Het grote Yamaha Diversion topic deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net mijn motor weer opgehaald bij dealer.
Weer naar huis duwen, 1 à 1,5 km. Soort cardio fitness met een wandeling.

Dempers alvast gedemonteerd. Ging makkelijker dan verwacht. Vijf minuten en ze lagen ernaast.
Nog mooi egaal, Beetje oppervlakte roest. Kan ik die nu maar even poetsen.
Volgend weekend waarschijnlijk blok halen.
 
Zijn dit de Delkevic pijpen?

Nee, Marving. Ben benieuwd wat de oplossing wordt.

Vanaf vandaag kan ik eindelijk weer zien hoe hard ik rijd. Vorige week dinsdag viel mijn lilometerteller ineens uit. Motorzaak bestelde voor me een nieuwe meenemer, maar bleek niet nodig te zijn. Was een ringetje met pinnetjes erop afgebroken. Meenemer zelf was nog prima. Rinfetje besteld en vandaag erop laten zetten. Kosten: 17,50. Heel netjes van Quispel om niets voor de meenemer te rekenen.
 
Hoi,
Ik ben nieuw en luister naar de naam Roy
Heb afgelopen maandag mijn mijn A'tje op mn rijbewijs staan en sinds donderdag een divi 600 uit het zelfde bouwjaar als ik (92) op de oprit staan.
Ik en de yami zijn wat stroef gestart en het is niet moeders mooiste, maar ik heb er voor 175,- gekocht dus mag niet zeuren. moest een nieuwe accu in en ze loopt nog niet mooi stationair rond. Slechts wat afstel werk denk ik. Ze heeft "maar" 38k op de teller en een topkoffer achterop die er asap afgaat (liefhebbers?).
Ik heb alleen nog 1 vraagteken, het gas ijlt een beetje na.
Als ik nou vlot wil schakelen: gas los meteen ontkopelen dan loopt ze op in de toeren. Daarna zakt ze weer rustig terug. Als ik mijn gas dicht draai en ik wacht een seconde voor ontkoppelen dan is er niets aan de hand. Ik had niet de tijd om te kijken wat dat euvel is maar zijn er misschien ervaringsdeskundigen?
greatz
 
Tsjah, het is bekend dat tikkende kleppen door 'slijtage' kan komen natuurlijk. En hoe langer de klepspeling niet klopt, hoe erger het wordt. Denk dat ik me er over een week of drie eens aan ga wagen...

Slijtage waarvan? Van de nokkenassen? Dan ben je verder van huis.
Ik ben benieuwd wat kleppen stellen oplevert.
 
Ik heb alleen nog 1 vraagteken, het gas ijlt een beetje na.
Als ik nou vlot wil schakelen: gas los meteen ontkopelen dan loopt ze op in de toeren. Daarna zakt ze weer rustig terug. Als ik mijn gas dicht draai en ik wacht een seconde voor ontkoppelen dan is er niets aan de hand. Ik had niet de tijd om te kijken wat dat euvel is maar zijn er misschien ervaringsdeskundigen?
Kan het zijn dat de retourkabel kapot is? Voor zover ik weet lopen er 2 kabels van gashandel naar motorblok: eentje om te openen, de ander om hem dicht te trekken.
 
Hoi,
Ik ben nieuw en luister naar de naam Roy
Heb afgelopen maandag mijn mijn A'tje op mn rijbewijs staan en sinds donderdag een divi 600 uit het zelfde bouwjaar als ik (92) op de oprit staan.
Ik en de yami zijn wat stroef gestart en het is niet moeders mooiste, maar ik heb er voor 175,- gekocht dus mag niet zeuren. moest een nieuwe accu in en ze loopt nog niet mooi stationair rond. Slechts wat afstel werk denk ik. Ze heeft "maar" 38k op de teller en een topkoffer achterop die er asap afgaat (liefhebbers?).
Ik heb alleen nog 1 vraagteken, het gas ijlt een beetje na.
Als ik nou vlot wil schakelen: gas los meteen ontkopelen dan loopt ze op in de toeren. Daarna zakt ze weer rustig terug. Als ik mijn gas dicht draai en ik wacht een seconde voor ontkoppelen dan is er niets aan de hand. Ik had niet de tijd om te kijken wat dat euvel is maar zijn er misschien ervaringsdeskundigen?
greatz
Hallo Roy, welkom op het Diversion topic en veel plezier met je Divje.
Ik zou inderdaaad eens kijken naar de gaskabel. En ik zou de carburateurs eens reinigen. Maar voordat je dat doet zou je eens kunnen proberen een flesje Forte Motopower I in de tank te gooien net voor je gaat tanken, dat spul reinigt je hele brandstof systeem en heeft al eerder bij verschillende mensen voor een oplossing gezorgd .
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de tips!!
Gaskabels ga ik meteen ff nakijken en ik had gister wel nog nieuwe benzine getankt want ze had voordat ik hem kocht een half jaar stil gestaan (ouwe benzine is ook niet al te lekker voor de carb.). Dus ik denk dat ik de tank leeg rijd en dan dat Motopower goedje er in doe als er geen verbetering heeft plaatsgevonden.
 
Heey
hier een foto vijn mij op mn Yami
full

:]
 
Thanks *D

Over de koffer, inhoud exact weet ik niet maar hij is groot. Ik kan mn systeemhelm erin kwijt en dan heb ik nog ruimt voor keetingslot, papieren, portemonnee, water ik denk dat een paar schoenen ook nog past. (zie foto)
de sleutels zal ik nog ff achteraan gaan. Het montage frame is zo goed als nieuw.
Hij is alleen wat stoffig nu
full

full

full


ps frame foto is een beetje vreemd belicht.
 
Laatst bewerkt:
En wat betreft het na ijlen en niet zo mooi stationair draaien:
Wat V-power benzine in de tank + 80 mooie km`s in de zon en alles is zo goed als verdwenen.
:]
Gas kabels zien er goed uit en zijn strak, dus ik denk dat er idd gewoon wat narigheid in de carb. zat.
 
Welkom, mooi prijsje als ik hem zo zie... En eindelijk iemand die (ook) niet zijn achterspatbord heeft verwijderd :]
 
Thanks *D
Over de koffer, inhoud exact weet ik niet maar hij is groot. Ik kan mn systeemhelm erin kwijt en dan heb ik nog ruimt voor keetingslot, papieren, portemonnee, water ik denk dat een paar schoenen ook nog past. (zie foto)
de sleutels zal ik nog ff achteraan gaan. Het montage frame is zo goed als nieuw.
Hij is alleen wat stoffig nu[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ps frame foto is een beetje vreemd belicht.
Mooi hoor, en dat voor zo'n leuk prijsje. ;)
Maar die koffer zou ik er ook gelijk afhalen, da's meer van : Koffer waar ga jij met dat Divje heen :P
 
Thanks *D

Over de koffer, inhoud exact weet ik niet maar hij is groot. Ik kan mn systeemhelm erin kwijt en dan heb ik nog ruimt voor keetingslot, papieren, portemonnee, water ik denk dat een paar schoenen ook nog past. (zie foto)
de sleutels zal ik nog ff achteraan gaan. Het montage frame is zo goed als nieuw.
Hij is alleen wat stoffig nu

imgimgimg

ps frame foto is een beetje vreemd belicht.

Hmm, is denk 42 liter ofzo? :P Maar geen Givi zo te zien. Heb er net een Givi rek op gezet, dus denk niet dat dat gaat passen dan.

Mooi hoor, en dat voor zo'n leuk prijsje. ;)
Maar die koffer zou ik er ook gelijk afhalen, da's meer van : Koffer waar ga jij met dat Divje heen :P

ik ben van plan een 46 liter er op te zetten te groot? :') :

http://link.marktplaats.nl/573567646
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog tip waar ik op moet letten bij het uitbouwen van het blok?
Wat tot nu toe gedaan:
-Uitlaatsysteem eraf
-Tank + luchtfilterhuis eraf
-Cabs los gemaakt van inlaat er slangetjes. Echter gaskabels zitter er nog wel aan. (completen demontatie leek mij niet nodig.
-Plaatje tussen inlaat los gemaakt.
-Bijna alle bekabeling uit gevigileerd.

Koppeling en ketting moeten ook nog.

Zitten er nog addertjes onder het 'gras'? Dingen die je misschien over het hoofd ziet of zit er nog een bepaalde volgorde in het uitbouwen?

Kun je de dynamo deksel losdraaien zonder dat de olie eruit komt?

Alvast bedankt, Daan

EDIT: el fonzer, gefeliciteerd met u Divje
 
Laatst bewerkt:
Ja wat betreft het spatbord moet ik je teleur stellen want die gaat samen met de koffer morgen eraf :$
En de prijs voor de motor is idd een giller, vandaag 110km probleemloos gereden. Heerlijk!!


Ook vandaag nog even de gelegenheid genomen om een setje zomer handschoentjes te kopen :)
full
 
M'n sw-motech tas is binnen, inclusief het bagagerek...ziet er allemaal erg goed uit.
Voor het beeld, er past een laptop (15.6") plat in de tas...geweldig!

klik
 
TY
Nee ik ga niet voor een nieuwe koffer, bij nader onderzoek bleek dat hij wel een snel klik systeem heeft, dus het rekje laat ik er mooi op zitten koffer is erg fijn voor de lange toertochten.
 
Denkel:
Tja over smaak valt te twisten, ik vind een koffer in elk geval altijd lelijk.
Die van mij vind ik eigenlijk al groot in verhouding met de motor en er van uitgaande dat ik dan idd 42L heb denk ik dat 46L hellemaal kolossaal is
Maar zoals ik al zij verschilt pp.
ik houd het rek er op en de koffer komt er alleen met weekendjes weg op.
Morgen middag na de tour maar ff poetsen, erg veel stof c:
 
zo..het duurt even...maar dan heb ik ook wat...:)
nieuwe rekje...
Before
During
After 1 --> zonder rekje waar tas op komt.
After 2 --> inclusief het rek waar de tas op bevestigd wordt.
Ik vind dit qua design een van de mooiste kofferrekken die er te krijgen is. Erg blij mee!
Ik had ook nog een ander achterlicht liggen, ook maar gelijk bevestigd...het lag nu toch helemaal open.
Wat vinden jullie?
 
Ik vind die heldere achterlichten met led wel fraai staan, zeker in combi met de heldere knippers.
Net bagagerek ook, hoe ziet dat eruit met de tas erop en waar heb je dat aangeschaft?

@Roy, gefeliciteerd met je A en de Div!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan