Het grote Vespa GTS topic

Ik blijf er dagelijks mee rijden. Hier aan de westkust ligt er eigenlijk zelden ijzel of sneeuw op de weg, dus geen probleem om door te rijden. Tegen kou heb ik een verwarmde jas en handschoenen en voor vallende blaadjes ben ik ook niet zo huiverig sinds er ABS op de Vespa zit.
 
Hoe bevallen de wielen , groot verschil?
Nou ik kreeg nieuwe velgen en banden tegelijk dus ik kan het e.e.a. niet los van elkaar beoordelen. 80% van de voelbare verbetering komt denk ik uit de nieuwe banden. De oude waren immers plattig geworden. Wat meer zijdelings zat nog genoeg profiel maar ik ben 1) een scheitert en leg hem niet strak in bochten 2) ik rijd veel rechte stukken, ook best wat snelweg enz. en 3) ik ben best zuinig met het gas, niet om zuinig te zijn maar continue janken met dat ding doet me niks.

Dus de nieuwe banden deden veel en merk wel iets andere rijervaring door 13 inch ipv 12 inch maar geen upgrade waard per sé.
 
Nou ik kreeg nieuwe velgen en banden tegelijk dus ik kan het e.e.a. niet los van elkaar beoordelen. 80% van de voelbare verbetering komt denk ik uit de nieuwe banden. De oude waren immers plattig geworden. Wat meer zijdelings zat nog genoeg profiel maar ik ben 1) een scheitert en leg hem niet strak in bochten 2) ik rijd veel rechte stukken, ook best wat snelweg enz. en 3) ik ben best zuinig met het gas, niet om zuinig te zijn maar continue janken met dat ding doet me niks.

Dus de nieuwe banden deden veel en merk wel iets andere rijervaring door 13 inch ipv 12 inch maar geen upgrade waard per sé.
Er staan filmpje op YouTube en dan is het helemaal geweldig wat betreft over hobbels rijden
Maar dat zijn YouTube filmpjes en daar wordt wel vaker overdreven
 
Ik vind zelf dat de originele kleinere 12” wielen schattiger staan dan iets grotere. Ik rij ondertussen 11 jaar GTS en nog nooit de upgrade naar 13” overwogen.
Bij mijn eerste GTS wel andere wielen gekocht, maar gewoon in de 12” uitvoering.
 
Ik blijf er afhankelijk van de weersomstandigheden evenveel (te weinig :$) mee rijden. Ik maak er alleen fun ritjes mee en dus ook op een mooie winterse dag, maar niet als er pekel op de weg ligt.
 
Ik ben van plan om naar de World Vespa Days in Pontedera te gaan in april 2024. Ik plan dan meteen mijn vakantie eromheen en pak dan waarschijnlijk ook Corsica mee.
Nog meerdere hier die ook naar de World Days gaan?
 
Ik ben van plan om naar de World Vespa Days in Pontedera te gaan in april 2024. Ik plan dan meteen mijn vakantie eromheen en pak dan waarschijnlijk ook Corsica mee.
Nog meerdere hier die ook naar de World Days gaan?
Ik niet...ga je dan alles doen op de Vespa, dus ook er heen rijden, of op de aanhangwagen?
 
Ik niet...ga je dan alles doen op de Vespa, dus ook er heen rijden, of op de aanhangwagen?
Ik denk dat ik de auto en trailer dan ergens parkeer op de heenweg en die pik ik dan twee weken later weer op. Nog geen idee waar dan. Om alles te rijden heb ik dan te kort tijd. Ik wil namelijk meerdere keren op vakantie met de Vespa en de vakantiedagen zijn helaas niet onuitputtelijk.
 
Laatst bewerkt:
Paar velgen gekocht met nieuwe banden er op
IMG_2862.jpeg
IMG_2865.jpeg
 
Ik word nog elke dag weer blij van mijn GTS.
Net even naar de Jumbo, koud, blad op de weg, regenbuitje...maar toch via een omweg terug naar huis, om wat extra km te pakken :).

Wou ik even kwijt haha.

De tickets voor het zomerseizoen van de Ferries van Huelva-Tenerife staan net online...binnenkort maar eens doorpakken met het boeken zodat ik de reis naar Tenerife meer en meer kan plannen. Altijd leuk om ergens naar uit te kijken!!
 
Eigenlijk twijfel ik ook 😁😁, ik had er iets meer van verwacht , ach dan maar terug op marktplaats
Wat wil je er voor hebben?
Ik heb deze velgen standaard al onder mijn Racing Sixties, maar een knap setje erbij zonder lakschade van het beugelslot voor eventueel montage van regen- /winterbanden zie ik wel als nuttig.
 
Wat wil je er voor hebben?
Ik heb deze velgen standaard al onder mijn Racing Sixties, maar een knap setje erbij zonder lakschade van het beugelslot voor eventueel montage van regen- /winterbanden zie ik wel als nuttig.
160€ forum prijsje , heb ze ook gekocht omdat ze onder die racing sixties erg mooi zijn , maar het groen van de mijne is net wat anders
 
Terug
Bovenaan Onderaan