Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Stationair schroef mag wat lager lijkt mij.

Maar inderdaad, Magnamaniac +1, je hebt het laten doen dus terug brengen en laat ze het maar oplossen 🤷🏼‍♂️

Update over mijn Diva: hij blijft nu wel lopen en het uitvallen van twee cilinders na verloop van tijd was wat anders. Probleem bleek deels te komen omdat ik de vacuum slang naar de brandstofpomp vervangen had door een te dun slangetje, onder hitte vervormde die en kwam er een knik in, pomp deed t niet goed meer met alle gevolgen van dien. Maargoed, dat staat los van het echte probleem. Alle cilinders doen het nu weer, maar warm gewoon nog steeds slecht. Lijkt alsof ie verzuipt als je begint met gas geven. Dus nog even wachten op die revisiesetjes en alsnog de carbs nog een keer rebuilden. Wordt vervolgd.... :)
 
Stationair schroef mag wat lager lijkt mij.

Maar inderdaad, Magnamaniac +1, je hebt het laten doen dus terug brengen en laat ze het maar oplossen 🤷🏼‍♂️

Update over mijn Diva: hij blijft nu wel lopen en het uitvallen van twee cilinders na verloop van tijd was wat anders. Probleem bleek deels te komen omdat ik de vacuum slang naar de brandstofpomp vervangen had door een te dun slangetje, onder hitte vervormde die en kwam er een knik in, pomp deed t niet goed meer met alle gevolgen van dien. Maargoed, dat staat los van het echte probleem. Alle cilinders doen het nu weer, maar warm gewoon nog steeds slecht. Lijkt alsof ie verzuipt als je begint met gas geven. Dus nog even wachten op die revisiesetjes en alsnog de carbs nog een keer rebuilden. Wordt vervolgd.... :)
Ik heb die van mij goed gekregen met een Colortune.
 
Ik heb vorig jaar mijn Div 900 gesloopt en in onderdelen verkocht. Nu heb ik na diverse rondjes marktplaats nog het een en ander over, want ik niet tot in lengte van jaren in de schuur ga laten liggen. Misschien heeft iemand hier nog interesse, anders gaat het eerdaags de container in. Mag gratis afgehaald worden, of tegen verzendkosten verzonden

  • Kabelboom
  • Kroonplaat boven+onder
  • Stuurschakelaars L+R
  • Zijstandaard+schakelaar
  • Remvloeistofreservoir achter
  • Koppelingshandle
  • CDI
  • Opnemer snelheidsmeter voorwiel
  • Brandstoftank zwart (Alleen ophalen)
  • Cardan (alleen ophalen)
  • Ontgrendeling buddyseat (zonder slot)
  • Kuipdekseltje achter (boven het achterlicht)
  • Voor+achtervelg zonder banden en schijven, in niet al te beste staat (alleen ophalen)
Alles in 1x ophalen mag natuurlijk ook, dan ben ik er vanaf :+
 
Ik heb vorig jaar mijn Div 900 gesloopt en in onderdelen verkocht. Nu heb ik na diverse rondjes marktplaats nog het een en ander over, want ik niet tot in lengte van jaren in de schuur ga laten liggen. Misschien heeft iemand hier nog interesse, anders gaat het eerdaags de container in. Mag gratis afgehaald worden, of tegen verzendkosten verzonden

  • Kabelboom
  • Kroonplaat boven+onder
  • Stuurschakelaars L+R
  • Zijstandaard+schakelaar
  • Remvloeistofreservoir achter
  • Koppelingshandle
  • CDI
  • Opnemer snelheidsmeter voorwiel
  • Brandstoftank zwart (Alleen ophalen)
  • Cardan (alleen ophalen)
  • Ontgrendeling buddyseat (zonder slot)
  • Kuipdekseltje achter (boven het achterlicht)
  • Voor+achtervelg zonder banden en schijven, in niet al te beste staat (alleen ophalen)
Alles in 1x ophalen mag natuurlijk ook, dan ben ik er vanaf :+

En wáár is het op te halen? Exacte adres hoeft niet maar plaatsnaam is wel handig.
 
Dag allen,

Al enige tijd in bezit van een diversion uit 1997 en tot vandaag eigenlijk probleemloos gereden.
Normaliter moet ik altijd wat gas bijgeven voordat de motor goed pakte en dan is het gewoon wegrijden zonder problemen.
Toen ik vanochtend wilde starten hoorde ik eigenlijk alleen een tik als ik op de startknop drukte.
Het licht kon ik wel gewoon aanzetten en deed het ook. Alle gebruikelijke dingen al nagelopen zoals dodemansknop en standaard etc, dus maar op de druppellader gezet. Vanavond weer geprobeerd te starten maar het zelfde resultaat. Nu heb ik de accu er even uit gehaald en dit blijkt een Yuasa YTX12-BS te zijn. Volgens de code tussen de polen (210404L5) zou die al ruim 16 jaar oud zijn!
Voordat ik van alles ga vervangen leek het me wel goed om ook even hier navraag te doen. Wellicht zie ik dingen over het hoofd of zijn er tips/tricks die jullie mee kunnen geven. Bij voorbaat dank!
 
multimeter kopen en kijken wat de spanning over de polen is: met contact uit, contact aan en tijdens het indrukken van de startknop.
(hele) Grote kans dat de spanning met contact aan al onder de 11V duikelt en bij indrukken van de startknop helemaal instort --> accu dood
 
In het altijd schilderachtige Krommenie, staat ook gewoon in mijn profiel, dus daarom had ik het er niet extra bijgezet.

Bedankt! Ik zit niet zo vaak op MF dus ik wist niet dat dat in je profiel staat. Krommenie is me wat te ver om iets op te halen dat ik niet écht nodig heb.
 
multimeter kopen en kijken wat de spanning over de polen is: met contact uit, contact aan en tijdens het indrukken van de startknop.
(hele) Grote kans dat de spanning met contact aan al onder de 11V duikelt en bij indrukken van de startknop helemaal instort --> accu dood
[/QUOTE

Heb inmiddels een nieuwe accu geprobeerd. Na een gegeven moment wilde hij starten dus gas erbij en geprobeerd te rijden. Bij het eerste stoplicht toen de toeren daalde viel de motor uit. Daarna met gas de motor op toeren gehouden en terug gereden. Ik zal dus nog even verder moeten zoeken want ook het starten daarna lukt niet meer.
 
Gratis af te halen in Mook (lb), Givi monorack. 3 jaar geleden met de motor (xj600s) meegekregen, maar nooit gebruikt. Linker beugel wat uitgezet door roestvorming. Mist ook een afdekdopje. Bevestigingsmateriaal heeft ook de beste tijd gehad.
117176873_3416421811722023_1706008612432192593_n.jpg
117194180_3416421705055367_457900289636375093_n.jpg
117259056_3416421888388682_7645897195226199102_n.jpg
 

Bijlagen

  • 117194180_3416421705055367_457900289636375093_n.jpg
    117194180_3416421705055367_457900289636375093_n.jpg
    98,3 KB · Weergaven: 4
  • 117259056_3416421888388682_7645897195226199102_n.jpg
    117259056_3416421888388682_7645897195226199102_n.jpg
    46 KB · Weergaven: 4
Uit welk jaar komt je diversion? Laat je weten of het setje past van Ali? Ik ben er benieuwd naar omdat ik het ook wil kopen...

7 werkdagen later, en de revisieset is binnen. Waarvan 5 werkdagen wachten tot die stomme Chinezen 'm op het vliegtuig deden... Eergisteren ging ie eindelijk het vliegtuig in, vanmiddag stond de DHL express meneer op de stoep :)

Denk vanavond de carbs er maar af trekken, zal laten weten of het past.

IMG_20200806_183444.jpg
 
Zeker snel! Alles lijkt te passen (onder origineel, boven Aliexpress set):
IMG_20200806_211850.jpg


Heeft iemand enig idee waar die O-ringen in het midden van deze foto voor zijn? Twee kleintjes, een metalen ringetje en een grotere dunne O-ring. Geen idee. Aan de andere kant van de carb bij het membraam zit ook nog een kleine O-ring maar die komt niet overheen met een van deze uit de set 🤔
IMG_20200806_211857.jpg


Vlotterpakking heb ik een paar maanden terug al vervangen dus die ga ik nu niet gebruiken. Belangrijkste is dat rubber op dit onderdeel denk ik:
IMG_20200806_211929.jpg


Die ga ik overigens alle vier nog een keer, met sproeiers en al, in de ultrasoon reiniger gooien. Vorige keer niet gedaan, doe het nu maar voor de zekerheid :P
 
Update: de kleinste O-ring is van de vlotter aftap schroef. Maar de originele O-ringen krijg ik er niet uit... Bovendien dichten ze nog steeds gewoon af, dus die laat ik zitten.

Heb zitten speculeren waar de rest hoort maar kan het niet vinden. Wellicht bij de synchronisatie schroeven. Die laat ik zitten, want ik heb op dit moment geen zin om de carbs zo ver uit elkaar te schroeven. Als het problemen geeft haal ik ze er wel weer af, dat kan ik inmiddels in ongeveer 6 minuten namelijk 😂

 
Dat andere kleine o ringetje icm het metalen ringetjes hoort bij je luchtschroef. De oude zullen nog wel in de carb zitten. Met wat pielen met een ijzerdraadje krijg je zever wel uit. Zijn meestal ook wel aan vervanging toe.
 
Oh, top, thanks, dan ga ik daar nog wel even kijken :)

Heb nu eerst een ander probleem....
IMG_20200806_233646.jpg


F***! Het is nu te laat om herrie te maken dus ik krijg 'm vanavond niet meer in elkaar. Damnit.

De sproeier blokken nog even in de ultrasoon gehad:
IMG_20200806_223601.jpg


Rubbers passen goed :)
IMG_20200806_232833.jpg


Naja, carb 1, 2 en 3 zitten iig weer dicht. Morgen even de draaibank aanslingeren en een nieuw boutje draaien, dan kan #4 ook weer in elkaar. Dan de boel erop schroeven en testritje maken. Morgen verder....
 
Terug
Bovenaan Onderaan