Het grote Yamaha Diversion topic deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze avond ontdek dat er een gat in mijn benzinetank zit juist boven de benzinekraan. Wie kan mij helpen om dit te kunnen oplossen zou niet graag mijn divje moeten opgeven.
 
Laatst bewerkt:
Deze avond ontdek dat er een gat in mijn benzinetank zit juist boven de benzinekraan. Wie kan mij helpen om dit te kunnen oplossen zou niet graag mijn divje moeten opgeven.
Een gat, klein, groot? Misschien even vermelden of het om een 600 of 900 gaat en als het kan en fotootje plaatsen.

Da's wat makkelijker beoordelen en dan misschien adviseren. ;)
 
Gat is denk ik zo een 1.5cm groot. Was blijkbaar reeds afgeplakt met een soort tape door de vorige eigenaar. Het gaat om een 600cc.
 
Gat is denk ik zo een 1.5cm groot. Was blijkbaar reeds afgeplakt met een soort tape door de vorige eigenaar. Het gaat om een 600cc.

Dan zit er maar één ding op en dat is de tank vervangen.
Is veel voordeliger dan het te proberen te repareren, ik zou niet graag gaan lassen aan een tank.
Om welke kleur tank gaat het?
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Iedere keer al ik bij de pomp sta denk ik dat ik een gat in mijn tank heb. O-)

Een gat met een doorsnee van 15mm dat is nog al wat!
Als door roest een gaatje ontstaat moet je dat toch al snel merken? Of heeft 'ie lang stil gestaan?
Een foto zou inderdaad leerzaam zijn!
 
Ik vind net bij het opruimen van mijn schuurtje nog een doos 600 Diversion (1992) onderdelen.

- Koplamp unit (met lampie!)
- Kabelboom incl. CDI (niet verknipt / kroonsteentjes)
- Kroonplaat
- Zadelslot incl. 2 sleutels
- Jiffy
- Startmotor
- Voorwiel met kale band, de velg is netjes

Ruilen tegen een fles rode wijn.

Locatie: Rotterdam IJsselmonde
Alleen actieve MF'ers. Alles meenemen. Geen garantie.

UTP: ik wil de spullen wel komen halen voor een fles rode wijn, je PB staat volgens mij uit.

Vrgr Marcel
 
Ik vind net bij het opruimen van mijn schuurtje nog een doos 600 Diversion (1992) onderdelen.

- Koplamp unit (met lampie!)
- Kabelboom incl. CDI (niet verknipt / kroonsteentjes)
- Kroonplaat
- Zadelslot incl. 2 sleutels
- Jiffy
- Startmotor
- Voorwiel met kale band, de velg is netjes

Ruilen tegen een fles rode wijn.

Locatie: Rotterdam IJsselmonde
Alleen actieve MF'ers. Alles meenemen. Geen garantie.

UTP: ik wil de spullen wel komen halen voor een fles rode wijn, je PB staat volgens mij uit.

Vrgr Marcel

Hallo Marcel, mijn PB staat aan. Volgens mij staat het bij jou uit want ik kan je geen PB sturen...
 
Uitlaat van mijn XJ900f is aan vervanging toe, bochten en collector is al binnen en ben nu op zoek naar twee dempers. Heeft iemand nog een setje ergens liggen of waar ik eea kan vinden?
Bij Bor-motoren wel een linker gevonden maar koop liever in 1x een set.
 
Gisteravond de carbs vervangen en de aanzuigrubbers, deze had ik nog liggen.

Maar helaas motor klinkt als een VTR stottert of verslikt is misschien een beter woord wel veel minder, maar mist gewoon vermogen, wat kan het zijn, ik denk ontsteking zou dat kunnen?

Bobines, kan dat?
Bougies, ik had ze al omgewisseld maar het bleef hetzelfde.
Bougiekabels?
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond de carbs vervangen en de aanzuigrubbers, deze had ik nog liggen.

Maar helaas motor klinkt als een VTR stottert of verslikt is misschien een beter woord wel veel minder, maar mist gewoon vermogen, wat kan het zijn, ik denk ontsteking zou dat kunnen?

Bobines, kan dat?
Bougies, ik had ze al omgewisseld maar het bleef hetzelfde.
Bougiekabels?
Als dit probleem zich pas voor doet na het geklooi met de carbs zou ik het niet ergens anders gaan zoeken, maak je het misschien alleen maar erger mee.
 
Als dit probleem zich pas voor doet na het geklooi met de carbs zou ik het niet ergens anders gaan zoeken, maak je het misschien alleen maar erger mee.

Probleem is van de ene op de andere dag ontstaan, originele carbs gedeeltelijk uit elkaar gehaald en deze waren vies aan de binnenkant, deze visueel schoongemaakt, na terug plaatsen gasnaald verbogen, terug gebogen en de carbs geplaatst, motor liep nog beroerder, wss door gasnaald.

Gisteravond donorcarbs gemonteerd, loopt beter maar mist vermogen en heeft een apart geluid soort van Honda VTR en/of Off the Road motor.

Ik gok maar weet niet of het kan Bobines of bougies...mogelijk?
 
Probleem is van de ene op de andere dag ontstaan, originele carbs gedeeltelijk uit elkaar gehaald en deze waren vies aan de binnenkant, deze visueel schoongemaakt, na terug plaatsen gasnaald verbogen, terug gebogen en de carbs geplaatst, motor liep nog beroerder, wss door gasnaald.

Gisteravond donorcarbs gemonteerd, loopt beter maar mist vermogen en heeft een apart geluid soort van Honda VTR en/of Off the Road motor.

Ik gok maar weet niet of het kan Bobines of bougies...mogelijk?
Naar Erik van Lent of een vergelijkbare deskundige? Als ik dit zo hoor lijkt het me steeds lastiger om zittend achter/voor een computerscherm vast te stellen wat er aan de hand is en hoe het kan worden opgelost.
 
Bedankt voor de reacties, ik heb de voorkuip eraf gehaald omdat ik de bobines wilde vervangen en toen viel mijn oog op.....een losse bougiekabel!!!

Deze erop gezet en gestart en volgens mij trekt hij weer als een Diversion (niet😉) straks even proefritje doen.

Ik laat het weten...
 
Bedankt voor de reacties, ik heb de voorkuip eraf gehaald omdat ik de bobines wilde vervangen en toen viel mijn oog op.....een losse bougiekabel!!!

Deze erop gezet en gestart en volgens mij trekt hij weer als een Diversion (niet😉) straks even proefritje doen.

Ik laat het weten...
_O- geweldig, maar mooi als het daarmee is opgelost :Y
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan