Het grote Yamaha Diversion topic deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmmm, mijn 900er heeft een klein (?) probleempje; bij een snelheid van rond de 120 begint hij in te houden en snelheid te verliezen. Hij kan de snelheid van 100/105 vasthouden en hoever je het gas dan ook open schroeft, er gebeurt niets. Hij hoest een beetje, wil wel meer maar kan blijkbaar niet. Ook niet wanneer je teruggaat naar z'n 4de versnelling, hetzelfde beeld. Toch zijn de carbs door een badje geweest en zijn ze net gereviseerd. Herkent iemand dit probleem?
 
Hmmm, mijn 900er heeft een klein (?) probleempje; bij een snelheid van rond de 120 begint hij in te houden en snelheid te verliezen. Hij kan de snelheid van 100/105 vasthouden en hoever je het gas dan ook open schroeft, er gebeurt niets. Hij hoest een beetje, wil wel meer maar kan blijkbaar niet. Ook niet wanneer je teruggaat naar z'n 4de versnelling, hetzelfde beeld. Toch zijn de carbs door een badje geweest en zijn ze net gereviseerd. Herkent iemand dit probleem?
COPD? ;)
 
Hmmm, mijn 900er heeft een klein (?) probleempje; bij een snelheid van rond de 120 begint hij in te houden en snelheid te verliezen. Hij kan de snelheid van 100/105 vasthouden en hoever je het gas dan ook open schroeft, er gebeurt niets. Hij hoest een beetje, wil wel meer maar kan blijkbaar niet. Ook niet wanneer je teruggaat naar z'n 4de versnelling, hetzelfde beeld. Toch zijn de carbs door een badje geweest en zijn ze net gereviseerd. Herkent iemand dit probleem?
Brandstof tekort.
 
Brandstof tekort.

Dacht ik zelf ook al, maar zou niet weten waardoor. Suggesties zijn daarom welkom! De carbs zouden helemaal schoon en orde moeten zijn, vandaar mijn vraag. Voordat ze door een ultrasoon badje zijn gegaan was er namelijk geen enkel probleem, hebben dat gedaan omdat ze na jaren van stilstand aan het lekken waren gegaan en m.i. met een revisiesetje weer als nieuw zouden moeten zijn.
 
Dacht ik zelf ook al, maar zou niet weten waardoor. Suggesties zijn daarom welkom! De carbs zouden helemaal schoon en orde moeten zijn, vandaar mijn vraag. Voordat ze door een ultrasoon badje zijn gegaan was er namelijk geen enkel probleem, hebben dat gedaan omdat ze na jaren van stilstand aan het lekken waren gegaan en m.i. met een revisiesetje weer als nieuw zouden moeten zijn.

Zou idd goed moeten zijn, is het direct na de revisie of heeft hij het eerst goed gedaan?

Mss toch nog een sproeier verstopt of dicht geslibt ondanks het ultrasoon reinigen. Heb je het eea ook synchroon gesteld, en staan je mengsel schroeven goed?
 
Is eigenlijk opgetreden na de revisie; niet meer synchroon meer gesteld. Zal bij alle 4 maar eens de sproeiers gaan doorblazen dan.....
 
Is eigenlijk opgetreden na de revisie; niet meer synchroon meer gesteld. Zal bij alle 4 maar eens de sproeiers gaan doorblazen dan.....

Ik las ergens dat je ze ook heel voorzichtig door kan prikken. Maar zit er nergens een slang dubbel?

Of ligt het aan het revisie setje, of waren dit alleen de rubbers?
 
Laatst bewerkt:
Je kan ze gewoon door prikken met een haar van een messing borstel. Niet staal want die kan de sproeier beschadigen.
 
Hierbij trouwens de detail fotos.

15fq2o9.jpg

vcru42.jpg

2jyu1.jpg
 
Je kan ze gewoon door prikken met een haar van een messing borstel. Niet staal want die kan de sproeier beschadigen.

Precies dat heb ik afgelopen maand ook gelezen toen ik soortgelijke problemen had, maar mss dat er en naald of membraam niet goed zit. Ik zag dat je verschillende standen op een gasnaald hebt.
 
Heb eindelijk een Corbin zadel :9~ weten te scoren, voor mijn :] XJ900S Diversion.
Maar nu vermoed ik dat er aan de onderzijde 2 rubberen steuntjes ontbreken, aan het eind van het zadel.
Iemand van hier die eenzelfde Corbin zadel heeft en voor mij een foto wil plaatsen van met name de onderzijde.
Alvast hartelijk dank voor de moeite.
 
Afgelopen maandag de trotse eigenaar geworden van een XJ900S Diversion.
Nu een beetje aan het rondkijken voor een topkoffer en/of zijkoffers.

Wat zijn goede koffers en waar moet ik op letten?
Heeft iemand hier misschien nog koffers te koop?
 
Al vanaf de aankoop 2jr terug mist één van mijn stuurgewichten. (div600) Kan deze worden 'aangevuld' of moet 't per set?

Heeft iemand er nog eentje (of een setje) liggen?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag stopte onder (eigenlijk meer voor) het rijden mijn knipperlichten ermee. Na 5 minuten deden beide kanten het weer. Na een pitstop weer trammelant. Weer na 5 minuten begon eerst rechts het weer te doen en later links ook!

Iemand enig idee waar ik moet zoeken?

Betreft een XJ 900 S uit 1996.
 
Vandaag stopte onder (eigenlijk meer voor) het rijden mijn knipperlichten ermee. Na 5 minuten deden beide kanten het weer. Na een pitstop weer trammelant. Weer na 5 minuten begon eerst rechts het weer te doen en later links ook!

Iemand enig idee waar ik moet zoeken?

Betreft een XJ 900 S uit 1996.

Vermoedelijk de schakelaar op het stuur, maakt geen goed contact.
Dus even de schakelaar nazien en wat contactspray gebruiken.
Eventueel nog de richtingaanwijzers/binnenin en de contacten van lampjes ook even reinigen.
Succes.
 
Al vanaf de aankoop 2jr terug mist één van mijn stuurgewichten. (div600) Kan deze worden 'aangevuld' of moet 't per set?

Heeft iemand er nog eentje (of een setje) liggen?

Iedere motorsloper heeft ze op de plank liggen.
En nee, ze gaan niet per setje, en haal ze ook niet van mijn div 600. :+
Succes met zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Lang geleden maar hier ben ik weer.

Even een kleine vraag.
Mijn choke zit vast. Is niet meer uit te trekken. Geeft met het koudere weer wat problemen met starten.

Weet iemand waar ik een nieuwe kabel kan kopen en hoe ik deze vervang?

Div 900 1995.

Dank alvast!
 
Op de aansluiting voor de benzineslang van het benzinekraantje, vanaf de tank, zit een uitstulping waar je de slang overheen schuift, hoort daar een ringetje oid. op te zitten?
Bij mij zit daar wat rubber op, weet alleen niet zeker of dat achtergebleven is van de oude benzinslang.....
Nu dus wat lekkage (druppel per dag) en dat is het enige wat opviel.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Lang geleden maar hier ben ik weer.

Even een kleine vraag.
Mijn choke zit vast. Is niet meer uit te trekken. Geeft met het koudere weer wat problemen met starten.

Weet iemand waar ik een nieuwe kabel kan kopen en hoe ik deze vervang?

Div 900 1995.

Dank alvast!

Het choke kabeltje zal je waarschijnlijk gewoon bij de dealer moeten bestellen.
Het vervangen is niet moeilijk, maar er moeten wel een hoop onderdelen los. (Tank, luchtfilter)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan