Het grote Vespa GTS topic

Vraag, ik heb een 2022 supertech nieuw gekocht en sinds oktober ongeveer 2100 km woon werk ritjes gedaan, 8 km door de stad heen en 8 terug, vandaag voor het eerst een stukje snelweg gedaan, zit zo op 125 en loopt naar 129 en houdt dan in. Zakt terug naar 125.

omdat ik het motorgeluid niet hoor, geen ervaring heb met een automaatje/vario, weet ik dus niet of het de toerenbegrenzer is, of dat ik maar eens langs de dealer moet.
 
Vraag, ik heb een 2022 supertech nieuw gekocht en sinds oktober ongeveer 2100 km woon werk ritjes gedaan, 8 km door de stad heen en 8 terug, vandaag voor het eerst een stukje snelweg gedaan, zit zo op 125 en loopt naar 129 en houdt dan in. Zakt terug naar 125.

omdat ik het motorgeluid niet hoor, geen ervaring heb met een automaatje/vario, weet ik dus niet of het de toerenbegrenzer is, of dat ik maar eens langs de dealer moet.
Waarom langs de dealer, dit is het maximum van de Vespa.
Mijne gaat ook maar tot 130 op de teller.
 
Zijn er hier forumleden ook lid van Vespaclub nederland ?
Nee maar al er eens naar kijken. Lijkt me wel leuk!

Iemand nog tips voor remblokkies voor de GTS 300? Niet alleen is dat geklik nog echt aanwezig, het gaat nu ook piepen enz. Ben er klaar mee, ga het nu zelf proberen. Genoeg online gezien hoe je ze moet vervangen dus wil dat even kopen.
 
Vraag, ik heb een 2022 supertech nieuw gekocht en sinds oktober ongeveer 2100 km woon werk ritjes gedaan, 8 km door de stad heen en 8 terug, vandaag voor het eerst een stukje snelweg gedaan, zit zo op 125 en loopt naar 129 en houdt dan in. Zakt terug naar 125.

omdat ik het motorgeluid niet hoor, geen ervaring heb met een automaatje/vario, weet ik dus niet of het de toerenbegrenzer is, of dat ik maar eens langs de dealer moet.
Wat verwacht je van de GTS300?
Zijn er hier forumleden ook lid van Vespaclub nederland ?
Nee, wel van Vespa Scooter Club Brabant (VSCB).
 
Wat verwacht je van de GTS300?

Nee, wel van Vespa Scooter Club Brabant (VSCB).
Zo te lezen verwacht hij geen onrealistische topsnelheden van 200km/u, wel dat het ding 129 loopt en dat ook blijft rijden. Volgens mij heeft dit te maken met de ingebouwde snelheidsbegrenzer, waar die speed-ring wellicht de oplossing voor is.

De GTS is naar mijn weten elektronisch op snelheid begrensd. Met die ring krijg je naast de daadwerkelijke snelheid dus ook +- 10km aan topsnelheid er bij.
 
Waarom wil je zo hard op een Vespa, dat rijdt niet eens lekker met die kleine wieltjes,
 
Met duo , Eerder 122km/h op tomtom 130 op teller
Na andere uitlaat en ondanks niet bumperkleve slipstreamen 128km/h op tomtom …
Ik zat maar te wachten op de begrenzer maar kwam niet in 🤔
 
Ok dus er zit daadwerkelijk een begrenzer in. Op snelheid en niet op toeren dan. En als die begrenzer intikt dan is inhouden dus het resultaat. Thanks
 
De begrenzer gebruikt de ABS schijf op het achterwiel om de snelheid en dus het motortoerental te meten. Kom je boven ongeveer 130 op de teller dan wordt de begrenzer geactiveerd.
Je kan een andere ABS schijf monteren, één met iets minder gaten, zoals deze: Tuning ABS-sensor wiel (+10 kmh/) voor Vespa GTS 300 HPE .
Dan telt de ABS sensor minder gaten per omwenteling en dan zal de begrenzer bij een hogere reële snelheid geactiveerd worden.
Zoals je kan lezen bij de beschrijving is die schijf niet gehomologeerd, je mag ze dus in principe niet gebruiken.
 
Waarom wil je zo hard op een Vespa, dat rijdt niet eens lekker met die kleine wieltjes,
Als je op de snelweg rijdt en een keer wilt inhalen dan kun je die 10km/u extra mijn inziens goed gebruiken.

Daarbij zou het mij irriteren als je een scooter hebt waarvan je weet en voelt dat hij meer kan maar dat dit begrensd wordt.

Overigens stelt Vespa de max. constructiesnelheid op 120 km/u, misschien achten zij het frame niet veilig genoeg om er harder mee te rijden dan dat. Dat zou ergens nog logisch klinken aangezien het frame oorspronkelijk gebouwd is voor een 200cc motor.
 
Waarom wil je zo hard op een Vespa, dat rijdt niet eens lekker met die kleine wieltjes,
Ik ervaar geen probleem met de GTS op snelweg.
Overigens stelt Vespa de max. constructiesnelheid op 120 km/u, misschien achten zij het frame niet veilig genoeg om er harder mee te rijden dan dat. Dat zou ergens nog logisch klinken aangezien het frame oorspronkelijk gebouwd is voor een 200cc motor.
Totaalplaatje denk ik. Frame, remmen, banden (hoewel die met "S" ruimte genoeg biedt).
 
Terug
Bovenaan Onderaan