Het grote Yamaha diversion topic (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onlangs donderde er, zonder waarschuwing, mijn rechter spiegel er spontaan af. Gelukkig reed er niemand achter me want die dingen zijn best zwaar. Die wil je niet door je voorruit krijgen.

Ik heb er maar direct spiegels met LED knipperlichten op gezet. (Weerstanden of iets zijn niet nodig. Het verbruik is zo klein dat je ze gewoon parallel kunt zetten aan de orgininele knippers.) Doordat er nu ook hoog iets knippert val ik merkbaar
beter op in de file.
full
 
Mooie pinkers zeg, waar heb je die vandaan?
Krijg je de kabels goed weggewerkt via het stuur?
Trouwens hoe heb je het gemaakt dat de knipperlichten als alarmlichten werkt, dit is wel handig als je in de file rijdt, wil je dit mij s.v.p. uitleggen, kan ik dit ook maken.
 
Mooie pinkers zeg, waar heb je die vandaan?
Krijg je de kabels goed weggewerkt via het stuur?
Trouwens hoe heb je het gemaakt dat de knipperlichten als alarmlichten werkt, dit is wel handig als je in de file rijdt, wil je dit mij s.v.p. uitleggen, kan ik dit ook maken.
bij mijn ('01) XJ900 zit dat er standaard op :? rode knop op de linker stuurhelft.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gister een gat in mijn agenda en het buiendek gevonden en heb een poging gedaan om mijn nog steeds lekkende oliekeerring te vervangen van mijn Divje. Het resultaat is dat ik de poten heb uitgebouwd, de olie eruit heb laten lopen (wat stinkt dat zeg) en getracht de boel verder uit elkaar te krijgen. Dit laatste is niet gelukt door het ontbreken van een essentieel stuk gereedschap in mijn collectie.

Nu schijnt het zo te zijn, volgens mijn Hayes boek, dat dit stukje gereedschap te maken valt. Hiervoor is een bout nodig die omgekeerd moet worden en zo het binnenwerk tegen kan houden. Nu ontbreekt echter welke kopmaat de bout moet hebben. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij helpen aan de maat van de bout?
 
Ik heb gister een gat in mijn agenda en het buiendek gevonden en heb een poging gedaan om mijn nog steeds lekkende oliekeerring te vervangen van mijn Divje. Het resultaat is dat ik de poten heb uitgebouwd, de olie eruit heb laten lopen (wat stinkt dat zeg) en getracht de boel verder uit elkaar te krijgen. Dit laatste is niet gelukt door het ontbreken van een essentieel stuk gereedschap in mijn collectie.

Nu schijnt het zo te zijn, volgens mijn Hayes boek, dat dit stukje gereedschap te maken valt. Hiervoor is een bout nodig die omgekeerd moet worden en zo het binnenwerk tegen kan houden. Nu ontbreekt echter welke kopmaat de bout moet hebben. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij helpen aan de maat van de bout?

bout heeft steek maat 24 (is volgens mij M6 M16) ik heb de tool ook gemaakt. werkt goed. ik weet niet waar je vandaan komt maar je kan eventueel mijn (namaak) tool lenen.
heb je ook slagijzers? dat heb je nodig om je glijlager(?) weer over je binnenpoot te krijgen. die heb ik ook moeten lenen (tools van yamaha kosten 85 p/stuk...)
en zorg dat je binnenpoten weer super glad zijn. bij mij zat er steenslag in en dat heeft gezorgt voor de lekke poten. als je dat niet verhelpt dan kan je over 2 weken weer aan de slag.
 
Laatst bewerkt:
Doorgaans is het zo dat je de camera richt op het te fotograveren object, de camera stil te houden en dan af te drukken. Na het afdrukken zal de foto in het geval de camera analoog is, nog ontwikkeld en afgedrukt moeten worden. Bij digitale camera's zal de camera via een pc leeggehaald moeten worden.
 
zorg dan wel dat het te fotograveren object stil staat is wel gemakkelijk

maar het is een rode en dat zijn snelle dus een foto maken is wat lastig :P
 
Goeiemiddag,

Nou, dan ook maar eens een stukje tekst van mijn kant. Het is oorspronkelijk ergens anders op het forum beland (foutje van mijn zijde vermoed ik) met een iets andere tekst maar ok, komt-ie:

Dinsdagmiddag heb ik m'n Div uit mijn handen laten vallen '( bij het uit de schuur halen. Kuipruit eraf en ik klem tussen muur en fiets. Toch de schuur maar eens opruimen zodat ik meer bewegingsvrijheid heb bij het draaien van m'n motor (die al op een verrijdbaar plateautje staat met z'n bok). Nadere inspectie leerde me dat de boutjes waar de ruit mee vast zat allemaal waren afgebroken. Da's denk ik ook de reden dat de ruit zelf op wat schaafschade na op een plaats waar je toch niet doorheen kunt kijken verder heel is gebleven. Uiteraard gebeurt zoiets net tegen sluitingstijd van de dealer, maar telefonisch had ik vast wat nieuwe boutjes gereserveerd.

Daags erop 's morgens die dingen opgehaald, even met mijn ogen geknipperd vanwege de prijs (EUR 15 voor 6 boutjes) en niet al teveel later zat de ruit weer waar hij hoort.

Verdere schade is er nauwelijks behalve een paar schaafplekjes op het kunststof kapje links op de motor. Ikzelf heb er op een deuk in m'n ego na niets aan overgehouden dus per saldo viel het allemaal nog wel mee :) .

Vraagje: zijn reserveonderdelen voor een Div in het algemeen stevig geprijsd?

mvrgr
Peter
 
@ Pianopete

Sneu om je fiets zo domweg te laten omvallen ... maar beter zo dan terwijl je er met een noodgang mee aan het rijden was ... is allesizns niets om een gedeukt ego aan over te houden. In tegendeel ... ik denk dat er niet veel geen motorrijders zijn die hun fiets nog nooite hebben laten omkukelen ...
Ikwel alleszins in men garage: enkel knipperlampglaasje losgesprongen: rap gefixed met superlijm ;)

Boutjes zijn duur ja ... en ze bereken makkelijk af omdat ze in soort plastiek zijn die makkelijk breken. Volgens mij is dit met opzet: makkelijk afbreken zodat moest je bij een ongeval over je kuipruit heen vliegen dat je dan niet gefileerd wordt door een stevig vastzittende kuipruit .

Of de andere onderdelen duur zijn weet ik niet, er is bij mij nog nooit iets kapot/los gegaan dat niet te repareren was een een klein drupje lijm.
 
Hey wanneer moet je die olie nou meten?

Gaat om een divje 600 96' als het blokje koud is, is het op een goed niveau, en warm zit er teveel in, als je van het kijkglaasje uit gaat.
 
vraagje ik ben op zoek naar een drager voor een topkoffer voor mijn 900, deze is al voorzien van de orginele zijkoffers. Voor het woon werkverkeer wil ik namelijk met een topkoffer gaan rijden. ik heb namelijk de extra brede zijkoffers. Leuk voor een weekendje weg en zo maar voor de file is het niet echt iets. Wie weet waar ik zo iets kan krijgen. Het moet bevestigt worden op de plek van de handvatten achterop.
 
vraagje ik ben op zoek naar een drager voor een topkoffer voor mijn 900, deze is al voorzien van de orginele zijkoffers. Voor het woon werkverkeer wil ik namelijk met een topkoffer gaan rijden. ik heb namelijk de extra brede zijkoffers. Leuk voor een weekendje weg en zo maar voor de file is het niet echt iets. Wie weet waar ik zo iets kan krijgen. Het moet bevestigt worden op de plek van de handvatten achterop.
ik heb die van mij bij motozoom weg

wel even slikken als je de prijs ziet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan