Het grote Yamaha diversion topic (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
eindelijk een nieuw achterlicht gemaakt

de Mal

full
 
als een divi ergens niet tegen kan is het wel pekel ze zijn heeel roestgevoellig.
drm blanke tectyl of vaseline voornamelijk blok (ja dat stinkt) en frame aan de onderzijde + heeeeeeeeeeeeel goed afspeoeln na de rit met KOUD water.


Grtz

Ik heb zowel het blok als de uitlaten als de onderkant helemaal ingespoten met speciaal product. De eerste keer rookt het blok een 5-10 minuten en daarna is dat gedaan.

Ik ben van plan om de behandeling elke drie weken of zo te herhalen, afhankelijk van het weer en hoeveel pekel er ligt. Dat zou voldoende moeten zijn. Dit is de eerste winter dat ik doorrij, dus ik laat weten hoe hij er in het voorjaar uitziet.
 
Hoewel het nog geen winter lijkt te worden heb ik nu toch al een paar keer laat op de avond of vroeg in de morgen met vochtig koud weer gereden.
Een paar keer last gehad van inhouden, even stotteren en moeizaam gas aannemen.
Symptomen lijken op bevriezingsverschijnselen in de carburateur(s), maar volgens mij zou mijn 900 voorzien moeten zijn van carbheaters.
Dat zou dus betekenen dat dit onderdeel niet goed werkt. Zijn er meer 900 rijders die iets dergelijks hebben meegemaakt?
Misschien goede tips voor controle of reparatie?
Ik heb mijn 900 dit voorjaar gekocht, dus dit wordt z'n eerste winter in mijn bezit.
 
Ik heb de diversion clan verlaten '(
Maar heb wel iets leuks teruggekocht,namelijk een suzuki dl 650 v-strom *D
Allemaal bedankt voor de nuttige tips van de afgelopen tijd! :W
 
Ik heb de diversion clan verlaten '(
Maar heb wel iets leuks teruggekocht,namelijk een suzuki dl 650 v-strom *D
Allemaal bedankt voor de nuttige tips van de afgelopen tijd! :W
Gefeliciteerd, V-Strom is een mooie fiets :Y
 
Hoewel het nog geen winter lijkt te worden heb ik nu toch al een paar keer laat op de avond of vroeg in de morgen met vochtig koud weer gereden.
Een paar keer last gehad van inhouden, even stotteren en moeizaam gas aannemen.
Symptomen lijken op bevriezingsverschijnselen in de carburateur(s), maar volgens mij zou mijn 900 voorzien moeten zijn van carbheaters.
Dat zou dus betekenen dat dit onderdeel niet goed werkt. Zijn er meer 900 rijders die iets dergelijks hebben meegemaakt?
Misschien goede tips voor controle of reparatie?
Ik heb mijn 900 dit voorjaar gekocht, dus dit wordt z'n eerste winter in mijn bezit.
Zit een thermo-switch in je kuip en heaters in je carburateurs. Beide kunnen kapot gaan. De thermoswitch is een rond electronisch component in een vierkant, geseald plastik etui'tje.

Heaters: in hand houden en stroom opzetten. Als je na ca. 30 sec. je klauwen brandt zijn ze nog goed. :P

Thermo-switch moet schakelen bij ca. 10 graden: ohmmeter opzetten en opwarmen/afkoelen in water met een thermometer erbij.
 
Hallo allemaal,

Sinds een week ben ik de trotse bezitter van een Yamaha XJ600S Diversion. Nu heb ik in deel 1 van dit forum gelezen dat er via deze link een instructieboek te downloaden is http://vitty.ru/files/xj600s.pdf de link doet het alleen niet meer!!!
Is er iemand die dit pdf-je nog in zijn bezit heeft?
Ik hoor het graag!

Groet, Arjan
 
Zit een thermo-switch in je kuip en heaters in je carburateurs. Beide kunnen kapot gaan. De thermoswitch is een rond electronisch component in een vierkant, geseald plastik etui'tje.

Heaters: in hand houden en stroom opzetten. Als je na ca. 30 sec. je klauwen brandt zijn ze nog goed. :P

Thermo-switch moet schakelen bij ca. 10 graden: ohmmeter opzetten en opwarmen/afkoelen in water met een thermometer erbij.

Dank je voor deze tips. Ik ga ermee aan de slag.
 
Dat ziet er zeker mooi uit. Ben ook wel benieuwd hoe je dit zo voor elkaar gekregen hebt. Wie weet een leuk winter-projectje voor mij.

gewoon met een zelfgemaakte mal en polyesther matjes en verharder
en heleboel geduld en plamuur en uren schuurwerk

full


en met deze zelfgeknutselde mal

greetz joker
 
eindelijk een digi cam en ik weet hoe die werkt
dus hier een aantal foto s van mijn redelijk verbouwde/verbeterde div 900

full


de voorkant met verkorte ruit
 
Laatst bewerkt:
wat er allemaal is veranderd
spiegels
kuip frame verstevigd (ivm de spiegels)
knippers
handvatverwarming
onderspoiler
duozit cover
achterlicht
uitlaat
achterspatbord (het ontbreken ervan )
ruitje ingekort
stekker voor druppellader gemonteerd
stepjes aangepast
stalen remleidingen
bescherm ding voor achterschokdemper www.ydcn.nl
stuurverhogers www.ydcn.nl
ander stuur
andere stuurgewichten
een heleboel stickers zelfgemaakte R9 stikkers

dat was het geloof ik wel

greetz joker

full


stuur met verhogers
 
Laatst bewerkt:
Daarstraks den Div gaan halen bij de dealer .
"Ik kom mijnen div halen , duwt 'm maar buiten"
"Jamaar ge hebt geen pinkers,spiegels,koplamp, koppeling "
"Pfff , allemaal details , rijden dedju"
Allez met 2 keer stil te vallen aan de lichten toch thuis geraakt
(Afbeelding)

't valt al bij al nogal mee vind ik . Nu heb ik twee opties : low-budget repareren met kuip of zonder kuip .
'k Heb mijn oude kopkuip nog van mijnen eerste totter , die ik gerepareerd heb . dan heb ik juist nog een frame , een koplamp , spiegel , pinker en een dashboard nodig .
Of ik maak er ne naked van. Dan heb ik nodig een koplamp , pinkers , spiegel en een dashboard .

'k Vind dat eigenlijk wel iets hebben zo'ne verhakkelde div

(Afbeelding)

Die slangen vooraan zouden iets te maken hebben met een secundaire verbranding.
(Afbeelding)
't schijnt dat ge die gewoon kunt weglaten als ge nadien de gaten stopt .
Iemand een idee welk dashbaord daar op past :? :
Van ne fazer of een andere naked yamaha

is dit wat
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan