Hallo divrijders,
In de winter rijd ik een diversion 600 uit 1992, ik heb hierop na een tijdje last van mn rug, tussen mn schouderbladen ahw. Ik ben ong 1.90mtr, maar denk dat het door de draaiing of breedte/diepte van het stuur komt.
Heeft iemand soortgelijke 'problemen' gehad?
En kan een ander (breder stuur) erop zonder problemen met de remmerij enzo?
Gewoon met een scherpe beitel de kop eraf slaan. Is maar een dun boutje.
Dit is een kleine, je hebt ook hydraulische voor grote moeren (vonkvrij werken dus)Stelt inderdaad niet veel voor nee.
Dan toch maar eens een beitel aan gaan schaffen
[afbeelding]Dit is een kleine, je hebt ook hydraulische voor grote moeren (vonkvrij werken dus)
Heb veel op raffinaderijen gewerkt (stops) kwam regelmatig voor dat bouten en moeren onwrikbaar vast zaten. En dat waren geen kleine boutjes.
Meeste kon je met een moerensplitter verwijderen. Maar tot half duims (± m12) hakte we gewoon de kop eraf als de safetyinspector pleite was.
Echter ik loop al heel snel vast. De bout van de tank aan de stuurkolom zijde is compleet dol. Hij draait vrij los, maar krijg hem er met geen mogelijkheid uit. Heb geprobeerd hem er al trekkende uit te draaien, maar ook dat lukt niet. Vanwege het feit dat de carbs lekken en heel het blok onder de benzine zat (bougies eruit + draaien achterwiel = fontein) durfde ik niet te slijpen (kom er ook niet bij trouwens) of te boren.
Heb geprobeerd vanaf de onderzijde druk omhoog te geven tegen de bout, en dan te draaien, maar ook dat werkt niet. Je kan er ook bijna niet bij.
Iemand hier nog tips of een ingeving om die bout eruit te kunnen krijgen?
Ter aanvulling, het is niet dat de kop afgerond is ofzo, maar de onderliggende draad is dus grotendeels weg
Mocht er trouwens iemand nog een setje carbs hebben liggen voor de 900, dan ben ik wellicht geïnteresseerd.
Gewoon met een scherpe beitel de kop eraf slaan. Is maar een dun boutje.
Zo, gistermiddag de carbs eraf gehaald. Mijn god wat zijn die weer smerig.
Ik zit er aan te denken ze deze keer weg te brengen en te laten reinigen/reviseren voor zover nodig.
Iemand hier daar ervaring mee? Kostentechnisch zeg maar?
Wat me opviel is dat er aardig wat roet bij de gaskleppen zit.
Nog een ander dingetje, om de benzine uit de cillinder te krijgen heb ik alle bougies eruit gehaald. De motor in zijn 2 gezet, en flink aan het achterwiel gedraaid. Op zich kwam er zat uit, maar nadat er niets meer uitkwam vond ik het nog steeds flink zwaar om het achterwiel rond te krijgen.
Hoe makkelijk/moeilijk zou dit moeten gaan? Moest hem nu echt eerste 2 keer tegen de weerstand aanbeuken en dan bij de derde duw kon ik het wiel een stukje doordraaien. Is dat normaal?
Hier hetzelfde, zit er aan te denken om ze zelf schoon te maken, maar ben er een beetje huiverig voor, wel een mooie Howto gevonden;
How to: Clean & Overhaul Seca II Carburetors (BDS26 carbs) - XJRider.com
Maar ik denk dat ik het wel ga doen zelf.
Och @motormuisie, wat heb ik met je te doen ...Deze week weer een revisie ondergaan, maandag j.l. mijn rechteroog voorzien van een nieuwe lens, in Duitsland. Dit i.v.m. staar, er gaat een compleet nieuwe wereld voor me open. Januari volgt mijn linkeroog.
Met mijn schouder-arm gaat het nog niet voorspoedig, (vandaag 7 weken) foto's en scan geven aan dat er heel weinig botaanmaak is. Dus de tufjes blijven voorlopig lang op stal staan, echt !@#$. Vrijdag weer foto's, hopelijk is er dan iets meer botaanmaak.
Deze week weer een revisie ondergaan, maandag j.l. mijn rechteroog voorzien van een nieuwe lens, in Duitsland. Dit i.v.m. staar, er gaat een compleet nieuwe wereld voor me open. Januari volgt mijn linkeroog.
Met mijn schouder-arm gaat het nog niet voorspoedig, (vandaag 7 weken) foto's en scan geven aan dat er heel weinig botaanmaak is. Dus de tufjes blijven voorlopig lang op stal staan, echt !@#$. Vrijdag weer foto's, hopelijk is er dan iets meer botaanmaak.