Giuseppe S
Die hard MF'er
- 25 apr 2018
- 304
- 48
Goeie vraag, een beter woord is wellicht "veel geld". Voor een achterrem schijf dacht ik toch meer aan 70 euro zoiets, miss zelf 90. Kwam er eentje tegen van een 2e hands handelaar voor 35 euro. Natuurlijk zit daar slijtage aan. Maar ik zal je eerlijk zeggen dat ik hoopte dat ze niet zo duur hoefde te zijn. Heel je rem gedeelte moet goede kwaliteit zijn daar ben ik van overtuigd. Maar ik schrik van sommige prijzen. Het kan gewoon zijn dat ze eenmaal wat kosten, das prima, maar bepaalde dingen kunnen wel eens onnodig duur zijn. Duurder niet altijd beter dat soort gebeuren.uit nieuwsgierigheid, waar ligt voor jou de grens van "duur" voor een rechttoe rechtaan remschijf?
Op marktplaats kijken of in Engeland bestellen, de remschijf van een Diversion is geen rocket science, blokken kan ik je tsuboss aanraden, bolski verkoopt ze. Zit in Velsen, noord Holland.
Verleden jaar remschijf gekocht bij de plaatselijke motoport vestiging 69 euro was dus de goedkoopste en orgineel yamaha tevens ook nieuwe blokken 34 euro .
later tijdens monteren kwam ik er achter dat de nieuwe blokken en schijf zo dik waren dat ik ook gelijk toe was aan een revisie setje tbv remcilinder het vervelende was dat ik die niet kon bestellen bij motoport volgens hun was dat niet meer te krijgen.
Volgens de monteur paste ook een setje van honda dan alleen de stofringen en o ringen zuiger moest ik oppoetsen en dat klopte
Alle onderdelen voor de remreviesie, ook de cilinders, voor de XJ600S zijn te koop bij Roukema.Verleden jaar remschijf gekocht bij de plaatselijke motoport vestiging 69 euro was dus de goedkoopste en orgineel yamaha tevens ook nieuwe blokken 34 euro .
later tijdens monteren kwam ik er achter dat de nieuwe blokken en schijf zo dik waren dat ik ook gelijk toe was aan een revisie setje tbv remcilinder het vervelende was dat ik die niet kon bestellen bij motoport volgens hun was dat niet meer te krijgen.
Volgens de monteur paste ook een setje van honda dan alleen de stofringen en o ringen zuiger moest ik oppoetsen en dat klopte
Alle onderdelen voor de remreviesie, ook de cilinders, voor de XJ600S zijn te koop bij Roukema.
Iemand hier ervaring met een startmotor die erg langzaam, of niet, rond gaat? Accu is nieuw dus ik vermoed dat de startmotor gewoon wat geleden heeft. Is hier een relatief simpele oplossing voor?
Inderdaad kon de zuigers niet helemaal meer terug drukken en het spul was duidelijk aan een nieuw setje zuigers toe maar dan moet et wel te krijgen zijnNiet meer te koop?!? Volgens mij hadden ze geen zin. Maar het zou kunnen dat ze van Honda passen. Maar dat de schijf zo dik was dat je revisie moest doen is wel vreemd, wss moest je de revisie sowieso doen, want je remzuigers horen helemaal ingeduwd kunnen worden.
Remmen remblokken gesinterd voor- en achterzijde TsuBoss - Yamaha XJ600
Koolborstels controleren of vervangen
De koolborstels lijken inderdaad aardig op. Alleen zitten ze gepuntlast, kan ik die nieuwe gewoon solderen of is er een andere manier?
Je kan ze solderen maar je hebt ook een bedrijf daar koop je ze bij een 600 dan kant en klaar is het bij een 900 ook zo'n ring met links en rechts de koolborstels?
Het is een ring met inderdaad koolborstels links en rechts, maar 1 koolborstel is aan de ring bevestigd, de ander aan de ring. Dus huls+ring moet dan vervangen worden. Weet je toevallig de naam van het bedrijf?
Heb gewoon een setje besteld bij Roukema voor een 10tje... Daar wil ik wel wat voor solderenDemri, deze mail kreeg ik, ik heb ze gesoldeerd;
Setje koolborstels die je zelf moet solderen €10,00 inclusief verzenden.
Set compleet met houders en borstel met bout €43,00 inclusief verzenden.
Maar volgende keer bestel ik ze hier;
Starter KIT FITS YAMAHA Motorcycle XJ600S SECA XJ 600 92-98 | eBay
Is er hier iemand die iets aan een voorlamp gedaan van een 600? Gister avond tijdens het rijden vond ik dat hij wel erg kort naar voren scheen, ik meen dat er ook een stelschroef is... Binnenkort maar eens even kijken.
Dat geloof ik wel ja. Is zo een setje veel werk? Het is weer zo een upgrade waar zo van te genieten valt en veiligheid meebrengt, net als betere remmen.Ik had in mijn Divje 600 een Xenon setje ingebouwd. Wat een wereld van verschil
Geen xenon nemen, neem gelijk LED.Dat geloof ik wel ja. Is zo een setje veel werk? Het is weer zo een upgrade waar zo van te genieten valt en veiligheid meebrengt, net als betere remmen.