Hoe je dat goed kunt zien weet ik niet precies... Misschien moet je de remklauwen er even af halen om het goed te kunnen zien Hoe dan ook: houd het niveau van de remvloeistof goed in de gaten! Bijvullen zou niet nodig moeten zijn. Het is een gesloten systeem, dus als er vloeistof "verdwijnt" heb je kans dat je ergens een lek hebt. Heb het zelf ook gehad; toen bleek dat ergens een keerring lekte, waardoor er, iedere keer dat ik de rem inkneep, een druppel remvloeistof uit de klauw kwam. Linke soep: als het niveau te laag komt te staan heb je geen remdruk meer, met alle gevolgen van dien Goed in de gaten houden dus!Ik heb een Div uit 2003 (laatste model) met dubbele remschijven voor.
Afgelopen week weer voor het eerst gereden en dit weekend remvloeistof gecontroleerd. Die staat wat laag dus zal denk ik wel wat moeten worden bijgevuld.
Volgens handleiding ook maar eens gaan kijken naar de remblokjes...Maar hoe kun je nou die slijtindicatoren zien? Als ik in de handleiding kijk dan staat daar een of andere tekeneninketje bij dat als ik dat daar wil controleren ik volgens mij een chinees slange mens moet zijn. En bij de buitenste remblokken zit vanalles voor om het te kunnen zien.
Of kijk ik verkeerd? Misschien andere tips hoe je de slijtage kunt zien? En is het gewoon dat de Remvloeistof na 12000 km van een nieuwe dv bijgevuld moet worden? Hij is tussendoor 2 keer voor een kleine beurd geweest. Dus verder nog niks aan de remmen gebeurd.
Alvast bedankt. PS bij de achter remblokken die lijken wel stuk dikker maar ook daar kan ik geen slijtindicatoren volgens boekje ontdekken)