Het grote Yamaha diversion topic (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn Div900 staat alweer bij de garage... heb em bijna een maand.

Laatst heeft een koekblikker em aangereden. Omver gereden op de parkeerplaats. Mn topkuip+topkuipframe naar de mallemoeren, knipperlicht eraf, stepje kaduuk, en overal krassen...

:(

Gelukkig heeft ie zich netjes gemeld, dus nu is het gewoon verzekeringswerk.
Het schiet me alleen niet op... Ik wil rijden! maar sta al bijna een week stil...:s

Even terzijde,

Iemand enig idee waar je uitlaatdempers kan kopen voor een Div? Liefst Carbon.

Wil namelijk mn Div een beetje opleuken, stickers, paintjob, uitlaat etc.
Misschien iem. nog tips? (ben nogal onbekend in de wereld van de motorrijders)
 
Laatst bewerkt:
Mijn Div900 staat alweer bij de garage... heb em bijna een maand.

Laatst heeft een koekblikker em aangereden. Omver gereden op de parkeerplaats. Mn topkuip+topkuipframe naar de mallemoeren, knipperlicht eraf, stepje kaduuk, en overal krassen...

:(

Gelukkig heeft ie zich netjes gemeld, dus nu is het gewoon verzekeringswerk.
Het schiet me alleen niet op... Ik wil rijden! maar sta al bijna een week stil...:s

Even terzijde,

Iemand enig idee waar je uitlaatdempers kan kopen voor een Div? Liefst Carbon.

Wil namelijk mn Div een beetje opleuken, stickers, paintjob, uitlaat etc.
Misschien iem. nog tips? (ben nogal onbekend in de wereld van de motorrijders)

Carbon dempers voor je Div?
_O-

:+

Voor zover ik weet (en ik heb het een jaar geleden uitgezocht) zijn er alleen originele dempers en RVS vervangingsdempers voor te krijgen.
Je zal dus creatief moeten zijn, maar ik weet niet wat dat met de prestaties van je Div doet.

Balen dat ie omver gereden is! Maar godzijdank heeft de dader zich gemeld.
Mijn koekblik (focus 2002) is vorige week effe lekker bekrast op de parkeerplaats, maar niemand die zich daarvoor meldt.
 
Heey Wullebolle,

Het pruttelen van mijn Div is voorbij, in de dempers zitten aan de onderkant gaatjes voor het vocht, die waren gaan dicht zitten met roest, ik heb deze vrij gemaakt en het pruttelen was voorbij, probeer het bij jou ook eens, succes.
 
zo jongens ben net terug met de motor en met de wp veren er in .
jonge jonge wat een verschil dat ding ligt nu als een bom op de weg.
heb een stuk autobaan gereden en hij schommelt trilt niet meer ook niet bij 150.
kan het iedereen aanraden andere veren er in te laaten zetten fantasties het is net of ik een andere motor rij.

samantha
 
zo jongens ben net terug met de motor en met de wp veren er in .
jonge jonge wat een verschil dat ding ligt nu als een bom op de weg.
heb een stuk autobaan gereden en hij schommelt trilt niet meer ook niet bij 150.
kan het iedereen aanraden andere veren er in te laaten zetten fantasties het is net of ik een andere motor rij.

samantha

Klinkt goed! Blij dat je probleem nu opgelost is.
Maaruh..mag ik vragen hoeveel dat gekost heeft?
 
ja tuurijk mag je dat weten ..wp 120euro en ze er in zetten 50 euro totaal 170 euro betaalt,en ik moet zeggen onvoorstelbaar hoe strak de div nu op de weg ligt

groet samantha
 
Carbon dempers voor je Div?
_O-

:+

Voor zover ik weet (en ik heb het een jaar geleden uitgezocht) zijn er alleen originele dempers en RVS vervangingsdempers voor te krijgen.
Je zal dus creatief moeten zijn, maar ik weet niet wat dat met de prestaties van je Div doet.

Balen dat ie omver gereden is! Maar godzijdank heeft de dader zich gemeld.
Mijn koekblik (focus 2002) is vorige week effe lekker bekrast op de parkeerplaats, maar niemand die zich daarvoor meldt.

Ik heb ook dempers gezien bij Goparts.nl maar staan alleen geen prijzen bij... wel voor XJ900S uit 95 (alleen dat type, gelukkig heb ik die) dus ze zullen er wel zijn denk ik, ik moet eerst maar eens wat info er over verzamelen.

Dempers moeten iig vervangen worden, dat is een feit, met dank aan koekblikker
 
Ik heb ook dempers gezien bij Goparts.nl maar staan alleen geen prijzen bij... wel voor XJ900S uit 95 (alleen dat type, gelukkig heb ik die) dus ze zullen er wel zijn denk ik, ik moet eerst maar eens wat info er over verzamelen.

Dempers moeten iig vervangen worden, dat is een feit, met dank aan koekblikker

Inderdaad staan ze ook op die site waar Magnaatje het over had....I rest my case...ze zijn er dus wel.
voelt wel een beetje als een overkill; Carbon op een Div...maar als het mooi klinkt is dat natuurlijk wel leuk!

Overigens is Jama en Laser in dit geval hetzelfde -als het goed is-, mijn Jama RVS set werd geleverd in een Laser doos. Ook op de site van Laser zie je geloof ik dat het Jama's zijn.
 
Als iemand nog een nieuw setje veren inclusief olie zoekt voor een XJ900 F, dan weet ik nog wel een mooi setje te koop.
€85 voor een Hyperpro setje. Heb laatst het laatste setje gekocht voor de diversion en gister binnen een uurtje vervange.
Ben er nog niet mee gaan rijden, maar met inveren van de motor merk je al meteen dat hij een stuk stugger is geworden. Morgen maar een goed gaan uitproberen, als ik naar het werk moet rijden.
 
Ik ga binnenkort ook de voorveren vervangen. Heb ze al thuis liggen, veren van Hyperpro.
Is het dan verstandig om meteen de voorvorkkeerringen preventief te vervangen? Je hebt namelijk de poten er toch al uit?

Is dit een redelijke eenvoudige klus of duurt dit wel een paar uur met moeilijke handelingen?

als de keerringen niet lekken is er geen enkele reden ze te vervangen. daarvoor moeten de poten ook weer een redelijk stukje verder uit elkaar als voor alleen de veren vervangen. Het is jammer dat diversion-poten geen aftapschroefjes hebben (zoals oudere honda's) want dan hadden de poten niet eens uit de motor gehoeven.

Ik heb net maar weer eens m'n voorvorkpoten eruit gehaald om e.e.a. te laten 'reviseren'.
Binnen 20 minuten had ik ze eruit, ben vooraf alleen even bezig geweest om de voorkant stabiel in de lucht te krijgen.

Maar volgens mij heb ik wel aftap boutjes; als jij die ook hebt ben jij helemaal zo klaar met nieuwe veren en nieuwe olie.

full
 
Hallo allemaal.,

Voor mijn vrouw hebben we een Diversion 600 uit 1992 aangeschaft. Ze is er helemaal blij mee. Zij rijden en ik onderhouden :)

Nu vroeg ik mij af of iemand mij kan voorzien van een digitaal exemplaar van het werkplaatshandboek.

Zijn er speciale zaken waar ik op moet letten???

gr Rob (jaja ik heb zelf een Fazer)
 
Zo´n boutje heb ik helaas niet op mn poten zitten, dus ik heb de gehele poten eruit moeten halen.
Even de motor met een spanband via de kroonplaat aan het plafond van de stuur gehangen. Daarna is het even een kwestie van wat spullen losdraaien en de poot is er al uit. Zelfs voor een beginner zeer goed te doen.
 
Ik heb een xj600s 25kw machine uit 1993. Nu heeft mijn fiets wat bijgeluiden en vreemde dingen, en nu wilde ik vragen of jullie dit ook hebben, het schijnt dat de xj600s best wel wat rammeltjes heeft.

Bij onbelast toerental rond het stationairtoerental, ratelend geluid uit het blok, nokkenasketting en spanners heb ik al gecontroleerd, maar het schijnt dat dit blok gebruik maakt van een primaire ketting, dit zou het geratel misschien kunnen veroorzaken?

Kleppen tikken behoorlijk hard (ja wat is hard, bij een gang van 50 km/h nog goed te horen) als de motor warm is, dit terwijl ik de kleppen gesteld heb. Eerst stonden de kleppen veel te strak, wel 0.10 tot 0.15 mm, ik heb de speling dus vergroot, alleen nu heb ik dus veel meer kleppen geluid.

Wordt bij jullie het blok ook zo warm? Na het rijden kan ik nergens het blok vast pakken, zowel bij de koppeling, als de cilinder als bij de versnellingsbak. Ik heb wel eens motoren gereden die koeler bleven, maar misschien hoort het zo bij deze luchtgekoelde motor.

Wanneer de motor warm is, heb ik een hoog stationair toerental van ca 2500, ook varieert hij dan telkens 250 toeren, als de motor nog koudt is loopt hij mooi 1000 toeren gelijkmatig
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een xj600s 25kw machine uit 1993. Nu heeft mijn fiets wat bijgeluiden en vreemde dingen, en nu wilde ik vragen of jullie dit ook hebben, het schijnt dat de xj600s best wel wat rammeltjes heeft.

Bij onbelast toerental rond het stationairtoerental, ratelend geluid uit het blok, nokkenasketting en spanners heb ik al gecontroleerd, maar het schijnt dat dit blok gebruik maakt van een primaire ketting, dit zou het geratel misschien kunnen veroorzaken?
Kan, maar kan ook de koppeling zijn.
Kleppen tikken behoorlijk hard (ja wat is hard, bij een gang van 50 km/h nog goed te horen) als de motor warm is, dit terwijl ik de kleppen gesteld heb. Eerst stonden de kleppen veel te strak, wel 0.10 tot 0.15 mm, ik heb de speling dus vergroot, alleen nu heb ik dus veel meer kleppen geluid.
Op wat voor speling heb je de kleppen nu gezet?
Wordt bij jullie het blok ook zo warm? Na het rijden kan ik nergens het blok vast pakken, zowel bij de koppeling, als de cilinder als bij de versnellingsbak. Ik heb wel eens motoren gereden die koeler bleven, maar misschien hoort het zo bij deze luchtgekoelde motor.

Wanneer de motor warm is, heb ik een hoog stationair toerental van ca 2500, ook varieert hij dan telkens 250 toeren, als de motor nog koudt is loopt hij mooi 1000 toeren gelijkmatig
Hoge toerental is eenvoudig aan te passen met één stelschroef (midden onder carburateurs). Onregelmatig lopen kan diverse oorzaken hebben. Bijv.:
  • niet synchroon staan
  • lek inlaat rubber
 
Wanneer de motor warm is, heb ik een hoog stationair toerental van ca 2500, ook varieert hij dan telkens 250 toeren, als de motor nog koudt is loopt hij mooi 1000 toeren gelijkmatig

Stationair toerental afstellen met WARME motor (15minuten of 20km rijden) op pakweg 1100 rpm: kan 100meer of min zijn hangt van fiets tot fiets af.
=> dat je bij kouwe motor dan niet meer 1000rpm stationair zal lopen, maar dat je de choke ga moeten gebruiken.
Als dat allemaal niet lukt is er iets fout met de afstelling: carb synchronisatie en/of mengselschroeven op de carbs .
Hoedanook: 2500 stationair is TE veel!
 
Misschien een rare vraag, maar ik stel hem toch ;)
Ik heb sinds 4 april mijn sjeesbewijs en wilde ook gaan kijken naar een diversion. Echter toen ik op de beurs (utrecht) op een diversion (nieuwere model) ging zitten, kwam ik met mijn knieen tegen de kuip aan. Zijn er meer mensen die dit hebben? (ik ben ongeveer 1.87m)
Ik heb nl mijn oog laten vallen op een '92'er diversion, maar vind het zo stom om te gaan proefrijden als ik het geld toch nog niet heb..
 
Misschien een rare vraag, maar ik stel hem toch ;)
Ik heb sinds 4 april mijn sjeesbewijs en wilde ook gaan kijken naar een diversion. Echter toen ik op de beurs (utrecht) op een diversion (nieuwere model) ging zitten, kwam ik met mijn knieen tegen de kuip aan. Zijn er meer mensen die dit hebben? (ik ben ongeveer 1.87m)
Ik heb nl mijn oog laten vallen op een '92'er diversion, maar vind het zo stom om te gaan proefrijden als ik het geld toch nog niet heb..

Is het een Div600 of een Div900? Dat scheelt aanzienlijk.

Ik ben 1.75 en bij beide geen last, maar mijn man (1.94) zat bij de Div600 ook er tegenaan, maar bij de Div900 heeft hij dat niet...

Het hangt natuurlijk voornamelijk af van de lengte van jouw benen... (je kan wel lang zijn, maar toch relatief korte benen hebben) Uitproberen is de enige manier ;)
 
Ik heb de kleppen gewoon op speling gezet, voor geschreven door het wphb.

inlaat rubbers heb ik al vervangen/ die zijn niet lek.
En hebben nog meer mensen dat ratelen bij stat. toerental?
En wordt de motor ook zo warm?
 
Misschien een rare vraag, maar ik stel hem toch ;)
Ik heb sinds 4 april mijn sjeesbewijs en wilde ook gaan kijken naar een diversion. Echter toen ik op de beurs (utrecht) op een diversion (nieuwere model) ging zitten, kwam ik met mijn knieen tegen de kuip aan. Zijn er meer mensen die dit hebben? (ik ben ongeveer 1.87m)
Ik heb nl mijn oog laten vallen op een '92'er diversion, maar vind het zo stom om te gaan proefrijden als ik het geld toch nog niet heb..

Ik zit met m'n 2.03 goed op m'n diversion, mijn knieen steken wel 10cm over de topkuip heen, maar daar heb ik op zich geen last van :P
 
Ik heb de kleppen gewoon op speling gezet, voor geschreven door het wphb.

inlaat rubbers heb ik al vervangen/ die zijn niet lek.
En hebben nog meer mensen dat ratelen bij stat. toerental?
En wordt de motor ook zo warm?

Ik heb dat geratel ook, maar als je goed luistert hoor ik die bij hoger toerental ook nog. Bij mij is het toch de nokkenasketting(spanner). Hij ziet er goed uit (we hebben hem er al uitgehaald), maar hij schijnt dan toch te blijven hangen, net tussen twee 'spanningen'. Maar ook Zot zei dat je daar vooral beter niets aan kunt doen, dus dat doe ik dan ook maar niet. Als je hem toch een tikkie strakker zet, slijt je nokkenasketting namelijk sneller.

Dat warme motorblok was mij ook al opgevallen inderdaad. Geen idee of dat hoort/standaard kwaaltje is van de Div. Tis sowieso mijn eerste motor, dus ik heb uberhaupt geen idee ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan