Het grote Yamaha Diversion topic deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben van het weekend lekker naar de eifel geweest:) heerlijk gereden! Kwam er zaterdagmiddag wel achter dat ik de bout die de uitlaat enigzins op zijn plek houdt (bij het duo stepje linkerkant) eruit getrild was. Ik denk bij het monteren van kofferrek iets niet goed gedaan... Gelukkig geen probleem verder, maar moet nu wel een nieuwe bout hebben. Kwestie van lokale ijzerhandel? of is het iets serieuzers?

Ze zijn nog origineel leverbaar bij de Yamaha Dealer, was er ook eentje verloren.
Nu wel vastgezet met boutvast.
 
Ik heb nieuwe wiellagers gekocht. Alle lagers van het voor en achterwiel voor 56 euro dus viel wel mee. Ik zag ook nog dat op de site van cms dat er ook olie keeringen in het achterwiel zitten. Klopt dit??? En zo ja moet je die ook vervangen>??


Ik zou ze wel vervangen, ze houden veel vuil tegen en door de afstandsring tussen de achterburg, kuan ie iets vervormd zijn en er zit een soort metaal in en als je deze eruit moet halen dan vervormd ie, dus gewoon vervangen, het is toch een eerste bescheming voor je lagers.
 
Heeft iemand ervaring met bovenstaande en passen ze beide zonder dat je met de kabels in de knel komt.
Ik heb een tijdje geleden die risers die ook naar voren komen gemonteerd (louis.de, art. 10021310, 35mm), en dat ging net - de remleidingen waren het kortst van alles wat er van het stuur afliep, maar met een beetje voorzichtig wringen lukte het om het stuur toch op de nieuwe risers te krijgen. Je moet even dat hobbeltje over voordat hij in de ronding valt.

Voor mijn smaak zit ik nog net niet rechtop genoeg, maar het is echt een enorm verschil met daarvoor, en dus zeker een aanrader.
 
Hallo hier. Ik zit al een paar weken wat mee te lezen in dit topic. Ondertussen heb ik zelf ook een diversion gekocht (uit 1991). In de 4 dagen dat ik hem heb al 800 km gekeken. Zijn er (toevallig) andere diversion rijders uit (de buurt van) Groningen om samen mee te rijden en die mij wat willen bij brengen wat betreft sleutelen aan de motor?

DivGeknipt.png
 
Ik woon ook in Groningen. Wil je best wat leren over de motor, maar heb zelf ook nog lang niet alles ontdekt. Heb trouwens precies dezelfde motor als jou:O Ook rood met zijkoffers en topkoffer maar ik heb er nog een onderkuip overheen.
 
Ik sleutel trouwens altijd in Ureterp bij mijn schoon ouders:P Die hebben mooie grote boerderij dus dat sleutelt wat makkelijker dan in de stad:p
 
Hallo diversion rijders,
mijn vrouw rijdt nu al wat jaren op een diversion maar heeft nu wat problemen. Ik hoop dat iemand van jullie mij verder kan helpen.

Op dit moment trekt de accu binnen een dag leeg. Er is nu al twee keer een nieuwe spanningsregelaar op gekomen en heb nu het vermoeder dat deze weer kapot is.

Heeft iemand een idee waar dit door kan komen?

al vast bedankt voor het mee denken.
 
als hij leeg trekt dan kan het toch niet aan de spanningsregelaar liggen maar dan trekt hij ergens stroom weg.
 
Hallo diversion rijders,
mijn vrouw rijdt nu al wat jaren op een diversion maar heeft nu wat problemen. Ik hoop dat iemand van jullie mij verder kan helpen.

Op dit moment trekt de accu binnen een dag leeg. Er is nu al twee keer een nieuwe spanningsregelaar op gekomen en heb nu het vermoeder dat deze weer kapot is.

Heeft iemand een idee waar dit door kan komen?

al vast bedankt voor het mee denken.

Ik heb nog een aantal spanningsregelaars liggen...mocht dit het zijn.

Maar ik denk ergens een lekstroom oid.
 
@ElBarto hij zit erop! Staat aardig. Maar mss dat ik in de toekomst de oude kettingkast eraan ga bevestigen aan de voorkant is hij nu te kort, hij mist het stukje dat over het haakje heen gaat.

imag0716x.jpg


imag0714s.jpg


imag0715x.jpg
 
Btw, net terug van vakantie. Drie weken niet op de motor gezeten :N . Lang hoor ;( . Maar de Div sloeg prompt aan en ik kan het nog, gelukkig! *O*
 
Vakantietijd! De Div heeft een onderhoudsbeurt gehad.
Tijd om naar Frankrijk te gaan, naar de Morvan. Zin in Zaterdag!
 
Vinden jullie ook niet dat de originele kettingkast (zit aan hugger vast) ver uisteekt naar achteren???
Ja. Waarschijnlijk hadden ze bij Yamaha nog een voorraad oude onderdelen op te maken en hebben ze daar de 600 van in elkaar geprutst, of had er oorspronkelijk een groter tandwiel moeten zitten, of iets dergelijks?
_O-
 
Laatst bewerkt:
Ja. Waarschijnlijk hadden ze bij Yamaha nog een voorraad oude onderdelen op te maken en hebben ze daar de 600 van in elkaar geprutst, of had er oorspronkelijk een groter tandwiel moeten zitten, of iets dergelijks?
_O-

Nee als ik op Google kijk dan zie je deze veel verder naar voren zitten en dat de schuine hoek mooi mee loopt met het tandwiel.

Ik denk dat die gene die de hugger in elkaar geknutseld heeft deze kettingkast te ver naar achter heeft geplaatst.

Ff kijken en anders maar omwisselen met diegen die er nu afgekomen en anders als het teveel werk is, jammer dan.
 
Vandaag nog maar niet begonnen aan uitbouwen, hitte plus de lutchvochtigheid is werkt gewoon niet fijn. Wel hoop schoonmaak middelen gekocht bij de Action: remmenreiniger, wd-40 etc.

Net een nieuw blok gekocht bij Woesthoff voor 150 euro. (De sloper Bensi :P)
Helaas bleek bij thuiskomst de koppeling al eens open te zijn geweest, dus even een kijkje nemen.
Resultaat was het vinden van aardig wat gruis en een leeg koppelingshuis.
Even gebeld, gingen opzoek naar een ander blok en noemde het vervelend voor deze ervaring.
Aangezien je het blok niet lopend kunt noemen, zou het ook niet verkocht mogen zijn.
Straks nog eens bellen en hopen dat er wat gevonden is, kan ik van het weekend aan de slag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan