Het grote Yamaha diversion topic (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
hmmzzzz, je hebt trillingen en trillingen ... ze kunnen vervelend zijn maar zoals Tijn het omschrijft lijkt het toch iet teveel van het goeje ...
Meschien es nakijken of alle framebouten goed zijn aangespannen? Alles wat maar enigszins vibraties kan versterken. de ophanging van je knalpotten. Als je valbeugels hebt: effe lossen en weer aanspannen .. etc ...
En, check es je olienivo: niet te hoog / te laag?

Schurend geluid: stoffige remblokken?
 
Laatst bewerkt:
Schurend geluid: stoffige remblokken?
Waarschijnlijk is het dat inderdaad geweest. Na vandaag 240 km eifel en ardennen gereden te hebben is het al stukken minder. En ik had vantevoren een schaamrand van meer dan 2 cm en 22dkm op de klok sinds 94, dus waarschijnlijk is hij van een zondagsrijder geweest die er de afgelopen jaren nauwelijks op gereden heeft. In de loop van de week haal ik ze los en smeer ik er wat vers kopervet op.

Heerlijke toerfiets trouwens, ook met twee man. Na afloop getankt en het verbruik was 1:26 (!!), en dat met twee man door de heuveltjes rijden. Weliswaar niet echt hard, maar toch goed doorgereden :).

En m'n wederhelft is tot de conclusie gekomen dat het haar toch wel erg leuk lijkt om zelf te rijden, en heeft gezien dat andere dames die meereden dat ook gewoon voor elkaar krijgen. En dat het haar dus ook vast zal lukken, en ze dus gaat lessen. M'n CB450 gaat daarom maar even uit de verkoop *O*
 
Klinkt goed tijn, ik heb trouwens ook resonaties in de stepjes, maar schreef het ook toe aan het feit dat ze er om bekend staan. Heb vandaag 160 km getourd met een hele groep, was goed te doen. Alleen vind ik het rond de 120 toch wat winderig aan mijn hoofd :X Wie heeft er zo'n verhoogd ruitje? Welke kan ik het beste nemen??

edit: ik zag deze op marktplaats staan ( de ruit dus ;) ) Is dit een goede??
≥ Motoren - Marktplaats.nl
 
Laatst bewerkt:
Cherry, Wat een gaaf ding! Heel veel plezier en veilige km's ermee!!
Ondertussen heb je hem natuurlijk al, en hoeveel km's heb je vandaag gemaakt? ;)
En hoe is die overgang, van de Div naar deze?


Wel een beetje jammer, hoor...dat je overloopt, maar ok...het is te begrijpen.
:)

Thx en dat gaat zeker lukken!
Gisteren opgehaald, zie hieronder de big smile (met excuses voor mijn bedorven helm kapsel ;)).
Tis een hele andere fiets. Een 1-cilinder, dus wat bokkiger, maar dat wist ik en ik wilde eigenlijk wel graag weer terug naar 1 of 2, voelt gewoon net iets beter. En je zit heel erg rechtop natuurlijk, maar ook dat wilde ik graag. Heb ook op een CBF gereden, maar dat reed eigenlijk gewoon TE makkelijk en het gaf me een motor-scooter gevoel en ik wil wel echt het idee hebben dat ik aan het motor rijden ben en er wat moeite voor moet doen.



@Tijn: een Div is ook een leuke fiets om mee te beginnen hoor!! Maar laat d'r maar eerst eens gaan lessen idd. Leuk dat ze enthousiast is geworden!!

Mensen, veel plezier met de Div-jes en mss kom ik jullie nog eens tegen in 'BMW-land' ;)
full
 
Thx en dat gaat zeker lukken!
Gisteren opgehaald, zie hieronder de big smile (met excuses voor mijn bedorven helm kapsel ;)).
Tis een hele andere fiets. Een 1-cilinder, dus wat bokkiger, maar dat wist ik en ik wilde eigenlijk wel graag weer terug naar 1 of 2, voelt gewoon net iets beter. En je zit heel erg rechtop natuurlijk, maar ook dat wilde ik graag. Heb ook op een CBF gereden, maar dat reed eigenlijk gewoon TE makkelijk en het gaf me een motor-scooter gevoel en ik wil wel echt het idee hebben dat ik aan het motor rijden ben en er wat moeite voor moet doen.



@Tijn: een Div is ook een leuke fiets om mee te beginnen hoor!! Maar laat d'r maar eerst eens gaan lessen idd. Leuk dat ze enthousiast is geworden!!

Mensen, veel plezier met de Div-jes en mss kom ik jullie nog eens tegen in 'BMW-land' ;)[afbeelding]
ziet er goed uit :9 :9

oja en de beemer ook :P
 
onvoorstelbaar loop ik door een drukke winkel staat zie ik dat iemand een slot van een fiets probeert af te draaien. hij had dus een tang bij zich en een schroeven draaier.loop er naar toe en vraag heel vriendelijk ,hallo meneer ben uw de sleutel kwijt ,zegt hij tegen mij waar bemoei jij je mee rot op...ik mijn mobieltje gepakt en de politie opgebelt waarop hij het op een loopen zetten.
heb een goede beschrijving aan de politie gegeven..maar het raarste is er stonden genoeg mensen daar en niemand doet wat....wat een wereld

samantha
 
heb een goede beschrijving aan de politie gegeven..maar het raarste is er stonden genoeg mensen daar en niemand doet wat....wat een wereld

samantha


Tja Samantha, dit gebeurt meer dan je denkt.
De mensen willen zich niet meer last op hun schouders halen dan ze al hebben, en ach, de volgende zal wel bellen zeker.

Gelukkig zijn er nog zo van die mensen zoals jij.
Heb je waarschijnlijk vandaag iemand zeer gelukkig gemaakt. :Y

Gisteren ook een nieuwe fiets moeten kopen voor mijn oudste zoon, zijn oude was volledig kapot gemaakt terwijl hij aan de ketting lag bij de bushalte :r .
En nu maar hopen dat ze van zijn nieuwe wel afblijven, we zien wel.
 
onvoorstelbaar loop ik door een drukke winkel staat zie ik dat iemand een slot van een fiets probeert af te draaien. hij had dus een tang bij zich en een schroeven draaier.loop er naar toe en vraag heel vriendelijk ,hallo meneer ben uw de sleutel kwijt ,zegt hij tegen mij waar bemoei jij je mee rot op...ik mijn mobieltje gepakt en de politie opgebelt waarop hij het op een loopen zetten.
heb een goede beschrijving aan de politie gegeven..maar het raarste is er stonden genoeg mensen daar en niemand doet wat....wat een wereld

samantha
gebeurt bijna dagelijks bij mij op het werk

de meeste ken ik onderhand wel ,dus hou ze wel in de gaten

alhoewel er laatst wel een scooter gejat is :(
 
Hoi,

Vraagje: weet iemand wat het ongeveer kost een kettingset voor een Diversion 600? En is dat dan zelf te monteren? Met het goede gereedschap uiterraard....maar is het te doen?

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Thx Tijn! En hij is nog een jaartje jonger dan gedacht ook *D

@madmike: kijk eens bij motozoom.nl (tussen 90 en 120 euro) en als je de zoekfunctie in dit topic gebruikt op ketting oid, dan kun je lezen dat de een het zelf gedaan heeft en de ander niet. Tis maar net hoe handig je bent volgens mij.
 
Thx Tijn! En hij is nog een jaartje jonger dan gedacht ook *D

@madmike: kijk eens bij motozoom.nl (tussen 90 en 120 euro) en als je de zoekfunctie in dit topic gebruikt op ketting oid, dan kun je lezen dat de een het zelf gedaan heeft en de ander niet. Tis maar net hoe handig je bent volgens mij.

Bedankt!
 
@Madmike. Ik heb onlangs zelf de ketting en tandwielen vervangen. Je hoeft niet al te technisch te zijn om dat voor elkaar te krijgen. Ik heb een "handleiding" van hier gebruikt. Het is een kwestie van goed onthouden/opschrijven wat je waar hebt losgedraaid. Een momentsleutel en de juiste aanhaalmomenten zijn wel een aanrader. Verder kan een flinke bult schoonmaakdoeken geen kwaad. Vooral bij het tandwiel voor wil zich blijkbaar nogal wat smeermiddel/zand/overige bagger verzamelen, ik was erg blij met mijn rubberen handschoentjes, wat een drek.

Je hebt setjes die je zelf moet klinken en andere die al geklonken zijn. Voor de laatste moet je de achterbrug loshalen, iets meer werk maar wel eenvoudig te doen.

Ik heb een setje (tandwiel voor, achter en ketting) bij Motozoom vandaan, was bij elkaar iets van 90 euro.
 
Ik heb afgelopen weekend getoerd met een groep zo'n 1000km afgelegd. Was te gek wat een bike. Maar ik zou wel meer uit de wind willen zitten. Wie heeft er ervaring met een hoge ruit?
 
Hehe, beetje flauw, nee, ontzettend flauw, maar ergens heb je wel gelijk Masterer :Y

Hoge ruit kan iemand wel ervaring mee hebben, maar die informatie is totaal nutteloos, want dat verschilt per persoon zo ontzettend. Lengte etc...
Tenzij je info wilt over welk ruitje kwalitatief goed is?
Dan heb ik niets gezegd :X ;)
 
Ben ik het niet mee eens samantha. Bij sommigen kan ik me voorstellen dat je qua lengte net rot uitkomt en erge wervelingen rond je hoofd krijgt.
Voor iedereen is er wel een ruitje te vinden, maar ik zou toch ff testen :Y
 
Wilde ik wel doen maar je wil niet weten hoe mijn handen eruit zagen voor ik op het heldere idee kwam eens rubbere handschoenen aan te trekken. (Zie eerder genoemd plekje bij het kleine tandwiel) :P


... daarom stop ik mijn vuile (gehandschoende) handen elk in een plastiekzak vooraleer ik men (reflex) digi camera vastpak ;)
Niet ideaal, maar het werkt wel
 
Hoge ruit is inderdaad erg persoonlijk. Volgens mij is er een fabrikant waar je mag proefrijden voordat je besluit tot aanschaf over te gaan, ben alleen even kwijt welke.
 
Ik heb afgelopen weekend getoerd met een groep zo'n 1000km afgelegd. Was te gek wat een bike. Maar ik zou wel meer uit de wind willen zitten. Wie heeft er ervaring met een hoge ruit?

Ik heb een hoge ruit op mijn Div900 zitten. Zou niet weten hoe duur deze is en waar deze vandaan komt, het ruitje kwam namelijk met de motor.
Wel vind ik het prima dat dit ruitje erop zit. Met mijn 1.75 heb ik behoorlijk wat beschutting. De turbulentie (en ja, die is er wel) is van dien aard dat ik er niet echt last van heb. Af en toe is het zelfs wel lekker er dicht achter te gaan zitten en er net over heen te kunnen kijken (met hoge snelheden op de Duitse snelweg).

Ook heeft het mij van een nare gewoonte vlak voor het voorwiel naar de weg te kijken afgeholpen: het ruitje is namelijk zwart :+

full


Deze foto is van mei 2007; lekker in de Eifel rondgereden :}
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan