Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

En nog carb revisiesetjes van Ali, iemand hier ervaring mee?
Ik had ze indertijd gewoon bij een motorzaak via internet besteld, was toen iets van €20 met verzending kwijt. Zaten alle rubberen pakkingen en de vlotternaaldjes ("tonnetjes") bij. Met Ali revisie setjes heb ik geen ervaring. Maar als je het Ali setje toch al hebt liggen kan je het net zo goed proberen. Misschien in achterhoofd houden dat het minder lang mee gaat of niet helemaal juist is met maatvoering?
 
Dat dacht ik ook, heb nu een oude carb liggen om te oefenen met uit elkaar halen. En nog carb revisiesetjes van Ali, iemand hier ervaring mee?
Hoi Richard, ik heb de carburateur van mijn Harley ultrasoon gereinigd, en een complete revisie set van ome Ali gebruikt. Werkte perfect, starten en lopen.Niks mis mee, scheelt véél geld. 🏍️🐭
 
Heerlijk! Onder het rijden opeens geen koppeling meer dus met horten en stoten naar huis. Kabel is okee dus zal het vast ergens binnenin de koppeling niet goed zijn. Ik vermoed een koppelingsveer die gebroken is oid.. :/
 
Update: Olie eruit laten lopen en naar de koppeling gekeken. Daar was niks mis mee maar ik zag wel waarom ik niet meer kon koppelen. Onderdeel 13 (pullrod) en 16 (release lever pivot shaft) in Haynes hebben elkaar flink geknuffeld. Resultaat afgebroken tanden en stukken metaal die rond gingen in het koppelingshuis. :N
Gelukkig heb ik alle metaaldeeltjes eruit kunnen vissen maar dat had ook anders kunnen aflopen met het blokje..
Maar nu schrik ik van de prijzen van deze onderdelen. CMSNL vraagt voor 3LD1637A00, de pullrod, €81 en voor 3JD1638200 €60 :o En mijn ervaring bij de lokale motorshop hanteren hun ook deze prijzen.

Heeft iemand dit toevallig op de plank liggen? O-)
 
Update: Olie eruit laten lopen en naar de koppeling gekeken. Daar was niks mis mee maar ik zag wel waarom ik niet meer kon koppelen. Onderdeel 13 (pullrod) en 16 (release lever pivot shaft) in Haynes hebben elkaar flink geknuffeld. Resultaat afgebroken tanden en stukken metaal die rond gingen in het koppelingshuis. :N
Gelukkig heb ik alle metaaldeeltjes eruit kunnen vissen maar dat had ook anders kunnen aflopen met het blokje..
Maar nu schrik ik van de prijzen van deze onderdelen. CMSNL vraagt voor 3LD1637A00, de pullrod, €81 en voor 3JD1638200 €60 :o En mijn ervaring bij de lokale motorshop hanteren hun ook deze prijzen.

Heeft iemand dit toevallig op de plank liggen? O-)
Yes heb ik liggen. Stuur maar een pbtje
 
Yes heb ik liggen. Stuur maar een pbtje
Een motorsloop hier in Enschede heeft wat liggen en dat kan ik morgen al ophalen. Mocht het niet wat zijn dan pb ik je.
Gaan ze vaak kapot of is het gewoon pech hebben? Vond het met de voorlaatste ritje al iets vreemd aanvoelen maar dit had ik niet verwacht.
 
Een motorsloop hier in Enschede heeft wat liggen en dat kan ik morgen al ophalen. Mocht het niet wat zijn dan pb ik je.
Gaan ze vaak kapot of is het gewoon pech hebben? Vond het met de voorlaatste ritje al iets vreemd aanvoelen maar dit had ik niet verwacht.
Die pull rod slijt weleens in, door een roestig naaldlager. Dat andere onderdeel is Collateral damage, eigenlijk kan daar weinig aan stuk.

Ik hoor het wel
 
DD2F65F8-2652-4F09-9645-AD3354DBA00F.jpeg

A7C16265-3086-4261-BA81-90B01405DAC3.jpeg

D3F8015D-2BAB-42AB-A9D1-1EBFDE006A60.jpeg

Foto’s bij het praatje.
 
Ik geloofde je wel hoor ;)
Ter lering ende vermaak :+
Positief ding is dat een koppeling van Yamaha makkelijker te demonteren is dan een Honda *O*
Olie en koppelingsdeksel besteld. Platen zijn nog okee binnen de tolerantie. Als het meezit kan ik volgend weekend weer rijden.
 
Goedenavond allen, een paar maanden terug was ik een stuk aan het rijden met mijn Diversion 600 en toen merkte ik op dat bij lage toeren (tot ongeveer 2500 toeren) de motor op 3 poten ging lopen, daarboven pakte hij prima op.
Ik heb toen de bougies vernieuwd en hij deed het weer als vanouds.
Na die tijd ongeveer 800 kilometer gereden.
Vandaag weer een stuk gereden en nu doet hij weer precies hetzelfde.
Iemand bekend met dit probleem?

Groeten,

Gerard
 
Goedenavond allen, een paar maanden terug was ik een stuk aan het rijden met mijn Diversion 600 en toen merkte ik op dat bij lage toeren (tot ongeveer 2500 toeren) de motor op 3 poten ging lopen, daarboven pakte hij prima op.
Ik heb toen de bougies vernieuwd en hij deed het weer als vanouds.
Na die tijd ongeveer 800 kilometer gereden.
Vandaag weer een stuk gereden en nu doet hij weer precies hetzelfde.
Iemand bekend met dit probleem?

Groeten,

Gerard
Een flesje forte 1 deed wonderen bij de mijne. Er kan iets vuil in 1 van de carburateurs zitten en dan werkt zo’n flesje forte wel goed. Kan je altijd proberen voordat je verder gaat zoeken/vervangen.
 
Goedenavond allen, een paar maanden terug was ik een stuk aan het rijden met mijn Diversion 600 en toen merkte ik op dat bij lage toeren (tot ongeveer 2500 toeren) de motor op 3 poten ging lopen, daarboven pakte hij prima op.
Ik heb toen de bougies vernieuwd en hij deed het weer als vanouds.
Na die tijd ongeveer 800 kilometer gereden.
Vandaag weer een stuk gereden en nu doet hij weer precies hetzelfde.
Iemand bekend met dit probleem?

Groeten,

Gerard
Dit klinkt voor mij inderdaad ook als een carburateur probleem. Ik denk dat een van je pilot jets verstopt is want volgens mij vanaf ~3000 toeren pakt bij mij de main jet het op. Een flesje reiniging is de snelste en goedkoopste manier, mocht dat niet werken kan je je carbburateurs een keer open maken en ultrasoon reinigen, maar das meer werk (en/of kost meer).

Ik had het probleem andersom dat ie vanaf ~3000 toeren niet meer genoeg brandstof kreeg en haperde, maar daaronder prima soepel liep.
 
Hey, deze ben ik op internet tegen gekomen. Een kuip van een yamaha fazer op een diversion 900. Zelf vindt ik het geslaagd. Heeft iemand hier ervaring mee, of dit veel werk of aanpassing nodig heeft?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220417_103616.jpg
    Screenshot_20220417_103616.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 25
Vandaag niet rijden maar tijd genomen om eindelijk eens die remleiding te vervangen voor een stalen exemplaar. Ontluchten op de oldskool manier dus daar ging wat tijd inzitten.. :+ Remhendel voelt lekker hard dus missie geslaagd!

Mooi geel is niet lelijk.

C1B9D0C5-ECD0-4983-9A26-B53D1E376DCF.jpeg
5AA3D499-7A79-4A68-B77D-73365F577D97.jpeg
 
Hey, deze ben ik op internet tegen gekomen. Een kuip van een yamaha fazer op een diversion 900. Zelf vindt ik het geslaagd. Heeft iemand hier ervaring mee, of dit veel werk of aanpassing nodig heeft?
Géén idee. Past het originele kuipframe dan ook nog? En hoe zit het met de tellerset? Vele vragen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan