kost..
 
Kan iemand mij vertellen hoeveel olie er in een 650xt uit 2010 moet. Het filter wordt ook vernieuwd..
Ik dacht zelf 2,7 liter. En het aanhaal moment voor de aftapbout??
ER is geen boekje bij deze v strom......
 
Ik volg dit topic al even maar heb nog niet gereageerd.
Vandaag de 2e motor verkocht, (TL1000R 1998) reed er niet op en zat in dubio om hem te bewaren of toch te verkopen en de plek vrij te maken voor iets anders.

Heb een GSX-R 1000 die ik zeker niet weg doe maar wil een motor erbij kopen die ik makkelijker pak, ook als er wat regenkans is of de weg nog nat ligt. En iets waar mijn oudste zoon eens mee achterop kan.
Ik heb al diverse Suzuki's gehad (van RGV, DR, DR-Z, GS, GSX en veel GSX-R's) en altijd naar tevredenheid dus de kans dat het weer een Suzuki wordt is 99%.
V Strom heb ik nog niet gehad en de laatste modellen trekken me steeds meer, zowel de 800 als de 1050 vind ik erg geslaagd.

Voorkeur gaat denk ik uit naar een 1050 van 2020/2021 omdat deze net wat meer weg georiënteerd is dat de nieuwe DE, een paar jaar ouder is en dus wat goedkoper. Wel het liefst een XT omdat ik de spaakvelgen wel erg gaaf vindt.

800 wil ik met beter weer nog wel op proefrijden, want anders geen vergelijk.

Heb er geen haast mee want heb de R nog staan om het seizoen te starten, maar ik hou het aanbod in de gaten.

Grt John
 
IMG-20240301-WA0003.jpeg
IMG-20240301-WA0005.jpeg
IMG_20240302_142118.jpg
IMG_20240302_143239.jpg


Ik was het zat, elke keer die k*tklep die zorgde voor Fi lampje.
Dus een healtech plug erop gezet, en hele zooitje eruit gesloopt.
 
Oei oei, ik ben zo stom geweest om een proefrit te maken op een 800de, die voelt feller dan mijn vstrom 650 uit 2020.
Quickshift, erg prettig, inruil prima, de 650 schrijft eigenlijk amper af, wat ideaal is.

Het enige wat ik ruk vind is het ruitje op de 800DE, waar je met de 650 een suzuki vario smoked hebt die prima werkt, is dat er voor de 800de niet. Dat wordt weer turbulentie rijden vermoed ik.

Hevig in dubio, al rijders die deze keuze gemaakt hebben en me wat kunnen vertellen?
 
Vandaag lekker stukje wezen toeren, vroeg, dus geen fietsterreur etc. Bij Apeldoorn, ik moedt nog een goede 45 km tot thuis, gaat het fi lampje branden.🤔 tijd en fi afwisselend. Thuis in dealermode gekeken; niks geen storing.. wtf word dat niet opgeslagen? (650/2006)
Reed niet raar, deed niet raar.
Edit, daarna nog wezen tanken; niks aan de hand.
 
Goedemorgen allen, heb de zijkoffers besteld en Kaoko cc. Wordt er gelijk opgezet bij de 1k beurt.
Voor navi gebruik ik mijn mobiel (calimoto) en de TT middels zo'n bal. Degene die dat ook zo doen, hoe hebben jullie die bevestigd, met een stuurklem of anders?

Iemand hier ervaring met de Kaoko?
 
Goedemorgen allen, heb de zijkoffers besteld en Kaoko cc. Wordt er gelijk opgezet bij de 1k beurt.
Voor navi gebruik ik mijn mobiel (calimoto) en de TT middels zo'n bal. Degene die dat ook zo doen, hoe hebben jullie die bevestigd, met een stuurklem of anders?

Iemand hier ervaring met de Kaoko?
Ik heb mijn tomtom aan de bar boven het dashboard gemonteerd.
IMG20231120213410.jpgIMG20231120213418.jpg

Heb dit bereikt dmv een aluminium blokje van ome Ali met gaten die compatibel zijn met de tomtom houder. Helaas past de security lock van TomTom er niet op, die gaat dan schuren met het ruitje.

Heb ook gekeken naar de Kaoko, maar denk dat ik het niet fijn ga vinden werken.
 
De Kaoko is zeker ook geen volwaardige vervanging van de cc die ik altijd gewend was maar het is al prettig als je even 2 minuten je gashand kunt laten rusten. En vandaag ga ik de Afsluitdijk over, dan zou ie goed van pas komen ;)
 
Ben benieuwd naar je ervaring.

Is er iemand die extra lampen aan de voorkant heeft? Ik vind het licht in het donker wat tegenvallen vlak voor de motor.
 
Ik merk dat steeds vaker de versnellingsindicator de eerste minuten een verkeerde versnelling aangeeft. Dan zet ik hem in z'n 1 en staat er 3 op het dashboard, bij wegrijden wordt dit dan 2 en later wel weer 1.

Is dit een indicatie van iets wat aan het slijten is? Of zal de accu weer langzaam los trillen
 
Hij mag, met enige verdriet, naar een nieuwe eigenaar. Zal hem posten onder te koop
 

Bijlagen

  • 22d90a7c-7f7d-4303-8211-64d11b0bd3ba.jpeg
    22d90a7c-7f7d-4303-8211-64d11b0bd3ba.jpeg
    827,4 KB · Weergaven: 0
Hele gave 650. Succes met de verkoop.

Ik rij binnenkort eens wat dealers af om naar een 1050 te kijken.
En moet er eerst eens op proefrijden.
Particulier zie ik er ook wel wat, maar het heeft voor mij geen haast om er half NL voor af te rijden of mogelijk nog verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan