Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi, ik rijd de afgelopen 7 jaar al op een xj900 diversion uit 95.
1 Punt dat mij altijd heeft gestoord zijn de remmen ( voornamelijk voor ). Ik heb ze al eens gereviseerd maar dat bied helaas nog altijd niet de bijtkracht die ik zou hopen. Ik ben daarom al een tijdje aan het kijken of het mogelijk is grotere klauwen onder de diversion te zetten, hoewel ik hier nog niets op heb gevonden ben ik wel is benieuwd of iemand hier een oplossing heeft gevonden voor het (gebrek aan) remmen van de diversion 900?
 
Wat je vaak ziet is dat er r1 remklauwen worden gemonteerd(blue spots). Van 1998-2002 dacht ik. Deze hebben wel de aansluiting voor de banjobout iets anders zitten, dus zullen er ook andere remleidingen moeten worden gemonteerd. De remklauwen pas 1 op 1 op de xj900s voorvork.
 
Hi, ik rijd de afgelopen 7 jaar al op een xj900 diversion uit 95.
1 Punt dat mij altijd heeft gestoord zijn de remmen ( voornamelijk voor ). Ik heb ze al eens gereviseerd maar dat bied helaas nog altijd niet de bijtkracht die ik zou hopen. Ik ben daarom al een tijdje aan het kijken of het mogelijk is grotere klauwen onder de diversion te zetten, hoewel ik hier nog niets op heb gevonden ben ik wel is benieuwd of iemand hier een oplossing heeft gevonden voor het (gebrek aan) remmen van de diversion 900?

Ik rij ook al een tijdje, maar ik vindt de remmen eigenlijk wel goed functioneren. Zouden andere remklauwen wel zorgen voor meer remkracht? Grotere schijven wel, maar dat is nog veel moeilijker te realiseren.
 
Mooi dat de nieuwe bochten set eronder zit, maar om af te dichten zou ik geen siliconenkit gebruiken,
denk niet dat dat tegen de hoge temperaturen kan.
Zou om af te dichten een uitlaat pasta gebruiken zoiets als gun gum of een ander merk.
Ik wil het graag semi zacht houden, zodat ik straks niet hoef te beitelen bij een nieuwe demper.
Hoe heet wordt een uitlaat? Temperatuurbestendigheid bv Mastic Silicone kit (kachels): -50°C - +180°C of Weyer Wyer uitlaatkit tot +1250°C.
Op de cross gewoon blanco siliconenkit van de Formido..
 
Laatst bewerkt:
Zo, de nieuwe RVS bochtenset dan eindelijk binnen en gemonteerd. Veel van het originele bochtengebeuren aan de kant van de demper af moeten slijpen en het was even zweten of de boel nog wel in elkaar zou schuiven. Gelukkig wel, maar dan zonder bussen. Om daar volledige dichting te realiseren (en sparen voor nieuwe dempers in de verre toekomst, nu eerst nieuwe banden want die zijn ook versleten tot en met) dachten wij eraan om siliconen kit te gebruiken en er een slangenklem op te zetten. Dat moet voldoende zijn toch?


Wat er bij gemaakt is toen er een 2 naar 1 stuk werd gemaakt, zijn 2 sneden link en rechts (geponst) en dan een RVS klem geen siliconenkit gebruiken is een beun oplossing. Door die sneden wordt het geklemd.
 
Hi, ik rijd de afgelopen 7 jaar al op een xj900 diversion uit 95.
1 Punt dat mij altijd heeft gestoord zijn de remmen ( voornamelijk voor ). Ik heb ze al eens gereviseerd maar dat bied helaas nog altijd niet de bijtkracht die ik zou hopen. Ik ben daarom al een tijdje aan het kijken of het mogelijk is grotere klauwen onder de diversion te zetten, hoewel ik hier nog niets op heb gevonden ben ik wel is benieuwd of iemand hier een oplossing heeft gevonden voor het (gebrek aan) remmen van de diversion 900?

Ik heb een bluespot op mijn 600, remt erg goed! Echter past niet helemaal 1op 1 op een vork met 1 remklauw van een 600.
 
Op mijn Diversion merkte ik groot verschil met andere remblokken. Uiteindelijk zijn er Brembo Carbon Ceramic blokken op gegaan en die remmen een stuk beter dan de normale blokken.
 
Zo, de nieuwe RVS bochtenset dan eindelijk binnen en gemonteerd. Veel van het originele bochtengebeuren aan de kant van de demper af moeten slijpen en het was even zweten of de boel nog wel in elkaar zou schuiven. Gelukkig wel, maar dan zonder bussen. Om daar volledige dichting te realiseren (en sparen voor nieuwe dempers in de verre toekomst, nu eerst nieuwe banden want die zijn ook versleten tot en met) dachten wij eraan om siliconen kit te gebruiken en er een slangenklem op te zetten. Dat moet voldoende zijn toch?


Bij mij zit er ook een nieuwe bochten set op inmiddels en mijn monteur meldde dat de dempers slechter worden nu. De ingezaagde stukken beginnen weg te rotten en hij heeft er en soort grijs spul op gedaan en een bredere klem omheen.
 
Ik rij ook al een tijdje, maar ik vindt de remmen eigenlijk wel goed functioneren. Zouden andere remklauwen wel zorgen voor meer remkracht? Grotere schijven wel, maar dat is nog veel moeilijker te realiseren.

De r1 remklauwen hebben 4 zuigers ipv 2. Dus die zorgen wel degelijk voor meer remkracht. Ook veel te lezen op buitenlandse forums.
 
Volgens mij iets van 32 euro per setje... heb je dus 2 setjes van nodig. Verschil was overduidelijk...
 
Klopt hetzelfde geldt voor Sinter blokken, al gebruik ik ze wel, ik heb namelijk nog best wat schijfjes liggen.
Ik ben voor binnenkort ook aan een nieuwe toe. Hij begint te trillen bij het remmen, hopelijk omdat hij te dun wordt (de schijf). Heb je aanraders? Ze zijn nogal duur en het beste lijkt me ook gelijk nieuwe remblokjes, ff onderzoek gaan doen welke de beste keus voor mij is.
 
Ik heb bij sparks online €127.50 betaald voor een Brembo schijf (achter) en Brembo blokken (art.nr. SE07YA1207-A).
 
Achter remschijf heb ik er nog 1 van liggen. Raar dat ze zo duur zijn, het zijn geen zwevende schijven ofzo.
 
Ik ben voor binnenkort ook aan een nieuwe toe. Hij begint te trillen bij het remmen, hopelijk omdat hij te dun wordt (de schijf). Heb je aanraders? Ze zijn nogal duur en het beste lijkt me ook gelijk nieuwe remblokjes, ff onderzoek gaan doen welke de beste keus voor mij is.

Op marktplaats kijken of in Engeland bestellen, de remschijf van een Diversion is geen rocket science, blokken kan ik je tsuboss aanraden, bolski verkoopt ze. Zit in Velsen, noord Holland.
 
Ik ben voor binnenkort ook aan een nieuwe toe. Hij begint te trillen bij het remmen, hopelijk omdat hij te dun wordt (de schijf). Heb je aanraders? Ze zijn nogal duur en het beste lijkt me ook gelijk nieuwe remblokjes, ff onderzoek gaan doen welke de beste keus voor mij is.
uit nieuwsgierigheid, waar ligt voor jou de grens van "duur" voor een rechttoe rechtaan remschijf?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan