Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Goedemiddag V-Stormers,
Ik ben de trotse bezitter van 650 XT 2021, als ik onderdelen wil bestellen wordt er gevraagd of het een WC70 of WC71 is, op het kenteken staat WC70, maar wat zijn de verschillen?

Hoor graag van jullie
 
Zijn er hier motorrijders die een betere ervaring hebben met een reinigbaar K&N luchtfilter? Of zeggen jullie, weinig of geen verschil, zonde van de euros?
Ze zijn nl. best prijzig icm. een setje reiniger en olie. Hoor het graag.
 
Ik heb ze "voor de gein" gekocht op mijn vorige motoren. Ik merkte geen verschil, behalve in mijn portemonnee.
 
Zijn er hier motorrijders die een betere ervaring hebben met een reinigbaar K&N luchtfilter? Of zeggen jullie, weinig of geen verschil, zonde van de euros?
Ze zijn nl. best prijzig icm. een setje reiniger en olie. Hoor het graag.
ik heb een luchtfilter van DNA voor m'n GS , lijkt iets zuiniger te zijn
 
Ik heb me nadien laten vertellen dat de papieren (OEM) filters gewoon het beste zijn voor je motor.
 
Je moet niet alles geloven 😁
Nee, en daarom testen.
Jaren geleden, inmiddels wel 20 jaar, is er eens een praktijktest gedaan met luchtfilters; papier/schuim/katoen, dit was een test incl dyno.
De uitkomst was dat een origineel luchtfilter in combinatie met een geboorde onderbak ( luchtfilterbak-) het meeste vermogen creëerde.
Test motor was een 2.0-16v turbo cosworth.
(Test stond in het fast-ford magazine)
De zogenaamde open luchtfilters geven niet meer vermogen, wel meer geluid.
Geclaimde toenames van meerdere pk’s? Ik zou ze maar met een flinke korrel zout nemen, het enige vermogen dat gegarandeerd toeneemt is het kapitaal van de fabrikant.
 
Nee, en daarom testen.
Jaren geleden, inmiddels wel 20 jaar, is er eens een praktijktest gedaan met luchtfilters; papier/schuim/katoen, dit was een test incl dyno.
De uitkomst was dat een origineel luchtfilter in combinatie met een geboorde onderbak ( luchtfilterbak-) het meeste vermogen creëerde.
Test motor was een 2.0-16v turbo cosworth.
(Test stond in het fast-ford magazine)
De zogenaamde open luchtfilters geven niet meer vermogen, wel meer geluid.
Geclaimde toenames van meerdere pk’s? Ik zou ze maar met een flinke korrel zout nemen, het enige vermogen dat gegarandeerd toeneemt is het kapitaal van de fabrikant.
heb anders ook testen gezien maar dat waren blokken zonder turbo , die hadden wel meer vermogen , vooral bij de hogere toerentallen. bij een turboblok heb je altijd te maken met een maximale druk als je meer lucht aanvoert zal ie alleen maar de overdruk eerder laten ontsnappen.
 
Toch nog vrij snel een V strom gevonden.
2023 1050DE.
Nog amper ingereden, Arrow gekeurde demper en handvat verwarming.

Vanmiddag 200 km gereden, loopt erg lekker en ik zit er erg goed op.
Ben zelf 2.00m en pas er prima op.

Moet mezelf nog wat wegwijs maken in de toer/adventure accessoire wereld maar dat komt goed.
Denk dat ik eerst lekker km's ga maken.
Screenprotector wel besteld en zoek nog een goede radiator quard nu die nog schade vrij is.
20240320_144006.jpg

20240320_144014.jpg
 
Gisteren weer terug van 900km door Nederland. Wat zijn er nog ontzettend veel mooie plekken in dit land! Vooral genoten van Groningen, Drenthe en Overijssel. Veel bagger op de wegen natuurlijk maar positief is dat de 800 geen vuil opzwiept op je rug bijvoorbeeld. Alleen de laarzen en de schenen worden vies. Achterkant benen ook niks aan de hand. Was bij veel fietsen wel anders! Het blok is een droom, slikt gewoon alles. Stuurwerk is echt 2 vingers in de neus. En de OEM banden zijn mij niet tegen gevallen in de regen/hagel. Dus die blijven er nog wel even op.
Nog nooit na een dag rijden nagenoeg pijnloos afgestapt van een motor. En heb er sinds 2009 toch al 11 gehad. Beste combi van sportief en comfortabel rijden naar mijn mening. Beter dan de Versys 650 en 1000 of GS1200 of Tracer of KTM890 die ik had en vergelijkbaar zijn met de 800. Maar goed, dat is mijn mening dan he ;)
Al met al super blij ermee. Op naar de volgende toer!
 
Wat heeft de voorkeur bij jullie kwa topkoffer ?
Ik heb er nog nooit 1 gekocht of mee gereden, maar ik heb goede ervaring met SW Motech accessoires, ik neig daarom ook naar de Trax koffer, icm de adventure rack. Deze zou dan ook nog goed te gebruiken zijn met enkel een bagagerol en spanbanden.

Wat ieder mooi vindt verschilt uiteraard, maar mensen met slechte ervaringen kwa sterkte, afwerking enz dat hoor ik graag.
 
Ik zou vooral geen plastiek kopen als topkoffer als je offroad rijd. 1x verkeerd vallen en je topkoffer kan breken, spreek uit ervaring. Als je van plan bent offroad te rijden zou ik echt enkel naar aluminium top boxen kijken
 
Bedankt voor jullie reactie's :t
Aluminium zal het wel worden. Denk dat ik de SW Motech neem.
Bagagerol heb ik nog liggen van tripjes met de GSX-R, werkt inderdaad ook prima.
Heb er geen haast mee dus wacht nog even af of er ergens actie's komen.
 
Maar merkte je ook een prestatie verbetering, zoals verschil in optrekken en doordrekken? (Meer lucht)
Het filter zelf doet niet zo heel veel voor de prestaties, meestal is de airbox de beperkende factor. Had op mijn voorgaande Tracer 700 een DNA-filter met een DNA-airboxdeksel. Icm een afstelbeurt op de Dyno gaf dat een enorm verschil in het midden en topgebied. Plus hij maakte veel meer geluid voor de berijder, waar niemand verder last van had (Std uitlaat zat er nog onder).

Op mijn V-strom 1000 heb ik ook een DNA-filter, maar op (voor mijn gevoel) iets mooier door de toeren lopen bovenin na voel ik weinig verschil. Volgens mij is bij de V-strom de airbox niet enorm beperkend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan