Het grote Yamaha Diversion topic deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij 100 pagina's zit je wel tegen de grenzen aan van wat je nog 1 topic wil noemen. Het is bijvoorbeeld zo dat voor mensen die 1 keer iets hebben gepost nog steeds het topic telkens terug zien komen in hun lijstje, en een nieuw vervolgonderwerp niet meer. En je staat misschien weer even stil bij de startpost, of die nog wel klopt en zo. En als je met de zoekmachine binnen 1 topic zoekt dan gaat het sneller wanneer die niet 1500 pagina's lang is :P

Ja ik snap dat het nuttig is, of eigenlijk leek alleen de doorzoekbaarheid van een topic me enigszins bevorderd worden hierdoor. Hoewel je vaak ook niet meer weet of je dan in deel 8, 9 of 10 moet zoeken maar goed. Maar waar is nou die magische grens van 100 pagina's vandaan gekomen? Vanwege de triple digits? :P
 
Ja ik snap dat het nuttig is, of eigenlijk leek alleen de doorzoekbaarheid van een topic me enigszins bevorderd worden hierdoor. Hoewel je vaak ook niet meer weet of je dan in deel 8, 9 of 10 moet zoeken maar goed. Maar waar is nou die magische grens van 100 pagina's vandaan gekomen? Vanwege de triple digits? :P

Ik geloof dat de moderators dat willen i.v.m. een technische reden.
 
Hoi iedereen ik ben even een tijd afwezig geweest zat in brabant bij mijn vriendin zal nu alles weer bijlezen van de afgelopen dagen haha
 
Ben er even niet mee bezig geweest ivm studie, maar over 3 weekjes heb ik enorm veel tijd en hoop ik het te kunnen fixen voordat de zomer helemaal losbarst :P maar het laatste wat ik weet is dat ik hem wel al kon aansturen, dus dat ging de goede kant op.

Ahhh,vandaar.
Ben je ook aanwezig bij de toerrit?
Dan zou t wel dik zijn als t af was.
Maarja,je studie is ff belangrijker. ;)
 
Je kunt misschien eerst wat meer metaal tegen de bodem van je tank aan lassen en daar dan de schroefdraden in tappen? Is misschien niet makkelijk maar moet wel kunnen toch? In ieder geval goed je tank luchten van te voren en even van een afstandje een vuurtje bij houden zodat je niet al je haren verliest bij het lassen. Weet je ook wel zeker dat de bodem niet dik genoeg is trouwens? De mijne zal toch niet veel dikker zijn lijkt me...

Hier heb je nog wat meer en duidelijkere foto's en op het xj900 forum kun je vast nog veel meer vinden: (tank coaten is een hot topic onder de eigenaren van wegroestende tanks)
XJ900 in restauratie
De XJ knalpijp - Zoek

Als je het echt wil moet je gewoon het middelste gat in je tank boren, ik heb meestal het gevoel dat wanneer het nou eenmaal echt moet je altijd wel een goede oplossing vindt om snel weer de weg op te kunnen.

Nah,lassen word niks aan een tank.
Solderen kan wel maar ik heb de benodigdheden daarvoor niet.
Voor het monteren van de vlotter is orgineel een verdikking in de tank gemaakt waar draad in getapt is en dat werkt prima.
Dit heb ik dat niet in de tank,vandaar.
Ik hou marktplaats in de gaten voor een vlotter of ik koop er 1 vers en ga daar mee aan de slag binnenkort.
 
Nah,lassen word niks aan een tank.
Solderen kan wel maar ik heb de benodigdheden daarvoor niet.
Voor het monteren van de vlotter is orgineel een verdikking in de tank gemaakt waar draad in getapt is en dat werkt prima.
Dit heb ik dat niet in de tank,vandaar.
Ik hou marktplaats in de gaten voor een vlotter of ik koop er 1 vers en ga daar mee aan de slag binnenkort.

Ik denk eigenlijk niet dat die tweedehands veel los verkocht worden, het is vrijwel altijd tank met of tank zonder benzinemeter als geheel volgens mij. Je kunt hem natuurlijk altijd los door de dealer laten bestellen, moet niet al te veel kosten volgens mij en op de site die ik hier voorbij zag komen hebben ze een heel scala aan meters met o.a. vlottersystemen zoals de mijne.

Verder vraag ik me trouwens af waarom lassen aan je tank niks zou worden? Ik ben geen mecanicien oid maar ik dacht het zolang het metaal op metaal is altijd wel mooi wil hechten met las.
 
Hoppah nieuwe aankoop die wel goed voor mij zal zijn :D
Kan ik tenminste mijn a-technische kant wat minder A maken en meer technisch, aldus dat is de bedoeling, of het gaat lukken is het tweede maar we zullen zien *D
wpOsv6F.jpg
 
Hoppah nieuwe aankoop die wel goed voor mij zal zijn :D
Kan ik tenminste mijn a-technische kant wat minder A maken en meer technisch, aldus dat is de bedoeling, of het gaat lukken is het tweede maar we zullen zien *D
[afbeelding]
Nice! Ik heb dezelfde voor mijn 1983 en daar heb ik al veel aan gehad!

Jammer dat het metaal van de tank te dun is dan, ik dacht als mensen gaten in de tank met succes dicht kunnen lassen moet dit ook wel lukken. Maar goed, er zijn genoeg andere mogelijkheden dus met een beetje creatief denken en googlen kom je er vast wel.

Als het je trouwens alleen te doen is om een waarschuwingslampje wanneer hij bijna leeg is kun je dan niet een vloeistofsensor op een bepaalde hoogte in je tank plaatsen?
 
Hallo Diversionrijders! Ineen hoor ik ook bij deze groep. Het ging als volgt: Onlangs ben ik gevallen met m'n Piaggio Beverly 500 motorscooter, en omdat bij alles van plastic is, is er erg veel schade (de val stelde niet zoveel voor). De reparatie duurt erg lang: de nieuwe delen moeten uit Italië komen, er is nog geen zicht op wanneer het spul hier arriveert.

Intussen ben ik onthand: een paar keer per week heb ik een motor nodig. Dus, op ongevraagd advies van mijn vrouw - ik zat ongelukkig naar buiten te kijken - heb ik op marktplaats gekeken naar een goedkope motor, waarmee ik direct rijden kon. Voor 600 euro heb ik een 600n uit 1994 met 68.000 op de teller gekocht. Volgens MF erg betrouwbare motor. Zonder problemen mee naar huis gereden. Plezierig ding.

Het machien had wel sinds 2008 stil gestaan, en het opnieuw opstarten kan problemen geven, zeggen ze. Dat bleek: er hing een erge benzinelucht omheen, en de volgende morgen lag er een grote plas benzine onder. Ik ben niet zo'n klusser, maar dit apparaat bleek erg toegankelijk: ik kon gemakkelijk nagaan waar het lek zat: een metalen dingetje waar allerlei slangetjes aan vast zaten, ergens achter de cilinders en onder de tank. Het was vervolgens erg gemakkelijk om de tank eraf te halen en het lekke onderdeel eruit te schroeven. De meneer van de motorwinkel herkende het direct: de benzinepomp. Door de jaren van onbruik was de pakking ingedroogd. Volgens hem was repareren geen optie, maar hij had gelukkig een nieuwe liggen: niks uit Italië laten komen, direct mee naar huis voor 100 euro (ik kreeg korting ook nog, kennelijk vindt iedereen Diversionrijders aardig..). Alles weer in elkaar zetten was niet moeilijk, 1 keer starten en het zaakje liep weer als een zonnetje. Sinds die dag geen druppel van wat dan ook meer gezien onder de motor.

Het rijden is heel bijzonder voor mij. Geen windbescherming meer. Ik blijk ineens geen stille helm te hebben. En wat is het koud! Wat ik ook erg bijzonder vind is dat volgens de gebruikershandleiding de motor eerst een paar minuten warm moet draaien voor je op pad gaat. En inderdaad, als je met een koude motor op de choke op pad gaat, is er de eerste kilometers niet veel aan. En de spiegels zijn voor mij echt waardeloos, ik zie er vooral mezelf in. Maar verder een erg plezierig ding. Erg vriendelijk in gebruik, rijdt als een scheermes. Alleen bij snelheden boven de 100 heb ik het idee dat ik er af zal waaien.

Ik weet nog niet of het een blijvertje is: dan moet er wel een goed windscherm op en andere spiegels. Suggesties? En eigenlijk is de motor iets te klein voor me. Wel makkelijk met opstappen.
 
Ik heb ook nog een filmpje gevonden waarin je nog veel duidelijker kunt zien hoe het bij mijn tank allemaal in elkaar zit:


Verder nog een misschien gekke vraag aangaande de rubbers bij de carburateur. Hoe 'strak' draaien jullie die aan met de metalen ring eromheen? Ik had bij mijn XJ het idee dat de carburateurs dringen gesynchroniseerd moesten worden maar zag een weekje geleden ineens dat bij een van de rubbers de 'overloopafvoerslang' tussen het rubber en de metalen bevestigingsring was geplaatst. :/ Lijkt mij niet handig en ik heb hem er tussenuit gehaald maar toen merkte ik dat ik bij alle rubbers die metalen ring nog aardig wat strakker kon draaien dan hij zat. Ik heb er een paar slagen aan gegeven maar niet te ver voor het geval dat slecht zou zijn dus daarom mijn vraag. Moet je die dingen gewoon echt vast draaien of is het de bedoeling dat je een paar slagen overlaat? Is er dus een manier om te weten wanneer je moet stoppen? :)

Ik denk overigens dat het verwijderen van de slang tussen het rubber en de ring al meteen geholpen heeft en lijk ook een wat zuiniger verbruik te hebben. Laatst zelfs een lange rit gereden met een verbruik van 1:20 :o (meestal zit ik tussen de 1:15 en 1:17 met deze winter zelfs een uitzonderlijke 1:13 |( )
 
Ik heb ook nog een filmpje gevonden waarin je nog veel duidelijker kunt zien hoe het bij mijn tank allemaal in elkaar zit:


Verder nog een misschien gekke vraag aangaande de rubbers bij de carburateur. Hoe 'strak' draaien jullie die aan met de metalen ring eromheen? Ik had bij mijn XJ het idee dat de carburateurs dringen gesynchroniseerd moesten worden maar zag een weekje geleden ineens dat bij een van de rubbers de 'overloopafvoerslang' tussen het rubber en de metalen bevestigingsring was geplaatst. :/ Lijkt mij niet handig en ik heb hem er tussenuit gehaald maar toen merkte ik dat ik bij alle rubbers die metalen ring nog aardig wat strakker kon draaien dan hij zat. Ik heb er een paar slagen aan gegeven maar niet te ver voor het geval dat slecht zou zijn dus daarom mijn vraag. Moet je die dingen gewoon echt vast draaien of is het de bedoeling dat je een paar slagen overlaat? Is er dus een manier om te weten wanneer je moet stoppen? :)

Ik denk overigens dat het verwijderen van de slang tussen het rubber en de ring al meteen geholpen heeft en lijk ook een wat zuiniger verbruik te hebben. Laatst zelfs een lange rit gereden met een verbruik van 1:20 :o (meestal zit ik tussen de 1:15 en 1:17 met deze winter zelfs een uitzonderlijke 1:13 |( )


Eerder in het topic is aangehaald dat met koud weer het verbruik stijgt. Mss heeft het helemaal niets met dat slangetje te maken hé.
 
Hallo Diversionrijders! Ineen hoor ik ook bij deze groep. Het ging als volgt: Onlangs ben ik gevallen met m'n Piaggio Beverly 500 motorscooter, en omdat bij alles van plastic is, is er erg veel schade (de val stelde niet zoveel voor). De reparatie duurt erg lang: de nieuwe delen moeten uit Italië komen, er is nog geen zicht op wanneer het spul hier arriveert.

Intussen ben ik onthand: een paar keer per week heb ik een motor nodig. Dus, op ongevraagd advies van mijn vrouw - ik zat ongelukkig naar buiten te kijken - heb ik op marktplaats gekeken naar een goedkope motor, waarmee ik direct rijden kon. Voor 600 euro heb ik een 600n uit 1994 met 68.000 op de teller gekocht. Volgens MF erg betrouwbare motor. Zonder problemen mee naar huis gereden. Plezierig ding.

Het machien had wel sinds 2008 stil gestaan, en het opnieuw opstarten kan problemen geven, zeggen ze. Dat bleek: er hing een erge benzinelucht omheen, en de volgende morgen lag er een grote plas benzine onder. Ik ben niet zo'n klusser, maar dit apparaat bleek erg toegankelijk: ik kon gemakkelijk nagaan waar het lek zat: een metalen dingetje waar allerlei slangetjes aan vast zaten, ergens achter de cilinders en onder de tank. Het was vervolgens erg gemakkelijk om de tank eraf te halen en het lekke onderdeel eruit te schroeven. De meneer van de motorwinkel herkende het direct: de benzinepomp. Door de jaren van onbruik was de pakking ingedroogd. Volgens hem was repareren geen optie, maar hij had gelukkig een nieuwe liggen: niks uit Italië laten komen, direct mee naar huis voor 100 euro (ik kreeg korting ook nog, kennelijk vindt iedereen Diversionrijders aardig..). Alles weer in elkaar zetten was niet moeilijk, 1 keer starten en het zaakje liep weer als een zonnetje. Sinds die dag geen druppel van wat dan ook meer gezien onder de motor.

Het rijden is heel bijzonder voor mij. Geen windbescherming meer. Ik blijk ineens geen stille helm te hebben. En wat is het koud! Wat ik ook erg bijzonder vind is dat volgens de gebruikershandleiding de motor eerst een paar minuten warm moet draaien voor je op pad gaat. En inderdaad, als je met een koude motor op de choke op pad gaat, is er de eerste kilometers niet veel aan. En de spiegels zijn voor mij echt waardeloos, ik zie er vooral mezelf in. Maar verder een erg plezierig ding. Erg vriendelijk in gebruik, rijdt als een scheermes. Alleen bij snelheden boven de 100 heb ik het idee dat ik er af zal waaien.

Ik weet nog niet of het een blijvertje is: dan moet er wel een goed windscherm op en andere spiegels. Suggesties? En eigenlijk is de motor iets te klein voor me. Wel makkelijk met opstappen.

Mooi dat je er plezier van hebt! Maar een windscherm op een naked? |( |( :X Dan had je natuurlijk zo'n doorsnee exemplaar met topkuip moeten nemen :P
Het spiegelprobleem is trouwens wel heel goed op te lossen met een, zij het extreem duur, setje verbreders van Louis: Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit Zaten bij mijn motor en heb er erg plezier van. Of je zou deze goedkopere kunnen proberen maar heb geen idee of dat iets is: Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit
 
Eerder in het topic is aangehaald dat met koud weer het verbruik stijgt. Mss heeft het helemaal niets met dat slangetje te maken hé.

Ja dat weet ik daarom noem ik ook die 1:13 waar een paar korte ritten met vorst bij zaten. Maar deze 1:20 toer was bij een graad of 3 met af en toe een sneeuwvlokje terwijl eerdere 1:17 ritten middenin de zomer waren. Iets is er dus absoluut verbeterd :) al hoeft dat natuurlijk nog niet per se dat slangetje te zijn.

Maar iemand een idee over het strak/losjes vastzetten van die rubbers?
 
Ja dat weet ik daarom noem ik ook die 1:13 waar een paar korte ritten met vorst bij zaten. Maar deze 1:20 toer was bij een graad of 3 met af en toe een sneeuwvlokje terwijl eerdere 1:17 ritten middenin de zomer waren. Iets is er dus absoluut verbeterd :) al hoeft dat natuurlijk nog niet per se dat slangetje te zijn.

Maar iemand een idee over het strak/losjes vastzetten van die rubbers?
Rijstijl??? _O-
 
Ja dat weet ik daarom noem ik ook die 1:13 waar een paar korte ritten met vorst bij zaten. Maar deze 1:20 toer was bij een graad of 3 met af en toe een sneeuwvlokje terwijl eerdere 1:17 ritten middenin de zomer waren. Iets is er dus absoluut verbeterd :) al hoeft dat natuurlijk nog niet per se dat slangetje te zijn.

Maar iemand een idee over het strak/losjes vastzetten van die rubbers?

De slangklemmen kun je redelijk vast zetten, vast is vast.
Dus niet de kruisschroeven mollen, en de klemmen aan gort trekken.
De schroeven zijn al van een redelijk slechte kwaliteit.
Heb de mijne vervangen door RVS schroeven.
 
Iemand met een diversion 900 uit Terneuzen of omgeving die een keer zou willen kijken of een 900 bij mij in de achtertuin kan komen.
Ik moet nogal een nauwe brandgang insteken en vandaar uit onze achtertuin in zien te komen.
Bij een proefrit met een pan 1100 kostte het me een rechterkoffer deksel.

Die valt dus af.
Maar een diversion 900 of een FJR zijn nog altijd in the running als mogelijke toekomstige fiets.
 
Net geprobeerd met Hayden's boek mijn kuip eraf te halen om zo mijn dashboard verlichting eindelijk te kunnen vervangen.. tot zover: GEEN SUCCES :(
Na het verwijderen van mijn windscherm heb je die 6 rubberen "expanders" zitten, deze kwamen zeer moeilijk los maar op een 1 of andere was het me toch gelukt. Daarna om verder mijn kuip eraf te halen moesten de knipper lichten eraf, en hierbij liep ik vast... Daarna alles weer terug gemonteerd en toen kwam ik achter 2 dingen... Het windschermpje sluit niet meer 100% aan zoals eerst, aan de linker onderkant komt hij er een klein beetje vanaf, zeg maar hij sluit nu 95% aan.

En verder: ik kwam tot de verbazing dat er in mijn uitlaten 2 gaatjes zitten, zie de onderstaande foto's... En ja ik weet dat mijn uitlaten vies zijn :P

0kMFZeq.jpg
bHyvJMq.jpg

HqQGu5W.jpg


Ziet er namelijk uit alsof het is doorgebrand o.i.d. en neem aan dat dit niet normaal is??
 
Zat er aan te denken om t te doen maar ik dacht dat ik dan misschien in je vaarwater zit. ;)
En die paar pagina's meer maakt ook niet uit.
In mijn vaarwater zal je niet zitten hoor. Het is een topic voor en door diversionrijders. Niet door Jeltel voor diversionrijders. Dus laat iemand anders lekker een nieuw topic starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan