Het grote Vespa GTS topic

Dagje Eifel :]

0A6C54B0-02F2-4B90-880F-217301021E29.jpeg
 
Inmiddels weer thuis. In totaal 625 km gereden (waarvan zo’n 260 km snelweg) en het viel me alleszins mee.

Dit was mijn eerste kilometer-vreterdag met de Vespa (ook alvast als voorbereiding op de rit naar Zwitserland voor de Vespa World Days volgend jaar) en ik heb géén zadelpijn of andere omgemakken, alleen tijdens het rijden op een zeker moment wat pijn in mijn bovenrug/schouders.

Al met al ben ik minder afgepeigerd dan wanneer ik dagen als dit doe met mijn Kawasaki Versys 1000, een toermonster dat hiervoor gemaakt Is. Bijzonder, want die rijdt absoluut geweldig.

(Alhoewel ik op de snelweg graag die 120 pk onder mijn billen had gehad, dan heb je toch iets minder last van mutsen die cruise control niet snappen en gaan accellereren als jij ze al platliggend probeert in te halen 8)7)

Al met al: dit viel hélemaal niet tegen!
 
Als ik in 1 dag een bezoekje aan de Eifel wil brengen en daar ook nog wat bochtjes wil pakken, heb ik helaas niet zo veel keus vanuit Brabant :P
 
Herkennen jullie dit?
Ik houd het verbruik van al mijn auto's en motoren bij in een spreadsheet. Het valt me op dat het verbruik van de GTS tot 1000km-beurt 1:30 was en na de beurt structureel 1:25. Bij de 1000km-beurt is ook een Malossi variokit gemonteerd, maar daar verwacht ik niet dit effect van.

Op m'n Aprilia sr 300 ging t verbruik ook van 1:30 naar 1:25 na de Malossi, maar was dan ook n enorm verschil in rijden!
 
Veel plezier!
Ik krijg helaas geen toestemming voor een trailer achter de camper, zodat de Vespa mee kan 😉
Heb ik even geluk dat dit jouw camper niet is. Het nadeel is dan wel, dat ie ook niet van mij is. Eerste keer met de camper, dus even een paar weken huur. Als het goed bevalt, dan eventueel een leuke aankopen.
 
Bij de Vespa Alp Days in Oostenrijk heb ik twee keer langs de kant gestaan met een brandstofpomp die er geen zin meer in had. Met een melding "ECU disconnected" dacht ik dat het wel Game Over zou zijn. Gelukkig, even afkoelen en dan ging het wel weer. Aangezien er meerdere GTSsen Euro 5 langs de kant stonden in Oostenrijk, lijkt het wel een probleempje te zijn van dit model. Deze info wordt u gratis beschikbaar gesteld, ter lering en vermaak...
 
Waarom krijg ik zo de flauwe indruk dat de GTS 300 HPE (Euro 5) mogelijk (!) niét echt de geschiedenis zal ingaan als het toppunt van het technische vernuft van het 21ste eeuwse Piaggio ?

Let wel, het is slechts een vage, flauwe en door niets gestaafde indruk … :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan