Het grote Vespa GTS topic

Het plan is gelukt 😀

Front Fender Extender.jpg


Ook meteen een kleine personal touch gegeven aan de scooter:

Martini HD logo.jpg
 
Inmiddels 150 km gereden met de hpe...het verdwenen stukje vd peilstok heeft tot dusver geen problemen opgeleverd..
Als het zo blijft ga ik over een kleine 1000km de olie weer eens verversen...kijken of er nog iets tevoorschijn komt....
 
Goedemiddag,

Kan het elders nergens vinden. Vandaar mijn vraag hier.

Mijn vader heeft een GTS 300 super waarvan volgens hem de schokdempers/brekers aan de achterzijde het niet meer goed doen. Elk klein hobbeltje voelt als een klap.

Wordt dat volledige vervanging van de dempers of kan dit makkelijker opgelost worden. Hij wil het graag zelf doen.

Bvd!
 
Goedemiddag,

Kan het elders nergens vinden. Vandaar mijn vraag hier.

Mijn vader heeft een GTS 300 super waarvan volgens hem de schokdempers/brekers aan de achterzijde het niet meer goed doen. Elk klein hobbeltje voelt als een klap.

Wordt dat volledige vervanging van de dempers of kan dit makkelijker opgelost worden. Hij wil het graag zelf doen.

Bvd!
Vervangen is de enige optie. Laat hem dan niet voor een originele vervangen, want dan ben je over 10k km weer aan de beurt.
 
Bedankt voor je reactie! Aan wat voor merk/soort moeten we dan denken?
Bitubo en Malossi zijn wel de meest gebruikte.
Sip Scootershop heeft bijvoorbeeld ook nog wel andere mooie, maar ik heb alleen ervaring met de twee eerst genoemde.
Ik heb ik wel eens YSS gehad op mijn 50cc Vespa, maar na een jaar stuk en toen ook daarop voor Bitubo gekozen.
 
Bitubo en Malossi zijn wel de meest gebruikte.
Sip Scootershop heeft bijvoorbeeld ook nog wel andere mooie, maar ik heb alleen ervaring met de twee eerst genoemde.
Ik heb ik wel eens YSS gehad op mijn 50cc Vespa, maar na een jaar stuk en toen ook daarop voor Bitubo gekozen.
Zal er eens naar kijken, bedankt👍
 
Ik heb ook nog een voorschokbreker van Pinasco gehad. Deze was na een half jaar al lek. Wel terug kunnen sturen voor garantie, maar daar zit je waarschijnlijk niet op te wachten.
 
Is het wel goed zelf te doen? De achterste vervangen?
Uitlaat eraf halen. De drie schroeven van het luchtfilterhuis even losmaken en het luchtfilterhuis iets omhoog drukken. Kapje rond de benzine vuldop eraf. .. en dan kan je er bij zonder te moeten vloeken als het goed is.
 
Heb een paar delen van me GTS notte hg zwart laten coaten. Carterpan en achter drager van uitlaat en schokbreker. Ook nog waterpomp maar die moet er nog opgezet worden.
 

Bijlagen

  • 1162F437-1A13-4EB5-BA56-F20870A02D75.jpeg
    1162F437-1A13-4EB5-BA56-F20870A02D75.jpeg
    171,7 KB · Weergaven: 33
  • FBE72FF2-E899-4899-B811-ACED2089DF1F.jpeg
    FBE72FF2-E899-4899-B811-ACED2089DF1F.jpeg
    184,4 KB · Weergaven: 31
Prachtige Vespa!!! Mijn buddy sluit ook moeilijk door de beugels. Op welke plekken heb je een ringetje geplaatst?
 
Terug
Bovenaan Onderaan