het grote yamaha diversion topic(deel 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een Div uit 2003 (laatste model) met dubbele remschijven voor.
Afgelopen week weer voor het eerst gereden en dit weekend remvloeistof gecontroleerd. Die staat wat laag dus zal denk ik wel wat moeten worden bijgevuld.
Volgens handleiding ook maar eens gaan kijken naar de remblokjes...Maar hoe kun je nou die slijtindicatoren zien? Als ik in de handleiding kijk dan staat daar een of andere tekeneninketje bij dat als ik dat daar wil controleren ik volgens mij een chinees slange mens moet zijn. En bij de buitenste remblokken zit vanalles voor om het te kunnen zien.
Of kijk ik verkeerd? Misschien andere tips hoe je de slijtage kunt zien? En is het gewoon dat de Remvloeistof na 12000 km van een nieuwe dv bijgevuld moet worden? Hij is tussendoor 2 keer voor een kleine beurd geweest. Dus verder nog niks aan de remmen gebeurd.
Alvast bedankt. PS bij de achter remblokken die lijken wel stuk dikker maar ook daar kan ik geen slijtindicatoren volgens boekje ontdekken)
Hoe je dat goed kunt zien weet ik niet precies... Misschien moet je de remklauwen er even af halen om het goed te kunnen zien :? Hoe dan ook: houd het niveau van de remvloeistof goed in de gaten! Bijvullen zou niet nodig moeten zijn. Het is een gesloten systeem, dus als er vloeistof "verdwijnt" heb je kans dat je ergens een lek hebt. Heb het zelf ook gehad; toen bleek dat ergens een keerring lekte, waardoor er, iedere keer dat ik de rem inkneep, een druppel remvloeistof uit de klauw kwam. Linke soep: als het niveau te laag komt te staan heb je geen remdruk meer, met alle gevolgen van dien -O- Goed in de gaten houden dus!
 
Het ligt er aan hoeveel remvloeistof je "kwijt" bent, af hankelijk van de slijtage van je remblokjes, zal ook het vloeistof niveau dalen.
N.l doordat je blokjes slijten, drukt de olie de remzuigertjes(met blokjes) naar buiten (om ze dicht bij de schijf te houden.
Dus met als gevolg dat het olie niveau in je reservoir daalt, daar door zie je dus vloeistofdaling maar kwijt ben je het niet.
Je moet alleen regelmatig je niveau checken en indien nodig bijvullen, maar dan zit je toch al redelijk in de buurt van versleten blokjes.

Magnaatje
 
hij lekt geen remvloeistof bij het inknijpen van de rem...boel zit best beetje stof op ook dus daaraan kun je wel zien of ie gelekt heeft. Bij 1 blokkie de slijtindicator wel kunnen zien nu en dat blok staat nog goed.
Wat ik zelf denk is omdat de motor helemaal nieuw was dat uiteindelijk door het inwerken/inrijden/remmen je uit eindelijk wat moet bijvullen.
 
Als ik met mijn Div 600. (warme motor) het gas dichtdraai, of juist open dan komt er een Blauw/zwart achtig pluimje uit mijn uitlaten. Nou las ik ergens dat dit de klepseals zijn. Kan dit kloppen???? Wat kosten die gemiddeld en is het veel werk? Mijn kop lekt ook wel eens olie, (best veel eigenlijk. Die kan er dus wel af, koppakking moet toch vervangen worden.
 
Ik merkte vanmiddag dat mijn uitlaat lekt. Het lekt op de welbekende zwakke plek(ken); de verbinding tussen dempers en bochten.
Nu is het zo dat zowel de bochten als dempers er eigenlijk nog heel goed uitzien; afgezien van dit verbindingspunt.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit snel en goedkoop kan fixen? (ik heb de uitlaten nog niet kunnen vinden op internet, maar die zijn vast niet goedkoop)

[me]Pappa-Rico weet trouwens ook nog niet of het nou de bochten, of de dempers zijn die verrot zijn...(of beiden)
[/me]


Thnx!

full
 
Zo, het zit erop. Een weekend lang een Transalp gehuurd en een paar weken later datzelfde gedaan met een Diversion 900. Met 600 kilometer in twee dagen heb ik een aardige indruk kunnen krijgen van deze Diversion. De zithouding is iets te klein, maar meer minpunten kan ik eigenlijk niet verzinnen.

Bij deze dus vraag 1 :9 :
Is het makkelijk om bijvoorbeeld met behulp van een hoger zadel de afstand tussen zit en pedaal wat groter te maken?

Volgens de medewerker van de zaak waar ik beide mootoren huur (Divmo in Rijen), is het erg lastig om voor mijn budget (€3.500,-) een goede Diversion te kopen. Omdat het mijn eerste motor is en ik zelf te weinig verstand heb van die dingen, wil ik em graag bij een dealer aanschaffen.

Dus hierbij vraag 2:
Klopt het verhaal van deze dealer? En waar moet ik op letten als ik deze fiets bij een particulier wil halen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Neem daar gerust de tijd voor, want ik moet nog even wachten op mijn vakantiegeld volgende maand 8-)
 
Als ik met mijn Div 600. (warme motor) het gas dichtdraai, of juist open dan komt er een Blauw/zwart achtig pluimje uit mijn uitlaten. Nou las ik ergens dat dit de klepseals zijn. Kan dit kloppen???? Wat kosten die gemiddeld en is het veel werk? Mijn kop lekt ook wel eens olie, (best veel eigenlijk. Die kan er dus wel af, koppakking moet toch vervangen worden.
been there done that ff een lasser op zoeken en neue verbindinge laten lassen en dan wel van ijzer dan ff coatlaagje erop.

Grtz roddy
 
Ik merkte vanmiddag dat mijn uitlaat lekt. Het lekt op de welbekende zwakke plek(ken); de verbinding tussen dempers en bochten.
Nu is het zo dat zowel de bochten als dempers er eigenlijk nog heel goed uitzien; afgezien van dit verbindingspunt.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit snel en goedkoop kan fixen? (ik heb de uitlaten nog niet kunnen vinden op internet, maar die zijn vast niet goedkoop)

[me]Pappa-Rico weet trouwens ook nog niet of het nou de bochten, of de dempers zijn die verrot zijn...(of beiden)
[/me]



Thnx!

(Afbeelding)


Bij mij gedaan: sloop pijp met de zelfde maat zoeken, stukje er af slijpen en op de oude pijp lassen. Pakking er tussen en klaar :) kostte me nog geen 30,- *O*
 
Als ik met mijn Div 600. (warme motor) het gas dichtdraai, of juist open dan komt er een Blauw/zwart achtig pluimje uit mijn uitlaten. Nou las ik ergens dat dit de klepseals zijn. Kan dit kloppen???? Wat kosten die gemiddeld en is het veel werk? Mijn kop lekt ook wel eens olie, (best veel eigenlijk. Die kan er dus wel af, koppakking moet toch vervangen worden.

Ik heb het zelfde probleem (op dat pluimpje uit je demper na dan)

Ik ga er van de week mee langs de garage, kijken wat het kost...
 
Bij mij gedaan: sloop pijp met de zelfde maat zoeken, stukje er af slijpen en op de oude pijp lassen. Pakking er tussen en klaar :) kostte me nog geen 30,- *O*

Geen gek idee inderdaad, maar dan was of de bocht, of de demper nog heel zeker?
Bij mij zijn ze volgens mij beiden rot.

Kan nog steeds wel zoiets toepassen natuurlijk (alleen de pakking wordt lastig)

Thnx!
 
Wegens lichamelijke klachten moet ik mijn mooie Donkerblauwe Yamaha XJ900
Diversion te koop zetten. In augustus 2005 gekocht bij erkende motorzaak.Dus grote beurt en alles gehad banden als nieuw gewoon I.z.g.st. Km stand 18000 Bwj. 2000. Vraagprijs € 5250.-

AfbeeldingMotor.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Divy,

Ik heb besloten nog geen afstand te doen van mijn spullen. Misschien is wat Mover zegt nog een optie voor mij of kan ik van de Div de voetsteunen lager zetten. Als je wordt geconfronteerd met bepaalde klachten trek je waarschijnlijk te vlug en ondoordacht verkeerde conclusies.
 
Laatst bewerkt:
Bij het aanzetten (vooral met een duo dus meer belast) hoor ik eventjes een krakend geluid in de cardan (div 900). Ik heb ook de indruk dat er wat speling op zit.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en of dit eventueel grote kosten zijn.
 
*O* Mijn Fazer is afgeleverd. Gisteravond direct nog ff 120 kilometer op de teller gezet, eerste 80 kilometer niet meer dan 5000 toeren, daarna tot 7000. Ik kan nu al niet wachten tot hij los mag.
full

Ik heb gekozen voor de toer uitvoering met 44 liter topcase en hoge ruit. De hoge ruit is voor de winter, nu zit de standaardruit er nog op. De topcase heb ik nodig voor laptop en andere dingen, ik gebruik de motor jaarrond voor woonwerk verkeer.

De Diversion gaat even de garage in, totdat mevrouw ScubaRider daar van de wetgever op mag rijden. Ze heeft nu 4 lessen gehad en vindt het al helemaal fantastisch.
 
*O* Mijn Fazer is afgeleverd. Gisteravond direct nog ff 120 kilometer op de teller gezet, eerste 80 kilometer niet meer dan 5000 toeren, daarna tot 7000. Ik kan nu al niet wachten tot hij los mag.
(Afbeelding)
Ik heb gekozen voor de toer uitvoering met 44 liter topcase en hoge ruit. De hoge ruit is voor de winter, nu zit de standaardruit er nog op. De topcase heb ik nodig voor laptop en andere dingen, ik gebruik de motor jaarrond voor woonwerk verkeer.

De Diversion gaat even de garage in, totdat mevrouw ScubaRider daar van de wetgever op mag rijden. Ze heeft nu 4 lessen gehad en vindt het al helemaal fantastisch.

Mooi ding man! Ik heb er tijdens een Demo dag van de locale Yamaha dealer op gereden! Rijd echt fantastisch :) Compleet andere klasse dan een Diversion :)

Gefeliciteerd met je apparaat :) Weet zeker dat je daar heel lang heel veel plezier mee kan hebben :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan