Het grote Yamaha diversion topic (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij aankoop van mijn 900 heb ik een optimate 3 gevonden onder de buddyseat. Heeft iemand een paar tips voor me wanneer ik dat ding moet gebruiken. Ik rijdt nu 3800 km per maand ( incl woon-werk). Ik neem aan dat ik hem dan niet nodig heb. Is het de bedoeling dat je dat ding alleen 's winters gebruikt, of is het raadzaam de lader af en toe aan te sluiten.
 
Yo peepz,

Net na een ritje zet ik mijn motor weg, haal mijn doppen uit m'n oren en ik hoor een tik in het blok. Ik heb wel eens gehoord van nokkenas ketting spanner (ofzo), maar na een paar keer gas geven is het niet verholpen. Wat kan dit nog meer zijn?
Mijn Diversion heeft nu bijna 90kkm op de klok.
 
Yo peepz,

Net na een ritje zet ik mijn motor weg, haal mijn doppen uit m'n oren en ik hoor een tik in het blok. Ik heb wel eens gehoord van nokkenas ketting spanner (ofzo), maar na een paar keer gas geven is het niet verholpen. Wat kan dit nog meer zijn?
Mijn Diversion heeft nu bijna 90kkm op de klok.
Naja, tikken....hij maakt iig erg veel geluid en er lijkt ook wel tikken bij te zitten.
Iets anders: Ik wil mijn kleppenspelling controleren. Is dat een beetje te doen? Ik zag dat die kleppendekselpakking rammend duur is. Wat doen jullie daarmee? Vloeibare pakking?
En is er een Div rijder hier uit omgeving Delft?
 
Bij aankoop van mijn 900 heb ik een optimate 3 gevonden onder de buddyseat. Heeft iemand een paar tips voor me wanneer ik dat ding moet gebruiken. Ik rijdt nu 3800 km per maand ( incl woon-werk). Ik neem aan dat ik hem dan niet nodig heb. Is het de bedoeling dat je dat ding alleen 's winters gebruikt, of is het raadzaam de lader af en toe aan te sluiten.

3800km is veel -hiephiep voor de cardan- alleszins genoeg om niet aan de optimate te hoeven. Toch niet als je accu in goede conditie is
Wanneer wel optimaten? Als je weinig rijdt (< 20km/dag??), als ie langer stilstaat dan 1 maand, als je machine in de winter bij vriesweer een weekje buiten slaapt tijdens de skivakantie ....
Zoiets ... hangt beetje af van de conditie van je accu hé ... nieuwe accus kunnen daar allemaal tegen, ouwe gesulfateerde accu's hebben daar al wat meer moejte mee.
Maar je merkt het wel as je accu niet meer kan volgen ... starten wordt dan lastig ;)
 
Hai Paul, ik heb ook een MRA ruitje en ik heb daar toe besloten omdat ik, met het originele ruitje, enorme turbulentie rond mijn hoofd kreeg bij het rijden met duo.Ik kreeg bij snelheden, harder als 130km, mijn hoofd niet meer stil.Met het MRA ruitje is dat helemaal over en ik rij nu ook altijd met mijn vizier open, waarbij ik dan minder windruis heb als met vizier dicht(kan ook aan type helm liggen).
Moet eerlijk zeggen ik wil niet meer zonder, mijn lengte is 1.76m (ook niet onbelangrijk)

Gr Magnaatje :]

Ik heb hier op het forum eens gelezen dat dit inderdaad kan afhangen van je lichaamslengte, of een hogere ruit helpt of niet.
Soms krijg je dan minder wind op je schouders, maar meer wind op je helm.

Ik heb het althans zo begrepen. O-)
 
Ik heb hier op het forum eens gelezen dat dit inderdaad kan afhangen van je lichaamslengte, of een hogere ruit helpt of niet.
Soms krijg je dan minder wind op je schouders, maar meer wind op je helm.

Ik heb het althans zo begrepen. O-)

Ik ben 1.96m, en heb de wind vol op mn hoofd en schouders. Hoger ruitje hoeft van mij niet, kvind het er niet uit zien (no offence voor de gene die het wel hebben hoor ;) ). Binnenkort maar eens een proefritje op een Vstrom 650 maken..
 
waw, 1m96, ik zoek nog mannen voor mijn volleybalploeg :+

Ik heb dezelfde mening als jij, en merk met een hogere ruit niet zoveel verschil aangaande de rijwind, dus het orgineel ruitje was bij mij snel weer terug gemonteerd.
 
waw, 1m96, ik zoek nog mannen voor mijn volleybalploeg :+

Ik heb dezelfde mening als jij, en merk met een hogere ruit niet zoveel verschil aangaande de rijwind, dus het orgineel ruitje was bij mij snel weer terug gemonteerd.

Volleybal...hmmz, das lang geleden!! :Y
 
Uit verveling maar ff wat poetswerk gedaan:

full


Best leuk gepolijste velgranden, maar je blijft aant poetsen B|
 
Hoi Diversion-riders!
Heb sinds kort een Diversion 600 uit '99 en ik hoor de ketting steeds tegen de middenbok aantikken. Dit weekend al de ketting aangespannen (alles netjes volgens het boekje gedaan), maar het euvel blijft. Heeft iemand tips?

Thanks
x
VaVaVonne *O*
 
ik weet niet of het bij de diversion600 ook is (maar dat zal wel), maar de meeste motoren hebben op de plaats waar de middenbok tegen de linker uitlaat steunt hier een steuntje op de uitlaat zitten met een rubber blokje.
Als dit ontbreekt heb je 2 gevolgen: de middenbok komt te hoog en kan ook tegen de uitlaat (of het steuntje) aan rammelen.
Controleer eens of dit steuntje, met rubber blokje, aanwezig is
 
ik weet niet of het bij de diversion600 ook is (maar dat zal wel), maar de meeste motoren hebben op de plaats waar de middenbok tegen de linker uitlaat steunt hier een steuntje op de uitlaat zitten met een rubber blokje.
Als dit ontbreekt heb je 2 gevolgen: de middenbok komt te hoog en kan ook tegen de uitlaat (of het steuntje) aan rammelen.
Controleer eens of dit steuntje, met rubber blokje, aanwezig is

bedankt, ik zal er vanavond eens onder gaan hangen, rubberen dopje op de middenbok zit er, maar een steuntje op de uitlaat??? dat heb ik dus nog niet gezien, als dat ontbreekt (op de uitlaat), wat moet ik dan doen????? :?
 
De middenbok er af schroeven :) . Heb ik ook gedaan, maar dat was omdat ik op zandvoort ging rijden...


Wow, met een diversion op zandvoort, en ik voelde me gisteren al stoer tussen alle sportbikes in de speeltuin bij vliegveld Seppe...... wa kosta, zo'n dagje zandvoort? en hoeveel ervaring moet je daarvoor hebben? heb net sinds eind juni dit jaar mijn rijbewijs..... *O* *O* *O*
 
Ik heb paar maandjes geleden een Circuit avondje via Motorsportlifestyle gedaan, koste iets van 75euro, dan mag je 3 sessies rijden. Opzich erg leuk, vooral in de bochten, menig Supersporter zat raar te kijken dat een diversion zo hard de bocht om kan, maar op de rechte stukken is het wat minder. Maar erg leuk om te doen. Als je besluit om ook zoiets te doen, begin dan gewoon in een langzaam groepje, dan kun je altijd nog wisselen van groep als je het tempo te laag vind.
 
Plannen, voor je Diversion? Ik heb nog wel een mooie onderkuip voor je te koop :) !Post hier ook anders ff n foto`tje van je div
 
zozo, helemaal in stijl! Rode motor, rood pak :Y !Heb je nog plannen met je motor dan?

p.s onderkuip kan gewoon gespoten worden hoor ;)
 
zozo, helemaal in stijl! Rode motor, rood pak :Y !Heb je nog plannen met je motor dan?

p.s onderkuip kan gewoon gespoten worden hoor ;)

je wil er écht vanaf hé, hahahaha
vind die kuipen wel mooi, maar momenteel zo megablut dat ik er geen geld voor heb om ze ook nog eens te laten spuiten, grrrr (euro sucks)
dus touren we maar zo verder

enne, bedankt: ik ben ook erg blij met al dat roods, is mijn lievelingskleurtje *O*
 
Ach, ze staan me niet in de weg hoor! Rood met groen staat ook niet echt he!

Aan de andere Diversion rijders, laat ff weten wat jullie van de vraagprijs vinden van mijn motor (zie onderschrift)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan